Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-03-18, 17:00   #31

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3138
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Sitter och kollar på startsnabbheten mellan Jaguar Hill och My Sweden, dessvärre(?) så verkar favoriten mycket rappare de första stegen och tar nog troligtvis sig förbi...
Men kanske sitter den ändå i spets?

6 My Sweden:

”Det här loppet ligger rätt i tiden inför V75-finalen tio dagar senare och det kommer bli lite av ett preparélopp. Visst, han är tillräckligt bra för att dyka upp i segerstriden om det stämmer med loppet men han ska helst inte tömmas helt den här gången utan köras lite snällt”
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 17:01   #32

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mix Visa inlägg
Känns lite konstigt att oster c en utpräglad sprinter skall komma i sin första start o dominera på 2100 vanligt vis brukar de ta ett par tävlingar på 2100 innan us hästarna börjar leverera finns alltid undantag men som allt bara en tanke
Det var ju min första tanke också, statistiskt sett är det iskallt. Men ju mer jag tittar på loppet desto mer är det som talar för att den här faktiskt fixar vinst i debuten.

Full distans med 6 hästar och 6 priser utan fet check i förstapris, varav 4 av dem gör comeback efter långt uppehåll. Det är en jäkla grogrund för blufflopp. Den som leder behöver normalt sett inte springa fort i mer än max 500 meter. Och det borde bli jänkaren som är allra mest explosiv från start (om nu inte kusken schabblar till det med några andra taktiska funderingar).

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 17:06   #33

HuBBaBuBBas avatar

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 1750
Standard

Vanlig vagn och barfota bak bara nu på 9 Terminator Face... Inte lika het längre och det ser upplagt ut för spets och slut för Peter.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 17:07   #34

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39609
Standard

Jag hade tänkt att spika Mr Sweden (Och egentligen så ska man ju gå på sina egna idéer), men med tanke på vad de säger så har jag nu garderat upp loppet istället och bytt ut den som U-häst. Mika har ju inte haft så stora framgångar senaste tiden och kör de preparé som de säger så har jag ingen lust att åka där.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 17:12   #35

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3138
Standard

Reagerade lite på intervjuerna i Guiden kontra Ronden ang avd2. I Guiden låter det som samtliga hästar av de betrodda (utom 1 Give Me Ten som inte fanns med) vill ha rygglopp, men läser det inte i Ronden. Hur ska man tolka det, mån tro?

Senast redigerad av NicklasA den 2020-03-18 klockan 17:16.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 17:13   #36
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6369
Standard

Inte för att jag tänker käka upp några kalsonger men det skulle inte förvåna mig om Looser on Looser landar på över 20% ikväll (11 nu).

Frågan är väl bara, vinner inte Vichy Grif det där?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 17:19   #37

HuBBaBuBBas avatar

Standard

1 Ragazzo Da Sopra har ju slagit 9 Perfect Spirit genom en metod som kommer likna dagens.. spets och släpp lucka PANG... om Björn vill så spetsar den SÅ lätt. Kolla Färjestadloppet.

Garderar jag så åker 1an med före 9an
Gammal 2020-03-18, 17:32   #38

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

I alla intervjuer jag sett ska det köras barfota runt om på Get Ready on Tour i avd 1 nu har PU istället ändrat till barfota bak bara...Vilket blir ett frågetecken då hästen bara gått med skor runt om eller barfota runt om tidigare och varit extremt gynnad av barfota runt om...

Är det dåliga hovar eller har han nåt annat i kikaren PU?
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 17:46   #39

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
AVDELNING 1

Vid den första anblicken känns det som att det är 4 Get Ready On Tour fram- och baklänges. Barfota runt om, spetsläge och Peter har vässat hela stallet till hemmaplan i helgen, vilket ger med sig. Hästen har ett grymt facit från spåren mitt bakom bilen och jag tycker att det ser ut som en perfekt spik att inleda omgången med på spetsbanan Jägersro.

Där bakom är det desto öppnare, men 5 Dornoch Am och 3 Mamba är tidiga motbud. Likaså 10 Dallas som blev bortkörd senast, men som i gengäld står väldigt bra inne i det här loppet. Med lite tempo fäller han många i spurten.

AVDELNING 2

1 Give Me Ten håller ut 2 Ronaldo Malibu initialt och sedan är frågan hur Mika Forss gör bakom 2 Ronaldo Malibu. Går han ned direkt i rygg på Adielsson? För utifrån lär 4 Athos Race laddas för fullt i hopp om att tidigt få överta och då är det toppchans för Åke Lindblom att få segerdefillera om bara hästen får med sig aktionen. Tänkbar utgångshäst.

