Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-07-19, 22:33   #46
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50010
Standard

Ur Thomas Uhrbergs blogg

På lördag räknar jag med att orutinerade Istanbul Boko vinner från tidig ledning över mastiga 3140 meter. Ja, det ska bli spännande att se om Timo Nurmos 4-åring håller undan över det 227 meter långa upploppet. Jag håller tummarna.

Och, i Guld tror jag att Milligan´s School bara är bäst efter tidig ledning då de tuffaste motståndarna fått svåra utgångslägen.
V75-1: 7 Randemar RD var V75-finaltvåa fem längder efter Zali Gar, ett av Europas bästa ston. Ja, insatsen var näst intill 5-stjärnig och jag ser att Peter Untersteiner tippat sig etta i Guidens tävling med den här 5-årige Love You-sonen. Flemming Jensens 3 Stud Muffin är en tuff utmanare och med på kupongen kommer också 6 Grandfather Bill och 10 Pastor Power. Känns heltäckt.

V75-2: 3 Gun Palema är långt ifrån favorit men hon har hygglig kapacitet och kan slinka undan i ledning. 12 Gloria Web blir mångas drag och hon är bra, men det är voltstart för första gången och dessutom tillägg. Jag streckar en kvintett där 9 Callmeawinner är rysaren.

V75-3: 6 Istanbul Boko från stall Nurmos är orutinerad och har aldrig startat över långt, men han är bra och jag chansspikar. Fräckt? Nja …

V75-4: 9 Maximus MM med Anders Eriksson är min vinnare i detta öppna och fina lärlingslopp. 6 Callmesally var riktigt duktig efter en galopp och en del strul senast, så hon är ett måste. Från 20-fållan streckas också 7 Pane Vino. Och, från 40 är 11 OPQC, 13 Smevikens Cruiser och 14 Rafiki Fri givna.

V75-5: 2 Velvet Gio har hög kapacitet och blir svårstoppad om han är som senast i Silver-finalen. 4 Master Crowe är kraftigt på ”g”, liksom 6 Adiago Trot. 11 Ural är urstark och tål grovjobb. Glöm inte 10 Floris Baldwin – han är rysaren!

V75-6: 4 Milligan´s School kom bort senast bakom en trött motståndare, men här kan det bli tidig tätkontakt, kanske ledning. I den positionen ska han slås och frågan är om någon rår på Stefan Melanders 6-åring. Jag spikar.

V75-7: 1 Marcello Wib är bra ut, men är han tillräckligt snabb för att spetsa? Svaret på den frågan kan vara loppavgörande. 2 Man of Steel är duktig liksom 3 Global Winner, dessutom hyggligt bra ut. 6 Adde SH och 10 Beyblade räknas också.

Mitt systemförslag till V75 på lördag (start 16.20)

V75-1: 3, 6, 7, 10. Res: 8-9.

V75-2: 3, 6, 9, 12, 13.Res: 8-1.

V75-3: 6 Istanbul Boko.Res: 8-7.

V75-4: 6, 7, 9, 11, 13, 14. Res: 12-5.

V75-5: 2, 4, 6, 10, 11.Res: 5-9.

V75-6: 4 Milligan´s School. Res: 8-11.

V75-7: 1, 2, 3, 6, 10.Res: 5-7.

Systemet är på 3000 rader och kostar 1500 kronor. Om man också singelstreckar nr 9 Maximus MM i avdelning 4 blir det systemet på 500 rader och det kostar då 250 kronor.
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 01:56   #47
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 695
Standard

Mina tankar om Axevalla.


avd1. Jaques Noir felade efter 100 meter i det blöta underlaget i Lördags, satt tredje utvändigt innan dess i ett brons försök. Mycket positivt upplopp och har varit en typiskt nästgångare varje gång på slutet, vinner dock inte så ofta men möter också lite enklare emot nu än på slutet. Läget behöver inte vara fel, Örjan hittar ofta rätta vägar och med minsta klaff är det schack matt upploppet ned. Pastor Power gör sina bättre lopp när han får anfalla bakifrån, 4 av 9 senaste, Peter låter nöjd med sin springare, med i matchen! En rolig och spelvärd A duo..


