Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-09-05, 20:34   #1
 
GerryAnderss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Piteå
Inlägg: 14
Sharp$: 448
Standard

H2H - räkna ut inbördes chanser?


Hej!

Jag undrar hur ni andra räknar ut inbördes chanser i en H2H eller Tripple-head.
Om vi tar två hästar som man bedömer har 30% resp. 10% chans att vinna ett travlopp så kommer häst nr 1 att vara före i mål i 3 av 10 starter och häst nr 2 att vara först i 1 av 10 starter. Men resterande 6 av 10 starter då ingen av dessa vinner då? Använder ni er av uppskattning av platschanser eller går ni på känsla eller någon form av egen (hemlig) formel för detta?

//A
GerryAnders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 20:39   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tänker knappt alls i termer om hästen kan vinna loppet eller inte när jag tittar på ett H2H-odds. Det här är de viktigaste parametrarna för mig lite kortfattat:

-Troligt löpningsförlopp för de två hästarna, alltså hur kuskarna troligtvis kommer att köra.
-Hur jämnt de presterar i lopp.
-Galoppbenägenheten.
-Hur troligt det är att det blir luckor i loppet (om jag tror någon av dem kommer gå på innerspår).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+22)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 22:29   #3
 
GerryAnderss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Piteå
Inlägg: 14
Sharp$: 448
Standard

Tack för svar. Jag tycker bara att det är svårt att sätta siffror på dessa parametrar.
Jag kör som det är just nu på vinstchans kontra vinstchans och låter magkänslan avgöra det sista. Får fortsätta utforska olika strategier.

//A
GerryAnders är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 22:29   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Precis som Stekel konstaterar så är chansen att A ska slå B bara svagt kopplad till respektive chans att vinna loppet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-05, 23:31   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GerryAnders Visa inlägg
Tack för svar. Jag tycker bara att det är svårt att sätta siffror på dessa parametrar.
Jag kör som det är just nu på vinstchans kontra vinstchans och låter magkänslan avgöra det sista. Får fortsätta utforska olika strategier.

//A
Så länge det gäller hästar som är någorlunda rutinerade kan du utläsa och värdera jämnhet och galoppbenägenhet rätt upp och ner ur hästens starthistorik. Det andra är dock såklart klurigare.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-06, 13:59   #6
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ta även med kuskens vilja att ta en pris/penga/platsplacering "till varje pris", då detta kan ha med utgången att göra för om ditt spel blir voidat eller godkänt. Örjan är ju inte precis känd för att elda på för ex. en 6:e-plats medan en amatör eller mer offensivt lagd kusk gör det...

Spelar för övrigt gärna emot kuskar med storfavoriter och som överforcerar sina kusar, typ Ludde...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 12:14   #7
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GerryAnders Visa inlägg
Hej!

Jag undrar hur ni andra räknar ut inbördes chanser i en H2H eller Tripple-head.
Om vi tar två hästar som man bedömer har 30% resp. 10% chans att vinna ett travlopp så kommer häst nr 1 att vara före i mål i 3 av 10 starter och häst nr 2 att vara först i 1 av 10 starter. Men resterande 6 av 10 starter då ingen av dessa vinner då? Använder ni er av uppskattning av platschanser eller går ni på känsla eller någon form av egen (hemlig) formel för detta?

//A
Du får bryta ner vinnaroddsen helt enkelt. Alltså 30 % vinstchans gentemot 10 % ger rent linjärt 75-25 i duellen. Och faktiskt kollar man bolagen så år det också ofta att står hästen lägre i vinnarodds står den också lägre i H2H-duellen men inte rent linjärt.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td