Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-23, 18:28   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

V75 Jägersro 25 augusti 2020 Uttagningslopp


Så här skriver Spelvärde.se på sin hemsida:

Citat:
Don Fanucci Zet, Hail Mary och Brother Bill är några av förhandsfavoriterna och har samtliga fått bakspår i sina försök. Löser de uppgiften ändå?
Vill dom lösa uppgiften ändå? Behöver dom vinna?
Jag har alltid lite svårt för uttagningslopp, då man inte måste vinna, utan att det räcker med att komma bland dom 3 främsta, eller ev. 6 främsta (har inte full koll).

Vad tycker ni andra om uttagningslopp?
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 19:00   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Så här skriver Spelvärde.se på sin hemsida:



Vill dom lösa uppgiften ändå? Behöver dom vinna?
Jag har alltid lite svårt för uttagningslopp, då man inte måste vinna, utan att det räcker med att komma bland dom 3 främsta, eller ev. 6 främsta (har inte full koll).

Vad tycker ni andra om uttagningslopp?

Inget större fan av att spela till uttagningslopp. Oftast vill man ju se loppen då det är fina hästar ute och sen vill man ju skaffa sig en uppfattning om vilka som kan vinna finalerna.

Sen älskar ju Atg att använda spelformen V75 till omgångar med uttagningslopp.
Det blir ju ofta ganska många favoriter då försöken är seedade men den kan såklart skrälla till ordentligt i 1-2 avdelningar.

7 rätt kan ge ok om det skräller men jag gillar inte att spela till omgångar då de bästa inte behöver vinna loppen. Många favoriter är ju nöjda med en andraplats om det innebär att man kommer i mål med krafter kvar.

Så man är inte jättesugen att spela stort dessa omgångar men oftast vill man se loppen ändå.

V75 står jag över men eventuellt blir det en mindre challengerad eller endast ett par platsspel om jag hittar några skrällar jag tror kan komma bra på det.

Att spela tyngre vinnarspel på favoriter i försökslopp är uteslutet för egen del i alla fall.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 19:23   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7930
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Så här skriver Spelvärde.se på sin hemsida:



Vill dom lösa uppgiften ändå? Behöver dom vinna?
Jag har alltid lite svårt för uttagningslopp, då man inte måste vinna, utan att det räcker med att komma bland dom 3 främsta, eller ev. 6 främsta (har inte full koll).

Vad tycker ni andra om uttagningslopp?
Nu är det enbart de 2 första i varje uttagningslopp som kvalar in till Derbyt resp Derbystoet. Vilket gör marginalerna för att fegköra minimala. Dessutom är tvåorna ”garanterade” dåliga spår eftersom det är 6 vinnare som får välja före.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Basse (+5), incitatus (+11), shasha (+10)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 19:25   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57031
Standard

Det är bara 2 som går till final i derbyuttagningarna så inte riktigt jämförbart med t ex alla breederscrown försök där de 6 första går vidare. Dessutom är det rätt viktigt att vinna uttagningsloppen för vem vill riskera spår 12 i finalen med en som på förhand tillhör de som kan vinna svenskt travderby? Att förhandsfavoriter fått bakspår går att chansen till roliga lopp ökar . Dom har inget annat val än att styra på om dom vill gå till final.

Har inte tid att läsa på men ska se till att vara hemma till 19 på tisdag för ruggigt spännande att se dessa för tränare, ägare och uppfödare så oerhört viktiga lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Basse (+5), jomtien (+5), shasha (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 19:55   #5
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Nu är det enbart de 2 första i varje uttagningslopp som kvalar in till Derbyt resp Derbystoet. Vilket gör marginalerna för att fegköra minimala. Dessutom är tvåorna ”garanterade” dåliga spår eftersom det är 6 vinnare som får välja före.
Missat att det bara var 2 som går vidare- klar skillnad.

Då är det ju viktigt att vinna för bra spårlottning till finalen.

