Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-21, 17:54   #16
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 84
Sharp$: 14
Standard

Andelssystem?


Med tanke på alla skrällar på sistone, inte minst igår, skulle man vilja köpa in sig i ett andelssystem som typ har en 30-oddsare spik. Finns det sådana?
Men, ska man göra ett eget i lokala tipsbutiken riskerar man att bli tagen för en idiot. Där kör man favoritspikar, ett lås med två favoriter och fläskar på på resten. Som att ta en lott med 10 papp i första pris. Som mest.

Får väl göra ett eget 96-raders
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 18:16   #17
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Under spela andelsspel Tillsammans finns en länk till Sharps ombudslag.
Där hittar du i bland spikar som sticker i väg i odds, och sjunker i procent. Kolla där....
(jag lägger upp en ny länk nu....)
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 19:22   #18
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 84
Sharp$: 14
Standard

Tack!!!!


Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Under spela andelsspel Tillsammans finns en länk till Sharps ombudslag.
Där hittar du i bland spikar som sticker i väg i odds, och sjunker i procent. Kolla där....
(jag lägger upp en ny länk nu....)
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 12:50   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Lövgren lät väldigt uppåt på Gordon Brodde-Följer bilen och spets är bra för tvååringar, sa han bland annat...testar 3,75 plats på svs….
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 14:15   #20
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50025
Standard

Återigen en blockering på Service Plays.
Kan moderatorn flytta Daniel Berglunds V75 till Jägersro till rätt avdelning?
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 14:21   #21
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 4 038
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy Visa inlägg
Med tanke på alla skrällar på sistone, inte minst igår, skulle man vilja köpa in sig i ett andelssystem som typ har en 30-oddsare spik. Finns det sådana?
Men, ska man göra ett eget i lokala tipsbutiken riskerar man att bli tagen för en idiot. Där kör man favoritspikar, ett lås med två favoriter och fläskar på på resten. Som att ta en lott med 10 papp i första pris. Som mest.

Får väl göra ett eget 96-raders
Tänkte inte lira ngt större men blev inspirerad av ditt brandtal o nu är det ju jackpott dessutom.
Kommer spika i endast ett lopp o det är nr.6 i första avd. lägger ut en länk runt sex snåret 60 kr*50=3000 kr o kommer ta 10% själv(istället för att lira en liten lapp för 300 kr så går vi för knock)
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 14:31   #22
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9127
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
Återigen en blockering på Service Plays.
Kan moderatorn flytta Daniel Berglunds V75 till Jägersro till rätt avdelning?
Knasigt. Jag vet inte varför det strular, men jag har flyttat tråden till rätt plats nu iaf.

Ledsen för besväret!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 14:38   #23
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50025
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Knasigt. Jag vet inte varför det strular, men jag har flyttat tråden till rätt plats nu iaf.

Ledsen för besväret!
Tackar! Inget besvär alls!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 15:03   #24
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy Visa inlägg
Med tanke på alla skrällar på sistone, inte minst igår, skulle man vilja köpa in sig i ett andelssystem som typ har en 30-oddsare spik. Finns det sådana?
Men, ska man göra ett eget i lokala tipsbutiken riskerar man att bli tagen för en idiot. Där kör man favoritspikar, ett lås med två favoriter och fläskar på på resten. Som att ta en lott med 10 papp i första pris. Som mest.

Får väl göra ett eget 96-raders
Jag har funderat på att spika en dunderknall till i morgon men det mesta verkar nu luta åt att jag kommer dubbla med Örjan i Svensk Uppfödningslöpning. Hade inte Per Nordström kört själv hade jag varit mer sugen på spik där!

Nr 6 eller 7 i andra avdelningen är väl inte helt borta och kan ju också vara spikförslag om man letar sådant som står i låga procent
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 15:18   #25
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50025
Standard

Jens Sjödén V75 Jägersro lördag på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 17:06   #26
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50025
Standard

Thomas Uhrberg skriver:

Global Trustworthy bästa spiken
Nov 22, 2019

Hela 1,4 miljoner kronor är segern värd i 2-åringarnas klassiska fight denna V75-jackpot-omgång på Jägersro. Ja, det är grymt mycket pengar men bara början på ännu mer för vinnaren.

