Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-28, 09:41   #1
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

V86 28/1 Bergsåker/Solvalla


Har ni tagit sovmorgon eller? Dags att fundera över morgondagens V86:a.

Weekend Fun, Han Herred och Order to Fly bör räcka i första loppet.

Grainfield Aiden ute igen. Är det verkligen schysst mot hästen? Känns som en av de här stackars pållarna som man kör och kör tills de stupar och aldrig kommer igen något mer. Så frågan är om inte Highspirit, 12-åring som är betydligt mer sparsamt startad, leder runt om. Maze Runner är naturligtvis intressant vid gardering.

Tredje loppet är en spårtrappa, men det känns inte som att de med sämre spår är särskilt gynnade gentemot framspåren den här gången.

Guldklockan är som vanligt lurig med segersugna och (över)optimistiska lärlingar.

Steinfaks är mitt första streck och tänkbart singelstreck. Dubblar man upp med Järvsöodin, som står fint inne i loppet gentemot Steinfaks, så bör saken vara biff.

Divine är stor favorit från ett niondespår. Stolopp och här skulle det kunna skrälla. Ti Punch Broline var Walmann optimistisk på senast och då stod hästen med ett skitspår. Intressant.

I sjunde är jag inne på att spika Lyx Håleryd, även om spåret inte är särskilt lockande.

I sista kan Karissa Bo kanske få till det den här gången från fint läge. Spikbud, fast jag gillar inte att singla i sista loppet. Vi får se. Det finns några motbud vid gardering.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5), Piraten (+5), Fulsprit (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 12:13   #2
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Korta tankar:

AVDELNING 1

3 Han Herred är väldigt bra i grunden och kan lägga iväg ordentligt från start. Formen är dock oviss och Djuse lär sända med 4 Weekend Fun utifrån. Jag skulle därför tro att den förstnämnda spetsar för att släppa till favoriten.

Det låter dock som att det är lite tveksamma träningsrapporter på Weekend Fun och hästen har haft det lite tufft under året när motståndet hårdnat. Därför anser jag att 12 Order To Fly är förstahästen i loppet trots läget. Den rutinerade gulddivisionaren går ner i klass och är tillbaka i gott slag för dagen. Rikard hoppar upp i sulkyn, vilket också får ses som ett litet plus.

AVDELNING 2

Ja, 3 Grainfield Aiden är minst sagt hårt matchad och tanken är väl att han också ska ut i finalerna nästa vecka. Men trots det åker ”biken” på igen och en tuff resa kan vara att vänta. Örjan upp!

2 Highspirit stegade med enkelhet undan senast och tolvåringen kan än. Bra chans till spets här och då blir han normalt svårslagen.

Den sistnämnda kan vara ett bra spikförslag då finnen fått många tuffa lopp och har finalerna framför sig. Men Örjan upp i ”biken” från ett bra läge kan vara livsfarligt att hoppa över.

4 Maze Runner har hävdat sig väl mot kulltoppar och visade tidigt i karriären prov på talang. Formen är lite oviss men om formen sitter där är han väldigt tidig i ett sådant här lopp.

AVDELNING 3

Halvöppet lopp och spårtrappan speglar inte kapaciteten som tidigare nämnd sagt. 2 Fighter Mearas sticker väl ut något och hittar Ohlsson till spets är det toppchans. Men det är också en strulig rackare och spår långt in på vingen är ingen fördel.

4 Pleasure For Cash är även han väldigt kapabel, men också väldigt opålitlig. Förutom galoppen senast har ändå hästen visat god form och bör streckas.

Ytterligare ett osäkert kort är 7 Ready Lane som är bra för klassen och hugger om segern i ungefär varenda felfri start, vilket tyvärr är ganska sällan.

Dessa tre Ready Cash-avkommorna är riktigt bra om de travar och över distansen är de tuffa. Kanske låsa på tre och hoppas att alla inte hoppar.

AVDELNING 4

Guldklockan och det känns som att mycket kan hända. 4 Love In Vain har ett bra läge och lär tryckas av. Kommer Carl-Philip till spets kan det bära hela vägen men det är inget givet. Tempo gynnar 11 Vicar som har styrkan som sitt vapen och Anders Eriksson passas givetvis tidigt i dessa lopp, hör bakom 9 Cheap Thrills.

AVDELNING 5

6 Järvsöodin och 9 Steinfaks sticker ut och det är hög chans att någon av dessa vinner. Ett tryggt lås i omgången.

AVDELNING 6

Här har jag lite känsla för 4 Uappa Di Azzurra som det låter påställt på. Hästen är inte alltid den mest startsnabba, men Myllymaa är segersugen och klaffar det bara lite är hon tung i slutspurten.

9 Divine var jättebra senast och Erik får chansen igen. Ett snällare upplägg aviseras men blir det lite tempo på loppet kan spurten bita bra.

1 Au Pair Girl kanske kan hålla upp innerspåret och får hon bestämma lite i tät finns möjligheten att Anders Eriksson kan hålla undan för konkurrenterna. Streckas liksom 3 Ti Punch Broline som ”ÖK” kan få bra snurr på emellanåt och från läget kan det bli en passande ryggresa.

AVDELNING 7

1 Avantis Red Witch kan öppna men det blir nog rygg ledaren om Söderberg får iväg 7 Fragolini Am ordentligt. Den sistnämnda har tidigare utmanat i årgångsloppen och har hittat formen igen.

Från bakspår finner vi den kapabla duon 10 True Devotion och 11 Lyx Håleryd som båda har vassa avslutningar om de får spara speeden.

4 Clerys Spring D.T. är bra i grunden men det låter sådär inför den här starten och ett snällt upplägg är att vänta. Med klaff behöver hon dock inte vara avsågad.

AVDELNING 8

Öppet lopp och det är läge att strecka på. 1-5 är tidiga på lägena, men hästar som 8 Leonas Sami, 11 Toreador och 12 Pane Vino är alla tunga i spurten och bör bevakas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8), HuBBaBuBBa (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 18:07   #3
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Banan?


