Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-24, 18:35   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

V75-Eskilstuna 30 jan


Några ok lopp men också några som ser ut att vara rätt mediokra tillställningar för att vara V75. Svårt att tro på jätteutdelning men väder och bana kan ställa till det.

V75-1

En silverdivision som ser ut att vara väldigt ojämn. Spårlottningen gjorde loppet roligare. Stora frågan är väl hur det går för Chapuy från spår 8. Med bra spår hade nog många spikat på spets och slut. Främsta motbud Sir Henry P Hill. Trist att Beartime fick spår 12. Iskallt normalt över 1640a även med Jepson.

V75-2

Ett rent ut sagt mediokert ungdomslopp. Men det kan nog bli kul att titta på. Gasglada ungdomar över kort distans.

Mest intressant kanske Banksy. Varit i Finland ett halvår men 2a på V75 på Jägersro i klass 2 derbyhelgen . Hårt spelad då dessutom. Torskade då mycket knappt mot Kolgjinis Upper Face.

Blir det riktigt tuff körning kanske Briliant Sensation kan vara vinnaren.

V75-3

Klass 2 ser rätt knepigt ut eller är det så enkelt att Örjan spetsar från springspår med Solkattens Ferrari och leder runt om?

Noterar att hela dagens största kuskplus troligen ligger på B G Arne. Har växelvis körts av några som heter Jonathan resp Hannah Gustavsson. Känns som att Erik A spelar i en annan division.

Cassius Ima fick spår 12 och det känna väl nästan hopplöst.

V75-4

Gulddivisionen som avd 4. Finns några tänkbara från framspår men känns som att Sorbet nu med lopp i kroppen bara ska vinna ett sånt här lopp. Stallformen på topp direkt och kan väl inte bli prepare igen?

V75-5

Inte jättekoll på hästarna här. Poängmässigt står Phoenix Photo i en klass för sig. Vann dagens bästa lopp på nyårsafton . Tjänade då också 337 tkr. Lite svårbedömd vid en snabb titt. Ser annars ut att finnas flera som kan vinna.

V75-6

Detta ser ut som ett riktigt kul spellopp.

Harvard Student vann direkt i debuten i ny regi men i ärlighetens namn var det väl ett riktigt klent vardagslopp.

Helluva Am fyra raka men de tre senaste ute på orten i klena lopp.

På tillägg är väl Xanthis D högst tänkbar men även Lyx Håleryd som till skillnad från de flesta är van V75 konkurrens.

V75-7

Avslutningen ser också ut att vara ett riktigt kul spellopp där i stort sett alla har höga startpoäng.

Mest svårbedömd den finske segermaskinen Joseph Boko . Kommer till V75 med fem raka vinster i Finland .

Annars ett lopp med rätt många tänkbara som har fina resultat på slutet.



Lycka till !
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-24, 22:20   #2
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9336
Standard

Vid en snabb anblick så känns den här omgången jävligt svår och spelvärd!
Några snabba tankar nedan..

Avd 1. Silverdivisionen 1640m A.
Ett svårt lopp att bena ut vinnaren i. Bjuder på ett roligt drag i 2 Betting Rebel som körs av Oskar Kylin Blom. Garantispets och kööör!! från tränare Broberg. Fel distans för 6 Electrical Storm och 7 Sir Henry P.Hill men tillräckligt bra för att slå av ledaren från dödens ändå. Det lutar lite åt en vinnare som hamnar i draget bakom!?

Avd 2. Diamantsto försök 1640 A med körsvennar födda 1991 eller senare. 100.001-520.000:-
Ett till kortlopp som ser intressant ut att få rätsida på! 1 She Is Cecilia och 9 Moon Zappa startade så sent som igår i Bollnäs diamantsto försök. Båda gjorde det bra och kryssade sig fram, tuffare emot nu. 5 Janis Joplin Boko gjorde det bra senast i ett V86 lopp på Valla. 6 Bansky blir nog favorit men jag säger syn på en häst som inte gärna sticker nosen först! 4 La Paradeta gillar förutsättningarna.

Avd 3. Klass II 2640m V.
Återigen ett lopp som kräver ett gäng streck från min sida för att lösa.. 1 Bone Hard Flash, 3 B.G Arne och 4 Pacific Kingdom gör nog upp om ledningen inledningsvis. En galoppbenägen 6 Solkattens Ferrari som blir favorit får överta direkt om felfri.