Jag har tittat lite på de senaste årens vinnare av Svensk Uppfödningslöpning där Svante Båth har tre raka tränarsegrar.
Coin Perdu vann 2016 och segerchecken var då som nu på 1,4 miljoner. Nu är Coin Perdu upp i drygt 5,1 miljoner.
Global Welcome segrade 2017 och han har nu 4,8 miljoner på kontot.
Bythebook och Sten O Janssons Belker delade på segern i fjol och de har till dags dato sprungit in 2,8 respektive 2,6 miljoner.
I klartext; vinnarna bär absolut sina pengar de tjänat som 2-åringar.
Och, jag tycker att vi i Sverige matchar våra 2-åringar på ett vettigt och bra sätt. Däremot kan den långa 3-åringssäsongen vara väl tuff för många av våra hästar.

Båths fantastiska segersvit

Svante Båth kan ta sin fjärde raka seger som tränare genom Armani Degato och givetvis har jag streckat Raja Mirchi-sonen. Min tipsetta är dock Daniel Wäjerstens Global Badman.
Jag körde Revelation till en andraplats i försöket. Ja, Per Nordströms Readly Express-son var bra och är en rysare i finalen. Fire Piston avslutade snabbt senast och är liksom 10 Karl May Boko tänkbara vinnare.

40 miljoner i 7-rättspotten

Efter den icke alltför svårlösta V75-omgången på Bjerke ligger det nu 40 miljoner kronor i 7-rättspotten, fast det skulle förvåna om det blev en ensam vinnare med sju rätt.
Jag har valt att singelstrecka Campo Bahia och Global Trustworthy, precis som mina medtävlare Svante Båth, Kenneth Haugstad och Jörgen Westholm gjort i Guidens tävling.
Jag är mer säker på att Global Trustworthy vinner än Campo Bahia och skulle helst vilja gardera Lugauers stjärna med Johan Untersteiners Guzz Mearas – fast då blir ju systemet alldeles för stort och därmed för dyrt.
Hur det går i Guidens tävling? Jo, jag leder men än återstår mycket innan slutsegraren ska koras.
I övrigt; Jägersro bjuder på sol, åtta plusgrader och lite blåsigt på lördag. Tack!

Mina tankar om V75-loppen

Avd 1: 9 Campo Bahia är en undantagshäst men han har inte startat på närmare tre månader, står dessutom med 20 meters tillägg på några bra 3-åringar och dessutom är det voltstart – trots detta väljer jag att singelstrecka Conrads Lugauers stjärna. Rätt eller fel? Ja, kring 16.25 vet vi svaret.
Avd 2: 1 Bordeaux Doc spikas i Guiden och Ronden men jag väljer att gardera. Bara en seger på 16 lopp och direkt dålig senast är inga plusfaktorer. Peter Untersteiners duo 9 Tiger Face och 10 Pere Ubu liksom Robert Berghs 11 Imagine Boko är tre starka utmanare. Skrällhästar är 6 Fireman Am och 12 Ottens Filiosof.
Avd 3: 6 Franklin Face från springspår med Erik Adielsson lär betyda spets och även om hästen tagit sina tre senaste segrar över kort fixar han lång distans enligt tränaren. 4 Eclipse Am, 7 Tyson Dimanche och Velasquez Gar är givna utmanare.
Avd 4: 2 Global Badman har svarat för starka insatser och kan vinna till och med från dödens. 1 Armani Degato är snabb ut och kan bli svårfångad vid spets. Fem streck mest för att det är orutinerade 2-åringar.
Avd 5: 6 Man at Work känns som loppets mest kapabla häst men det finns bra sprinters emot, främst då Deep Pockets men också Chapuy. En rysare är 1 Hierro Boko, den som står bäst inne i loppet sett till pengar. Han kan få en bra resa.
Avd 6: 5 Global Trustworthy har vunnit två Guld-finaler från ledning mot 5-stjärnigt motstånd. Han är nu nerstruken ett spår vilket är klart positivt. Jorma kör för spets och jag är inne på att Erik gärna tar rygg med startsnabbe Angel of Attack. Ja, jag spikar.
Avd 7: 8 Esprit Sisu är stark så distansen är ett plus, däremot är spåret minus. Han är dock snabb ut så det lär bli ett offensivt upplägg. 3 Martin de Bos är klart på ”g” och har nu ett bra läge. Fyra streck här.