Kan nog vara bra att fundera lite över banans beskaffenhet på Bergsåker.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 20:55   #4
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Om Örjan vill vinner han med GFA från dödens kan jag tänka mig. Hästen är på väg upp kraftigt i klasser och kuskdeluxe ala carte ... Kim E med Bo C slog ju gamla trötta guldhästar så då borde Örjan kunna göra det mot en gammal trött silverhäst

Frågan är bara om han kör för det?

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-28 klockan 20:58.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-28, 21:41   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Finska hästar är ofta vana att starta tätt och dessutom ofta resa långt, finska hästar kan ofta även vara "vana" vid att gå i dödens eller få press, då det ofta körs "hela vägen"...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 05:11   #6
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Dessutom varnar T. Andersen att den inte går bra på Valla. Har någonting med defileringen att göra (stressar upp sig).


Men sedan läste jag en intervju med tränaren Troels Andersen som har satt griller i huvudet på mig. Han sa att hästen alltid är sämre på Solvalla då det är något speciellt med defileringen innan loppet som gör hästen så laddad. Okej tänkte jag och började sedan titta hur hästen presterat innan på Solvalla. Utav 15 starter på Solvalla har det endast blivit 1 enda seger. I de 5 senaste starterna på Solvalla har hästen varit spelad under 10 ggr pengarna och inte vunnit. Han var spelad till 1.53 den 27 februari 2019 och han fick bestämma helt i ledningen. Distansen var 2140m och hästen ar slagen redan i sista sväng, antagligen för att han var för het och la bort för mycket kraft. Helt klart gynnad utav den korta distansen men presterar han inte på topp, hur ska han då kunna stå emot Grainfield Aiden? Statistiken talar minst sagt inte för honom men med tanke på förra insatsen och att det är 1640m denna gång kanske trenden bryts?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 07:22   #7
 
Trazans avatar
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 63
Sharp$: 2550
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Kan nog vara bra att fundera lite över banans beskaffenhet på Bergsåker.
Mycket relevant fundering. Idag får Bergsåkers banarbetare på nytt göra skäl för sin lön.
Trazan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 08:17   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Steinfaks struken, så det blir spik på Järvsöodin.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 09:54   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Vilken hemsk inledning, en storfavorit som det finns stora frågetecken runt(tunt tränad, dåliga träningsförhållanden och 1,5 mån vila), en andrahandare som vunnit ett sulkylopp senaste 2,5 åren(jmfr Emmet Brown igår) och en tredjehandare som varit borta länge och inte gått bättre än 20 i jobb...övriga åstadkommer "korsdrag i kuponghögen"...kanske är det en lösning att gå på spets och bästa hästen, WF får bestämma, eller lås på WF o OTF...men men...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-29 klockan 09:57.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 10:33   #10
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Vilken hemsk inledning, en storfavorit som det finns stora frågetecken runt(tunt tränad, dåliga träningsförhållanden och 1,5 mån vila), en andrahandare som vunnit ett sulkylopp senaste 2,5 åren(jmfr Emmet Brown igår) och en tredjehandare som varit borta länge och inte gått bättre än 20 i jobb...övriga åstadkommer "korsdrag i kuponghögen"...kanske är det en lösning att gå på spets och bästa hästen, WF får bestämma, eller lås på WF o OTF...men men...
jag tycker 8an är mycket intressant i inledningen.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 10:36   #11
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

På 8 rätt menar dom på att det ser rätt överkomligt ut att sätta 8an idag men jag är tveksam ändå... jag tycker det ser ut att kunna bli fina pengar.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 11:17   #12
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Banan Bergsåker


Något tung annonserades direkt på morgonen. Och så ska det småskvätta hela dagen...blir intressant!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 11:18   #13
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Blir det tungt i slutänden har jag i alla fall ett drag...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 11:25   #14
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Blir det tungt i slutänden har jag i alla fall ett drag...
Ett sto i första?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 11:58   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Nä, efter visst funderande så konstaterar jag...första är ett två-hästars helt enkelt, WF från spets om den är någotsånär som den ska och annars vinner OTF...skulle inte förvåna om OTF vinner även om WF är i ordning...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 13:02   #16
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Hmm...


Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Ett sto i första?
Nog två totalt om jag tänker efter.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 13:08   #17
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Nog två totalt om jag tänker efter.
Vill inte "outa" dina drag, men jag hittar 3 ston som jag tycker är intressanta med tanke på banunderlaget, varav en av dom är ett spikalternativ för mig i 7:e
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 13:30   #18
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Kan det vara nr 8 White M
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+5)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 13:36   #19
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 732
Standard

Kommer antagligen bli tung bana på bergsåker ikväll. Kommit över 1dm blötsnö.
Någon som vet några hästar som sticker ut när det gäller tung bana..?
Protesgoran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 13:43   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Whitsun Madonna var riktigt bra när den vann på tungt i Ös, hade Svärdan i jollen dessutom då...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 13:45   #21
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Protesgoran Visa inlägg
Kommer antagligen bli tung bana på bergsåker ikväll. Kommit över 1dm blötsnö.
Någon som vet några hästar som sticker ut när det gäller tung bana..?
Hästar som trivs på kladdig bana

Nr Namn Lopp Vinster %
3 Han Herred 2 1 50
10 Carja 5 2 40
4 Weekend Fun 3 1 33


2 Fighter Mearas 1 1 100
5 Heartbeat 4 2 50
9 Merrit 4 2 50


8 Järvsö Pegasus 3 1 33
6 Järvsöodin 4 1 25
5 Lex Peidei (NO) 6 1 16


8 Whitsun 1 1 100
9 Belle Godiva 4 1 25
3 Peak Me B. 5 1 20

källa:Travankan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+10), Staketkusken (+1), greenj (+11), znipstern (+1)
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 13:45   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
På 8 rätt menar dom på att det ser rätt överkomligt ut att sätta 8an idag men jag är tveksam ändå... jag tycker det ser ut att kunna bli fina pengar.
Håller med dig. Fullständigt omöjligt ser det inte ut men sexsiffrigt är det allra troligaste utfallet i min bok
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 14:06   #23
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 667
Sharp$: 50080
Standard

