Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-12, 10:08   #301
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Bergh Robert, 3000 kr, övrig felaktig drivning.
Gocciadoro Alessandro, 2000 kr, för snäv körning/ridning.
Svanstedt Rickard, 3000 kr, felaktigt bruk av körspö.

Alltså Rickard böter för Baron Gift , sitter ju mest o "metar! på upploppet, visst driver några gånger in på upploppet men böter Aldrig
min lekmannabedömmning är att Rickard drev över huvud taget när det var uppenbart klart att hästen skulle vinna?

citat ur reglementet " Häst får inte drivas utan
att hästen fått tid att svara på tidigare drivning eller om hästens
placering uppenbart inte kan förbättras.
"

På den tiden jag ägde galopphäst fick ridande Madeleine Smith ett par tusen i böter för en liten spömaning 10 meter från mål när min häst redan var given vinnare. Det var för övrigt enda gången hon använde spöet i loppet och det var mer en mild påminnelse til hästen än ett piskrapp.

Mikaels kanske har svaret på frågan angående just Baron Gift loppet i Lördags?
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 10:22   #302
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
min lekmannabedömmning är att Rickard drev över huvud taget när det var uppenbart klart att hästen skulle vinna?

citat ur reglementet " Häst får inte drivas utan
att hästen fått tid att svara på tidigare drivning eller om hästens
placering uppenbart inte kan förbättras.
"

På den tiden jag ägde galopphäst fick ridande Madeleine Smith ett par tusen i böter för en liten spömaning 10 meter från mål när min häst redan var given vinnare. Det var för övrigt enda gången hon använde spöet i loppet och det var mer en mild påminnelse til hästen än ett piskrapp.

Mikaels kanske har svaret på frågan angående just Baron Gift loppet i Lördags?
Det där är en "måldomarnämndsfråga", min kollega Sören Agnemo gick i bräschen när det gällde drivningar för ett tiotal år sedan, som sedan blivit någon form av standard(högljudda protester initialt, när kuskarna fick bot för att dom "drev som vanligt"), är ju en form av subjektiv bedömning och då uppkommer alltid diskussioner..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td