Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-13, 07:51   #1
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

V86 SOLVALLA/BERGSÅKER 14/10


Har börjat titta på omgången, har inte lyckats hitta några skrällbud men kanske att några av de största favoriterna inte håller.

Senast garderade jag Tangen Haap, trots att jag tror mycket på både häst och kusk. Han vann från dödens....denna gång tror jag att jag går på spik när det är springspår.

I V86-7 kan jag inte se annat än spets och slut för 1 GAZOLINE MEARAS med Ulf Ohlsson.

PÅ V86-6 tror jag att jag låser på 2 NIGHT BRODDE och 3 URBAN KRONOS.
Tror Night Brodde tar ledningen och sedan är loppet över. Men han kan ju galoppera.
3 Urban körs av Örjan och han är en erfaren kusk och lär inte köra sönder hästens chanser i kamp om ledningen, därmed borde det inte bli overpace som bjuder in bakspårhästarna, där jag tror mest på Ad Hoc om jag hade trott på overpace.

Ja, så ser mina tankar ut,hur ser era tankar ut i omgången?

Senast redigerad av shasha den 2020-10-13 klockan 08:55.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-13, 10:51   #2
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

De senaste veckorna på V86 och V75 har varit jäkligt tuffa, svårt att hitta vettiga spikbud och mycket jämna lopp. Denna vecka finns det faktiskt några tilltalande spikbud.

Avdelning 1: 7 Tangen Haap. Springspår. Bästa hästen. Egentligen bara galopp emot skulle jag säga. Visade enorm klass senast.

Avdelning 2: 3 Twinkle Face. Visst, den vinner sällan två gånger i rad, men på långdistans så ser jag inte hur den här ska förlora mot det här motståndet. Kör eventuellt fram i ledningen och leder runt om. Det enda emot är om banan är dålig. Goop upp igen. 41% i dagsläget – och kommer troligen att öka ju närmare vi kommer.

Avdelning 3: 3 Hossiana Boko. Snabb ut. Kan definitivt leda runt om. 26% just nu. Vettiga procent.

Avdelning 5: 10 Elche är just nu streckad på 71%. Jag har dålig koll på denna, men kanske känns som någon man vill försöka fälla?

Avdelning 6: 3 Urban Kronos. Snabb ut vid laddning. Kan också leda runt om. 2 Night Brodde första motbudet. 47% just nu, vilket är lite i det högsta laget för min del sett till motståndet.

Avdelning 7: 1 Gazoline Mearas. Grym senast. Öppnade snabbt då. Kan leda runt om härifrån. 45%. Kanske också lite i det högsta laget? Kanske någon man vill försöka fälla, men den har ett bra läge härifrån.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-13, 10:57   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 745
Sharp$: 37621
Standard

Jag är lite sugen på att försöka fälla Tangen Haap. Elche tycker jag är bästa spik i omgången. Ser inte mycket emot. Jag tror det blir bra pengar för åtta rätt i morgon då det inte är helt lätt att hitta fler spikar och jag behöver några till. Hossiana Boko kan vara ett singelstreck också, men har inte startat på ett tag.

Senast redigerad av Shooter den 2020-10-13 klockan 11:04.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-13, 11:07   #4
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Tyvärr svårt att se hur Elche ska kunna lägga det där loppet mot skräpmotståndet han möter... Bergh kan ju köra fram och överta precis när han vill känns det som, den går jämnt och bra hela tiden, van värre hästar, och det räcker för att vinna behändigt med 2-3 längder här...

Avd 6 tror jag man ska passa sig för att spika, 2 och 3 lär köra om spets en bra bit, Vichy Grif kan ju smyga med perfekt från bakspår, toppform där och den är supersnabb den hästen.. Jaques Noir har man jagat länge med, blir helt borttappad på procenten nu, borde kunna slinka ner i andra ytter här.. se upp där!

