|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Bergsåker 23/10
vi får väl sparka igång en liten tänkar hörna till helgens tävlingar!!
Några tankar så här i början av veckan??
YNWA To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av JLO den 2010-10-19 klockan 10:12. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banned
|
V 75
Det finns massor av stora favoriter men vi ska fälla de flesta av dem.
Man får plugga kika i arkivet och inhämta info så brukar det utkristalisera sig i slutet av veckan vilka man kan luta sig emot. Pengar denna vecka blir sådär tror jag,några favoriter ser för bra ut. Hallsta tar han 20 på dessa? Skully spets slut? 2 hästars i första avd Conrad mot Tintomara. Boman ser fin ut för dagen kan han fällas? Avd 7 Nahar är helt överlägsen detta gäng bara han står på benen ...men gör han det? Gott att spekulationerna är på g redan *s* |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Här skall pluggas!! skall höra mig för lite med en kompis i umeå, som har fina kontakter på norrlands banorna. Dom har haft häst hos Salmela och han jobbar som hovslagare. Kan alltid finnas nån fin info att ta del av..mvh
|
|
|
|
#4 |
|
Här är man tidigt ute ja! Jag får väl ta en kik också då.
Conrad borde ha bra chans att spåra hela vägen i ett tunt silverlopp. Tintomara har varit grym länge nu, men är så långsam ut att det kan bli svårt den här gången. Blir det rejält tempo, vilket inget egentligen tyder på, gillar jag Rano. Guld ser riktigt klurigt ut! Jag hoppas Yanantin Boko blir bortglömd igen. Hallsta Lotus bara vinner! Lite långt mellan starterna men medeldistans, bara 13 hästar, ensam på tillägg och inte fullt så blodigt motstånd är stora plusfaktorer. Stoloppet ser ojämnt ut. Kommer Hello Dolly till ledning tror jag hon vinner. Soliders Memory har imponerat rejält på mig och har bra chans trots läget, hoppas hon blir bortglömd. Hade inte en chans senast när alla var i vägen. Förutom dessa borde det vara tilläggshästarna som gör upp om det. Klass 1. Rejäl Karsk har en orättvis rad. Cyklon Sund har varit fantastiskt bra senaste tre. Jag tror favoriterna kan få svårt att rå på dessa. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sharpest
|
OT rensat. Diskussioner om V64 samt annat får ni ha i en separat tråd och inte här. Här ska endast V75 diskuteras
/MOD |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har lite känsla för El sueco i avd 6. Ulf ohlsson upp i jollen nu, ist för Långben. Klart kuskplus tycker jag!. vad tror ni då?
|
|
|
|
#7 |
|
Banned
|
Uffe Ohlsson kontra "Långben" ja det är som att jämföra en filé med en hamburgare ungefär.
Saken är den att även kusen Sueco är knepig *s* men i detta sällskap ska han räknas. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Sharpest
|
El Sueco är nedstruken till spår 5. Givet att gå emot Boman då! SPIK
Scully gully, ja hur länge ska man jaga henne? Jag hoppas det är sista gången för hon har gjort sig förtjänt av en totoseger iår. 7? v75starter iår och inte en enda seger. Nu kommer årets första. SPIK Sedan tänker jag rygga storavinsters spik på Madamacristina Cof. Mao 3 färdiga spikar. Kallblod kör jag med 2,3,7,8,9,13. Ska någon bort härifrån så är det hallsta lotus. I sista har jag 7 hästar |
|
|
|
|
|
#9 |
|
polaren från umeå spikar också el sueco=) verkar som det e positiva tongångar där!!! vi hakar på där.. lycka till alla, o SKÅL!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
#10 | |
|
kuskintervjuer från aftonbladet + , för er som inte har det
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jag har helt omöjligt att bestämma mig för spikar imorrn...om jag kände mig vågad skulle jag hamra in Yanantin Boko och Cyklon Sund men det lutar väl åt att man fegar som vanligt.
