Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-04, 04:20   #16
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Nej det är klart att man inte behöver ett datorprogram för att komma upp och över 5000-systemsgränsen, men jag tolkade texten som att det användes ett datorprogram som gjorde att det gick att lämna in fler system på samma gång än vad som är tillåtet i ATG:s spel, som har ett maxtak på 5.000 system.

Frågan är kan man lämna in filspel utan registrering?
Jag ska forska lite med folk jag känner på Malta. Min gissning är dock att det inte alls är filspelat. Om jag måste gissa så tror jag inte ens att det går att filspela där nere.

Men det går ju även, som man gjorde förr här hemma, att skriva ut sina datorgenererade kuponger och lämna in anonymt och fysiskt i butiken.

Utlandspartners har ju sina egna gränssnitt på sin egna site och skickar in allt som spelas batchvis till ATG. Hos ATG är allt spel från t ex MaltCo reggat med MaltCo som kund. Sedan är det upp till utlandspartnern att hålla reda på vilken kund som ska få ut vilken vinst.

Att det har tagit sån tid beror förmodligen på att ATG har fått återskapa och pussla ihop MAltCo-systemen och försöka lista ut vilka system som helt uppenbart är skapade av samma kund enligt något uppenbart mönster.

Om det hade varit så enkelt som att spelet hade reggats online med filspel så hade det gått att lösa på mycket kortare tid.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 04:41   #17
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

https://www.travronden.se/nyheter/sp...icWa82b-xWKc24

I artikeln måste Jonsson ha uttryckt sig luddigt eller blivit felciterad.

Det står att 5000-gränsen är för filspel. Men det stämmer ju inte. 5000-gränsen gäller ju ALLTID. Helt oavsett om det är filspelat eller inte.

Det FINNS länder där det går ( eller åtminstóne har gått ) att filspela i butik. T ex kunde åtminstone tidigare spel filspel med antingen diskett eller usb-sticka och bara behöva betala EN kupongavgift ( på 5 NOK ) oavsett hur många kuponger man lämnade in.

Jag kan inte säga till 100% säkerhet att det inte går nere på Malta. Men om jag blev tvingad att satsa pengar på det så skulle jag välja att det inte går. När jag var där nere och testspelade anonymt spel fanns det INGET i den spelbutiken som tydde på någpn filspelslösning.

Det som gällde var papperskuponger eller muntliga vad.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 07:51   #18
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 071
Sharp$: 3306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
https://www.travronden.se/nyheter/sp...icWa82b-xWKc24

I artikeln måste Jonsson ha uttryckt sig luddigt eller blivit felciterad.

Det står att 5000-gränsen är för filspel. Men det stämmer ju inte. 5000-gränsen gäller ju ALLTID. Helt oavsett om det är filspelat eller inte.

Det FINNS länder där det går ( eller åtminstóne har gått ) att filspela i butik. T ex kunde åtminstone tidigare spel filspel med antingen diskett eller usb-sticka och bara behöva betala EN kupongavgift ( på 5 NOK ) oavsett hur många kuponger man lämnade in.

Jag kan inte säga till 100% säkerhet att det inte går nere på Malta. Men om jag blev tvingad att satsa pengar på det så skulle jag välja att det inte går. När jag var där nere och testspelade anonymt spel fanns det INGET i den spelbutiken som tydde på någpn filspelslösning.

Det som gällde var papperskuponger eller muntliga vad.
5.000 gränsen är en schimär, har mycket nära vänner som bor på Malta
av skattetekniska skäl som tycker det är kul att lira på trav.
Strulspelet var klantigt lagt och därför tvingas ATG agera, annars finns
inga regler som inte går att runda.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 19:59   #19
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
5.000 gränsen är en schimär, har mycket nära vänner som bor på Malta
av skattetekniska skäl som tycker det är kul att lira på trav.
Strulspelet var klantigt lagt och därför tvingas ATG agera, annars finns
inga regler som inte går att runda.

Självklart går alla regler att runda.

Jag skulle själv utan problem kunna split-a inlämningsfiler så att ingen av dem skulle överstiga 5000 system samtidigt som vare sig ATG eller någon annan skulle kunna läsa av att filerna egentligen är delar av ett ännu mer sammansatt system.

Det är inte svårt att genomföra. Men så länge regeln finns så följer jag den.

Att allt som har med system-reglerna att göra är en chimär skriver jag definitivt under på.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 22:08   #20
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Självklart går alla regler att runda.

Jag skulle själv utan problem kunna split-a inlämningsfiler så att ingen av dem skulle överstiga 5000 system samtidigt som vare sig ATG eller någon annan skulle kunna läsa av att filerna egentligen är delar av ett ännu mer sammansatt system.

Det är inte svårt att genomföra. Men så länge regeln finns så följer jag den.

Att allt som har med system-reglerna att göra är en chimär skriver jag definitivt under på.
Ja det går att spela mer än 5000 system, men inte om man vill spela olika rader från ett och samma konto. Men om man vill spela fler lika rader så kan man ganska lätt komma långt över 5000 system från samma konto utan att ATG protesterar.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-04, 23:06   #21
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4681
Standard

Men vinner ni några pengar då?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-05, 04:15   #22
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Ja det går att spela mer än 5000 system, men inte om man vill spela olika rader från ett och samma konto. Men om man vill spela fler lika rader så kan man ganska lätt komma långt över 5000 system från samma konto utan att ATG protesterar.
När det gäller den automatiska och direkta kontrollen stämmer det du säger exakt.

Men det finns med i reglerna att det inte är tillåtet att försöka kringgå reglerna genom att spela genom flera konton.

Om ATG i efterhand hittar mönster så är det upp till deras godtycke att bedöma och hantera på det på samma sätt som de gjorde med Malta-spelet.

Mitt inlägg ovan handlar om att 1) spela via fler än ett konto, men ÄVEN, 2) att scrambla xml-filerna så att inget mönster finns kvar att hitta.

Detta görs såklart redan av de som verkligen vill spela som de själva vill.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-05, 18:00   #23
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Jag fick nyss bekräftat av Nicklas Jonsson på ATG att han är felciterad i artikeln.

ATG har inte uttalat sig alls vad gäller spelmetod eller ens inlämningsväg för "fuskaren".

Det enda som är sagt är att "vinnaren" har brutit mot 5000-system-gränsen. Inget mer.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td