Jens Sjödén V86 Bergsåker/Solvalla på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 14:09   #24
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 671
Sharp$: 12815
Standard

V86 Dragen

6 Overtimesofin kanske missgynnas av tung bana men har nog lite smygform.

3 Granfield Aiden 12 starter på 3 månader verkar inte bekymra hästen. Går som tåget och dessutom Örjan upp.

8 Kalashnikov står perfekt inne på distans och pengar. Westerholm har nog laddat bössan.

4 Love In Vain Prins Lindblom går framåt som kusk och hästen verkar duga i klassen.

6 Järvsöodin lopp i kroppen och perfekt distans. Normalt svårslagen.

4 Uappa Di Azzurra bra form på häst och stall. Fiore är inte blyg, spets och slut ?

8 Whitsun MadonnaGick bra senast. Har en bra spurt med rätt resa.

2 Karissa Bo har haft fin form länge. Lite sämre senast på Kalmar men kortare resa till Solvalla. Välstammade tränaren Sybille Tinter har bra form på stallet och visar upp vältränade hästar gång på gång.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 14:12   #25
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 667
Sharp$: 50080
Standard

Daniel Berglund V86 Bergsåker/Solvalla på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 15:19   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Håller med dig. Fullständigt omöjligt ser det inte ut men sexsiffrigt är det allra troligaste utfallet i min bok
Rätt många strukna ni sä det sjunker väl lite risken för riktig skrällfest. Men kan nog hända en hel del!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 17:32   #27
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Banan på Bergsåker kommer säkerligen vara bättre än på Valla, trots förutsättningarna...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 17:48   #28
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V5
Inlämnat: 2020-01-29, 18:38
Solvalla
Onsdag 2020-01-29
Start: 18:39
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Come Together (7, 3)
2: 1, 4, 7, 8 (6, 5)
3: 2, 7, 10 (3, 4)
4: 2, 5 (6, 7)
5: 1, 2, 4 (5, 3)

1x4x3x2x3 = 72 rader.
72 x 1 x 1,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: HLD TTQ XJZ
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 17:48   #29
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Harvesting Time ... hehe

Erik snor man inte spets ifrån när han är i volten oavsett vilket framspår han har... han är otrolig.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-29 klockan 17:50.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 17:56   #30
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Harvesting Time ... hehe

Erik snor man inte spets ifrån när han är i volten oavsett vilket framspår han har... han är otrolig.
Han har smygform den gode Erik - har spelat honom som V75-mästare nu på lördag till 9.75 i odds här på ATG. Kanonodds. Örjan står i 2.25 - löjligt!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 18:19   #31
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Vad tänker ni om spetsstriden i V86-6 ?
Vissa var ju inne på att Au Pair Girl skulle sitta i spets efter 500, men den är ju struken.
Blir det Jepson i spets istället nu...eller kanske Jorma vill ge sig in i leken med startsnabb(?) häst efter nedstrykning ?

Eller är det så enkelt som att Divine bara vinner, trots läget och snack om lugnt upplägg(mörkning), oavsett vem som sitter i tät ?
Erik verkar het för tillfället....
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 18:34   #32
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Vad tänker ni om spetsstriden i V86-6 ?
Vissa var ju inne på att Au Pair Girl skulle sitta i spets efter 500, men den är ju struken.
Blir det Jepson i spets istället nu...eller kanske Jorma vill ge sig in i leken med startsnabb(?) häst efter nedstrykning ?

Eller är det så enkelt som att Divine bara vinner, trots läget och snack om lugnt upplägg(mörkning), oavsett vem som sitter i tät ?
Erik verkar het för tillfället....
Jag tror att Uappa kommer till ledningen. Det är två strykningar i loppet, så Divine kan nog få ett någorlunda snällt lopp och ändå sänka dem.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bluesmith66 (+10)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 18:44   #33
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Det blir lite ändringar på mitt slutliga system mot de tidiga idéerna. Jag spikar Weekend Fun då jag misstänker att han får bestämma i spets, Järvsöodin är ju inte mycket att orda om, och så byter jag spik från Lyx Håleryd till skriket Fragolini Am som står bättre till och ser väldigt fin ut. Hoppas det blir rätt idag.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 18:48   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det blir lite ändringar på mitt slutliga system mot de tidiga idéerna. Jag spikar Weekend Fun då jag misstänker att han får bestämma i spets, Järvsöodin är ju inte mycket att orda om, och så byter jag spik från Lyx Håleryd till skriket Fragolini Am som står bättre till och ser väldigt fin ut. Hoppas det blir rätt idag.
Är du säker på att du ska spika Lalle från ett sjundespår, med en kuse som inte gillar skitiga banor?...(nu var jag kanske lite stygg)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 18:50   #35
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Halmstad
Inlägg: 185
Sharp$: 858
Standard

Vem har rätt om värmningen på Divine?

V4
Inlämnat: 2020-01-29, 19:46
Solvalla
Onsdag 2020-01-29
Start: 20:41
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Highspirit (3, 4)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (9, 4)
3: 9 Divine (3, 4)
4: 2, 4, 8, 11 (3, 5)

1x12x1x4 = 48 rader.
48 x 1 x 2,00 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: MBL PTV QLX
__________________
@Niveonv75
niveon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 18:53   #36
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Är du säker på att du ska spika Lalle från ett sjundespår, med en kuse som inte gillar skitiga banor?...(nu var jag kanske lite stygg)...
Ja, det får bli så. Om den gillar banan eller inte återstår att se, det ser inte ut att vara några problem i värmningen i alla fall. Han kan nog köra framåt och få överta ledningen omgående. Men det är klart att Rikard bakom Lyx är vassare. Där är det dock bakspår och jag tror inte så många är sugna på att syna sjuan från dödens.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 18:55   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ja, det får bli så. Om den gillar banan eller inte återstår att se, det ser inte ut att vara några problem i värmningen i alla fall. Han kan nog köra framåt och få överta ledningen omgående. Men det är klart att Rikard bakom Lyx är vassare. Där är det dock bakspår och jag tror inte så många är sugna på att syna sjuan från dödens.
Lalle säger själv att den inte gillar när det är skitigt och två starter på detta har inte givit en enda krona in på kontot...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:02   #38
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-29, 20:01
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 20:30
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Order to Fly (4, 3)
2: 3 Grainfield Aiden (2, 4)
3: 2, 5, 8, 9, 10 (1, 7)
4: 2, 4, 5, 6, 9, 11 (10, 8)
5: 1, 6, 7, 10 (8, 3)
6: 3, 4, 5 (9, 8)
7: 8, 10 (11, 7)
8: 3, 8, 11 (2, 5)

1x1x5x6x4x3x2x3 = 2160 rader.
2160 x 1 x 0,25 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:02   #39
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 671
Sharp$: 12815
Standard

Värmningsvinnare.

