Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-06-30, 13:42   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

V4 Vaal 30/6


V4 Genomgång Vaal 30/6

Första start 15:10

V4:1

Loppet: 1 200 meter gräs – rakbana.

1 Anne Boleyn – är V4:ans klaraste vinnare om man går på vilka odds bolagen satt på henne.
Bra tränare + bra jockey + bra häst . Jag vill dock gardera då jag inte är helt övertygad om hennes storhet.

Rysare är 3 Heart of a legend som går med Blinkers FFG samt 6 Image Award som bara på tränare Tarry förtjänar mer streck än de 1% man har nu.

Rank : A 1-4 B 2-9-5-3-6


V4:2
Loppet: 1 200meter gräs – Rakbana. Loppet känns väldigt jämnt även om två hästar sticker ut lite:

5 Gallic Princess är mastodontfavorit på tidiga strecken. Inte fel att ha hästen förstrankad men Gavin Lerena bidrar nog en hel del till överstreckningen. Gallic Princess kommer från 2 raka segrar och räknas givetvis idag igen .

9 Lady of Liberty kommer även hon från 2 raka segrar och har 2/2 över bana och Distans.Betydligagt travligare streckprocent på Lady of Liberty och jag placerar henne överst i ranken på Bäst spelvärde.

Sedan kommer ett helt koppel hästar som inte är mycket sämre och vill man göra det enkelt för sig så streckarman alla 8 startande. Jag behöver dock gå kort så ja rekommenderar i första hand streck för 5,9 samt outsidern 8 The Fifth Avenue som står ruskigt bra till viktmässigt i loppet


Rank A 9-5-8 B 1-2-4-3-7

V4:3

Loppet : 1 000 meter Vaals Rakbana Class 96HCP – dagens hästar har mellan 80 och 90,5 i formtal

1 Benji är Favorit på de tidiga strecken. Troligen på att Gavin Lerena rider och att P A Peter tränar, den kombinationen vinner 30% av sina lopp. Benji har högst handikapptal i loppet men ger också väldigt många kilo till sina motståndare i dag. 10,5 kg tiil 9 Precious Stone och 9 Kg till 7 Isphan t.ex.
Benji kommer ut efter 108 dagars vila och brukar bli överspelad efter vila. Har haft liknande vilor 4 ggr och spelats till Favorit 2 ggr och andrahandare 1 gång men har på de 4 loppen efter vila kommit 3:a som bäst – Jag rankar ner hästen då det ser ut att bli dåligt spelvärde på Benji

2 Ihla de Varlette ska enligt samtliga Bookies ha lägst segerchanser i loppet. Hästen startade sin Karriär lysande med resultaten 1-3-2-1-1 i sina 5 första starter men sen gick någonting snett. Efter 2 floppar som favorit bytte man tränare som efter vila gjorde 1 start och flopp igen. Samma visa en gång till med ny tränare som gjorde 1 misslyckad start. Nu är det första starten för Ny tränare Igen efter 192 dagar vila. Troligen vinner inte hästen men om nye tränare hittat nyckeln till hästen så borde man kunna ta en framskjuten placering i alla fall.

3 Singfonico
har färsk form och vann så sent som för 7 dagar sedan över 1 200meter här på Vaal. Singfonico står ett par kg sämre till idag mot tex 7 Isphan som man i starten 11/6 var 3 längder efter trots bätte vikläge än idag. Singfonico borde vara med och slåss om de första 3 placeringarna idag. Smått bortglömd på tidiga spelet ( 8%) – borde ligga runt 15%

7 Isphan är mitt drag i loppet – på tidiga spelet är han mycket spelad ( 23%) men jag tror det kommer sjunka en del då hästen går att spela till runt 6ggr hos de flesta bookies. Ispan var som sagt före Singfonico senast och står 2kg bättre till gentemot denne. Man står även 5,5 kg bättre till gentemot 9 Precious Stone som man bara var 0,75 längder bakom 17:e Mars.

9 Precious Stone
var som nämnt tvåa i starten 17:e Mars. Det var efter 124 dagars vila och nu är man tillbaka efter en ofrivillig 105 dagars vila ( Sydafrika hade tävlingsuppehåll 2 mån pga Covid).
S G Tarry har säkert preparerat hästen väl igen och idag liksom senast rider Ferraris som är vass på att ta tillvara på Tarrys ritter.

