Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-10-24, 19:41   #16
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det blir ovanligt mycket sandlåda för att vara dej Strappa när
du skriver som du gör i detta ämne. V6 ger mer än V65 men
du hänger upp dej på att det inte ger 2,00000 gånger mer.
99,9% av spelarna vinner mer på V6 men inte 100% av
spelarna. Sen går det givetvis att hitta någon som blivit
90 år trots rökning men jag vågar inte chansa där heller.

Mvh


Det är ingen sandlåda alls. Det tycker iaf inte jag.

Du räknar bara de ggr du får 6 rätt. Jag skulle snudd på våga ta gift på att de flesta har 5 rätt betydligt mer ofta än de har 6 rätt.

En bedömning av vad som är rätt på över tid måste naturligtvis innehålla åtminstone en bedömning av tröstprisvinsterna.

Dessutom....är det långt ifrån noll ggr av 100 som det de facto ger MINDRE med V6 än V65 på V65. Händer då och då faktiskt att 5 rätt ger ca 1/20 - 1/25 av 6 rätt. Och de facto får man då mer på V65 än på V6 på ett hyggligt stort system ( som har 20-30 femmor ).

Totalt sett över är det en dålig idé med V6-valet på V65. Det har inget med någon sandlåda att göra.

Men ju fler som gör det enkla felet, desto bättre för oss andra.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 20:05   #17
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2403
Standard

Ett typiskt undantag är om man spelar för att det ska bli 6 favvar som på Rättvik.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 22:31   #18
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

!


Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är ingen sandlåda alls. Det tycker iaf inte jag.

Du räknar bara de ggr du får 6 rätt. Jag skulle snudd på våga ta gift på att de flesta har 5 rätt betydligt mer ofta än de har 6 rätt.

En bedömning av vad som är rätt på över tid måste naturligtvis innehålla åtminstone en bedömning av tröstprisvinsterna.

Dessutom....är det långt ifrån noll ggr av 100 som det de facto ger MINDRE med V6 än V65 på V65. Händer då och då faktiskt att 5 rätt ger ca 1/20 - 1/25 av 6 rätt. Och de facto får man då mer på V65 än på V6 på ett hyggligt stort system ( som har 20-30 femmor ).

Totalt sett över är det en dålig idé med V6-valet på V65. Det har inget med någon sandlåda att göra.

Men ju fler som gör det enkla felet, desto bättre för oss andra.


Intressant tankar, bra du tar upp det, hade faktiskt lyckas missa det här helt (mest reflekterat över att 5 rätt ofta ger mer än man tror på V65, inte mer än så..)

Själv har man kört båda varianterna, brukar ta V6 då jag t ex spikar 2 favoriter och tror på lägre utdelning... och som du säger det finns ju tillfällen då det är rätt att spela V6 med såklart, men V65 lär vara grundtanken hädanefter!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-24, 23:36   #19
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är ingen sandlåda alls. Det tycker iaf inte jag.
Du räknar bara de ggr du får 6 rätt. Jag skulle snudd på våga ta gift på att de flesta har 5 rätt betydligt mer ofta än de har 6 rätt.
En bedömning av vad som är rätt på över tid måste naturligtvis innehålla åtminstone en bedömning av tröstprisvinsterna.
Dessutom....är det långt ifrån noll ggr av 100 som det de facto ger MINDRE med V6 än V65 på V65. Händer då och då faktiskt att 5 rätt ger ca 1/20 - 1/25 av 6 rätt. Och de facto får man då mer på V65 än på V6 på ett hyggligt stort system ( som har 20-30 femmor ).
Totalt sett över är det en dålig idé med V6-valet på V65. Det har inget med någon sandlåda att göra.
Men ju fler som gör det enkla felet, desto bättre för oss andra.
Fahles system kostade 1350:- och gav 17 femmor. Priset han betalade
för att spela V65 var 30% lägre vinst. Jag tror tills jag ser det bevisat
över tid här på Sharps att V65 är ett dåligt beslut. Normalsystemet som
missar 6 rätt begåvas med 1 femma och den femman kan aldrig
kompensera förlusten för V65.

Mvh
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-10-25, 01:10   #20
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 675
Sharp$: 2403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Fahles system kostade 1350:- och gav 17 femmor. Priset han betalade
för att spela V65 var 30% lägre vinst. Jag tror tills jag ser det bevisat
över tid här på Sharps att V65 är ett dåligt beslut. Normalsystemet som
missar 6 rätt begåvas med 1 femma och den femman kan aldrig
kompensera förlusten för V65.

Mvh
Det är långt ifrån alla ggr som man spricker precis på spiken och bara får en femma.

Ibland händer det, beroende på hur man fördelat garderingarna, att V6-valet ger mindre än V65-valet. Mer ofta än man kan tro.

Ibland händer det att den där enda femman ger en stor del eller t o m hela insatsen tillbaka.

Fortsätt gärna att tro att V6 är ett sharpt val för V65. För all del.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td