Vacqueyras och Fragolini Am.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:07   #40
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

5 Carelin i V86-1 såg trevlig ut i värmningen. Det får bli en guldpeng vinnare till 90 ggr
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:07   #41
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-29, 20:06
Västertorps Spel & Tobak, Hubbas Bubblors andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 20:30
Kostnad: 3 205,44 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 8, 12 (3, 1)
2: 3 Grainfield Aiden (2, 4)
3: 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (1, 3)
4: 3, 6, 9 (11, 4)
5: 6 Järvsöodin (10, 7)
6: 3, 4, 5, 6, 8, 9 (2, 7)
7: 1, 7, 8, 9, 10, 11 (4, 6)
8: 2, 3, 8, 11 (5, 4)

4x1x7x3x1x6x6x4 = 12096 rader.
12096 x 1 x 0,25 kr = 3 024,00 kr. Avgift 181,44 kr.
Totalt: 3 205,44 kr.
Min kostnad: 3 205,44 kr x 1/35 = 91,58 kr
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:10   #42
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Vad har hänt? Borgås och Robin i trav-tv från ingenstans. Skoglund hemma? Petad?!
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:13   #43
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

VINNARE
Inlämnat: 2020-01-29, 20:12
Solvalla Lopp 6
Onsdag 2020-01-29
Start: 20:13
Kostnad: 260,00 kr
Vadet gäller startnummer

7 Arnie Express

1 x 260,00 kr = 260,00 kr.
Totalt: 260,00 kr.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:14   #44
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-29, 19:44
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 20:30
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Weekend Fun (12, 6)
2: 2, 3, 5 (4, 8)
3: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 (10, 13)
4: 4, 5, 9 (11, 10)
5: 6 Järvsöodin (10, 1)
6: 4, 9 (3, 5)
7: 7 Fragolini Am (11, 10)
8: 2, 3, 4, 5, 8, 11 (9, 7)

1x3x8x3x1x2x1x6 = 864 rader.
864 x 1 x 0,25 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: HLM ZTS VLT
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:19   #45
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Systemet

V86
Inlämnat: 2020-01-29, 16:36
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 20:30
Kostnad: 140,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 9, 10, 12 (3, 6)
2: 5 Valeur (3, 2)
3: 2, 5, 9 (1, 8)
4: 10 Romeo Dana (9, 11)
5: 6 Järvsöodin (10, 1)
6: 3, 4, 5, 6, 9 (8, 7)
7: 3, 8, 9 (11, 7)
8: 2, 8, 11 (3, 5)

4x1x3x1x1x5x3x3 = 540 rader.
540 x 1 x 0,25 kr = 135,00 kr. Avgift 5,00 kr.
Totalt: 140,00 kr.
Rättningskod: JFF TTQ SMR

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:19   #46
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
V86
Inlämnat: 2020-01-29, 20:06
Västertorps Spel & Tobak, Hubbas Bubblors andelsspel
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 20:30
Kostnad: 3 205,44 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 8, 12 (3, 1)
2: 3 Grainfield Aiden (2, 4)
3: 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10 (1, 3)
4: 3, 6, 9 (11, 4)
5: 6 Järvsöodin (10, 7)
6: 3, 4, 5, 6, 8, 9 (2, 7)
7: 1, 7, 8, 9, 10, 11 (4, 6)
8: 2, 3, 8, 11 (5, 4)

4x1x7x3x1x6x6x4 = 12096 rader.
12096 x 1 x 0,25 kr = 3 024,00 kr. Avgift 181,44 kr.
Totalt: 3 205,44 kr.
Min kostnad: 3 205,44 kr x 1/35 = 91,58 kr
Bra rad. Kommer fortsätta köpa dina andelar!!!!!
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:23   #47
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Såhär blev det ikväll!
Liggger stensjuk sp inga motiveringar idag.

Lycka till alla =)

V86
Inlämnat: 2020-01-29, 18:24
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 20:30
Kostnad: 464,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 12)
2: 3 Grainfield Aiden (2, 4)
3: 2, 5, 7, 8, 9 (1, 6)
4: 9 Cheap Thrills (11, 4)
5: 2, 5, 6, 7, 10 (1, 8)
6: 9 Divine (3, 4)
7: 9, 10, 11 (7, 8)
8: 8, 11 (2, 3)

12x1x5x1x5x1x3x2 = 1800 rader.
1800 x 1 x 0,25 kr = 450,00 kr. Avgift 14,00 kr.
Totalt: 464,00 kr.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:23   #48
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-29, 20:18
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 20:30
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Weekend Fun (6, 12)
2: 2, 3, 4, 5, 8 (6, 10)
3: 5, 8, 9 (7, 2)
4: 3, 4, 5, 6, 9, 11 (8, 2)
5: 6 Järvsöodin (10, 1)
6: 5 Valetta (9, 4)
7: 8 Whitsun Madonna (11, 10)
8: 3, 4, 8, 11 (2, 5)

1x5x3x6x1x1x1x4 = 360 rader.
360 x 1 x 0,25 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:23   #49
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 173
Sharp$: 2317
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-29, 20:23
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 20:30
Kostnad: 756,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 12)
2: 3 Grainfield Aiden (2, 4)
3: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9 (10, 3)
4: 4, 5, 9 (11, 2)
5: 6 Järvsöodin (10, 1)
6: 3, 4, 5, 9 (8, 6)
7: 7 Fragolini Am (11, 8)
8: 3, 8, 11 (2, 4)