avd2. Gloria web och Hevin boko är svåra att slå isär, jag uppfattar den sistnämnde som något snabbare i benen och kan få en duglig rygg på slutvarvet och spara speeden då kan det bära frukt. Senast hade man en hopplös uppgift i ett tempofattigt lopp. Rejäl långspurt gången innan med 1.08.4/800 metrarna. Jag tycker ekipaget står bra inne i loppet och nämner ekipaget till en av omgångens bästa drag. 12 proc.. Rolig spik! på bestform.se är formtalet 0 (-2) vilket är ovanligt för lopp karraktären, får man över 6 ggr på Hevin så spelar jag vinnare. Ta betalt...


avd3. Låg klass på loppet och Istanbul är favorit, kommer man till spets och får bestämma är man givetvis en tuff nöt att knäcka, men orutinen spökar i mitt huvud, första långresa, (kanske blir varmt i transporten) första långdistans, 3 varv, jag synar och jag väljer att köra på med några roliga. Digital S var riktigt bra senast via tidigt avancemang och vann med rubbet sparat, är stark och gynnad av distansen ger favoriten en match om segern. 9 proc.. Passa nr 8 och nr 3 som inte är så tokiga, nr 3 trivs med Örjan, har aldrig gått tom i de senaste loppen (suttit fast) Örjan vet om detta och kan köra på innerspår som han ÄLSKAR för att sedan hitta lucka och ta dem till slut..


avd4. Öppet lärlingslopp. Rafiki Fri kommer troligtvis bli favorit när loppet går, har varit riktigt bra på slutet och blir att räkna med igen om han får ett lopp på rulle. Dragen emot är bl.a nr 5 speedade vasst efter att ha hittat fritt senast, har sätt ut som en ny häst hos Johan Unter...Långt framme i felfri löpning.. passa även nr 11 som ofta haft strul på slutrundan men ofta gått start, kan kusken trolla kan det bära långt. Pane Vino har haft problem med frachören men har fin kapacitet när det stämmer för honom. utan galopp är han med på fotot.


avd5. Master Crowe har haft det ganska så jobbigt i år på v75. Men formkurvan pekar åt rätt håll. Det troliga är att ekipaget når spets då kan det bära hela vägen till banken. Floris Baldwin såg positiv ut senast från fjärde innern och verkar lite på gång, bra fart när allt klaffar. Soutwind houdro har ofta körts bort av Kenneth men avslutar ofta bra men för sent, kan Örjan spela ut speeden lär det gå riktigt fort. Kan gynnas av Axevallas långa upplopp. Bullyong är en outsider, vinner inte så ofta men brukar hålla farten bra, Ural skall inte gå i dödens nu, det ville inte tränaren och då är man utlämnad, överspelad idag.


avd6. Mulligann school är vettig chans att nå ledningen och skall slåss men spets är inget måste för hans del, givetvis har han bäst segerchans i loppet men Stefans Melanders stallform är sådär, låser med två roliga miljondrag i form av Mack Dragan som har tagit klivet upp till Guld i år, stark och rejäl och alltid vass i spurten, Örjan upp känns extra intressant. Passar på att även ta med fantom hästen med 10 raka segrar, spår 8. Verkar vara en häst utöver det vanliga. Lås på tre hästar...


avd7. Här hittar jag en annan väldigt rolig spik i form av Man Of Steel som gjorde comeback efter lång vila senast, förlorade knappt från ledningen av en smygkörd. Har riktigt fin kapacitet , han inledde sin karriär med att vinna 6 lopp av 9. I fjol gjorde Majestic sonen bara två starter och i år har han startat ett lopp i ett kvallopp som han förvisso var halvblek i men behövde dock det lopp i kroppen för att starta i ett riktigt lopp efter det, där han blev 2a. Skulle han vara tillbaka i gammalt gott slag, då är han en klassklättrare! Man of steel skall gå barfota fram och med norsk huvudlag, skall dessutom prova en ny jänkarvagn ff gg vilket känns spännande. Det skall sägas att han gått med Norskt huvudlag en gång under fjolåret och gjorde då ett fantom lopp på Åby där klockan stannade på 1,11,1 då gav det väldigt bra effekt. Stefan låter väldigt nöjd och små optimist inför Lördagen. 8 proc... (hoppas inte betaltjänsterna har samma ide då lär procenten stiga)


Min utgångsrad till Jokern: (Miljonlappen)

avd1. 8-10
avd2. 11 Hevin Boko (8)
avd3. 3-6-7-8
avd4. 5-7-11-14
avd5. 4-5-9-10
avd6. 1-4-8
avd7. 2 Man of Steel
ca 192 kr.


