|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#61 |
|
När det varit lätta o fina banor och medel eller kort, så har Eldorado B spetsat och vunnit, när det varit långt, bakspår eller smetigt har han inte räckt, idag är det lätt bana medeldistans och spetsläge....mmm, frågan är om han inte är rejält understreckad på sina 13%...
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
7 Hossiana Boko kuskförstärkt. SoS till 5 %
|
|
|
|
#63 |
|
Administrator
|
Kan vara att jag vurmar lite för mycket för Gotlandsekipagen men Johan Wiman brukar kunna hitta iväg bra i volt och från spår 7 finns chansen att man sitter fint på det tidigt i avd 1.
Kan bli spets och då luktar det släpp men från rygg ledaren så känns ändå 1% för lite i förhållande till chansen? Gick ju fint på hemmaplan för två starter sedan.
|
|
|
#64 |
|
Där har du ju ett riktigt trevligt tvillingspel, eller en kuse att bygga trion runt...Voulez Vous är min "Hennig Lixarve" idag...
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Är ju stor omstartrisk i första(atg jublar), bara favoriten i sig är ju stor risk för startstrul med. Tror att Ingvar Nyberg trycker sig till spets och drar i ett hårt tempo, det kan mycket väl räcka...
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Funderar på att spika 1 Chapter N. Deo i lärlingsloppet. Han har bästa kusken, Anders Eriksson som har tjänat 2,4 milj i år, fast inte vunnit på V75...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knyss (+1) |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Banned
|
V75:6
Spår 12 i ett autostartlopp över 1640 meter skall väl vara helt iskallt men jag vill ändå lyfta fram 12 From the mine som en av dagens stänkare. Det här är en bra häst som varit med på V75 tidigare, vann ett klass I-försök för ett år sedan. Såg honom på Dannero där han visade lite gryende form men det är ju i de senaste två starterna som det lossnat. Det jag tycker är intressant är speeden han visar, hur han helt enkelt springer så mycket fortare än de andra när han får marschorder. Kan komma att löna sig över Bergsåkers långa upplopp, särskilt om det nu blir lite körning därframme. 1% och över 20 ggr pengarna. I samma lopp övervägde jag länge Hultmans rysarspik, 6 Final Dream, startsnabb häst som passar bra på distansen och som försvarar sig länge. Om den kommer till spets. Tyvärr får man hålla med andra tipsexperter, det är nog jävligt tveksamt om Linda Sedström är rätt kusk för att få iväg den här till spets från det här spåret. Vad jag kan se så har den vunnit ett par dödensvinster, så man kanske inte ska vara så negativ. Men om man skiftat kusk på 3 och 6 så hade det varit ett spikbud. 7%, över 10 ggr pengarna. V75:3 Jag kommer förmodligen att spika 8 Visa As. Loppet hon gjorde senast, med första 1000 efter 1.10 - i tredjespår - gör ingen av de här märrarna om. I alla fall inte utan att vara kall 500 kvar. Jag litar på att luckan kommer i den här typen av lopp och att Rebecca får segerdefilera. Om jag skulle gardera så skulle jag strecka 7 Hossianna Boko först. Det måste bli mer plats nu när man strukit femman. Och som hon försvarat sig i spets i förra starten mot betydligt mer meriterade valackarna Falcon Am och Lexington Hall. Dessutom visar kusken precis rätt utvecklingskurva. Från 3% vinster ifjol till 8% vinster i år. På ungefär lika många starter. 5% och ca 14 ggr pengarna. En rak tvilling 7-8 ger 37ggr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) |
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Banned
|
Citat:
Mvh, Travbegreppspolisen Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+4) |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Minns jag fel nu eller är inte spår 1 på bergsåker helt under isen?
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Det anses vara ett bra spår på Bergsåker. Sen ska man ju ha en vettigt startsnabb häst också.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nicklas (+1) |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Mitt eget system ligger nedan. I bolagssystemet har jag i andra 4,6,7,12 och i femte avdelningen 1,3,5 och 9. Det kostar 1440:-.
V75 Inlämnat: 2019-08-24, 13:54 Bergsåker Lördag 2019-08-24 Start: 16:20 Kostnad: 540,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 8, 9 (1, 10) (8 med Björn är min förstahäst. Räcker att låsa på 8 och 9) 2: 6, 7 (12, 4) (6 håller ut 7 från start och leder. Om 7 trycker på kan någon bakom vinna) 3: 3, 4, 5, 8, 11, 12 (1, 7) (5 och 11 är förstahästarna. Tycker man ska gardera här) 4: 1, 2, 7, 8, 15 (13, 10) (Om kusken klarar av det tar 2 ledningen. Därifrån är hon svårslagen. Jag litar inte på kusken och garderar) 5: 1, 3, 5 (9, 12) (Oerfarna hästar där 5 med rätta blir favorit på Örjan) 6: 4 Track Angle (9, 7) (4 har rätt spår och distans. Här är det påställt. Bra spik till 23 %) 7: 1, 6, 10 (4, 2) (1 är en sårbar storfavorit på medeldistans, vilket är något långt för honom. 6 är värd en storseger snart. 10 såg djävulsk ut senast) 2x2x6x5x3x1x3 = 1080 rader. 1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr. Totalt: 540,00 kr. Rättningskod: Jackpotpengar till Sharpsare |
|
|
|
|
|
|
|