12x1x7x3x1x4x1x3 = 3024 rader.
3024 x 1 x 0,25 kr = 756,00 kr.
Totalt: 756,00 kr.
Biznice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:27   #50
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V86
Inlämnat: 2020-01-29, 20:27
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 20:30
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 12 (6, 1)
2: 3 Grainfield Aiden (2, 4)
3: 1, 2, 8, 9 (7, 5)
4: 4, 9, 11 (5, 2)
5: 6 Järvsöodin (10, 1)
6: 9 Divine (4, 3)
7: 7, 8, 10, 11 (4, 9)
8: 2, 3, 4, 5, 8, 11 (6, 10)

3x1x4x3x1x1x4x6 = 864 rader.
864 x 1 x 0,25 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: GMK XTN QBP
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:34   #51
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Visst satte han väl dit nosen på Weekend Fun?
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:34   #52
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Weekend Fun - surt!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:35   #53
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Härligt! Första spiken inne.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:35   #54
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Stämmer linjen på tv, så hann ju fyran förbi...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:36   #55
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Weekend Fun - surt!
Bättre om 3 vunnit.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:36   #56
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 422
Sharp$: 2450

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

Hade velat se det målfotot
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:36   #57
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Bra rad. Kommer fortsätta köpa dina andelar!!!!!
Tack

Men spricker väl nu bara för det ?
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:37   #58
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 166
Sharp$: 9353
Standard

Trodde WF var ute ur leken efter 500m.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:38   #59
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tvilling avd 2

Valeur - Star Costashorta 30 kr.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:43   #60
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

oj oj oj vilken mos han gjorde
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:44   #61
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 166
Sharp$: 9353
Standard

GF var tyvärr för egen del bara bäst. Ruskig insats!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:44   #62
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Om Örjan vill vinner han med GFA från dödens kan jag tänka mig. Hästen är på väg upp kraftigt i klasser och kuskdeluxe ala carte ... Kim E med Bo C slog ju gamla trötta guldhästar så då borde Örjan kunna göra det mot en gammal trött silverhäst

Frågan är bara om han kör för det?
Frågan är besvarad
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:45   #63
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Ta gärna en stund och fundera över hur mycket betaltjänsterna styr spelet numera.

Med 40 minuter till start var Lyx Håleryd streckad på drygt 10% mer än Fragolini AM.
BÅDA de två största betaltjänsterna spikar Fragolini och vid spelstopp är ekipagen så gott som jämnstreckade.

Behöver jag säga att de båda även spikar Järvsöodin...

Visst kan man gå på deras spikar ibland men går man helt på samma upplägg som någon av dem riskerar man nog att springa rakt in i en vägg av stora tillsammansbolag som "följt John"...

Men men, nu jobbar vi in ett par åttor här ikväll!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:45   #64
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 671
Sharp$: 12815
Standard

Jäklar vilken ärlig löphäst. Örjan bara sitter och finåker.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), HuBBaBuBBa (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:47   #65
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Ta gärna en stund och fundera över hur mycket betaltjänsterna styr spelet numera.

Med 40 minuter till start var Lyx Håleryd streckad på drygt 10% mer än Fragolini AM.
BÅDA de två största betaltjänsterna spikar Fragolini och vid spelstopp är ekipagen så gott som jämnstreckade.

Behöver jag säga att de båda även spikar Järvsöodin...

Visst kan man gå på deras spikar ibland men går man helt på samma upplägg som någon av dem riskerar man nog att springa rakt in i en vägg av stora tillsammansbolag som "följt John"...

Men men, nu jobbar vi in ett par åttor här ikväll!

Det är inte bara betaltjänsterna som ligger bakom de här två hästarnas. "Alla" har ju skrikit om Fragolini hela veckan och Järvsödin är ju klar efter strykningen.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:47   #66
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3450
Standard

Förbanne mig vad Grainfield Aiden påminner om Milligan's School, dom går på vinnarvilja
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:51   #67
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är inte bara betaltjänsterna som ligger bakom de här två hästarnas. "Alla" har ju skrikit om Fragolini hela veckan och Järvsödin är ju klar efter strykningen.
Absolut inte bara. De sena spelarna är oftast mer pålästa (såklart). Och betaltjänsterna ska ju vara "mest" pålästa så att de hittar samma ekipage som "övriga" av de sena spelarna är ju inte så konstigt.

Oavsett så är det en effekt att ha i åtanke åtminstone.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:53   #68
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Tackarrrrr - Fulsprit, HuBBa, mr-stylez, Biznice spikade Grainfield Aiden. Jag tog rygg på er. Hade först streckat 2,3 och 4 men spelade dem på trio istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:53   #69
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Betaltjänsterna är bluffmakare hela högen. Tar alltid alla hästar i alla lopp och ibland några extra. Gör system inget vanligt folk kan lämna in och vinner varje vecka.
Så kan de skryta i olika annonser om att de minsann vann 200 papp om dagen i ett år.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NAFETS (+10), Gotland (+10)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:55   #70
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Betaltjänsterna är bluffmakare hela högen. Tar alltid alla hästar i alla lopp och ibland några extra. Gör system inget vanligt folk kan lämna in och vinner varje vecka.
Så kan de skryta i olika annonser om att de minsann vann 200 papp om dagen i ett år.
Haha spot on!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:57   #71
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Absolut inte bara. De sena spelarna är oftast mer pålästa (såklart). Och betaltjänsterna ska ju vara "mest" pålästa så att de hittar samma ekipage som "övriga" av de sena spelarna är ju inte så konstigt.

Oavsett så är det en effekt att ha i åtanke åtminstone.