Stora Jokersystemet:
https://www.jokersystemet.se/t/tRXrZB9dM3Jk


DD1. 1-4-8
DD2. 2 Man of steel
* 200

God tur!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+7), Gotland (+7)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 04:19   #48
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Callmeawinner gick jag ut hårt på tidigt i veckan före Urbergh och Korsdraget Erland.Men nu har en travexperterna fångat upp ett tänkbart skräll i detta lopp i 14.Normandie Royal* som är mycket bättre än raden är förmodligen redan inkörd och man känner hästen väl nu.Nu har jag blivit kluven hur jag skall göra då Callemewinner var min första spik.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 04:47   #49
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Men jag tänker bjuda minna travvänner på en skräll som finns i svarta boken hos mig.Har följt 10.KALASHNIKOV en längre tid och den här hästen är totalt bortglömd igen hos tipparna.Har ni absolut råd glöm inte att ta med den.

10.KALASHNIKOV är skrällen.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 07:47   #50
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 673
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Mina tankar om Axevalla.


avd1. Jaques Noir felade efter 100 meter i det blöta underlaget i Lördags, satt tredje utvändigt innan dess i ett brons försök. Mycket positivt upplopp och har varit en typiskt nästgångare varje gång på slutet, vinner dock inte så ofta men möter också lite enklare emot nu än på slutet. Läget behöver inte vara fel, Örjan hittar ofta rätta vägar och med minsta klaff är det schack matt upploppet ned. Pastor Power gör sina bättre lopp när han får anfalla bakifrån, 4 av 9 senaste, Peter låter nöjd med sin springare, med i matchen! En rolig och spelvärd A duo..


avd2. Gloria web och Hevin boko är svåra att slå isär, jag uppfattar den sistnämnde som något snabbare i benen och kan få en duglig rygg på slutvarvet och spara speeden då kan det bära frukt. Senast hade man en hopplös uppgift i ett tempofattigt lopp. Rejäl långspurt gången innan med 1.08.4/800 metrarna. Jag tycker ekipaget står bra inne i loppet och nämner ekipaget till en av omgångens bästa drag. 12 proc.. Rolig spik! på bestform.se är formtalet 0 (-2) vilket är ovanligt för lopp karraktären, får man över 6 ggr på Hevin så spelar jag vinnare. Ta betalt...


avd3. Låg klass på loppet och Istanbul är favorit, kommer man till spets och får bestämma är man givetvis en tuff nöt att knäcka, men orutinen spökar i mitt huvud, första långresa, (kanske blir varmt i transporten) första långdistans, 3 varv, jag synar och jag väljer att köra på med några roliga. Digital S var riktigt bra senast via tidigt avancemang och vann med rubbet sparat, är stark och gynnad av distansen ger favoriten en match om segern. 9 proc.. Passa nr 8 och nr 3 som inte är så tokiga, nr 3 trivs med Örjan, har aldrig gått tom i de senaste loppen (suttit fast) Örjan vet om detta och kan köra på innerspår som han ÄLSKAR för att sedan hitta lucka och ta dem till slut..


avd4. Öppet lärlingslopp. Rafiki Fri kommer troligtvis bli favorit när loppet går, har varit riktigt bra på slutet och blir att räkna med igen om han får ett lopp på rulle. Dragen emot är bl.a nr 5 speedade vasst efter att ha hittat fritt senast, har sätt ut som en ny häst hos Johan Unter...Långt framme i felfri löpning.. passa även nr 11 som ofta haft strul på slutrundan men ofta gått start, kan kusken trolla kan det bära långt. Pane Vino har haft problem med frachören men har fin kapacitet när det stämmer för honom. utan galopp är han med på fotot.


