Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-17, 08:41   #1
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

V86 Bergsåker/Solvalla 20/11


Ok, förra veckans genomgång av V86 var ingen bra historia ifrån mig.
Sågade vinstchanserna på nr 1 i avd 1 och avd 2 då jag ansåg att båda skulle få svårt att hitta till spets, vad hände? Jo både tog spets och vann.
Sågade även Leader Broddes chanser i sista avdelningen då jag anser det saknas lite jävlaranamma i skallen på den och han var aldrig nära på att vinna.
Annars fick jag väl bara med Tyson Dimanche och Stonewashd Diamant utav vinnarna i min lilla genomgång.



Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Bergsåker
Längd: 1000 m
Bredd: 21,5 m (2140 m), 21,0 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

AvdI - 2640 auto
Då jag är ganska tidigt ute på en genomgång så är ju omsättningen väldigt låg, typ exempel var ju förra veckan då jag sågade Ribaude till över 70% den sjönk till under 20% och vann. I alla fall just nu är 6 Global Unlimited stor favorit, jag tycker ändå att det finns en del roliga motbud.
4 Coal Trader har varit 4:e i två raka lopp nu över 3140m, kolla in avslutningen näst senast när man plockar många placeringar sista 300m mot tufft motstånd! 2 Kövras So Far var en riktig besvikelse senast ifrån spets och fick ge sig över upploppet och slutade 4:a, 9 Heading Reference spurtade förbi Kövras sista biten den gången till under 1% just nu är nr.9 otroligt intressant! 7 Tsar Brodde är en rejäl kuse som trivs över distansen och tål en del grovjobb.

AvdII - 2140m auto
Just nu är 5 Chianti storfavorit, var ute mot tufft gäng senast och såg ut att han en del krafter kvar över mål efter rygglopp ska dock sägas att hästen inte vunnit än i år trots 7 försök då ringer garderingsklockan hos mig.
Hästen har haft ett tufft år och inte alls levt upp till sin 4-års säsong.
Det känns inte som det finns jätte heta motbud tyvärr, 3 Star Advisor Joli och 7 Ajlexes Cubano är väl de som kan ställa till det om de snuvar Goop på spets och väljer att köra där. 4 On Track Piraten finns det inte mycket ont att säga om men vinna här tror jag inte den klarar av längre.
Stefan Melander har ett gäng hästar med som brukligt när det tävlas på Solvalla möjligt han har nåt ess i rockärmen att trolla fram.

AvdIII - 2140m auto
Spårtrappa då blir vi långt ut på vingen, det är dock en propp med max 125k inkörda som gäller så fördelen för spår 7&8 är inte riktigt lika stor som brukligt i en spårtrappa månne. Jag fastnar för 6 Arabesque som dock var ute mot ett billigt gäng senast men gjorde en riktigt fin insats körde om ledningen fick ge sig och kröp ner i rygg ett tag men med halvvarvet kvar gick man till attack och vann med halva upploppet! Kanske rent av en spik för mig! Annars kan de krävas många streck.

AvdIV - 2140m auto
10 Bon Ego stod för ett starkt slutvarv senast men att jaga ifatt miljonären Amalia Cash blev för tufft. Uffe Eriksson som körde Bon Ego satt 6:e utvändigt med varvet kvar och fick jobba i tredjespår hela sista varvet och i sista kurvan såg det ut som att man kunde utmana men med all rätta kom stumma ben som ett brev på posten och fick nöja sig med en 3:e plats men klart godkänd insats mot tufft motstånd! Känns som lite enklare motstånd denna gång men bakspår är ju alltid bakspår. 4 Musique D´Inverne kan nog hitta till spets här och har gjort en del bra insatser utan att få vinna i de senaste starterna men har mött hästar som Conrads Rödluva, Ultimatuna Grif m.flera i dessa starter!

AvdV - 2140m volt
Jag fastande direkt för 1 Caipirinha Razz här, vill minnas att det var lite snack runt denna här på sharps! Vann väldigt enkelt senast trots ett lopp i dödens men hade slagit ledaren redan innan sista kurvan och kunde ta över ledningen och fin åka över upploppet! Nu finns det inget springspår på första volten heller så förhoppningsvis träffar Kajjan bra från spår 1 och kan sedan leda loppet runt om! Det finns en del bra hästar på 20 och 40m tillägg men att plocka in detta på nr 1 tror jag kommer bli väldigt tufft, beror en del på hur banan blir också. Men går Kajjans en tid på 14 då ska dom vara riktigt bra där bak!

AvdVI - 2140m auto
Treåringslopp! 4 Kinky Boots fick ett perfekt lopp senast tackade och spurtade ifrån till en enkelt seger på en fin tid! Hyfsat snabb ut men finns några motbud om spets bl.a 1 Flight Deck som vann fint från spets senast!
2 Mr Marvelous slog just favoriten Kinky Boots helt regelrätt i dennes senaste start. Men som sagt treåringar och det kan skilja en del från lopp till lopp här då de kan utvecklas från start till start!