Det är möjligt. Jag köper aldrig några betaltjänster och har inte tillgång till dem heller.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:57   #72
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

oj vilken röta jag hade där phuuu... tog bort 1an och sesam öppna dig
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:58   #73
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
oj vilken röta jag hade där phuuu... tog bort 1an och sesam öppna dig
Jag har garderat upp loppet, hade bägge men hoppades på sexan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 19:59   #74
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NAFETS Visa inlägg
Haha spot on!
Jag har varit med tillräckligt länge för att veta vad jag snackar om. Man känner igen speltorskar och luftslott tidigt. Det är samma människotyper varje gång. Unga killar och män som ”lever på spel” och som ofta har fina pikéskjortor och välkammade luggar.

Men i verkligheten är de pissblack och mer kända för sitt prat än att faktiskt se om en häst är halt eller inte.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:03   #75
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

det är helt otroligt.... min vanliga tur i trav

jag lägger ner nu

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-01-29 klockan 20:06.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:05   #76
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Jaha, ska det nu börja diskas för sena svar, från 5-600 kvar?...eller var detta bara ett enstaka tillfälle?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:05   #77
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Nu fick vi (i alla fall jag) mer vatten på kvarnen efter diskningen av Merritt. Jennifer fick se bilderna där manövern ut i tredjespår kommer sent och stör en motståndare i spåren.
Oj, vad det tog emot för henne att kritisera det lilla lilla hon kunde.

Skönt ändå. Av alla i studion är den som förmodligen vet bäst helt oförmögen att rikta tydlig kritik.

Fatta om vi kunde få trav-tv med helt andra människor. Kunniga men inte själva i ankdammen.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:06   #78
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Snyggt! Halvtid och allt väl så långt, men nu kommer tre tunna lopp.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:08   #79
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

klart att Anders skiter i ett lärlingslopp och borde inte ens ha tagit med honom
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:08   #80
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Jaha, ska det nu börja diskas för sena svar, från 5-600 kvar?...eller var detta bara ett enstaka tillfälle?
Ja den kändes tuff... Vad säger du som ändå jobbar som bandomare ibland?
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:09   #81
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Nu igen:

Jennifer inför loppet: ”Anders Eriksson kan vi lita på”:

Efteråt – inte ett ljud självkritik eller liknande utan ”Elias Strandberg är rutinerad och hästen var verkligen i ordning”.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:09   #82
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jepson vinner nu

sen Jorma
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:11   #83
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Ja den kändes tuff... Vad säger du som ändå jobbar som bandomare ibland?
Jag säger nog bara, att är det här den nya policyn så får vi vara beredda på att vänta på resultatet vid fler tillfällen….
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:18   #84
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Ovanligt att se 2 JOP hästar köra skiten ur varandra...

Brann det i huvudet på Linderoth??.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:19   #85
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Det var en urusel insats. Art som är missgynnad av distansen vinner lätt.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:20   #86
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Bra rens där!
Järvsöodin slutade på över 70%...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:22   #87
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Ovanligt att se 2 JOP hästar köra skiten ur varandra...

Brann det i huvudet på Linderoth??.
Kuril AB & Per Linderoth äger Lex Peidei jag antar att det är just kusken Per som är ägaren har ju dessutom tränat hästen innan med så han körde väl som ägare för vinst :P
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:27   #88
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 368
Standard

Går det att se bilderna ovanifrån nånstans? På TV bilderna ser det mer ut som att han väntar på att kunna ta rygg på åttan men när den inte går något så tar han den platsen, och det ser ut som luckan finns på de bilder som visats.
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:30   #89
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

OJ!

Micke Nybrink ställer en rak fråga till Jennifer: ”Vad hade du sagt om han inte vunnit då?”.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:31   #90
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Jaha, ska det nu börja diskas för sena svar, från 5-600 kvar?...eller var detta bara ett enstaka tillfälle?
Motiveringen var väldigt konstig, vinner med så lite osv. Men det faktum att 1an tar samma "lucka" och därför kan utmana säger ingen ett ord om. Motiveringen håller ju inte då de borde jämföra mot 8an och inte 1an som annars får tyngre löpning i sista kurvan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:31   #91
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 671
Sharp$: 12815
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Ovanligt att se 2 JOP hästar köra skiten ur varandra...

Brann det i huvudet på Linderoth??.
Tja mycket märklig styrning med en 1% mot stallkompisen. Per hade gett sig fasen på att sänka båda JOP hästarna.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:31   #92
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Rak DD: 7-3.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:32   #93
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Ni får ursäkta språkbruket men jag SPYR när jag hör Tillman strö superlativen i EFTERHAND över Adielssons "taktik". Undrar vad hon hade sagt om luckan inte hade uppenbarat sig???
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:37   #94
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Motiveringen var väldigt konstig, vinner med så lite osv. Men det faktum att 1an tar samma "lucka" och därför kan utmana säger ingen ett ord om. Motiveringen håller ju inte då de borde jämföra mot 8an och inte 1an som annars får tyngre löpning i sista kurvan.
Precis!! Håller med dig till fullo!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+299)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:38   #95
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Provar till 15 gånger fläsket.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-01-29, 21:37
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 21:40
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Lyx Håleryd
2: 8, 11

2 x 200,00 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Rättningskod: MMG XTT SFR
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+15), hoola (+8), Efterhandaren (+10), Fulsprit (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:41   #96
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Stänger inte spelformerna samtidigt???

Jag försökte spela en raket på 10 mot 11 då det gav 50% mer än på DD. Men den spelformen var stängd...

DDn gick att få in dock!

Märkligt!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:43   #97
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Jaja, det var ju dumt att byta spik, men jag trodde inte att någon skulle toksvara sjuan.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:46   #98
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Naturligtvis vinner en av Spelvärdes mest överspelade.(Lyx Håleryd)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:48   #99
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jaja, det var ju dumt att byta spik, men jag trodde inte att någon skulle toksvara sjuan.
Tycker den var förvånansvärt bra, skulle vara intressant med en annan kusk och lätt bana nästa gång(Lalle har inte så stor respekt med sig)...