Har gått igenom sista loppet ett par gånger nu och har landat på att det står mellan 1,2,7,8. Manna är riktigt bra och är lite understreckad tycker jag. Jag är med er på El Sueco, tycker han borde vara favorit här. Är det någon som har status på Tintomara? Jag känner inte för att strecka två hästar men just nu känns det som att det blir så i första loppet. Andra loppet ser jätteintressant ut. Min idé är Nisse National, han borde få antingen spets eller vinnarhålet och jag tror han kan duga bra här även om det är svårt att sätta in honom i loppet. Filippa Moose börjar kännas som ett tänkbart spikbud i stoloppet faktiskt, blir det ledning får övriga nog svårt att hänga med. Har inte studerat Madam Cristina än dock, ska kika på det imorrn. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bra med intervjuer, får se om man hittar något intressant där, stort tack!
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sharpest
|
Stekel berätta gärna din slutsats om madamcristina. Känns som att de kommer bli omgångens snackhäst och därmed brukar även resultatet bli detsamma, nämligen kasst
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Tycker Rakas växer fram mer och mer som omgångens spik. Bra spår och Lennartsson själv tror han når spets till och med utan full laddning. Om han når spets, vilket jag tror han gör så är nog loppet över som det känns. Faran är väl att både Erik och Åke också laddar rejält, vilket iaf Åke klart och tydligt sagt att han tänker göra. Med våldsam körning så tror jag att Reven D' Amour blir farlig. Men jag tar ändå ställning och spikar Rakas!
Sen när Lennartsson kommer och säger att han håller Nahars chans högre än Rakas så måste man ju även spika i sista avdelningen, speciellt som jag är grymt svag för Nahar. Främsta motbudet tror jag är Manna men de är ganska lika typ av häst och jag tror helt enkelt att Nahar är bättre. 2x LENNARTSSON! |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
dagens.d.d .el sueco rejäl karsk-dagens.dd.2. manna-nahar.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Brukar vänta in värmningar för DD och kommer göra det även denna gång, men lutar åt en rak på El Sueco och Nahar.
Tycker överlag att det luktar Jackpot idag då favoriter med andrahandsfavoriter ser mycket starka ut. Svårt att hitta riktiga skrällbud |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sharpest
|
1,2,3,5,6,9,10,12
alla 3 2,3,7,8,9,13 6 6 1,2,3,4,5,7,8,9,11 Ser mitt ut, delar med några till |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Jag skrev en lång utläggning om Cristina här förut men den försvann. Slutsatsen blev iaf att jag inte tror hon räcker till även om hon skulle komma till ledningen enkelt. Ta med Maggan S.E. istället, där har ni streckvärde!
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Vad får dig att lämna Vildvitter i fjärde när du ändå garderar KP? Till 1% tycker jag han är klart streckvärd. Var ju duktigt betrodd förra veckan och gjorde ju egentligen ingen dålig insats utan var mer kuskens insats som kändes tveksam.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Min lilla rad idag:
Registrerat spel Datum: 2010-10-23 Bana: Bergsåker Spelform: V75, omg. 47 Avd Ordinarie hästar (Res.) 1 1 (9, 6) 2 2, 3 (4, 1) 3 1, 2, 3, 5, 6 (8, 7) 4 1, 9, 13 (3, 8) 5 6 (2, 5) 6 2, 4, 6, 7 (5, 1) 7 2, 7, 8 (4, 1) 360 rader x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Lilla lappen (V7):
1 1,5,8 1,3,6,11 13 2,7,9,12,13 4,6 1,2,7,8 |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Vilken jävla häst Nahar är, sitter och ryser i soffan! Fick bara in femman på V75 men lasta som jag sa tidigare ganska tungt på den raka dubbeln så det blev en bra dag ändå
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Att han är en riktigt bra häst var ju ingen nyhet, men han fungerar ju tyvärr inte alltid. Vi får se hur långt upp i klasserna han tar sig.
Kanonutdelning på sjuan idag, synd att man missade den. En rak DD gjorde det till en spelmässigt bra dag ändå till slut. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2155Luke Travar Stats: 90 - 126 - 1 ROI: 125.81% Vinstprocent: 41.67% |
Hade Stamping som förstareserv så det var lite surt att se den vinna, men Elles i 5:e avdelningen hade jag inte en tanke på att ta med så efter det kändes det lite bättre. Hade varit grymt surt att sitta med 6 rätt och en förstareserv som vinnare. Körde också en hyfsad slant på raka dubbeln så tack vare den blev det en helt OK dag iaf.
|
|
|
|
|
|
|