Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-19, 09:06   #1
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 743
Sharp$: 37619
Standard

V86 Jägersro/Solvalla 21/10


Som vanligt så är V86 och V75 veckans huvudspel. För närvarande så finns två jättefavoriter som jag är lite förvånad över ifall de står sig. Chumani och Elephant. Jag tror mer på Armour AS och Vincent AS, men även Cobbys Olifant. Få se vad för information man får fram i början av veckan.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 11:38   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 666
Sharp$: 12815
Standard

Jägersdragen

V86 1) 9 Armour As. Lite uppgiven senast men nu är det rätt distans och motstånd. Perfekt inne på kronan. Chumani är hårt betrodd men vi har ju Adrian i loppet som fixar tempot.
Dessutom Varennare.
5 Champions Melon får stänkarvarningen. Ok vinner inte så ofta men gick bra efter startgalopp senast.

V86 3) 4 M.T. Odakota. Dante är kusktalangen i Kolgjini stallet och hästen har stabil form. Dags för första årssegern ?
11 G.R. Winnie står tufft inne på alla sätt men duger nog häst mot häst. Lill Gustav är iskall i vagnen trots sina 17 år. Årets starter: 163 17-14-13.

V86 5) 1 Elephant. Rutinerade Juulemannen har grym klass på stallet. Stayerloppet ser ganska ihåligt ut och 4 åringen är oftast med bland de tre.
Hästen är hårt betrodd men visst kan det räcka hela vägen.

V86 7) 7 Pastore Bob gick väl skapligt i monte’ men är nog vassare med sulky.
Spets och slut ? Ganska behagligt motstånd och Lillunter har stallform.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 13:46   #3
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

I V86-7 trodde jag det skulle räcka med lås på Pastore Bob och Wild Love.
Men så läste jag att Pastore Bob har gjort en knäoperation före senaste starten i monté. Tiden han fick i starten vid monté och den näst sista skiljer ganska mycket åt, men det är alltså en knäoperation emellan och kanske behöver PB flera lopp.

Vad gäller Wild Love så är detta lopp och ett stolopp i Eskilstuna , tänkta att hjälpa Wild Love behålla formen under resten av året innan eventuell start i Frankrike. (Om jag tolkat intervjun i Travronden rätt).
Det känns inte länge självklart att låsa på dessa,men tänker de tävla med Wild Love, borde hon kunna vara en chanspik. Hon är så pass bra att spår 8 borde inte vara ett större hinder.
Eller vad tycker ni?
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 14:18   #4
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 159
Sharp$: 9352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
I V86-7 trodde jag det skulle räcka med lås på Pastore Bob och Wild Love.
Men så läste jag att Pastore Bob har gjort en knäoperation före senaste starten i monté. Tiden han fick i starten vid monté och den näst sista skiljer ganska mycket åt, men det är alltså en knäoperation emellan och kanske behöver PB flera lopp.

Vad gäller Wild Love så är detta lopp och ett stolopp i Eskilstuna , tänkta att hjälpa Wild Love behålla formen under resten av året innan eventuell start i Frankrike. (Om jag tolkat intervjun i Travronden rätt).
Det känns inte länge självklart att låsa på dessa,men tänker de tävla med Wild Love, borde hon kunna vara en chanspik. Hon är så pass bra att spår 8 borde inte vara ett större hinder.
Eller vad tycker ni?
Jag är inne på att André Eklundh gasar på i ledningen förutsatt att inte Pastore Bob kommer flygandes för tidigt. Då är det stor risk för släpp. Toddler lär få ett fint lopp och blir inte ofarlig. Jag rankar 2, 7, 4, 5, 8
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 14:29   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 743
Sharp$: 37619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
I V86-7 trodde jag det skulle räcka med lås på Pastore Bob och Wild Love.
Men så läste jag att Pastore Bob har gjort en knäoperation före senaste starten i monté. Tiden han fick i starten vid monté och den näst sista skiljer ganska mycket åt, men det är alltså en knäoperation emellan och kanske behöver PB flera lopp.

Vad gäller Wild Love så är detta lopp och ett stolopp i Eskilstuna , tänkta att hjälpa Wild Love behålla formen under resten av året innan eventuell start i Frankrike. (Om jag tolkat intervjun i Travronden rätt).
Det känns inte länge självklart att låsa på dessa,men tänker de tävla med Wild Love, borde hon kunna vara en chanspik. Hon är så pass bra att spår 8 borde inte vara ett större hinder.
Eller vad tycker ni?
Jag har bara streck för Wild Love och Pastore Bob i det loppet. Tror det räcker långt. Hunt AM vinner troligen treåringsloppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 15:17   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 666
Sharp$: 12815
Standard

Solvallasvammel

V86 2) Vinnare : 4 Mellby Granat. Gått bra i tuffa gäng. Jämn och säker.
Stänkare : 6 Gold Twister. Lever på sin styrka och kanske ett halvvarv för kort. Men farlig vid överpace. Mika och Kajjan kanske rör om i Solvallas catch driver gryta.

V86 4) Vinnare : 6 Dreamgirl Hall står hårt inne på pengar men tar nog piken om Örjan laddar. Där är det hästen att slå.
Stänkare: 7 Bling Bling har surt läge men är ganska bra i grunden. Rikstoto härdad.

