Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-31, 20:33   #1
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 97
Sharp$: 383
Standard

Stallkörning i självaste elitloppsfinalen


Alla hyllar Redén och Propulsion och ingen reagerar över att det är stallkörning som tillåts ske i självaste elitloppet, det vackraste travloppet vi har. I starten släpper Per Linderoth och Sorbet ner Örjan och Propulsion framför sig, finns inte en chans i helvete att det sker om inte de tillhör samma stall utan då hade Örjan och proppen fått backa sist eller bege sig framåt i tredje spår. Avgör hela loppet så jävla sjukt att det tillåts fler hästar från samma stall, är så trött på detta fusk. Se själva: https://m.youtube.com/watch?v=yQP66y7g09Q
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+10)
Spetsochslut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 20:37   #2
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Alla hyllar Redén och Propulsion och ingen reagerar över att det är stallkörning som tillåts ske i självaste elitloppet, det vackraste travloppet vi har. I starten släpper Per Linderoth och Sorbet ner Örjan och Propulsion framför sig, finns inte en chans i helvete att det sker om inte de tillhör samma stall utan då hade Örjan och proppen fått backa sist eller bege sig framåt i tredje spår. Avgör hela loppet så jävla sjukt att det tillåts fler hästar från samma stall, är så trött på detta fusk. Se själva: https://m.youtube.com/watch?v=yQP66y7g09Q
Reagerade också på det direkt. Men Linderoth vill väl ha fler uppsittningar från Redén. Oavsett så är jag nöjd med slutsegraren, älskar Proppen! Men visst, sådant här ska uppmärksammas, likaså att Vivid Wise As kom till start.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 20:52   #3
 
Ojes66s avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 145
Sharp$: 2061
Standard

Tog en diskussion om just detta på FB och folk är så satans naiva och blicklösa. Inte ett ord heller från studion. Korrupt jävla sport! ������
Ojes66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 20:59   #4
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Reagerade också på det direkt. Men Linderoth vill väl ha fler uppsittningar från Redén. Oavsett så är jag nöjd med slutsegraren, älskar Proppen! Men visst, sådant här ska uppmärksammas, likaså att Vivid Wise As kom till start.
Vad gäller Vivid Wise As är skandalen, att ett gediget hästproffs som Björn över huvud taget startar honom. Hästen visade tydligt förra gången, att han inte var redo. Träningen på Lökene har verkligen inte hjälpt. Hästen vägrade starta. Björn har tjatat och bedyrat, att hästen platsar i Elitloppet.

Förra året envisades Björn med att vilja starta en uppenbart halt Readly Express i Elitloppsfinalen. Till slut strök veterinären hästen och Björn kör fram till publiken och tar emot applåder. Sedan har han mage, att i media säga, att det var han, som strök hästen.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 21:01   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Domarens kommentar efter loppet är rätt sjuk ändå. De ville höra Linderoth, men han "hörde inte av sig" och så var det med den saken??? I slutet av klippet.

https://www.travronden.se/travsport/...r-det-var-hart
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 21:03   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Vad gäller Vivid Wise As är skandalen, att ett gediget hästproffs som Björn över huvud taget startar honom. Hästen visade tydligt förra gången, att han inte var redo. Träningen på Lökene har verkligen inte hjälpt. Hästen vägrade starta. Björn har tjatat och bedyrat, att hästen platsar i Elitloppet.

Förra året envisades Björn med att vilja starta en uppenbart halt Readly Express i Elitloppsfinalen. Till slut strök veterinären hästen och Björn kör fram till publiken och tar emot applåder. Sedan har han mage, att i media säga, att det var han, som strök hästen.
Missade faktiskt provstarten, men alla som gjort det kommenterar att det inte såg bra ut. Oavsett hur det ligger till lär det väl bli exakt noll press om det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 21:14   #7
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Domarens kommentar efter loppet är rätt sjuk ändå. De ville höra Linderoth, men han "hörde inte av sig" och så var det med den saken??? I slutet av klippet.

https://www.travronden.se/travsport/...r-det-var-hart
Helt sjukt! Det är ju de som bestämmer, vilket i en normal värld då bör leda till grova böter för Linderoth. I Frankrike är det väl exempelvis krav på att kusken måste delta i intervjuerna, annars blir det böter. Har för mig det iallafall och så ska det ju vara.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+50)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-31, 21:16   #8
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Domarens kommentar efter loppet är rätt sjuk ändå. De ville höra Linderoth, men han "hörde inte av sig" och så var det med den saken??? I slutet av klippet.

https://www.travronden.se/travsport/...r-det-var-hart
Det där är ju bara pinsamt. "Det är inte alltid de hör av sig till domarna".