Avd 4. Gulddivisionen 2140m A.
Inte ens en "klar" vinnare i guld den här gången! 7 Elian Web blir favorit och försöker nå ledningen. Jag tror och hoppas att Skoglund svarar med 1 Hazard Boko! Min luring och vinnare!? är 2 Floris Baldwin som har en sjujäkla fin speed att lägga om han får glida med 2a/3e utvändigt. Extremt nära att han slog av Very Kronos från ledningen på annandagen. 6 Grainfield Aiden lär köras mot dödens av Hannu Korpi (sätt upp en annan kusk så vinner han närsomhelst)

Nu behöver jag lite sömn, återkommer!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 00:28   #3
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bansky min solklara spik direkt och nu skall jag för en, fucking skull sett gå på första intrycket - kostade mig 50 lök i sista V75-pmgången då jag lyckades krångla till det med vilka spikar och utgångar jag skulle tatt. Hade jag gjort som jag redan på söndagen när startlistorna släpptes så hade jag lätt satt sjuan, men ikke. Veckan är lång!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 04:27   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 1061

Lemon Dra
Stats: 1569 - 4934 - 219
ROI: 110.71%
Vinstprocent: 24.13%

Standard

Fuel Burn och Bone Hard Flash är dom tidiga spikarna här, Fuel Burn presterar lite ojämnt men möter sämre motstånd än hon brukar, Bone Hard Flash bra form sitter på innerspår där man ska sitta i 2640 loppen, motståndet är ganska klent.

Esther Cheri i v75-6 känns intressant också.
satori är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 07:25   #5
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Chapuy är första spiken i alla fall. Bricka 8 spelar ingen roll, han spetsar från alla öppna spår. Det är dessutom ingen som vill ha honom över sig i dödens. Kör Åke!

Solkattens Ferrari är vinna eller försvinna. Felfri kör Örjan sig till ledningen och då är det över.

Sorbet fick ett oddshöjande spår. Utan tvekan bästa hästen i detta gäng. Spåret kanske gör att han håller sig under 50%? I så fall är det bara att spika.

Tre spikar och sen är det bara att måla på. Törs man hoppas på 15-20k?
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-25, 09:11   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Första loppet måste garderas. Chapuy kan ta ledningen, men åttondespår är aldrig bra och det är en favorit i fara. Moon Zappa har också ett knepigt läge över kort distans, men är en tänkbar spik. Fuel Burn och Janis Jopilin Boko är intressanta motbud. De sätter dock inte nosen först särskilt ofta. Jag får överväga att singla Moon. I tredje loppet så har Örjan en bra chans med Solkattens Ferrari. Pacific Kingdom är dock återigen kuskförstärkt med Rikard och kan bli giftig. Gulddivisionen är lite lurig. Frågan är om Sorbet har gått fram tillräckligt mycket för att vinna det här loppet. Elian Webb försöker komma till spets, Grainfield Aiden har ett bättre spår än på länge och ska passas vid gardering, Floris Baldwin, Hawk Cliff och Zenit brick står bra placerade. Femte är öppet och lite svårtippat, om jag nu inte spikar Örjan och Phoenix Photo som faktiskt har slagit Grainfield Aiden, Pacific Face m.fl. Stod då 40 m framför på 2640 men ändå. I sjätte så tror jag det står mellan Beluga West och Lyx Håleryd i första hand. Kanske spik på Beluga? Uffe upp är ju intressant. I avslutningen ser Joseph Boko ut att bli stor favorit efter att ha radat upp vinster i Finland. Har inte lyckats vinna tidigare i Sverige och möter bl.a. Ole och Tullibardina Boe.

Senast redigerad av Shooter den 2021-01-25 klockan 09:18.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-26, 08:07   #7
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V75
Reducerad

1 8 5 6 2 7(3,4)
6 7 2 9 1 4(3,5)
Pacific Kingdom(1,6)
Floris Baldwin(11,1)
2 9 12 4(6,1)
7 14 8 11 3 2 10(12,4)
5 3 2 1(10,9)


Spår 8 över kort, spika? Nja. Dessutom lär nog inte Betting släppa till 8.
Känns lite småöpoet, 1 låter som de ska testa med i spets, får blir draget på lördag

Magnus har väl bra chans, spets också. Men vill hästfan vinna?

Klass 2, känns som Solkatten blir nödspik för många i ett öppet o jämt lopp. Dessutom Örjan lär ju dra en del streck. Blir väl överspelad

Guld, ska Sorbet bara vinna från spår 11. Tillåt mig tvivla.
GRAINFIELD 3% ja då kanske jag chansspikar...