V86 6) Vinnare: 4 Hunt Am. Högklassig 3 åring i lite enklare motstånd än senaste starterna.
Stänkare: 1 The Engine lurig 2% are. Kan överraska om inte spåret spökar i spetskörningen.

V86 8) Vinnare: 3 Alone. Bra läge och lever på sin styrka. Kommer med seger i ryggen.
Stänkare: 1 Usain Henna har grym form. Ok spår 1 kan vara en fälla men är med i striden med tätt resa.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-20, 18:54   #7
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 81
Sharp$: 169
Standard

Avd1: 7 Quatro Töll som är snabb från start, bör han inte få en framskjuten placering kanske spets från springspåret! Kör Uhrberg där eller släpper han? Värd ett streck iaf!?
Heppson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-21, 13:02   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 086
Sharp$: 3262
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heppson Visa inlägg
Avd1: 7 Quatro Töll som är snabb från start, bör han inte få en framskjuten placering kanske spets från springspåret! Kör Uhrberg där eller släpper han? Värd ett streck iaf!?
Hepp, hepp Heppson.

Tror du missat att det är två volter fast det är så få hästar,
4 st hästar i första volten 2140m och 5 st hästar i andra volten
20 m bakom.

Uhrbergs kuse Quatro Töll har spår 3 i andra volten.

God tur med liren.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-21, 13:21   #9
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 81
Sharp$: 169
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Hepp, hepp Heppson.

Tror du missat att det är två volter fast det är så få hästar,
4 st hästar i första volten 2140m och 5 st hästar i andra volten
20 m bakom.

Uhrbergs kuse Quatro Töll har spår 3 i andra volten.

God tur med liren.
Ah!
Ursäkta trodde per automatik att spår 6 & 7 var springspår i volt!
Men man lär sig så länge man lever.
Heppson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-21, 14:07   #10
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Heppson Visa inlägg
Ah!
Ursäkta trodde per automatik att spår 6 & 7 var springspår i volt!
Men man lär sig så länge man lever.
Det var inte länge sedan jag trodde samma, men här i Sharps finns det så många duktiga och erfarna spelare och jag lärde mig att jag trodde fel om springspåret 6&7.
Tydligen är fler spår springspår när det är tillägg, men det har jag ännu inte pejl på hur det funkar och vilka det är.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-21, 14:23   #11
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

V86-6 lär ju nr.4 Hunt AM bli stor favorit men det verkar som Nurmos tycker nr.3 Queen Ratzeputz är en bättre chans.
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+6)
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-21, 14:26   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 743
Sharp$: 37619
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
V86-6 lär ju nr.4 Hunt AM bli stor favorit men det verkar som Nurmos tycker nr.3 Queen Ratzeputz är en bättre chans.
Jag hörde det, vilket ställer till det för mig en del. Därmed är loppet rätt öppet.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-21, 14:37   #13
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Det var inte länge sedan jag trodde samma, men här i Sharps finns det så många duktiga och erfarna spelare och jag lärde mig att jag trodde fel om springspåret 6&7.
Tydligen är fler spår springspår när det är tillägg, men det har jag ännu inte pejl på hur det funkar och vilka det är.

Är det 7 hästar på samma start på volt så är spår 6 och 7 alltid springspår. Men i avd 1 så är det alltså 4 st bara på startvolten och sedan 5 st med tilägg 20 meter. alltså startar ingen på volt i första.

Hade det istället varit 7 hästar på tillägg 20 m , så hade de båda sista haft springspår, (alltså spår 10 och 11 i det här fallet).

Spåren "börjar om från 1" vid nytt tilägg, alltså kan det vara upp till 4 st springspår i samma lopp (tex 15-hästars voltstartslopp med 2 st volter, som det ofta är i stoloppen på V75)

__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+50)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-21, 14:40   #14
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Obegripligt för mig hur Hunt AM kan vara så stor favorit i avd 6, bara att tacka och ta emot, skönt att Nurmos är inne på att 3an är en bättre chans med, synd bara att Jättefavoriten lär tappa i procent nu under dagen tack vare det....

Både 3 och 6 har imponerat mer på mig än favoriten, även 2 10 12 har gått bra och 1an var duktig sist, löjligt låg procent nu... Nej det är väl här utdelningen ska höjas då favoriten ska jobbas bort.. gäller att få med vinnaren bara..
För mig blir det lås 3-6 lr minst sju-åtta hästar för att sitta säker.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-21, 15:34   #15
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V86
Inlämnat: 2020-10-21, 16:32
Solvalla, Jägersro
Onsdag 2020-10-21
Start: 20:30
Kostnad: 36,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 9 (8, 1)
2: 2, 4, 7, 9 (6, 5)
3: 1, 4, 6, 9, 10, 11 (7, 5)
4: 6 Dreamgirl Hall (10, 12)
5: 1 Elephant (10, 5)
6: 2, 4, 10 (1, 12)
7: 1 Lover Face (9, 3)
8: 4 Esprit Sisu (8, 3)

2x4x6x1x1x3x1x1 = 144 rader.
144 x 1 x 0,25 kr = 36,00 kr.
Totalt: 36,00 kr.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td