Mitt systemförslag till V75

V75-1: 9 Campo Bahia. Res: 2-1.
V75-2: 1, 6, 9, 10, 11, 12. Res: 4-3.
V75-3: 4, 6, 7, 8. Res: 5-2.
V75-4: 1, 2, 3, 4, 10. Res: 9-5.
V75-5: 1, 2, 4, 6. Res: 5-11.
V75-6: 5 Global Trustworthy. Res: 6-10.
V75-7: 3, 5, 7, 8. Res: 6-10.
Systemet är på 1920 rader och kostar 960 kronor. Om man också singelstreckar 2 Global Badman i avdelning 4 blir det systemet på 384 rader och det kostar då 192 kronor.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 17:34   #27
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy Visa inlägg
Med tanke på alla skrällar på sistone, inte minst igår, skulle man vilja köpa in sig i ett andelssystem som typ har en 30-oddsare spik. Finns det sådana?
Men, ska man göra ett eget i lokala tipsbutiken riskerar man att bli tagen för en idiot. Där kör man favoritspikar, ett lås med två favoriter och fläskar på på resten. Som att ta en lott med 10 papp i första pris. Som mest.

Får väl göra ett eget 96-raders
Det är lite detta jag tittar på i tråden - Hur spelar du spelare?
Jag tror inte man behöver spika 30-oddsare men
däremot få med dom där man garderar.

Felet som alltför många gör är att även i avdelningarna
där man vill ha skräll sätter streck på favoriterna.
Systemen som lämnas in "fokuserar" därmed mest på
mycket låga utdelningar ( 99 - 999:-)

Det går ju att göra mycket "elaka" system som endast
har ett favoritstreck och det är på omgångens
största favorit.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"

Senast redigerad av Grant den 2019-11-22 klockan 17:35.
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 18:45   #28
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9127
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det är lite detta jag tittar på i tråden - Hur spelar du spelare?
Jag tror inte man behöver spika 30-oddsare men
däremot få med dom där man garderar.

Felet som alltför många gör är att även i avdelningarna
där man vill ha skräll sätter streck på favoriterna.
Systemen som lämnas in "fokuserar" därmed mest på
mycket låga utdelningar ( 99 - 999:-)

Det går ju att göra mycket "elaka" system som endast
har ett favoritstreck och det är på omgångens
största favorit.

Mvh Uffe
Jo, man måste våga gå på sin tro och lämna lite hål i strecklistan. Även om det svider lite vid tillfällen som i onsdags då vi missade en bra slant (drygt 75 lax) på min lilla goda på Västertorps då jag tog bort två av de mest streckade mot slutet...

Men trav är trav. Ett maraton, ingen sprint!

Imorgon jagar vi fullträffen igen!

Lycka till därute!


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 19:22   #29
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 84
Sharp$: 14
Standard

Spel osv.


Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det är lite detta jag tittar på i tråden - Hur spelar du spelare?
Jag tror inte man behöver spika 30-oddsare men
däremot få med dom där man garderar.

Felet som alltför många gör är att även i avdelningarna
där man vill ha skräll sätter streck på favoriterna.
Systemen som lämnas in "fokuserar" därmed mest på
mycket låga utdelningar ( 99 - 999:-)

Det går ju att göra mycket "elaka" system som endast
har ett favoritstreck och det är på omgångens
största favorit.

Mvh Uffe
Jag tänker alltid 7-siffrig utdelning när jag tippar V75. Brukar alltså
spika 30-oddsare ibland. Än har jag inte vunnit SÅ mycket men 6-siffrigt.
Man måste våga! Men lägger aldrig mer än 200 kr. Men att ha 30-oddsare spik i ett andelssystem måste kanske läggas som en långtidsplan? Då kan det f.ö. räcka med den enda spiken. Börjar redan i början på veckan med att leta skrällar (lopparkivet!), favoriterna struntar jag mest i. De kommer med på köpet så att säga. Lätt överdrivet förstås.
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 21:42   #30
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4269
Standard

Har aldrig lyckats vinna något på Jägers. Offrar därför endast en halv spänn på följande rad:

V75
Inlämnat: 2019-11-22, 15:15
Jägersro
Lördag 2019-11-23
Start: 16:20
Kostnad: 0,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Aura S.L. (9, 2)
2: 10 Pere Ubu (1, 11)
3: 11 Ingo (6, 7)
4: 5 Gordon Brodde (2, 1)
5: 6 Man at Work (2, 1)
6: 5 Global Trustworthy (6, 10)
7: 3 Martin de Bos (8, 5)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 1 x 0,50 kr = 0,50 kr.
Totalt: 0,50 kr.
Rättningskod: RLS XTM WPH
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td