Tack för upplysningen

Då kanske man ska plugga till omgången ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+5)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 21:36   #6
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

Aha, det gäller alltså att vara bland dom två främsta. OK, då borde dom vilja vinna. Spåren är ju så himla avgörande, så då vill man nog inte bli tvåa.

Då kanske man inte behöver stå över. Var annars inne på om jag enbart skulle lägga krutet på V86.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 06:11   #7
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5153
Standard

har en excelfil lagt in vilka startnummer som vunnit finalerna
gäller få spår 1 - 5 spår 3 + 5 flest vinnare
uttagningslopp har vi för 2600 loppen Derbyt kriteriet o stoch

2640
1a
1 3
2 3
3 6
4 2
5 5
6 1
7 3
8 0
9 1
10 1
11 0
12 2

12orna som vunnit är Activated stoch + Jetaime Express kriteriet 2014 t 31 ggr

Senast redigerad av incitatus den 2020-08-24 klockan 06:13.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 07:03   #8
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Har ofta blivit 100 000+ i utdelning de senaste åren till dessa lopp på V75.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 10:26   #9
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Ska bli en rolig omgång att läsa på till, fina lopp är alltid skoj! Hemmaplan med, även om jag alltid lyckas missa just på Jägerso.. Jag tycker det blir mer favoriter där än vad man tror, jag tillhör dem som försöker hitta skrällar hela tiden, men en favorit med spetsläge på Jägerso är det lika bra att spika känns det som.. favoriter med bakspår däremot... dem ska vi gardera!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 11:06   #10
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Både Brother Bill och Don Fanucci Zet har alltså spår 12 i sina uttagningslopp... Don Fanucci galloperade dessutom senast, förvisso pga balansen säkert i kortlopp, men ändå..
Man vet aldrig om Örjan kör lite extra försiktigt då med den denna gången, Örjan är Örjan..

Spikar nog Hellre Brother Bill till nuvarande 28% än Donnan till 80%....
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 11:16   #11
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Ultion Face och Upset Face är två starka spetsbud som bör bevakas tidig. Kolgjinis har hemmaplan och jag tror de sätter dit minst en.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 21:22   #12
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja det är som ni säger mycket roligare lopp och mer intressant spelmässigt när två går vidare. Försök och uttagningar med 6 som går vidare av 12 borde de skrota totalt.

Det brukar bli någon smäll i de här omgångarna. Brother Bill gillas inte från bakspåret. Däremot köper jag Don Fanucci, det jävla monstret klarar de nog inte stå emot hur det än blir kört. Tycker Power är prisvärd som favorit också. Hail Mary däremot ska jag ge mig tusan på att fälla! Visst det är några strukna, men det är inte alls ett tokigt försök med många bra på framspår. Redneck Woodland i andra och Ies Elisabeth i fjärde är de skrällar i övrigt som sticker ut i strecklistan för mig. Skulle inte bli helt överraskad om den här omgången stannar vid 2-3 favoritsegrar och att det kommer en smäll eller två. Kul omgång att lira på!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-24, 21:32   #13
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Jag har tittat igenom loppen i brist på annat....min sunda spik på förhand är 12 Don Fanucci Zet imorrn är det en finalbiljett som gäller....Jag kommer nog att göra ett system då jag tror att det kan gå utanför i några lopp

Tur det är V4 på Dannero före det och där har jag redan lagt ett andelsspel där har vi en bra vinnare på förhand som just nu är under radarn för övrigt så såg ALLA V4-loppen ut på förhand att ha tveksamma favoriter Jag sätter ned foten och säger att imorrn vinner högst 0-1 favoriter på V4...tyvärr jobbar jag därav förhandaren
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-25, 08:03   #14
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

Fort Knox.

Står den på benen idag eller vågar man chansa och utelämna?

Kan man klara första med Ultion Face, Cyrano De B. och Aetos Kronos måntro.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-25, 08:38   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Frågan är hur kuskarna resonerar när de stora favoriterna dundrar framåt från sina dåliga spår. Släpper de och hoppas bli bjudna på andraplatsen eller tävlar de och riskerar att offra sina chanser?
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td