Nähe, det verkar ju vara det bästa så slipper man ju ljuga domarna rakt upp i ansiktet!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 21:12   #9
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det där är ju bara pinsamt. "Det är inte alltid de hör av sig till domarna".

Nähe, det verkar ju vara det bästa så slipper man ju ljuga domarna rakt upp i ansiktet!
Sjukaste jag hört! Som professionell catchdriver är man alltså större än regelverket och dess kontrollerande organ. Om PL ges det utrymmet, tänk då bara vilket spelrum som BG, ÖK och några till troligen har...
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 21:18   #10
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 404
Sharp$: 4280
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Det där är ju bara pinsamt. "Det är inte alltid de hör av sig till domarna".

Nähe, det verkar ju vara det bästa så slipper man ju ljuga domarna rakt upp i ansiktet!
"Jag tycker man ska följa sitt hjärta och sen kan lagarna vara vad de vill! Jag tänker inte räta in mig i olika led bara för att några i toppen säger så! Jag är en fri individ!" - AmaerildeRimfrost, Elitsloppstråden Söndag

En annan diskussion men jag gissar att Per Linderoth vill vara en "fri individ"....

Senast redigerad av SistaStallskriket den 2020-06-01 klockan 21:19.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 21:22   #11
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Tydligen hade de fått tag på PL ändå till slut.

Förklaringen som var att den inte hade tillräcklig fart för att täppa till och att PL inte ville riskera galopp genom att begära mer av Sorbet. Förklaringen godtogs.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 21:50   #12
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3054
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Tydligen hade de fått tag på PL ändå till slut.

Förklaringen som var att den inte hade tillräcklig fart för att täppa till och att PL inte ville riskera galopp genom att begära mer av Sorbet. Förklaringen godtogs.
Haha!! Ändå någon form av humor i dessa värdelösa bortförklaringar
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 22:17   #13
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
"Jag tycker man ska följa sitt hjärta och sen kan lagarna vara vad de vill! Jag tänker inte räta in mig i olika led bara för att några i toppen säger så! Jag är en fri individ!" - AmaerildeRimfrost, Elitsloppstråden Söndag

En annan diskussion men jag gissar att Per Linderoth vill vara en "fri individ"....
Det är en väldig skillnad att aktivt välja att gå med i en förening, eller ta ett visst arbete eller hålla på med en specifik idrott. Du gör ett aktivt val och får därmed följa det regelverk som satts upp. Men att du endast föds i ett land och du sen måste vara slav att lyda alla de regler är en helt annan femma.

Men jag tror inte du kommer förstå skillnaden dessvärre! Jag är för människors frihet! Du är för människors begränsande!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-01, 22:58   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Haha!! Ändå någon form av humor i dessa värdelösa bortförklaringar
Faktiskt utesluter jag inte förklaringen som väldigt orimlig. Om man tittar på sekvensen strax före så är det nog inte långtifrån galopp när han är uppe i vagn på Cokstile. Kan ju vara då att han inte vill ta i hästen för mycket direkt efter det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-02, 07:39   #15
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
"Jag tycker man ska följa sitt hjärta och sen kan lagarna vara vad de vill! Jag tänker inte räta in mig i olika led bara för att några i toppen säger så! Jag är en fri individ!" - AmaerildeRimfrost, Elitsloppstråden Söndag

En annan diskussion men jag gissar att Per Linderoth vill vara en "fri individ"....
Jag är helt säker på att du skrev i diskussionen med AmaerildeRimfrost att du inte hade mer att säga. "Här sätter jag punkt" vill jag minnas att du skrev. Men här fortsätter det i andra trådar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td