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-29 klockan 20:49.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:49   #100
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Tycker den var förvånansvärt bra, skulle vara intressant med en annan kusk nästa gång(Lalle har inte så stor respekt med sig)...
Jag menar med hänsyn till resultatet. Hade han nått ledningen så hade han nog vunnit.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:50   #101
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Precis!! Håller med dig till fullo!
Jag gillar att du alltid sporrar och är positiv till de som yttrar sig i forumet. Ger dig några sharps, som du kan strö till inläggen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:53   #102
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag menar med hänsyn till resultatet. Hade han nått ledningen så hade han nog vunnit.
Inte omöjlligt att den hållit undan på stumma ben, dessvärre får vi aldrig svaret...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:55   #103
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 667
Sharp$: 50080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Provar till 15 gånger fläsket.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-01-29, 21:37
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 21:40
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Lyx Håleryd
2: 8, 11

2 x 200,00 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Rättningskod: MMG XTT SFR
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:57   #104
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Provar till 15 gånger fläsket.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-01-29, 21:37
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 21:40
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Lyx Håleryd
2: 8, 11

2 x 200,00 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Rättningskod: MMG XTT SFR
När nu 11 hoppade på väg mot segern får man tacke, att 8 räddade dagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+10), Efterhandaren (+10), Gotland (+10), Bluesmith66 (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:58   #105
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 671
Sharp$: 12815
Standard

Ledarhästarna får bekänna färg idag. Populärt att gå fram och trycka med chanslösa hästar och bädda för tredje hästen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 20:59   #106
 
PinkiePies avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 13
Sharp$: 847
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Provar till 15 gånger fläsket.

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-01-29, 21:37
Solvalla, Bergsåker
Onsdag 2020-01-29
Start: 21:40
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Lyx Håleryd
2: 8, 11

2 x 200,00 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Rättningskod: MMG XTT SFR
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10), HuBBaBuBBa (+20), Ochs5 (+5)
PinkiePie är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 21:09   #107
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

undrar om dom inte tog dit Pers gamla skithäst för att inte favoriten skulle stå i 80% och sen låg dom ju lågt och då kan vi spika när vi hör det... Lars nånting som aldrig vinner skulle väl vinna med sin 7a i dd1 men det är ju som vanligt med Lars och Svante E ... bortkörningar eller galopper... och inte ens med på målfotot.

Ta bort sådana kuskar ska jag göra i fortsättningen om det inte gäller 25.000 kr på lunchen
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 21:13   #108
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 667
Sharp$: 50080
Standard

För min del tänker jag tippa annorlunda i fortsättningen.Titta mera på vilka som kör och inte hoppas för mycket på sämre kuskars plötsliga snilleblixtar.
I amatörloppet vann en bra kusk med Fredrik Wallin-häst och med bättre läge än favoriten.I övrigt vann Magnus A Djuse,R.N.Skoglund,Jepson,Wäjerstens andra häst (med lite tur),Adielsson,Kihlström och Kylin Blom när Olsson svek.
Man kan klara sig ganska bra med att tippa de skickligaste kuskarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+20)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 21:18   #109
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Nu fick vi (i alla fall jag) mer vatten på kvarnen efter diskningen av Merritt. Jennifer fick se bilderna där manövern ut i tredjespår kommer sent och stör en motståndare i spåren.
Oj, vad det tog emot för henne att kritisera det lilla lilla hon kunde.

Skönt ändå. Av alla i studion är den som förmodligen vet bäst helt oförmögen att rikta tydlig kritik.

Fatta om vi kunde få trav-tv med helt andra människor. Kunniga men inte själva i ankdammen.
Det mest irriterande med Tillman är ju att hon alltid håller med den som senast öppnade näbben. En dialog enligt följande modell utspelar sig minst en gång mellan varje reklampaus:

Tillman: "Om bara hästen kommer till ledningen ska det mycket till för att någon ska slå den."
Nybrink: "Men tänk om den blir het då?"
Tillman: "Ja, jo, det är ju ett långt upplopp..."

Andas om möjligheten att det trillar ner ett ruttet plommon från himlen och hon börjar leta argument emot sin egen spik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 21:20   #110
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
För min del tänker jag tippa annorlunda i fortsättningen.Titta mera på vilka som kör och inte hoppas för mycket på sämre kuskars plötsliga snilleblixtar.
I amatörloppet vann en bra kusk med Fredrik Wallin-häst och med bättre läge än favoriten.I övrigt vann Magnus A Djuse,R.N.Skoglund,Jepson,Wäjerstens andra häst (med lite tur),Adielsson,Kihlström och Kylin Blom när Olsson svek.
Man kan klara sig ganska bra med att tippa de skickligaste kuskarna.
Ja man tänker ju att nu slår Henrik Svensson till men han slår nog bara till sig själv om inte annat. Helt inne på din linje där och det kommer löna sig i långa loppet att helt ta bort kuskar som inte har några körhänder

Det enda bra jag gjorde idag var att spika GFA sen gick allt åt skogen.

Mvh
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+21)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 21:25   #111
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Det är som Gotland säger "det är ett maraton och inte en sprint" att tippa trav och man måste ha stolpe in med allt från spikar till systemuppbyggnad och tur med skrällar där man garderar.

Kämpar vidare och kollar nästa startlista
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), SO (+10)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 21:27   #112
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 667
Sharp$: 50080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Det är som Gotland säger "det är ett maraton och inte en sprint" att tippa trav och man måste ha stolpe in med allt från spikar till systemuppbyggnad och tur med skrällar där man garderar.

Kämpar vidare och kollar nästa startlista
Nya tag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 21:29   #113
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
För min del tänker jag tippa annorlunda i fortsättningen.Titta mera på vilka som kör och inte hoppas för mycket på sämre kuskars plötsliga snilleblixtar.
I amatörloppet vann en bra kusk med Fredrik Wallin-häst och med bättre läge än favoriten.I övrigt vann Magnus A Djuse,R.N.Skoglund,Jepson,Wäjerstens andra häst (med lite tur),Adielsson,Kihlström och Kylin Blom när Olsson svek.
Man kan klara sig ganska bra med att tippa de skickligaste kuskarna.
Jag kände en gubbe en gång i tiden när jag var barn. Han lärde mig att man aldrig i helvete ska strecka Stig H (det här var på den tiden Stig H körde lopp).

