Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-11-27, 18:49   #1
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 27
Sharp$: 131
Standard

dumstrut fråga...




Ja som rubriken lyder... Så är nog detta en dumstrut fråga. Men man måste ju fråga för att få ett svar. Har sett på kuponger att folk väljer ut reserver de redan har? Alltså inga nya OM deras blir strukna. Vad vinner man på detta? Finns det ens något att vinna?
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 18:53   #2
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travspekulanten Visa inlägg


Ja som rubriken lyder... Så är nog detta en dumstrut fråga. Men man måste ju fråga för att få ett svar. Har sett på kuponger att folk väljer ut reserver de redan har? Alltså inga nya OM deras blir strukna. Vad vinner man på detta? Finns det ens något att vinna?
Har du t.ex streckat 1-3-7-8-9-10(Res 3-7) i avd 1 på V64 och nr 10 stryks sent så får du in nr 3 som reserv skulle då nummer 3 vinna loppet får du "två rätt"...

Har du sedan rätt i alla andra avdelningar så får du 2st 6or!

Det finns garanterat mer teoretiskt duktiga medlemmar jämfört med mig här som kan ge dig mer utförligt svar!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 19:11   #3
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Bra förklarat ovan. Ingen dum fråga alls!

Säg att det är 5 hästar av 12 du tror kan vinna loppet, dessa 5 streckar du.
Om ngn av dem blir struken vill du då såklart ha in ngn av de andra fyra du streckat som reserv (den du tror mest på) så du får, som ovan sägs, 2 st rader med 7 rätt om du nu sätter det.
Istället för att få in en enligt, din egen bedömning då, "chanslös" reserv!

Jätteviktig grej att tänka på för att vinna de där extra kronorna, särskilt i stökiga voltstartslopp där hästar kan bli utkörda för omstarter tex och lätt bli strukna om de ska laddas för spets.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+2)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 19:31   #4
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 27
Sharp$: 131
Standard

Tack snälla för svar!
Då har jag lite mer kött på benen. Tänkt det flera gånger att det känns onödigt med hästar som kanske står sig på 1%...

Härligt! Detta tar jag med mig TACK!
travspekulanten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-11-27, 21:04   #5
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Bra förklarat ovan. Ingen dum fråga alls!

Säg att det är 5 hästar av 12 du tror kan vinna loppet, dessa 5 streckar du.
Om ngn av dem blir struken vill du då såklart ha in ngn av de andra fyra du streckat som reserv (den du tror mest på) så du får, som ovan sägs, 2 st rader med 7 rätt om du nu sätter det.
Istället för att få in en enligt, din egen bedömning då, "chanslös" reserv!

Jätteviktig grej att tänka på för att vinna de där extra kronorna, särskilt i stökiga voltstartslopp där hästar kan bli utkörda för omstarter tex och lätt bli strukna om de ska laddas för spets.
Den situation jag använder det mest i är när det är ett uppenbart tvåhästarslopp som jag inte spikar i. När jag tar båda så vill jag inte ha halva systemet på en tredje häst som jag inte tror på alls.

Jag tar alltså hellre en spik och hela systemet x2.

Oftast rätt, men enstaka ggr händer det att det blir en annan häst som vinner ändå när ena hästen i tvåhästarslåset blir struken. Men det är ju inte säkert att jag har valt rätt reserv ändå.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mr_stylez (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td