avd5. Master Crowe har haft det ganska så jobbigt i år på v75. Men formkurvan pekar åt rätt håll. Det troliga är att ekipaget når spets då kan det bära hela vägen till banken. Floris Baldwin såg positiv ut senast från fjärde innern och verkar lite på gång, bra fart när allt klaffar. Soutwind houdro har ofta körts bort av Kenneth men avslutar ofta bra men för sent, kan Örjan spela ut speeden lär det gå riktigt fort. Kan gynnas av Axevallas långa upplopp. Bullyong är en outsider, vinner inte så ofta men brukar hålla farten bra, Ural skall inte gå i dödens nu, det ville inte tränaren och då är man utlämnad, överspelad idag.


avd6. Mulligann school är vettig chans att nå ledningen och skall slåss men spets är inget måste för hans del, givetvis har han bäst segerchans i loppet men Stefans Melanders stallform är sådär, låser med två roliga miljondrag i form av Mack Dragan som har tagit klivet upp till Guld i år, stark och rejäl och alltid vass i spurten, Örjan upp känns extra intressant. Passar på att även ta med fantom hästen med 10 raka segrar, spår 8. Verkar vara en häst utöver det vanliga. Lås på tre hästar...


avd7. Här hittar jag en annan väldigt rolig spik i form av Man Of Steel som gjorde comeback efter lång vila senast, förlorade knappt från ledningen av en smygkörd. Har riktigt fin kapacitet , han inledde sin karriär med att vinna 6 lopp av 9. I fjol gjorde Majestic sonen bara två starter och i år har han startat ett lopp i ett kvallopp som han förvisso var halvblek i men behövde dock det lopp i kroppen för att starta i ett riktigt lopp efter det, där han blev 2a. Skulle han vara tillbaka i gammalt gott slag, då är han en klassklättrare! Man of steel skall gå barfota fram och med norsk huvudlag, skall dessutom prova en ny jänkarvagn ff gg vilket känns spännande. Det skall sägas att han gått med Norskt huvudlag en gång under fjolåret och gjorde då ett fantom lopp på Åby där klockan stannade på 1,11,1 då gav det väldigt bra effekt. Stefan låter väldigt nöjd och små optimist inför Lördagen. 8 proc... (hoppas inte betaltjänsterna har samma ide då lär procenten stiga)


Min utgångsrad till Jokern: (Miljonlappen)

avd1. 8-10
avd2. 11 Hevin Boko (8)
avd3. 3-6-7-8
avd4. 5-7-11-14
avd5. 4-5-9-10
avd6. 1-4-8
avd7. 2 Man of Steel
ca 192 kr.


Stora Jokersystemet:
https://www.jokersystemet.se/t/tRXrZB9dM3Jk


DD1. 1-4-8
DD2. 2 Man of steel
* 200

God tur!
Såg att en betaltjänst hade man of steel rankad nia. Jag tror precis som typ alla här på den varför är den så lite streckad egentligen? Är det för att den inte startat så mycket på länge eller för att den inte kommer förbi ettan. Vad säger ni?
puffpuffloco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 08:14   #51
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

RADEN
1: 3, 6, 10
2: 7
3: 2, 6, 7, 11
4: 5
5: 4, 6, 7, 10, 11
6. 4, 9, 12
7: 7
180 r

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 08:17   #52
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av puffpuffloco Visa inlägg
Såg att en betaltjänst hade man of steel rankad nia. Jag tror precis som typ alla här på den varför är den så lite streckad egentligen? Är det för att den inte startat så mycket på länge eller för att den inte kommer förbi ettan. Vad säger ni?


Stefan Persson
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+1), 777 (+1), sigh (+50)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 08:22   #53
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 69
Sharp$: 379
Standard

En snabb fråga bara, som jag skulle önska hjälp med. Längesen jag var live och spelade på banan, men ska till Axevalla idag och då kom jag på att dom ändrat hur det går till när du spelar i luckan. Men min fråga är: är det du spelar i luckan kopplat till ditt ATG-konto?
Det vill säga om jag har exempelvis 10 000 i gräns på ATG, kan jag inte spelar för mer än så på banan i luckan då?

