Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-05, 08:37   #1
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

ATG:s utbud idag


Galopptävlingarna från Sydafrika/Greyville idag är inställda p.g.a dålig bana efter ihärdigt regn.

Kvar är endast 4 banor som ATG arrangerar spel till

Lunchtrav från Färjestad
eftermiddagsgalopp från England/ Pontefract
V64 Mantorp på kvällen
Saxbana Gävle på kvällen


Noterar att Svenska Spel har spel till 7 banor idag

Reims trav Frankrike
Fontainebleau Galopp Frankrike
Toulouse Galopp Frankrike
Avenches Galopp Schweiz
Wolverhampton Galopp England
Färjestad Trav
Mantorp Trav


tycker det i alla fall är anmärkningsvärt att Svenska Spel har större utbud än Atg till spell på hästar.

Atg verkar mätta och belåtna då omsättningen varit bra under Covid perioden medans Svenska Spel visar större hunger och intresse för att gå framåt.

Atg "äger" poolspelsmarkanden i sverige i dag ( omsättningsmässigt) . Vad händer om PMU som Svenska Spel nu samarbetar med bestämmer sig för att anordna Poolspel till svenska tävlingar?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-05, 09:17   #2
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 859
Sharp$: 3910
Standard

Det är rent ut sagt bedrövligt

Jag kommer att skifta om en hel del till Svenska spel då det går att spela andelsspel på highfive nu verkar inte Svenska Spel precis som ATG förstå vad kunderna vill ha. Det är helt osannolika utdelningar på den spelformen och där räcker det med en 50/del för att det ska vara en bra dag på jobbet. Ser att det finns bolag i Norge som dragit in bra med penningar på Quinten då får man mer muskler...Jag tror nog att man kan finna en hyfsad ram som man utgår från och då kommer man nån gång att få hugg

Igår hade jag varit där och huggit på Longchamp då jag hade vinnaren i Arcen som tipsetta och rankade ned Enable på banunderlaget
joppe59 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-05, 12:21   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2393
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Galopptävlingarna från Sydafrika/Greyville idag är inställda p.g.a dålig bana efter ihärdigt regn.

Kvar är endast 4 banor som ATG arrangerar spel till

Lunchtrav från Färjestad
eftermiddagsgalopp från England/ Pontefract
V64 Mantorp på kvällen
Saxbana Gävle på kvällen


Noterar att Svenska Spel har spel till 7 banor idag

Reims trav Frankrike
Fontainebleau Galopp Frankrike
Toulouse Galopp Frankrike
Avenches Galopp Schweiz
Wolverhampton Galopp England
Färjestad Trav
Mantorp Trav


tycker det i alla fall är anmärkningsvärt att Svenska Spel har större utbud än Atg till spell på hästar.

Atg verkar mätta och belåtna då omsättningen varit bra under Covid perioden medans Svenska Spel visar större hunger och intresse för att gå framåt.

Atg "äger" poolspelsmarkanden i sverige i dag ( omsättningsmässigt) . Vad händer om PMU som Svenska Spel nu samarbetar med bestämmer sig för att anordna Poolspel till svenska tävlingar?
PMUs spelare är i huvudsak enloppsspelslobotomerade.

Så det kommer inte att förändra särskilt mycket alls inom överskådlig framtid om man så började ikväll.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-05, 15:29   #4
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2442
Standard

Vad som är överlägset för oss Galopp spelare är att man kan spela Duo alltså tvilling till galoppen via Svenska spel . I en jättepool, som igår. ATG har bara en lokal kaninpool vilket är obegripligt när man haft samarbete med PMU i tjugo år och det går att spela komb eller tvilling till Sydafrika, England, Hong Kong etc. Men inte till Frankrike. Men på travet!

Vi som har varit med i så där tjugo år vet att inget har blivit bättre tekniskt på ATG. Någon gammal fysiklärare sköter fortfarande ruljansen. Man har inte ens lärt sig att ha, som i Frankrike, dressfärgerna i neder banderollen med startnumren och position - vilket man har i varenda Tv station i Guatemala ex. Man köpte grisen i säcken av en konsult och fick någon slags GPS givare på sulkyn. Svart vit! Kunde man bara inte frågat PMU eller Equidia?

En bra spelare har massvis att hämta i Hong Kong och Frankrike. man kör turnummer i Hong Kong och lirar på PMU cafét utan analys i Paris. Vårt geniala V75 finns inte i hela världen. Man hoppa bara att man skriver ut lite annorlunda proppar nästa gång till Skellefteå. Och att BG är avstängd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), Migge (+1), znipstern (+5)

Senast redigerad av Billman den 2020-10-05 klockan 15:30.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-05, 21:53   #5
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 278
Sharp$: 1886
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joppe59 Visa inlägg
Det är rent ut sagt bedrövligt

Jag kommer att skifta om en hel del till Svenska spel då det går att spela andelsspel på highfive nu verkar inte Svenska Spel precis som ATG förstå vad kunderna vill ha. Det är helt osannolika utdelningar på den spelformen och där räcker det med en 50/del för att det ska vara en bra dag på jobbet. Ser att det finns bolag i Norge som dragit in bra med penningar på Quinten då får man mer muskler...Jag tror nog att man kan finna en hyfsad ram som man utgår från och då kommer man nån gång att få hugg

Igår hade jag varit där och huggit på Longchamp då jag hade vinnaren i Arcen som tipsetta och rankade ned Enable på banunderlaget
Möte om 2 veckor angående tillsammans andelar till High Five
travexperten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td