Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-27, 16:58   #61
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6135
Standard

Har egentligen ingen tydlig uppfattning. Men jämför t.ex med att jag igår hade 12 femmor som gav omkring 150 kr.
Jag hade nog gissat på minst 100 kr på sexorna idag
Men alla garderade väl ”rätt” lopp

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det gav under förväntat, stämmer bra.


Vad hade du tyckt varit en mer rättvisande utdelning på 6r med den vinnande raden?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-27, 17:12   #62
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det blir liksom inte tydligare än sådär, så slätar de över alltihopa. Noll tanke på svar, Johan laddade inte ens för spets utan bara gled dit. Sen noll tanke på att bevaka ryggen.

Noll frågor till Redén om det hela vad jag hörde. Några halvmesiga antydningar till Lennartsson som fick förklara sig som han ville utan några följdfrågor. Inte en fråga till Johan om hur han tänkte om att värsta hotet satt i ryggen. Man lägger 5 minuter i tv åt att snacka bort hela grejen. Fernlund som reagerade över det på instinkt fick i örat att knipa igen och satt och bad om ursäkt för att han sa vad han tyckte efteråt. Parodin total...
Det trista är att oavsett vilka som syns och hörs i studion och på banan är de "medlemmar" i samma välbetalda "travfamilj" som håller med varann om precis allt.Aldrig nåt kritiskt ord hur uppenbart det än kan vara.
Skall villigt erkänna att jag längtat några gånger efter "badmössegänget"...
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-27, 18:05   #63
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Det trista är att oavsett vilka som syns och hörs i studion och på banan är de "medlemmar" i samma välbetalda "travfamilj" som håller med varann om precis allt.Aldrig nåt kritiskt ord hur uppenbart det än kan vara.
Skall villigt erkänna att jag längtat några gånger efter "badmössegänget"...
Nja, det beror på vem det pratas om. Alla är inte medlemmar. Om det kommit någon från annat land och stallkört sådär med sina hästar så hade det nog varit ett helt annat ljud i skällan t ex. Även en del andra stall här. Men speciellt några svenska stall är extremt fredade mot allt vad kritik heter. Om inte Redén redan ledde den ligan (vilket han väl gjorde) så är han definitivt i topp nu.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-27, 18:07   #64
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 189
Sharp$: 57195
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Det trista är att oavsett vilka som syns och hörs i studion och på banan är de "medlemmar" i samma välbetalda "travfamilj" som håller med varann om precis allt.Aldrig nåt kritiskt ord hur uppenbart det än kan vara.
Skall villigt erkänna att jag längtat några gånger efter "badmössegänget"...
Kan dom inte värva Olof Lundh som programledare med Bengt Adielsson och Lennart Persson som bisittare?

Men det ligger säkert i uppdraget som anställd hos ett spelbolag att bara prata om sådant som gynnar omsättningen och det gör ju tex inte stallkörningar .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5), SO (+6)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-27, 19:04   #65
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2409
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Har egentligen ingen tydlig uppfattning. Men jämför t.ex med att jag igår hade 12 femmor som gav omkring 150 kr.
Jag hade nog gissat på minst 100 kr på sexorna idag
Men alla garderade väl ”rätt” lopp

Igår gav det bättre än förväntat. Men inte mycket.

Utdelning 5r 157 kr. Förväntat 152 kr.

Idag gav det under förväntat. Men inte mycket.

Utdelning 6r 39 kr. Förväntat 41 kr.


Att 6r-utd "känns dålig" idag jämfört med 5r-utd igår beror nog delvis på att 5r-potten ( relativt omsättningen ) är DUBBELT så stor som 6r-potten.

Men i stora drag gav lägsta betalda vinstgruppen ganska exakt vad man kunde förvänta sig av vinnande rads V75% både lördag och söndag. Förväntar man sig väldigt mycket mer så har bör man justera sina förväntningar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-27, 19:51   #66
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Har egentligen ingen tydlig uppfattning. Men jämför t.ex med att jag igår hade 12 femmor som gav omkring 150 kr.
Jag hade nog gissat på minst 100 kr på sexorna idag
Men alla garderade väl ”rätt” lopp
Eftersom "alla" spikade Ecurie D är det som en V6 men där man i övriga loppen kan strecka på dubbelt så mycket eftersom radpriset är 0,50 kr istället för 1 kr.

Därmed har många råd att gardera mycket i övriga lopp.

Senast redigerad av Tipsb den 2020-09-27 klockan 19:54.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-27, 20:19   #67
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2409
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Eftersom "alla" spikade Ecurie D är det som en V6 men där man i övriga loppen kan strecka på dubbelt så mycket eftersom radpriset är 0,50 kr istället för 1 kr.

Därmed har många råd att gardera mycket i övriga lopp.
Att det blev låg utdelning i allmänhet idag berodde helt klart på Ecurie D.s vinst. Korrekt.

Fast det är ändå produkten av V75%en som leder fram till förväntade värden som bara är ett fåtal kronor ifrån det verkliga utfallet. Att försöka analysera hur hela kollektivet har spikat och byggt sina system är rejäl omväg. Det räcker bra att bara knappa in den vinnande radens V75% och låta excel-arket jobba. För lägst betalda vinstgruppen stämmer det skrämmande bra.

Känslan att den lägst betalda vinstgruppen igår gav väldigt mycket bättre jämfört med den lägst betalda vinstgruppen idag beror väldigt lite på att det var många som spikade Ecurie D utan snarare på att det går dubbelt så mycket till 5r-potten som till 6r-potten. ( Om du dubblerar dagens 6r-utd så kommer du hyggligt nära det som tvablaa har tyckt varit en vettig belöning. Detta trots att alla ändå hade spikat Ecurie D.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-27, 20:26   #68
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Att det blev låg utdelning i allmänhet idag berodde helt klart på Ecurie D.s vinst. Korrekt.

Fast det är ändå produkten av V75%en som leder fram till förväntade värden som bara är ett fåtal kronor ifrån det verkliga utfallet. Att försöka analysera hur hela kollektivet har spikat och byggt sina system är rejäl omväg. Det räcker bra att bara knappa in den vinnande radens V75% och låta excel-arket jobba. För lägst betalda vinstgruppen stämmer det skrämmande bra.

Känslan att den lägst betalda vinstgruppen igår gav väldigt mycket bättre jämfört med den lägst betalda vinstgruppen idag beror väldigt lite på att det var många som spikade Ecurie D utan snarare på att det går dubbelt så mycket till 5r-potten som till 6r-potten. ( Om du dubblerar dagens 6r-utd så kommer du hyggligt nära det som tvablaa har tyckt varit en vettig belöning. Detta trots att alla ändå hade spikat Ecurie D.
Hej kan du översätta detta till Svenska tack.Jag förstog ingenting?
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-27, 20:52   #69
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2409
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Hej kan du översätta detta till Svenska tack.Jag förstog ingenting?

Det blir ( nominellt ) låg utdelning när en jättefavorit vinner. Men det har nästan inget att göra med följande:

6rättspotten är bara hälften så stor som 5rättspotten och när respektive vinstgrupp är den lägsta som det är utbetalning i ( för att det t ex är JP i lägre vinstgrupper ) så känns det som det är dåligt betalt på 6 rätt mer ofta än på 5 rätt.

Utdelningen för de lägre vinstgrupperna stämmer i stort sett alltid överens med vinnande radens V75%.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-09-27 klockan 20:53.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td