Stort tack på förhand!
denfete är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 08:28   #54
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av denfete Visa inlägg
En snabb fråga bara, som jag skulle önska hjälp med. Längesen jag var live och spelade på banan, men ska till Axevalla idag och då kom jag på att dom ändrat hur det går till när du spelar i luckan. Men min fråga är: är det du spelar i luckan kopplat till ditt ATG-konto?
Det vill säga om jag har exempelvis 10 000 i gräns på ATG, kan jag inte spelar för mer än så på banan i luckan då?

Stort tack på förhand!
Jag ska inte svära på att jag har rätt svar men i vintras när dessa gränserna kom första gången satte jag lite låg gräns själv då jag "glömde" att jag brukar spela ett system för 1500 med jobbarkompisarna varje löningshelg.
När löningshelgen kom så hade jag redan förbrukat min ganska låga gräns så kunde inte lämna in via ATG.se.

Men jag åkte till ett ATG ombud lämnade in där och betalade kontant det gick hur fint som helst, när jag kom hem och loggade in på atg.se så låg kvittot så fint där.

Så jag tror att du kan spela i luckan även om din gräns på atg.se-konton är överskriden.

Ha de skoj på Axevalla!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 08:31   #55
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Gun Palema va ute mot Odessa Celeber och Hevin Boko näst senast och blev tvåa bakom Odessa. Hevin Boko vart struken i det racet. Nu står Gun 20m före och är väl rätt snabb ut. Hemmahäst. Kommer nog chansspika.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 08:37   #56
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 69
Sharp$: 379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jag ska inte svära på att jag har rätt svar men i vintras när dessa gränserna kom första gången satte jag lite låg gräns själv då jag "glömde" att jag brukar spela ett system för 1500 med jobbarkompisarna varje löningshelg.
När löningshelgen kom så hade jag redan förbrukat min ganska låga gräns så kunde inte lämna in via ATG.se.

Men jag åkte till ett ATG ombud lämnade in där och betalade kontant det gick hur fint som helst, när jag kom hem och loggade in på atg.se så låg kvittot så fint där.

Så jag tror att du kan spela i luckan även om din gräns på atg.se-konton är överskriden.

Ha de skoj på Axevalla!
Stort tack för svar. Tack, det ska jag ha
denfete är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 08:38   #57
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2490
Standard

Någon som vet vad Jerry Riordan säger om NORMANDIE ROYAL i V75 2?

Lycka till idag med era spel! :-)

Mvh Nedomansky
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 08:48   #58
 
midcapkings avatar
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 51
Sharp$: 1771
Standard

Travsudd idag med Strappa71 som gäst på Twitch! Vi lirar såklart V75 på ATG-Tillsammans och sändningen startar kl 14.30 och efter travet fortsätter vi med Poker mm! Har ni några frågor till "griniga" gubben så ta chansen, han älskar diskussioner

Länk: https://www.twitch.tv/zohn

Väl mött, Nichlas och "Strappa"
midcapking är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 08:55   #59
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 018
Sharp$: 14774
Standard

Bästa o spelvärda spiken inleder vi med och det är 6 Grandfahter Bill . SOS
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 09:02   #60
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 518
Sharp$: 8017
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av denfete Visa inlägg
En snabb fråga bara, som jag skulle önska hjälp med. Längesen jag var live och spelade på banan, men ska till Axevalla idag och då kom jag på att dom ändrat hur det går till när du spelar i luckan. Men min fråga är: är det du spelar i luckan kopplat till ditt ATG-konto?
Det vill säga om jag har exempelvis 10 000 i gräns på ATG, kan jag inte spelar för mer än så på banan i luckan då?

Stort tack på förhand!
Den gräns du sätter på ditt ATG-konto är en insättningsgräns, ingen spelgräns.
Du kan, även från ditt konto, spela för högre belopp så länge det inte innebär att du behöver sätta in belopp över din gräns.
Det du spelar kontant på banan är ingen insättning till ditt konto.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td