Tror aldrig gubben vann några större pengapungar i alla fall
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+2), Gotland (+5), HuBBaBuBBa (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 21:35   #114
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Det är som Gotland säger "det är ett maraton och inte en sprint" att tippa trav och man måste ha stolpe in med allt från spikar till systemuppbyggnad och tur med skrällar där man garderar.

Kämpar vidare och kollar nästa startlista
Jag tror på dig. 12.000 är inte vad vi vill vinna. Jag kommer köpa dina system även framåt. När dina tankar sitter, kommer det bli bra utdelning. Och då kan man gå helt galet några omgångar. Vi står och faller tillsammans.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), HuBBaBuBBa (+10)
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 22:00   #115
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Jag tror på dig. 12.000 är inte vad vi vill vinna. Jag kommer köpa dina system även framåt. När dina tankar sitter, kommer det bli bra utdelning. Och då kan man gå helt galet några omgångar. Vi står och faller tillsammans.

Tack för uppmuntran!
Snällt sagt av dig och jag ska kämpa vidare!

Snart sitter den
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 22:08   #116
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
För min del tänker jag tippa annorlunda i fortsättningen.Titta mera på vilka som kör och inte hoppas för mycket på sämre kuskars plötsliga snilleblixtar.
I amatörloppet vann en bra kusk med Fredrik Wallin-häst och med bättre läge än favoriten.I övrigt vann Magnus A Djuse,R.N.Skoglund,Jepson,Wäjerstens andra häst (med lite tur),Adielsson,Kihlström och Kylin Blom när Olsson svek.
Man kan klara sig ganska bra med att tippa de skickligaste kuskarna.
Vi har ett sådant upplägg på G för Västertorps. Systemet kommer heta "Kusken duger" och går i första hand (ja i stort sett uteslutande) på kuskar när det kommer till rank.

Jag har ett särskilt namn som jag vill ha som SL då han INTE läser allt info som finns utan lirar på kuskar rakt av. Jag hoppas att vi snart kan köra igång. Jag ska bara gjuta lite mod i killen...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-29, 22:11   #117
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Tack för uppmuntran!
Snällt sagt av dig och jag ska kämpa vidare!

Snart sitter den
Jag vet att du har kapacitet för stora pengar. Det räcker med en sån omgång för att det ska löna sig. Den lyckan vi kommer känna då kan inte beskrivas. Den måste upplevas live så att säga.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5), mikaels (+5)
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-30, 08:36   #118
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Lite (o)lustigt fenomen , det här med gamla snabbloppare som hänger med till bra placeringar i guld och är matematiskt överlägsna i vanliga snabblopp, slutar väldigt ofta med att dom torskar och springer in på nästan samma placering som när dom mötte Propulsion o co...dom är alltså mentalt "segertrötta" och det kan vara svårt att få tillbaka vinnargnistan, nästan omöjligt, endast i undantagsfall kan dom tända till igen och då behövs ofta ett miljöombyte. Oftast räcker inte det heller...och varför inte prova miljöombyte???, blir ju som att skicka bort sin gamla mor ungefär. Vem av oss skulle klara av att skicka iväg sin gamla trotjänare?!?

Senast redigerad av mikaels den 2020-01-30 klockan 08:59.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-30, 08:50   #119
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 753
Sharp$: 37630
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Det är som Gotland säger "det är ett maraton och inte en sprint" att tippa trav och man måste ha stolpe in med allt från spikar till systemuppbyggnad och tur med skrällar där man garderar.

Kämpar vidare och kollar nästa startlista
Frågan är ju var mållinjen ligger.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-30, 10:08   #120
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Santorini Visa inlägg
Jag vet att du har kapacitet för stora pengar. Det räcker med en sån omgång för att det ska löna sig. Den lyckan vi kommer känna då kan inte beskrivas. Den måste upplevas live så att säga.
Rätt intressant egentligen att vi travspelare är lite som travhästar, Hubba t.ex är som Fighter Mearas, hög kapacitet men trasslar till det med travet ibland, vi väntar bara på att det ska lossna rejält...Gotland är som Jairo, tjänar sina pengar i enkla sällskap och kommit upp i klasserna, men har svårt att räcka till mot eliten...mikaels är ganska lik Order To Fly, slår till med en seger någon gång vartannat år, men för det mesta hänger han med där bak och får ett bidrag till havren...så skulle man kunna fortsätta och kategorisera oss alla......
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-30, 10:12   #121
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Rätt intressant egentligen att vi travspelare är lite som travhästar, Hubba t.ex är som Fighter Mearas, hög kapacitet men trasslar till det med travet ibland, vi väntar bara på att det ska lossna rejält...Gotland är som Jairo, tjänar sina pengar i enkla sällskap och kommit upp i klasserna, men har svårt att räcka till mot eliten...mikaels är ganska lik Order To Fly, slår till med en seger någon gång vartannat år, men för det mesta hänger han med där bak och får ett bidrag till havren...så skulle man kunna fortsätta och kategorisera oss alla......



Dagens bästa! Och då har vi inte passerat lunch än!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-30, 10:32   #122
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Det är som Gotland säger "det är ett maraton och inte en sprint" att tippa trav och man måste ha stolpe in med allt från spikar till systemuppbyggnad och tur med skrällar där man garderar.

Kämpar vidare och kollar nästa startlista
Hoppas han också sa att det är enorm varians med en skyhög skattesats. Då räcker det kanske inte ens med ett maraton..., och spelarna blir knappast sämre.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-30, 10:51   #123
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 667
Sharp$: 50080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Vi har ett sådant upplägg på G för Västertorps. Systemet kommer heta "Kusken duger" och går i första hand (ja i stort sett uteslutande) på kuskar när det kommer till rank.

Jag har ett särskilt namn som jag vill ha som SL då han INTE läser allt info som finns utan lirar på kuskar rakt av. Jag hoppas att vi snart kan köra igång. Jag ska bara gjuta lite mod i killen...

Har läst det först nu - bra tänk!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-31, 12:25   #124
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2742
Standard

Ni som vill strecka de bästa kuskarna i alla lopp, hur gör ni på lördag?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tototorsten (+1)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td