Rank: A 7-9 B 3-1-2


V4:4

Loppet. En repris på förra avdelningen. 1 000m Rakbana men det här är hästar i klassen straxt under de i V4:3. Hästarna har mellan 82,5 och 76,5 i Formtal så jag skulle kalla det Silverklass.

1 Greasepain
t Går ner lite i klass idag. Har på 18 starter över bana och distans 5 vinster och 4 placerinar. Tränas av Magner som även har 3 Pillaroftheearth med i lopped och på den sägger man upp Gavin Lerena så jag misstänker att man från stallet tycker 3 har bättre chans än 1.

3 Pillaroftheearth Rids som sagt av Gavin Lerena. Har blivit klar favorit i loppet på de tidiga strecken vilket är lite tokigt – troligen favorit för att vi här hemma nu har lärt oss att Gavin Lerena är Sydafrias bäste Jockey. Hästen står i runt 10 ggr hos samtliga bookies och jag förstår varför.
14 gånger har hästen startat över bana och distans med statistiken : 14: 1-5-3-2 !
Snacka om ickevinnare! 10/14 så har man placerat sig 2:A-4:A
……. Alltid med men nästan aldrig föst över mållinjen – sån statistik brukar inte komma av en slump eller ”bara otur”

4 Captain Hindseight har 1/1 över bana och distans. Khumalo är duktig i sadeln. Ekipaget bör vara med i segerstriden.

5 Towards the Sun
Kommer med tre raka segrar i raden och det är S G Tarry som tränar och Ferraris som riden – en giftig kombination . Den naturlige Favoriten i loppet och kommer säkert sluta som streckfavorit i loppet , just nu andrahandare till 18% - jag anser att 27 % favorit vore mer rimligt.

9 Pearl of Siberia är mitt drag i loppet . Kommer ut med blinkers igen efter att ha tävlat utan ett tag. Tränare Binda och Jockey J R Syster är ingen kombination som brukar bli överspelad direkt men de har fin statistik tillsammans – 14% segrar. Statistikplus även när Syster rider just Pearl of Siberia – på 6 starter tillsammans har de vunnit 4 lopp!
Som 6% ett fyndstreck

12 Gemcutter vann på ett rejält sätt här på Vaal 20/6 över samma distans som idag. Formkortet i loppet och jag misstänker att hästen kommer bli favorit hos Bookies närmare start- just nu är hästen andrahandare efter 5 Towards the Sun. Då hästen är streckad endast på 7% just nu kan jag inte annat än att ranka hästen först på högst spelvärde då jag tror att hästen står i runt 3,50 när starten går.

Rank A 12-9-5-4 B 1-3-10

__________________________________________________ ___________


Systemförslaget

Avd1) 1,2,3,4,5,6,9 (10-11)
Avd2) 5,8,9 (1-2)
Avd3) 7-9 (3-1)
Avd4) 4,5,9,12 (1-3)

7x3x2x4= 168 rader / 336 kr

vill man banta kostnaden kan man :

* gå på 1-4 i första avdelningen - trist streckmässigt just nu dock

* Spika 9 Lady of Liberty i avd 2 på bästa spelvärdet

*Låsa sista på mitt drag 9 Pearl of Sibiria och 12 Gemcutter på bästa spelvärdet

* har man bantat i andra lopp än avd 2 så är det inte helt fel med helgardering i avd 2 om man får råd med det - det rensar jäkligt bra bakom de 3 som alla streckar - jag ser ingen som helt chanslös i loppet.

finns många sätt att variera systemet kring min grundrank.


Lycka till ni som provar Sydafrika och Vaal i eftermiddag ( om en Halvtimme)



*ps 4 timmar lagda på att komma fram till ovanstående rank och tankar, hoppas det hjälper någon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), linfre (+10)

Senast redigerad av Basse den 2020-06-30 klockan 14:00.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 13:44   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

för er som vill se hur Banprogrammet ser ut:

http://news.tabonline.co.za/FieldsPD...2020.06.30.pdf

mycket nyttig info om hästar/jockey/tränare mm

programmet till sydafikanska galoppen finns dagligen att ladda ner här:

http://news.tabonline.co.za/Computaform/ComputaForm

en bra översikt till bolagens odds finns dagligen här:

https://www.attheraces.com/racecard/...June-2020/1410

Senast redigerad av Basse den 2020-06-30 klockan 13:56.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:06   #3
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Testar så här:

V4
Inlämnat: 2020-06-30, 15:06
Vaal
Tisdag 2020-06-30
Start: 15:10
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 ANNE BOLEYN (4, 3)
2: 5, 8, 9 (1, 2)
3: 3, 7, 9 (2, 1)
4: 1, 4, 5, 9, 12 (3, 7)

1x3x3x5 = 45 rader.
45 x 1 x 2,00 kr = 90,00 kr.
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: CSN HTN RPF


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+4)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:08   #4
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5272
Standard

Har redan lagt en rad och såg din fina analys nu i efterhand. Men känns betryggande att det ser någolunda ut som min rad Kul att någon har lite koll på galoppen på andra kontinenter. Kul att läsa

Min lilla bong.

V4

Avd
1: 1, 2 (4, 9)
2: 5, 9 (1, 8)
3: 1, 3, 7, 9 (6, 8)
4: 3, 4, 5, 9, 12 (7, 1)
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+4)
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:19   #5
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Bra start!
Nu jobbar vi!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+4)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:21   #6
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Bra start för både Linfre och Gotland på V4

jag rankade 1 först i avd1 men garderade på mitt systemförslag, det vart fel men kunde ha blivit kanonrätt också . 3 heart of a Legend jag varnade för som 1% slutade 4:a inte stort slagen.

Lycka till Linfre och Gotland

finns det fler sharpsare med levande kupong får ni gärna posta systemet häst så hjälps vi åt att jobba in minst ett system i tråden
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), linfre (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:24   #7
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5272
Standard

Insåg precis att man kunde se loppen på ATG. Visste inte att man kunde byta "kanal", haha. Har alltid stört mig på att det tar ca 33.6 år att rätta galopp-loppen så bättre att se live
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Basse (+5)
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:32   #8
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Insåg precis att man kunde se loppen på ATG. Visste inte att man kunde byta "kanal", haha. Har alltid stört mig på att det tar ca 33.6 år att rätta galopp-loppen så bättre att se live
Det är ju helt kasst att lira galoppen utan att kunna se loppen.

OM du missat ett av loppen "live" hos atg kan du ganska snabbt efter loppet se repris på loppet här:

https://www.attheraces.com/replays

tar typ 5 min så finns loppen på Attheraces under Replays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linfre (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:38   #9
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5272
Standard

Tack, dock har det varit ganska skönt att inte se loppen för då vet jag inte hur jäkla otur jag haft när jag spricker på en snorkråka på mållinjen
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:42   #10
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

nu när man har facit på hur strecken landade så vart det fortfarande värde på :

avd 2) 9 Lady of Liberty 24%

avd 3) 9 Precious Stone 20%

avd 4) 12 Gemcutter 12%

återstår att se om 1-2 av dem levererar
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:44   #11
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Jag hade ju hellre tagit måltvåan till 6% men men. 2/2 nu.

Jobba!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:49   #12
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Gavin Lerena vinner de två första avdelningarna - inget konstigt alls..

Inga svåra vinnare men man vill ju helst inte att Gavin Lerena vinner flera lopp på V4:an då hans ritter ofta är streckade hårt.

draget 8 The Fifth Avenue vart tvåa men aldrig nära vinstchans- Gallic Princess var totalt överlägsen.

Minimalrens på V4 från 89 till 111kr
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:51   #13
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag hade ju hellre tagit måltvåan till 6% men men. 2/2 nu.

Jobba!

tänkte precis skriva det - 780kr efter 2 avd hade varit fint

nackdelen med 2 raka favoriter är ju att nu rensar det sämre på halvskrällarna i de två sista loppen.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 14:57   #14
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9126
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
tänkte precis skriva det - 780kr efter 2 avd hade varit fint

nackdelen med 2 raka favoriter är ju att nu rensar det sämre på halvskrällarna i de två sista loppen.
Precis så! Men men, trav är trav. Och galopp är svårt!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-06-30, 15:10   #15
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Kombförslaget i tredje V4/ Lopp 8 måste bli

9 Precious Stone före 7,3 - bägge står i över 17ggr

*** litar på / hoppas att 1 floppar i ytterligare ett lopp efter vila

Senast redigerad av Basse den 2020-06-30 klockan 15:11.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td