Bästa häst lär väl 9 vara. Men spår 9 å fått snabba pengar på sig, njaa
12-2 är väl utmanare. Resten nja 4 kanske men ett sto..

Svårt lopp, där bakvolten kanske är ikapp snabbt. Men ston å volt luktar strul

1640 kan vara så att 5 bara är bäst. Får den ledning av respekt så är loppet säkert över.
Kanske måste chansspika i en svår omgång. Har ju inte så stor plånbok

Senast redigerad av kire1111 den 2021-01-29 klockan 13:14.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-26, 08:16   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
1 8 5 6 2 7
6 7 2 9 1
6 12 1 4 3 5
11 2 1 6 7
2 9 12 4
7 14 8 11 3 2 4 5 10
5 3 9 1 10


Spår 8 över kort, spika? Nja. Dessutom lär nog inte Betting släppa till 8.
Känns lite småöpoet, 1 låter som de ska testa med i spets, får blir draget på lördag

Magnus har väl bra chans, spets också. Men vill hästfan vinna?

Klass 2, känns som Solkatten blir nödspik för många i ett öppet o jämt lopp. Dessutom Örjan lär ju dra en del streck. Blir väl överspelad

Guld, ska Sorbet bara vinna från spår 11. Tillåt mig tvivla.
GRAINFIELD 3% ja då kanske jag chansspikar...

Bästa häst lär väl 9 vara. Men spår 9 å fått snabba pengar på sig, njaa
12-2 är väl utmanare. Resten nja 4 kanske men ett sto..

Svårt lopp, där bakvolten kanske är ikapp snabbt. Men ston å volt luktar strul

1640 kan vara så att 5 bara är bäst. Får den ledning av respekt så är loppet säkert över.
Kanske måste chansspika i en svår omgång. Har ju inte så stor plånbok
Jag tror inte någon kan svara Chapuy i första. Den följer ju bilen. Dessutom verkar inte Betting Rebel lika snabb med dojor.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 12:25   #9
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Någon snäll som kan lägga upp Sulkysport på Service Plays ?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 14:15   #10
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 668
Sharp$: 50086
Standard

Daniel Berglund V75 Eskilstuna på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
korpo (+2)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 14:51   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2896


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Finns det statistik nånstans på vilka hästar som är vana vid/går bra med brodd. Det verkar ju krävas sådana i morgon. Har själv gått med brodd senaste veckorna, det är ju lite bökigt, men man får passa sig när man är pensionist!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 16:50   #12
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 668
Sharp$: 50086
Standard

Jens Sjödén V75 Eskilstuna på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 16:56   #13
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Jag slänger ut en liten varning för 1 Felix V.M (avd1) som avslutade bra till andra plats för 2 veckor sedan på V7 Jägersro. Tyckte nog den Silver divisionen såg lite tuffare åt en morgondagens, kvick ut så kommer ju få ett fint lopp kan bli tufft att vinna men ett plats lir kanske?

6 Up to Me (avd5) var en nästagångare senast som då levererade med vinst från spår 8 på 1640m så formen är det inget fel på! Står perfekt inne i loppet här med 3600kr kvar till Silver istället för Brons som denna gång. Dock sto mot många valacker här.

10 Leon Zon (avd7) märkligt bortglömd här tycker jag, dock stort kuskminus. Vann näst senast och avslutade väldigt bra senast på Jägerso dock en del galopper på konkurrenter.

För er som lirar V4 kanske 6 M.T Knight Rider (avd4) kan vara en dunderskräll med spurten senast i åtanke, tror dock Exaudio Vici är för bra.
3 Monark Amok (avd2) gick ut för tight senast men flög fram till vinsten blev diskad...Revansch direkt?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+1), kaamelott (+25)

Senast redigerad av viking90 den 2021-01-29 klockan 16:57.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 17:40   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 131
Sharp$: 1022
Standard

Nån som har koll på vilka som inte gått med brodd? Eller om de gått dåligt med brodd?

Chaupuy lät som den inte gått med brodd?
Cicikor är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-01-29, 20:15   #15
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jäklars vad positiva de var kring de finska hästarna - Bansky var det klartecken på. Stenklar, lät det som! Synd, då jag direkt när jag såg den spikade den tidigt i veckan. Blir att bygga kring de finska kusarna då...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td