Där bakom lurar 5 Rigel Face som är anmäld barfota och med jänkarvagn. Hästen har gått utan skor på hovarna en gång, vilket då resulterade i galopp. Men ”Tarzan” känner väl att hästen är mer mogen nu och redo för lite nya växlar. Det är hög kapacitet i grunden på den här och han håller fin form.

8 Volare Gar stöter på ett tuffare gäng nu och kräver tur. Men hästen är grann och visade att formen är intakt senast. Med ett rygglopp och lite tempo kan han fälla många även här.

AVDELNING 3

2 Osterc är en Hambofinalist som numera är i träning hos Burman. Hon har höga förhoppningar om honom och han är anmäld både till sprintermästaren och kungapokalen, där hon hoppas på att han ska duga gott. Hästen är väldigt startsnabb och får ses som klar spetsfavorit i loppet. Sedan ska det normalt sett vara spel mot ett mål för den här välstammade Cantab Hall-avkomman. Det här är ingen bluff, han har mött de bästa i kullen och besegrat hästar som Marseille. Lägg där till att han höll starkt som tvåa från ledningen i Hambo-försöket, endast slagen av Green Manalishi i de sista stegen.

Sprinterdistans är det optimala för ovanstående, men med så få hästar i fältet lär Tobias kunna förvandla det här loppet till ett kortlopp. Jag har respekt för framförallt 4 Sashay My Way, men att hon eller övriga ska besegra Osterc har jag svårt att se.

AVDELNING 4

Här kan man nog gå ganska kort. 5 Jaguar Hill är en väldigt bra häst och det är spetsläge för Sjöström, vilken sannerligen är inne på att spåra runt om. Ekipaget ska ses med goda chanser så som hästen har sett ut på slutet och det är förstahästen i loppet.

Där bakom lurar 6 My Sweden som spurtade vasst bakom Strong Heartbeat senast på V75. Lyckas Mika Forss hitta ned i en bra rygg kommer hästen få utrymme för att utnyttja sin vassa speed och då får konkurrenterna kämpa.

4 Great Winner gillas och Jakobsson åker inte till Solvalla med hästen om han inte är redo för en stark prestation. Scarlet Knight-sonen har ett tungt slutvarv tillgodo och ska räknas tidigt.

En som kan sätta färg på tillställningen är Mikael J Andersson bakom 3 On Stage Indika. Hästen är rapp bakom vingen och när Kåre åker till ”Valla” tror han på sin häst. Det här är en ganska fin typ som ibland kan leverera riktigt bra prestationer. Han är rikast i fältet och inte borta ur striden.

AVDELNING 5

Halvlurigt långlopp där jag dock tror att hästarna från dubbla tillägg visar sig starkast. 11 Whipped Eggs får nu Dwight Pieters i sulkyn, vilket är ett litet minus mot ”Robban”. Hästen tål dock att köras på många olika sätt och tippas först.

Till skillnad från ovanstående som besitter en ruggig styrka, lever 8 Comanche Moon mer på sin speed. Får Lövgren lifta med i ryggar fram tills upploppet bedarrar är det få hästar i det här fältet som har mod och kraft att stå emot hästen.

Räknas gör även 6 Dizzy River som är härdad i tuffa sällskap på lördagarna och nu ställs mot lite mer passande motstånd. Hästen trivs över de längre distanserna och lyckas Johan servera honom en fin resa är han, likt ovanstående, tung i spurten.

AVDELNING 6

4 Makethemark årsdebuterar och blir givetvis storfavorit här. Det främsta motbudet startar från bakspår och det ser upplagt ut för spets och slut för Salmelas stjärna. Tränaren själv var väldigt belåten i ett banjobb för ett tag sedan och hästen hade en fin vår och sommar ifjol. Nämnas bör att han segrade direkt i årsdebuten ifjol, även då med skor på hovarna. Då fick han en smörresa och hann precis före en formstark Sorbet i spurten. I de sista starterna under hösten var han däremot sämre, men har hästen tagit vinterträningen på bästa sätt är det toppchans.

Trots läget från bakspår är 9 Perfect Spirit värst emot. Ifjol som femåring hade han en mellansäsong, även om han kunde inkassera några fina segrar. Man ska dock komma ihåg att han tillhörde de tidiga favoriterna till att vinna elitloppet. Till skillnad mot ovanstående travar han med optimal balans och skulle Redéns häst vara ordentligt vässad är det givet att han kan bjuda upp till strid.

