Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-09, 12:51   #46
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 091
Sharp$: 6121
Standard

Dagens pengar i sjön:
7,6-3,5,2,4
6-10,2,1,5
8,12
14 Timotejs Godis
6,9,5,8
9 Vikings Preacher
10,4

1 av 2 i avd 1/2.

Kör en Top7 också:
6
5,8,9
5,8,9
5,8,9
11
3
10

Lycka till allihop!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 12:52   #47
 
eklonovs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stränkan
Inlägg: 109
Sharp$: 3100
Standard

Örjans rygg som spökar ? nya kuskar på uppsittningar han hade
eklonov är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 12:59   #48
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Jag har vunnit sexsiffrigt på mina lås, men då ska det finnas spelvärde i låsen är det första och andrahandaren då är det inte intressant.

Vad är det som säger att det inte kan finnas spelvärde i en favorit och/eller en andrahandare eller ett lås på dessa båda?

Spelvärde är sannolikt ett av de mest felanvända och missförstådda modeorden inom spel under de senaste åren.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:02   #49
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eklonov Visa inlägg
Örjans rygg som spökar ? nya kuskar på uppsittningar han hade

Troligtvis! Skillnad på Örjan och ex. Lenartsson på Whipped Eggs...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:03   #50
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Men Vicar står ÖK kvar på...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:06   #51
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Och flera andra...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:06   #52
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37595
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vad är det som säger att det inte kan finnas spelvärde i en favorit och/eller en andrahandare eller ett lås på dessa båda?

Spelvärde är sannolikt ett av de mest felanvända och missförstådda modeorden inom spel under de senaste åren.
Visst finns det spelvärde i sparlopp. I V75-1 idag så blir man av med drygt hälften av alla andras system om man tar de två mest betrodda hästarna, under förutsättning att man tror att det endast står emellan dem. Gör man sparlopp med Whipped Eggs och en eller ett par motbud och den faller så får man bra valuta för pengarna. Att ta bort den för att den är stor favorit kan bli ett fatalt misstag beroende på vad man har för hästar i övriga lopp och vilka av dem som vinner. Det finns alltid de som har åsikter om andras spel, men de borde koncentrera sig på sina egna i första hand.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:10   #53
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 386
Sharp$: 4245
Standard

Man At Work körs av Jorma Kontio! Viss skillnad särskilt från start! Nu är PU superintressant som spik...

OBS! Fel info i atg live! Nu bekräftat - Ulf Ohlsson ersätter!

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2019-11-09 klockan 13:20.
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:10   #54
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Jorma på Man at work, spetsstriden klar, där sitter Peter U...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:14   #55
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 386
Sharp$: 4245
Standard

Kuskändringar på Örjan Kihlström:

7 Man At Work - Ulf Ohlsson
8 Vicar - Torbjörn Jansson
10 Evaluate - Torbjörn Jansson
5 Krakas - Kevin Oscarsson
8 Whipped Eggs - Per Lennartsson
4 Island Life - Carl Johan Jepson

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2019-11-09 klockan 13:21.
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:15   #56
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Man At Work körs av Jorma Kontio! Viss skillnad särskilt från start! Nu är PU superintressant som spik...
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Jorma på Man at work, spetsstriden klar, där sitter Peter U...

Tack, nu har ni jinxat min och mången andras spik...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:16   #57
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Whipped var redan en mycket sårbar storfavorit, nu riktigt illa ute med Per. Lyckades inte hålla den i trav enda gången han försökt tidigare.

Och minus med Jorma på Man At Work i första som ni säger. Därmed inte klart vem som sitter i spets. 2,8 väldigt spelvärda om man garderar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:16   #58
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Fighter Mearas bör ju bli stor favorit tillslut i avd 2, alla verkar gå på den.

