Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-06, 05:09   #16
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Om du har tid så testa att räkna på t ex tre månaders V64or hur mycket som lagts i insatser i fyrarättspoolen resp hur mycket som betalts ut i vinster. Då kanske du tänker om gällande V64 resp V6. Det är ju väldigt ofta 0 procents återbetalning eller 100 procent i spelavdrag. Sen att det är svårt att sätta 6 rätt en annan sak men det är väldigt mycket svårare att sätta 8 rätt på V86.
Skall man spela v6 så måste du vara skicklig.Räcker med en sådan skräll som Kaj vann med i veckan så är du putsväck.Fånga upp dom andra potterna behöver inte va helt fel.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-06, 07:41   #17
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56998
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Skall man spela v6 så måste du vara skicklig.Räcker med en sådan skräll som Kaj vann med i veckan så är du putsväck.Fånga upp dom andra potterna behöver inte va helt fel.
Känslan är att du måste vara ännu skickligare för att gå plus över tid på V64 än på V6 eftersom utdelningarna är så låga på 5 och 4 rätt och att du missar så mycket pengar de få gånger du sätter sexan men inte kryssat i V6. Sen går det såklart alltid hitta enskilda omgångar där det var rätt att gå in i alla poolerna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 16:55   #18
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 175
Sharp$: 159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Snubblade över den här gamla artikeln (https://www.trottosport.se/2016/09/2...msgenomgangen/) och tänker att jämförelse mellan spelformer är ett intressant diskussionsämne. Öppnar därför en tråd för ändamålet. Hur ser folk på ATG:s olika spelformer? Vilka är bra och vilka är dåliga?

Min egen erfarenhet är begränsad, men jag gillar V5. Man vet där att alla rätt ger 65% återbetalning och inga pengar kommer att hamna i nästa veckas jackpot. Fem lopp gör dessutom att spelet är utslagsgivande nog för att vara intressant. Nackdelen med spelformen är ju dock just att det aldrig blir jackpot, vilket i sig gör att det potentiella spelvärdet får svårt att konkurrera med de mest jackpottunga omgångarna på andra spelformer.

Vinnarspel hos Svenska Spel och Betfair är också intressant, med samma spelavdrag som hos ATG men utan hasard i form av snabba oddssvängningar innan spelstopp. Dessutom riskerar man inte bli limiterad som hos andra bookmakers.

Top-7 är i princip ren hasard, med för många av varandra beroende parametrar att ta hänsyn till i en enskild omgång. Dock verkar potterna ibland bli enorma på spelformen, men man behöver nog en mycket stor kassa för att dra nytta av det.

Dagens Dubbel tycker jag verkar vara en intressant spelform då jag tror att många lämnar in ogenomtänkta "torskspel" när det skitit sig på streckspelet. TV-experternas spelval får också stort genomslag och det bör löna sig att gå emot detta.

På samma sätt tror jag att helgernas sena V65 och V3-omgångarna i slutet av dagarna kan vara fördelaktiga för den som sätter sig in i dem. En fördel med V65 är att det krävs mer för jackpot, men det blir också färre omgångar med rejält spelvärde och en förväntad återbetalning över 65 procent. Det luriga med den här typen av "provinstrav" är att det är svårare (eller omöjligt?) att få tag på kuskintervjuer och liknande, vilket gör att en del väldigt initierade spelare har stor fördel gentemot en själv.

Challenge har nyligen höjt återbetalningen till 75 procent och det känns som att spelformen med 1X2 gör att det finns stort spelvärde i många av kombinationerna.

Diskussionen om jackpots och propositionerna inom V86 och även V75 verkar vara i full gång och alla uteblivna utdelningar på senare tid devalverar särskilt den senare spelformen, tycker jag. Däremot gör det ju också det något lättare att välja vilka omgångar man ska välja att spela i.
Ang:
...riskerar man inte bli limiterad som hos andra bookmakers.

Jag har väldigt dåliga erfarenheter av internationella spelbolag,
så det var längesen jag spelade hos dessa.

Jag har ingen koll på Betfair, men där satsar jag ju mot andra spelare.
Det kan vara intressant att testa den spelbörsen.

När det gäller Svenska Spel måste det väl ändå vara samma sak som Unibet % Co.
De vill inte ha spelare som vinner.

Nej, tacka vet jag ATG.
Det bolaget är världens bästa utbetalare.

V75 och V86 är bra spelformer, som dock kräver ett stort kapital.

Det är alltid ett väldigt tjöt om Jackpot i TV/ATG Live, som jag är förbannat less på.

Visst, det är självklart fördelaktigt med extra pengar i potten.
Men det avgörande är att du tror på hästar som inte alla andra tror på.

Det är ingen vits med Jackpot, om du tänker satsa som de flesta andra spelare.

Det allra bästa är när du har goda skäl att tvivla på en storfavorit.

Kan du bygga ditt system på en andra- eller tredjehandsfavorit,
som har 40 procent chans att vinna har du en värdefull edge mot övriga spelare.

"I am always looking for horses at short prices that I want to oppose".
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 22:43   #19
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
...riskerar man inte bli limiterad som hos andra bookmakers.

Jag har väldigt dåliga erfarenheter av internationella spelbolag,
så det var längesen jag spelade hos dessa.

Jag har ingen koll på Betfair, men där satsar jag ju mot andra spelare.
Det kan vara intressant att testa den spelbörsen.

När det gäller Svenska Spel måste det väl ändå vara samma sak som Unibet % Co.
De vill inte ha spelare som vinner.
Såvitt jag förstår har Sv Spel varit tydliga med att man inte limiterar kunder genom avstängning (Källa bl.a. denna tråd). Däremot har man samma insatstak för alla kunder. Betfairs politik är jag inte insatt i, men de har ju inget intresse av att limitera någon på spelbörsen eftersom de tjänar provision oavsett hur bra eller dåligt folk sätter odds.

Tack för bra inlägg ang. streckspel med mera förresten.

Senast redigerad av Kgrh den 2020-09-07 klockan 22:44.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 22:54   #20
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Såvitt jag förstår har Sv Spel varit tydliga med att man inte limiterar kunder genom avstängning (Källa bl.a. denna tråd). Däremot har man samma insatstak för alla kunder. Betfairs politik är jag inte insatt i, men de har ju inget intresse av att limitera någon på spelbörsen eftersom de tjänar provision oavsett hur bra eller dåligt folk sätter odds.

Tack för bra inlägg ang. streckspel med mera förresten.

Vad har SvS för insatstak?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-08, 01:16   #21
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Vad har SvS för insatstak?
5000, såvitt jag förstår.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-08, 01:40   #22
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
5000, såvitt jag förstår.
Svenska Spel har en limit på 1000kr som standard, men i utvalda "ligor" har man valt en högre limit på 5000kr. Trav är en sådan liga, liksom NHL, men inte Nations League. Jag gillar deras approach till det här. Det är inte långsiktigt hållbart att spelmissbrukare och yrkesspelare skall kunna spela astronomiska summor, och det är heller inte rimligt att man inte får spela alls om man är lite insatt.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td