Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-05, 12:12   #1
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 563
Standard

3140 meter autostartpå V75 -vad tycker ni?


Sitter inte på statistik men upplever att de autostartade 3140-meterslopp som sedan en dykt upp på V75 konsekvent har samma mönster där en högt betrodd häst tidigt släppts till tät vid de tillfällen jag sett denna proposition utspelas. Varit väldigt stereotypa lopp där tempot strypts i ett par varv vilket gjort det mycket svårt för köhästarna att ta in något till slut. Ledaren har runnit undan varje gång jag sett dessa lopp. Vore mycket intressant om något fört statistik på denna proposition för att se om min känsla är förenlig med verkligheten?

Vidare tycks intresset från travtränarna vara högst måttligt för denna typ av proposition. Inför Bergsåkers proposition 4 11/1 är endast sju ekipage anmälda i nuläget till skillnad från övriga klasslopp som redan fyllts. Hur ser ni själva på dessa bilstartade Klasslopp på V75?
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 12:32   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Jag har ingen uppfattning om själva utfallet på den typen av lopp, men gillar när det är lite variation på omgångarna.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 12:37   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Stämmer. Det har varit så tydligt att man knappt behöver någon uppställning för att konstatera mönstret. Ledningen (innerspåret) är oerhört viktigt på långa distanser. Om långa voltlopp alltid skrevs ut utan tillägg skulle det vara väldigt likt där. Men ändå mer svårtippat såklart pga omstarter och startgalopper. Tänk dig tillbaka till 2640 volt i silver/brons som blivit vanliga senaste året. Väldigt ofta den som kommer till ledning som vinner (oftast en av de bättre i loppet men långt ifrån alltid bäst). Om kuskarna förstod det där bättre skulle det bli lite mer körning i loppen. Men de tror att det ska sparas på speeden extra mycket på längre distanser och att de har så mycket tid på sig att klå de där framme.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 13:07   #4
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 563
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Stämmer. Det har varit så tydligt att man knappt behöver någon uppställning för att konstatera mönstret. Ledningen (innerspåret) är oerhört viktigt på långa distanser. Om långa voltlopp alltid skrevs ut utan tillägg skulle det vara väldigt likt där. Men ändå mer svårtippat såklart pga omstarter och startgalopper. Tänk dig tillbaka till 2640 volt i silver/brons som blivit vanliga senaste året. Väldigt ofta den som kommer till ledning som vinner (oftast en av de bättre i loppet men långt ifrån alltid bäst). Om kuskarna förstod det där bättre skulle det bli lite mer körning i loppen. Men de tror att det ska sparas på speeden extra mycket på längre distanser och att de har så mycket tid på sig att klå de där framme.
Nej , tror inte heller att voltmomentet skulle förändra nämnvärt vid lika start då det är själva grunddistansen som verkar öka tendensen hos mindre spelade ekipage att släppa till en bra rygg. Över kortare distanser kan man även få se en och annan "högoddsare" testas i spets. Lär knappast inträffa över tre varv med så högt andrapris. Hoppas personligen slippa se dessa lopp inom ramen för V75 på Bergsåker 11/1 samt framöver vilket jag nu även lämnat önskemål om till ATG:s kundtjänst.

Stayerloppen med flera volter är betydligt mer intressanta då de inbjuder till spekulation på en helt annan nivå. Där är tre varv snarare till fördel som jag ser det.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 13:44   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Nej , tror inte heller att voltmomentet skulle förändra nämnvärt vid lika start då det är själva grunddistansen som verkar öka tendensen hos mindre spelade ekipage att släppa till en bra rygg. Över kortare distanser kan man även få se en och annan "högoddsare" testas i spets. Lär knappast inträffa över tre varv med så högt andrapris. Hoppas personligen slippa se dessa lopp inom ramen för V75 på Bergsåker 11/1 samt framöver vilket jag nu även lämnat önskemål om till ATG:s kundtjänst.

Stayerloppen med flera volter är betydligt mer intressanta då de inbjuder till spekulation på en helt annan nivå. Där är tre varv snarare till fördel som jag ser det.
Ja 3 varv med volt är både svårare och roligare att både analysera och se på. Men det här mönstret du sett är en jätteviktig sak att ta fasta på. Det är att se och använda sig av såna slutsatser som skiljer en förlorande spelande från en vinnande.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 13:47   #6
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Jag har varit inne på helt samma sak, 3140 meter autostart passar inte på våra svenska tusenmetersbanor med snäva kurvor. Det är däremot passande om vi kör stayerlopp med flera volter som någon påpekade, då blir det en helt annan typ av lopp och mycket taktik inblandat.

Men det är likadant med alla dessa voltstartslopp på V75, alla dessa omstarter gör det omöjligt att vara spelare. Vi har för smala banor för att kunna hantera dessa volter på bästa sätt och när orutinerade kuskar ska volta på de största riksspelen blir det ofta fel.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 14:01   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Man försöker efterlikna loppen på Vincennes för mycket, utan att ha förutsättningarna. Våra banor är 1000m och utan höjdskillnader, kurvorna är doserade. När sådana här lopp dessutom inte blir fulla är det som upplagt för att man radar upp sig. Sjätte på innerspår med fritt att gå ut i andraspår när man vill, är bättre än dödens alla dagar i veckan över lång distans. Men 12:a på innerspår är troligen inte bättre än dödens, och med hästar i andraspår måste alla ta ställning till var de vill vara.

3140 och längre är inte så populärt bland tränarna, för hästarna behöver mer återhämtning efter sådana lopp, och det är ju inte högre prispengar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 03:58   #8
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 446
Sharp$: 1262
Standard

Har noterat att på dessa långa distanser behövs i regel endast tre hästar. Då syftar jag på förstahands-favoriten, andrahands-favoriten och tredjehands-favoriten. I nästan 100% av fallen så vinner alltid någon av dessa hästar. Ingen idé att slösa på strecken i dessa lopp. Det skräller nästan aldrig.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td