TT, SS, SV, Snoken, Trav med Erland, Daniel Berglund, Jens Sjöden, Mario Lipovac, Jonas Noreen m.fl. har den som förstarankad och de flesta spikar...
Thomas Uhrberg spikar inte Fighter Mearas:

V75-1: 7 Man at Work gav ett hetsigt intryck i sin comeback efter drygt tio månaders tävlingsuppehåll och Örjan Kihlström var tvingad att köra fram i dödens – ja, sedan var hästen bara bäst. Nu är det klart tuffare motstånd och jag syftar då på 6 Burning Man, en Petri Puro-häst i toppform. Båda har springspår, så den som är i ledning efter 200 meter har en fördel. Heltäckt med två streck.
V75-2: 6 Fighter Mearas har galopperat i hälften av sina starter men de gånger han är felfri slutar det oftast med seger. Distansen 3140 meter är nog en fördel då den 4-årige Ready Cash-sonen är stark. Skulle han galoppera gör Mellby Hoffa, 7 Cyrano De B och Vicar upp om segern.
V75-3: 5 Milligan´s School är ingen sprintertyp precis, men han springer 1.10-tider över distansen och är härdad i tuffa gäng, dessutom den som tjänat överlägset mest med sina dryga 10,5 miljoner. Ja, jag singelstreckar.
V75-4: 6 Polly Avenue vann i fin stil i sin comeback och hon har nu sju segrar på nio starter. Hon spikas på lilla systemet men jag streckar sex på det stora. Glöm inte 5 Krakas!
V75-5: 2 No Limit Royalty spetsvann senast och kan göra det igen men det är tuffare emot nu. 5 Hurricane River körde jag senast och han avslutade vasst från köposition men vi blev diskad för trängning så han blev därmed kvar i klassen. 7 Istanbul Boko och 6 Velasques Gar är också givna.
V75-6: 8 Whipped Eggs svarade för en 5-stjärnig insats senast och med tanke på hur starkt Robert Berghs hästar gått den senaste tiden väljer jag att spika.
V75-7: 5 Esprit Sisu har visserligen missat några jobb pga en hovböld men han är tillräckligt bra för att segerstrida ändå. 2 Niky Flax har övertygat i två raka och glöm inte 9 Ural, stor favorit senast men då galopp i spetsstriden. Fem streck.

Mitt V75-förslag till lördagen.

V75-1: 6, 7. Res: 2-5.
V75-2: 1, 6, 7, 8. Res: 2-10.
V75-3: 5 Milligan´s School. Res: 9-8.
V75-4: 2, 3, 5, 6, 7, 11. Res: 10-4.
V75-5: 2, 5, 6, 7, 8. Res: 4-12.
V75-6: 8 Whipped Eggs. Res: 15-4.
V75-7: 2, 3, 5, 6, 9. Res: 4-10.
Systemet är på 1200 rader och kostar 600 kronor. Om man också singelstreckar nr 6 Polly Avenue i avdelning 4 blir det systemet på 200 rader och det kostar då 100 kronor
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:17   #59
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 517
Sharp$: 8013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Men Vicar står ÖK kvar på...
Kommer bli ändringar även på dessa. Men är lite jobb för banan hitta godkända alternativ och stämma av med berörda tränare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-09, 13:19   #60
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2379
Standard

Det är med vilket antal rätt man försöker pricka och att försöka vinna pengar är lätt att rycka ur sitt sammanhang.

Oftast menar man att man accepterar att ge upp ett antal lågutdelningssjuor genom att hellre spela på ett sätt som fångar in ett mindre antal vinster med högre utdelning som ger mer vinst på sikt.

Personligen har jag ett par av mina top10-vinster genom åren på V75 i omgångar där jag bara fick ihop 6 rätt. 170k på 6+5 är bättre än 7k på 7+6.

Just hur många rätt man har när man vinner pengar kanske spelar någon slags prestige-roll. Men mått som totalt antal rätt per år eller t o m antal 7or per år är helt meningslösa för mig. Inte ens "vann mest i Sverige" klingar märkvärdigt för mig. ( Men t o m jag måste erkänna att "Ensam" naturligtvis är ganska speciellt! )

I praktiken försöker jag byta ut rader som ger under 10k på alla rätt mot mindre sannolika rader. Mindre sannolika rader med mångfalt bättre utdelningspotential. De där 7orna med bottenutdelning spelar väldigt liten roll i det långsiktiga resultatet.

Så jag försöker få alla rätt tillräckligt ofta med tillräckligt hög utdelning genom att ge upp ett antal sjuor som jag mycket väl vet är sannolika ( men kommer att ge låg utdelning. )

Tycker jag inte att jag kan lösa det så är bästa valet att stå över.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td