Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-06, 21:47   #1
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4687
Standard

Tps basse


Gör system a 50kr max 20 andelar annars blir det ointressant att vinna 128kr är väl vidare kul/
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 01:39   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Hej Melander

Jag antar att du menar mina andelar på galoppen.

På atgs andelsspel är det ett tak på 50 andelar. Jag har har inga möjligheter att ställa in max 20 andelar. Vem som helst som klickar på länken kan köpa t.ex 20 andelar om de känner för det och om det finns 20 andelar osålda.

Jag har provat med att sätta andelspris på 50 kr men då måste jag sitta och bevaka hur många som sålts non stop och ta bort länken när 20 andelar sålts.
Inte ens det är en säker metod för att begränsa antalet andelar till 20.

Vem som helst som redan köpt hittar andelspelet under ”påbörjade kuponger” och kan köpa fler andelar om de känner för det. De kan köpa fler ända fram till jag lämnat in kupongen. Så ibland blev spelkassan FÖR stor. 50kr och 36 andelar sålda ger en spelkassa på 1800kr vilket är alldeles för mycket för de V4 spelen.

I vinstpoolen för 4 rätt på galloppen i Sydafrika/England brukar det bara finnas 15-25 000 att dela ut. Jag bedömer det som att 600 kronor är max som är vettigt att spela för i så små potter. Ibland 800kr om det ser svårt ut.
Är det en svår omgång med sån låg omsättning blir det ofta utelning på 3 rätt och ibland till och med 2 rätt. Jag har fått 50-66% av potten på att ha 3 rätt några gånger.

Mitt enda sätt att begränsa spelkassan är att sätta ett lågt andelspris. Andelarna säljer normalt slut ganska fort och har jag bedömt att jag vill ha en spelkassa på 600kr så sätter jag andelspriset till 12kr andelen och räknar med att det blir 50 sålda. Vill jag ha 800 kr i spelkassa sätter jag 16kr andelen som andelspris.

Varje andel blir alltså 2% av systemet.

De som vill ha 10% köper 5 andelar.

Du önskade en andel för 50kr och att det skulle säljas max 20 andelar.

Dina 50 kr blir då 5% av systemet.

På mina galoppandelar får du:

Om priset är 12 kr - 4 andelar för 48 kr och du får 8% av systemet.

Om priset är 16 kr - 3 andelar för 48kr och du får 6% av systemet.


Köp helt enkelt 3 andelar istället för 1 så får du 6% och är garanterad det då det inte är möjligt att sälja fler än 50 andelar.


Jag tycker det är mycket smidigare för alla parter.

* Jag vet vad jag får i spelkassa

* Jag slipper sitta och bevaka hur många som har sålts var femte minut.

* De som köper vet exakt hur stor andel de får av systemet.
Varje andel är 2% och sen är det bara att köpa så stor andel man vill ha.
De kan aldrig få lägre än 2% per andel. Och de som köper 5 andelar och vill ha 10% vet att de har sina 10% .


Jag har sett flera gånger när det är jackpot på V64 t.ex att när andelpriset är högt - tex 150kr andeler så översäljs systemet.

Man går in och ser att 14 andelar är sålda och köper 2 andelar för 300 kr för att man vill ha 10% av systemet. Sen kollar man 30 minuter senare och då är det 37 andelar sålda och man blir tvungen att köpa 2 andelar till för att få sina 10% man vill ha i systemet. Helt plötsligt är man ute med 600kr och ser att systemet till slut sålde 45 andelar och man fick inte ens de 10% man vill ha.

Dessutom har systemet blivit groteskt stort - 6 750 kr är spelkassan och gör spelläggaren ett så stort system behöver systemet sitta och ge över 30 000 för att man ska få 5ggr insatsen i vinst på sina 600kr. Systemet har skenat iväg .


Så jag gillar mitt sätt att begränsa spelkassan med ett lågt andelspris och att de som köper vet att de får 2% av systemet för 1 andel. De flesta tar flera andelar och systemet säljer slut ganska snabbt. Jag tar ju alltid 10 - 15 andelar själv i dessa system så jag vet att jag har 20-30% av mitt system.


Det här vart ett långt svar

Slutsats - köp 3 andelar istället för 1 så får du exakt det du ville ha
6% av systemet för under en femtiolapp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
klot05 (+25), Bowery (+20), DIF (+5), Grant (+5), Gotland (+5), Melander (+5)

Senast redigerad av Basse den 2019-05-07 klockan 01:46.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 09:18   #3
 
Reg.datum: sep 2018
Inlägg: 18
Sharp$: 220
Standard

Jag uppskattar verkligen Basses upplägg. Då jag själv inte har ekonomin att köpa in mig i 50kr+ andelar så ofta, är det väldigt trevligt att köpa 1-3 st av Basses galopp andelar och uppleva lite spänning. Sen är Basse verkligen grym på att tippa så det är inte ett minus det heller
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+3), Dahle (+2)
Cikoran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 14:37   #4
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 436
Sharp$: 4956
Standard

om du får in "för mycket" pengar Basse så kan du väl spela systemet 2-3 ggr i stället?
Torstens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 14:58   #5
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Torstens Visa inlägg
om du får in "för mycket" pengar Basse så kan du väl spela systemet 2-3 ggr i stället?

Låt säga att det kommer in en extra 1/10. Då skulle man behöva spela systemet x1.10 för att det ska bli bra.

Men då nästa steg är x2 så blir systemet då bara 55% av tänkt storlek. Det blir inte bra eftersom ATG inte vågar lita på att den som skapar andelsspel klarar av att använda en mer flexibel funktion med fler inställningar.


Att kunna sätta tak på antalet andelar samt att tillåta att "vanliga atg.se-andelsspel" spelas med andels-bråkdelar är två givna funktioner som borde finnas men som ATG inte vågar införa.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 18:23   #6
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4687
Standard

Tack för svaret Basse. Kör hårt köper dina andelar i den mån man hinner
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td