Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-25, 22:55   #1
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jim Frick död 25/7-2020


Vila i frid, Jim! Du gav oss lite äldre mycket glädje på banorna runt om i Sverige - mitt bästa minne; Frej Nalans Derbyseger - den hade du kämpat för länge!

Hälsa farsan, där uppe!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-07-25 klockan 22:56.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-25, 23:01   #2
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

RIP
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-25, 23:07   #3
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Tråkigt! Den olyckan han var med om bidrog nog till en del av hans tidiga bortgång.

Det kändes som Trav-Sverige tappade en del när han försvann från travbanorna.

Pay Please, en gammal V65-kung (V75 på den tiden). Dock ett tag sedan nu,
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-25, 23:38   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Jimen


var en dominant norr om Dalälven, hans helvita dress och lätt framåtlutade
körstil i sulkyn gjorde det lätt hitta honom i loppen var han än var.
Gissar att Covid-19 tystade hans säregna stämma. En stor travprofil har
lämnat oss, Fricken.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-26, 00:04   #5
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Men nej....där förlorade vi en av trav-Sveriges största karaktärer.

:( :(
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-26, 05:52   #6
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Romme


Jim dog av prostatacancer stod det på text TV. Egen stil i sulkyn hade han, lite åt Flemming-hållet...Studsade till lite när jag såg att han var yngre än jag, - men lade av tidigt när han var med om en otäck olycka. Sett honom många gånger på Romme.

Senast redigerad av valo den 2020-07-26 klockan 06:59. Anledning: tillägg
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-26, 09:25   #7
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1518
Standard

Jag var på Solvalla när Jims olycka inträffade. Det var en hemsk upplevelse. Men jag gillade honom för han liksom jag själv var stolta dalmasar. Hans röst sitter kvar i minnet.
Dessutom satte jag min första v-5a på Rommetravet, min gamla hemmabana när Fricken vann sista loppet.
RIP
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-26, 09:28   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

V.I.F.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-26, 10:32   #9
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

*vit kusk* minns man ju tydligt från då jag börja kolla trav runt 90talets början... En stor man och hästkarl som gick ur tiden för tidigt... RIP Jim. :(
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-26, 17:04   #10
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Jim Frick vann över 5000 segrar, och det var sannerligen inga "straffsparkar" han normalt sett hade med undantag för Verner som var Sveriges i särklass bästa kallblod under några år. Utan han nötte på med alla dess hästar som inte alltid hade den mest ädla stamtavlan. När han inte hade starthäst själv i ett lopp körde han för det mesta åt någon annan. Han var erkänt duktig med att hålla hästarna i trav och se till att de fick loppen de klarade av. Över 3000 tränarsegrar med det material han hade, för det mesta i skuggan av Stig H och Olle Goop, är imponerande. Rättvik, Romme, Gävle och Solvalla var hans banor. De andra Solvallattränarena visste att det var meningslöst att att åka till Solvalla norra grannbanor, i Frickland regerade Jim. De fick åka till Eskilstuna, Örebro och Mantorp istället om de hade hästar som behövde luftas på orten.

Hans storhet som hästkarl, tränare och kusk kan inte överskattas, och i himlen ekar säkert redan de många historierna på klingande dalmål.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+25), Grant (+111), Piraten (+20), Fulsprit (+25)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-27, 11:27   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Sorgligt att en Sveriges största travprofiler inte finns med oss längre. Jim Frick var nog omtyckt av alla. Ödmjuk och vänlig dock med glimten i ögat. Framförallt duktig hästkarl och tränare. Grym kusk på svårkörda hästar. Ställde alltid upp och körde besvärliga hästar när han var disponibel. Lätt att känna igen i loppen på sin upprätta körstil en motpol till dagens liggande jänkar bike kuskar. Riktigt besvärliga hästar höll han med korta tömmar med näsan i baken och nästan på väg att krypa upp ryggen på hästen. Ok kanske lite överdrift. Tyvärr drabbades han av en svår olycka som ändade karriären för tidigt och nu ytterligare en svår sjukdom som blev för tuff.
Tack för alla fina travminnen Jim.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td