AvdVII - 1640m auto
1 Power Broline har bara startat från spår 1 i Auto en gång tidigare men lyckades då hålla spets de var som denna gången på Bergsåker över aktuell distans men skrynklade då ihop sig ordentligt på upploppet och blev oplacerad men det var kanske lite tuffare motstånd den gången!
2 Cavalier Brodde men ett vettigt utgångsläge nu är tidig för mig, har bra tider i sig! Robert Bergh har en bra duo till start också med 4 Emmeline Follo och 11 Nyhet.

AvdVIII - 2140m auto
10 Pastorns Lady står perfekt inne i detta loppet, var med på V86 i onsdag med men saknas lite över upploppet då och blev oplacerad har gått över sprinterdistans i de senaste loppen men du medel men visat att man kan vinna på medel tidigare! 7 Wishing Noon hade fin form tidigare i höstas med 4 raka vinster tre av dem kom ifrån spets kanske kan man ta sig dit nu med? Inte några raketer invändigt vid en snabb överblick förutom 1 Cherie Lascaux som jag tror spetsar initialt men att Haugstad väljer att köra i spets känns väl inte troligt?

Där har vi min tidiga analysering av loppet, som nämnt tidigare ingen expert bara en hobbylirare så ta det hela med en grov nypa salt och kontra med era tankar
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), HuBBaBuBBa (+10), Tirich (+10), SO (+10), Stinsen (+10), mijo14 (+15)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-17, 09:32   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Grym trådstart som alltid kompis!

Nu tar vi hem degen!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-17, 10:06   #3
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Tack Viking för en fin trådstart!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), viking90 (+5), mikaels (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 18:38   #4
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 456
Sharp$: 17399
Standard

Det var visst mer snack om vinnare/plats jämfört med streckspelen ikväll

Blir tre spikar för mig i mitt Tillsammanslag, Chianti, Caprinha Razz och Veritas Grif!

Lycka till ni som lirar ikväll!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 18:53   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Så här var det ju inte tänkt...Styr upp Gotland!...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 19:28   #6
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 091
Sharp$: 6121
Standard

Dagens försök efter snabb analys:
2,4,6,9,12 - Var helt inne på Coal Trader sos först men har ju inte precis vunnit ihjäl sig.
4 OTP
6 Arabesque
8 Musique Du Inverne
1,5,7,11,13,14
2,4,5,6,11,12
11 Nyhet - Helt baserat på att Sjödén spikar. Han känns f.n. hetare än Berglund
4,7

Lycka till alla som spelar!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-20, 19:55   #7
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1088
Standard

Kanske går

V86
Inlämnat: 2019-11-20, 15:59
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2019-11-20
Start: 20:30
Kostnad: 960,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 6, 7 (9, 2)
2: 2, 3, 4, 5, 10 (7, 8)
3: 2, 4, 6, 12 (5, 7)
4: 4, 7, 10 (12, 3)
5: 1, 11, 13, 14 (5, 7)
6: 2, 4, 6, 12 (11, 3)
7: 2 Cavalier Brodde (3, 1)
8: 4 Veritas Grif (6, 7)

4x5x4x3x4x4x1x1 = 3840 rader.
3840 x 1 x 0,25 kr = 960,00 kr.
Totalt: 960,00 kr.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 01:45   #8
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Detta med flera trådar från samma bana/banor är inget att tycka bra om! Det är nog bråttom mellan loppen för att man skall också behöva leta efter guldkornen i flera trådar även på Sharps! Jag anbefaller å det starkaste att en tråd är nog. Skriv bara i överskriften; Bana, datum och spelform. Dvs. trav eller galopp - detta räcker... Sedan kan allt inom denna spelform, dag och bana diskuteras - vad är problemet med EN tråd?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
lenninen (+8), Gotland (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 07:26   #9
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Detta med flera trådar från samma bana/banor är inget att tycka bra om! Det är nog bråttom mellan loppen för att man skall också behöva leta efter guldkornen i flera trådar även på Sharps! Jag anbefaller å det starkaste att en tråd är nog. Skriv bara i överskriften; Bana, datum och spelform. Dvs. trav eller galopp - detta räcker... Sedan kan allt inom denna spelform, dag och bana diskuteras - vad är problemet med EN tråd?

Jag är benägen att hålla med dig men vi försöker hålla forumet så fritt och öppet det går och lägga oss i så lite som möjligt med pekpinnar etc.
Därför har vi tillåtit detta fenomen som uppstått den senaste tiden.

Personligen tycker jag att det räcker gott med en tråd av just av de skäl du anger ovan.


Vad säger övriga?



__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 08:54   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Jo, är nog bättre med en tråd...även om v/p och streckspel är två olika filosofier...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 09:24   #11
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

En tråd är nog lättare ... ser inget fel i att diskutera vinnare och platskandidater där heller.
Vi diskuterar ju redan vinnare där och har även lagt ut alla typer av spel som sker den dagen under V75-tråden som tex V4, tvillingspel mm. Så då kan det fortsätta på det sättet med lite extra snack kring bra platsspel? Ingen stor förändring direkt.
Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 09:35   #12
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

En tråd är definitivt att föredra.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 09:40   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Då är det väl bara att avsluta försöksverksamheten och återgå till ursprungstråden...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td