Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-11, 09:42   #1
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

V86 12/2


Är det bara jag som drar igång trådar till de stora spelen nu?

I V86-3 känns 9 Drönviktormolar klar utifrån Jens Sjödéns visdom kring utländsk häst och svensk toppkusk. Kommer ju från seger på Åby med, om vi hårddrar det, svensk kusk i form av Peter Ingves. Nu Jepson upp är ju tio gånger vassare.

7 Sahara Sun i V86-6 fick bekänna färg senast i ett ramlopp på Eskilstuna så den streckar vi inte.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 11:08   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Bland de fulare hästnamnen man sett på ett varmblod. I klass med sponsorhästen Gullabo Däckbling som startade igår!

Nåväl det åt sidan så kan det ju vara ett intressant bud. Har inte läst på mycket av loppet än. Men kan konstatera att megafavoriten Maestro Crowe har öppnat sämre än en gammal traktor tidigare. Så den borde vara ganska sårbar i och med det. Att den inte funkade senast kan nog skyllas på banan.

Fiery Heart och Arnie Express kan båda vara bra singelstreck i avslutningen på spets och slut! Persson har haft riktigt bra resultat på slutet när han lånat ut hästarna. Och de borde kunna fixa en fin solfjäder åt Björn i sista.

Felfri tror jag inte att Iron Creek lägger sitt lopp, den fina historiken den har är inget luftslott. Håller den sig på rätt sida om 55% (och det gör den nog) så spikar jag utan att blinka!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), MikaF (+3)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-11, 15:16   #3
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Det kan nog smälla i flera lopp. Tänker främst på lopp 2, 4, 6. Jag litar nog på Maestro Crowe då jag tror att han kan vinna med flera olika upplägg. Xpresseliten tror jag står mellan Zabul Fi och Stoletheshow.

Sista är halvöppet men Optimum Terminator kan bli farlig om det blir hård körning från start.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 10:39   #4
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Öppen omgång men många förslag på singelstreck, och väldigt jämnt bakom dessa... gäller att välja rätt!
Lr göra det enkelt och köra att typ 3 av 6 utgångar ska sitta lr ngt.. =)

V86-3 känns som 5an vinner med typ 40 m om den vill, på tränaren verkar det ju som att den ska vara jämngod med martin de Bos och Burning Man... bakom är det flera som kan vinna om 5an sviker, hittar bara 3-4 st chanslösa.. så tror inte man ska stirra sig blind på bara 9an där om man garderar favoriten.

I första tycker jag nr 5 har bra chans, fin senast och i ett jämnstreckat lopp är jag inne på att ta ställning.. Men fegar väl ur o kör utgång, är trots allt en del bra emot, bla 1an från samma stall och Sveriges hetaste kusk för tillfället..

Säkraste spiken tycker jag 6 Stoletheshow avd 5 till helt ok procent, tycker inte den möter ngt alls jämfört med vad den är van att möta... Den går jag på helt.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 11:17   #5
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Favorit i fara?


Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Öppen omgång men många förslag på singelstreck, och väldigt jämnt bakom dessa... gäller att välja rätt!
Lr göra det enkelt och köra att typ 3 av 6 utgångar ska sitta lr ngt.. =)

V86-3 känns som 5an vinner med typ 40 m om den vill, på tränaren verkar det ju som att den ska vara jämngod med martin de Bos och Burning Man... bakom är det flera som kan vinna om 5an sviker, hittar bara 3-4 st chanslösa.. så tror inte man ska stirra sig blind på bara 9an där om man garderar favoriten.

I första tycker jag nr 5 har bra chans, fin senast och i ett jämnstreckat lopp är jag inne på att ta ställning.. Men fegar väl ur o kör utgång, är trots allt en del bra emot, bla 1an från samma stall och Sveriges hetaste kusk för tillfället..

Säkraste spiken tycker jag 6 Stoletheshow avd 5 till helt ok procent, tycker inte den möter ngt alls jämfört med vad den är van att möta... Den går jag på helt.

Maestro Crowe är det väl en hel del tveksamhet omkring denna gång. Har du sett senaste loppet? Känns som gardering kan vara ett riktigt bra val. Ett lås med Jepson inte helt fel. Eller också många om man vill åt de stora pengarna. Men plånboken bestämmer som alltid....
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 13:02   #6
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50009
Standard

Jens Sjödén V86 Åby/Solvalla på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bluesmith66 (+8)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 13:20   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Odds är släppta, får se om man drar blankt idag eller om det blir succé. Jag tar ett i varje lopp och sitter första så är resten bonus

Veiled vinn 8,00
Lass Revenue plats 3,00
Akbar plats 3,25
Iron Creek vinn 1,90
Kick Off Classic plats 2,50
Feather Sisu plats 3,25
Fiery Heart plats 2,00
Classics Never Die plats 7,00


Lite intressant siffra som Jensa lyfter fram i sin krönika idag för övrigt:
"Som vanligt har öppna och spelvänliga lopp sparats till DD-spelet. Det är sällan som favoriterna segrar här. Det är nio månader sedan favoritraden på DD gick in senast."
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 13:46   #8
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

oj vad 8 rätt har snackat upp 1 Arnie Express nu ... kommer ju sluta som favorit och då kanske jag spikar 5an. Snack-hästar vinner inte.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 13:49   #9
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
oj vad 8 rätt har snackat upp 1 Arnie Express nu ... kommer ju sluta som favorit och då kanske jag spikar 5an. Snack-hästar vinner inte.
Ja jag var ju inne på att spika den, men det byggde ju på att det skulle vara lite spelvärde också. Nu ser det väl ut att utebli. Lurigt lopp det där, vem kommer hitta till ledningen och vad kostar det?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 13:54   #10
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Första avd skulle vem som helst kunna vinna ... låg klass stolopp och volt över 2640m.
Tar alla.

Cyborg kan mycket i ljusa stunder... Personal Jesus med Jepson är kul ... 7an hemmahäst som kan göra bra tider men skor nu... 1an hoppar och 5an har en sämre kusk enligt mig nu.. ojämn oxå.. kan hända mycket.

Och 6an är given om form...

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2020-02-12 klockan 14:03.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 13:56   #11
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja jag var ju inne på att spika den, men det byggde ju på att det skulle vara lite spelvärde också. Nu ser det väl ut att utebli. Lurigt lopp det där, vem kommer hitta till ledningen och vad kostar det?
Det kan ju faktiskt vara rätt öppet men jag tycker 2an är kul och alla från framspår i princip har chans...
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 14:07   #12
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Som Hultman brukar säga ... krångla inte till det.. spika dom två största och måla på utav bara H sen för det är inte alla som gör system för 4700 kr direkt där hemma i stugorna och då gäller det att ha välgaddat där det skräller. Synd att ryka på en skräll när man har 8 hästar i det loppet typ. Gäller bara att klura ut vilka lopp som är skrällopp.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 14:14   #13
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50009
Standard

Daniel Berglund V86 Åby/Solvalla på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 14:16   #14
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

dom två största favoriternas motbud enligt mig

5 Maestro Crowe ... 1, 3 och 9 tidmässigt och kuskmässigt men W.P. vinner ju mindre än Anders Svanstedt.
7 Iron Creek ... 13 Zagor Griff som jag är så sugen på att dubbla med eller rent av spika.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-12, 14:22   #15
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Örjan struken...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td