AVDELNING 7

Ja, det är väl stor chans att det är 4 Zaira del Ronco runt om. Myllymaa rycker bakskorna och Fiore har siktet inställt på ledningen. Hästen är inte helt pålitlig, men får anses vara en sund utgångshäst.

Där bakom utfärdas varning på 2 Anna S.H. som gör debut i regi Fredrik Persson. Han är erkänt skicklig när det gäller ston och det blir optimal balans direkt.

Även 1 Miss Pastis och 5 Beautiful Kiss bör streckas vid gardering. 11 Sobel Jasmine förtjänar också att nämnas även om hon får anses vara bäst när hon får springa i ledningen. Men det är ett fint sto som kan komma in i matchen om det löser sig.

AVDELNING 8

Det här uppgiften ser passande ut för 2 Vichy Grif. En startsnabb Varenne-märr som är härdad i tuffa sällskap bör kunna leda det här loppet från start till mål över sprinterdistans. Får man henne under 35% känns det som en sund spik att avsluta omgången med.

Där bakom lurar 6 Loser On Loser som det var drag på sist vid V75-starten, samt 5 Au Pair Girl som har ett fint läge och tål att göra en del själv i loppen.

Tack för väldigt bra och informativa genomgångar - kudos! Uppskattat!

Edit: Går dock helt emot dig i första där jag tar bort storfavoriten pga. avsaknaden av lopp i kroppen. 7, 9 och 10 kommer med redovisad form och jag kör på dessa tre...

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Piraten (+5)

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-03-18 klockan 17:51.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 17:50   #40

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Inte för att jag tänker käka upp några kalsonger men det skulle inte förvåna mig om Looser on Looser landar på över 20% ikväll (11 nu).

Frågan är väl bara, vinner inte Vichy Grif det där?

Just nu är det väl en ok % men lär bli uppspelad som du säger, så låter det på tipsen iallafall. Vichy ser ut som en klockren utgång iallafall. Eftersom det finns ett koppel lågspelade motbud också.

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
1 Ragazzo Da Sopra har ju slagit 9 Perfect Spirit genom en metod som kommer likna dagens.. spets och släpp lucka PANG... om Björn vill så spetsar den SÅ lätt. Kolla Färjestadloppet.

Garderar jag så åker 1an med före 9an
Frågan är vad oddset är för lucka i det där 7-hästarsfältet OCH att han slår både en ledande Makethemark som fått bestämma OCH en Perfect Spirit som kommer flygande. Lite för många "om" som ska slå in för 7% i min bok.

Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 17:59   #41

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Skulle det inte vara rätt skämmigt för kretsen kring Makethemark om den inte vann nu mot detta tunna motstånd när den har vunnit alla sina årsdebuter? Tycker Björns är den mest härdade Guldhästen i detta gäng och Linus Boy är fortfarande en silverhäst i mina ögon.
Gammal 2020-03-18, 18:00   #42

Reg.datum: jul 2014
Sharp$: 351
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Makethemark har vunnit varje årsdebut sen 2016, är ju dessutom stor risk/chans att han bara bränner till spets och ingen tävlar mer än sista 500...mmm...
Borde vara en spik alltså?
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 18:13   #43

HuBBaBuBBas avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Just nu är det väl en ok % men lär bli uppspelad som du säger, så låter det på tipsen iallafall. Vichy ser ut som en klockren utgång iallafall. Eftersom det finns ett koppel lågspelade motbud också.

Frågan är vad oddset är för lucka i det där 7-hästarsfältet OCH att han slår både en ledande Makethemark som fått bestämma OCH en Perfect Spirit som kommer flygande. Lite för många "om" som ska slå in för 7% i min bok.
Han kanske leder runt om då. Ända om är runt om. OM han vill
Gammal 2020-03-18, 18:18   #44

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4212
Standard

Riktigt fin bilprovstart av Gulfstream Am!!
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-03-18, 18:19   #45

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Skulle det inte vara rätt skämmigt för kretsen kring Makethemark om den inte vann nu mot detta tunna motstånd när den har vunnit alla sina årsdebuter? Tycker Björns är den mest härdade Guldhästen i detta gäng och Linus Boy är fortfarande en silverhäst i mina ögon.
Hambletoniavinnare med Örjan läge. Smack.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara

td