Gazoline absolut tänkbar spik från perfekt läge, ser ingen som utmanar om spets här och Ulf Os körform håller i sig! 5 och 6 emot bara som jag ser det.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-13, 11:10   #5
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag är lite sugen på att försöka fälla Tangen Haap. Elche tycker jag är bästa spik i omgången. Ser inte mycket emot. Jag tror det blir bra pengar för åtta rätt i morgon då det inte är helt lätt att hitta fler spikar och jag behöver några till. Hossiana Boko kan vara ett singelstreck också, men har inte startat på ett tag.
Hossiana Boko tycker jag också verkar vara bästa hästen och lär ta spets och leda länge, frågan är:hur länge? Hade det varit en erfaren kusk hade jag spikat, men mindre erfarna kuskar har en förmåga att hålla för hög tempo i ledningen och döda hästens chanser att vinna, såvida det inte är en monsterhäst mot dålig motstånd. Svårt att hitta motbud men jag vågar ändå inte spika. Skulle tro att lås mellan den och Elsa Mearas kan vara en väg att gå. Mer erfaren kusk på Elsa.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-13, 11:10   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 745
Sharp$: 37621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Tyvärr svårt att se hur Elche ska kunna lägga det där loppet mot skräpmotståndet han möter... Bergh kan ju köra fram och överta precis när han vill känns det som, den går jämnt och bra hela tiden, van värre hästar, och det räcker för att vinna behändigt med 2-3 längder här...

Avd 6 tror jag man ska passa sig för att spika, 2 och 3 lär köra om spets en bra bit, Vichy Grif kan ju smyga med perfekt från bakspår, toppform där och den är supersnabb den hästen.. Jaques Noir har man jagat länge med, blir helt borttappad på procenten nu, borde kunna slinka ner i andra ytter här.. se upp där!

Gazoline absolut tänkbar spik från perfekt läge, ser ingen som utmanar om spets här och Ulf Os körform håller i sig! 5 och 6 emot bara som jag ser det.
Jag håller med dig om sjätte loppet. Sjunde ska jag gardera. Tycker det är intressant med Global U.S.A. från framspår bland annat. Vad kan Dunders häst?
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-13, 21:40   #7
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Varning utfärdas för Carisma Sisu som kan bli farlig på speed om hon får ligga på rulle.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 09:37   #8
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 745
Sharp$: 37621
Standard

Intressant! Robban skulle egentligen ha kört Digital Science och inte Elche, men det blev fel vid anmälningen. Därmed ingen spik på Elche. Digital kommer nog gå upp kraftigt i streckning under dagen.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 10:53   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Intressant! Robban skulle egentligen ha kört Digital Science och inte Elche, men det blev fel vid anmälningen. Därmed ingen spik på Elche. Digital kommer nog gå upp kraftigt i streckning under dagen.
Elche kan vara prototypen för ett vinnarspel, få se hur långt upp vinnaroddset kommer...DS nu nedstruken två hack dessutom, kanske inte i slutändan blir så jättestor skillnad streckmässigt...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2020-10-14 klockan 11:55.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 11:35   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 745
Sharp$: 37621
Standard

Där strök de Tekno Eld. Det ser alltmer upplagt ut för Tangen Haap. Bara Art Kjarvald emot om de vill tävla.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 11:40   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 745
Sharp$: 37621
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Elche kan vara prototypen för ett vinnarspel, få se hur långt upp vinnaroddset kommer...DS nu nedstruken ett hack dessutom, kanske inte i slutändan blir så jättestor skillnad streckmässigt...vi får si...
Till och med två hack. Femtespår nu.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 11:40   #12
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

39% på Urban Kronos med vanlig vagn. Borde ligga runt 15% om det stämmer!? Vichy Grif har utvecklats enormt och blir svår att stå emot vid tempo. Ad Hoc som en ny häst med kombinationen barfota fram och bike.

Senast redigerad av grobben den 2020-10-14 klockan 11:41.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 12:08   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Till och med två hack. Femtespår nu.
DS ger 3,50 på Unibet och Elche 1,85...undrar om det inte kommer att väga jämnt vid spelstopp...snabbt var det 2,95 mot 2,00...

Senast redigerad av mikaels den 2020-10-14 klockan 12:10.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 14:38   #14
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Daniel Berglund och Jens finns nu på Service Plays.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oinkk (+10), Henkezan (+5)

Senast redigerad av shasha den 2020-10-14 klockan 15:49.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-14, 16:01   #15
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Kommer Bergh inte köra sönder Hossiana Boko för att ge den andra chans?
Man vet aldrig vad Bergh håller på med.

Vågar inte spika HB
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td