Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-02-16, 13:40   #1
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

Björn Goop får kicken


Tuff branch. Lillgoopen får sparken. Face Time Bourbon får annan kusk
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-16, 13:56   #2
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2441
Standard

Då kanske Eric Raffin kan få sin första Prix d´Amerique seger. Det är han värd. Har aldrig haft något att åka med i det loppet och han gjorde en tavla som valde bort Bold Eagle i början av karriären för... tja, ingen minns den hästan han föredrog.

Han är en komplett körven och monté ryttare. Lite åt attackhållet vilket gör att loppen alltid blir intressanta. Ganska lik Björn i det fallet.

Ägarnas beteende är natuligtvis skamlig, speciellt när det visade sig att en av skygglappana hade trilla ner i starten. Guarato har inget att säga till om. Ägarna har makten och utövar den. Prestige. Minns när ägarna till Peace Corps(som vunnit Elitloppet åt dom) flyttade henne till Jansson. De ville ha rabatt. Stig H sa tvär nej.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-16, 14:29   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 69
Sharp$: 1058

Lemon Dra
Stats: 1569 - 4934 - 219
ROI: 110.71%
Vinstprocent: 24.13%

Standard

Då kanske goop kan ägna lite tid till och träna hästar i frankrike, inte en seger på dom 100 senaste starterna för stallet i frankrike är ganska uselt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
satori är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-16, 16:29   #4
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Det verkar ligga något mer bakom det här än en andraplats, men det kanske kommer i någons memoarer en dag. Det är inte så att Björn Goop är beroende av den där hästen, utan han kan säkert få chansen i de stora loppen med andra hästar. Hade jag varit fransk ägare av en eller ett par kanonhästar hade jag kanske funderat på att skicka upp den till Norden under sommaren med BG som kusk. Det är väldigt feta pengar för världseliten att springa om här mellan Paralympia och Åby Stora, och de svenska hästarna verkar inte ha sin allra bästa generation just nu.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-16, 16:34   #5
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5751
Standard

Blir fint när Bazire sätter upp Goop på en av hans andra hästar i storloppen och de dominerar totalt.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-16, 17:19   #6
 
kaamelotts avatar
 
Reg.datum: dec 2020
Inlägg: 129
Sharp$: 874
Standard

God kväll alla, ägaren av FTB kommer att fatta sitt beslut på torsdagen, men Eric Raffin skulle vara högst upp på listan eftersom han skulle ha kontaktats på söndag kväll. enligt media equidia.

för min del är det inte så trevligt från ägaren, men åtminstone kommer BJ att kunna ha andra bra franska hästar om han kommer till sverige som basarstallet och andra ...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kgrh (+10)
kaamelott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-16, 18:25   #7
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Ej bekräftat ännu, som kaamelott säger. Men Goop fick ju även offentlig kritik av ägaren efter Lotterian, så det var inte första gången det hände.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-16, 20:34   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Då kanske Eric Raffin kan få sin första Prix d´Amerique seger. Det är han värd. Har aldrig haft något att åka med i det loppet och han gjorde en tavla som valde bort Bold Eagle i början av karriären för... tja, ingen minns den hästan han föredrog.

Han är en komplett körven och monté ryttare. Lite åt attackhållet vilket gör att loppen alltid blir intressanta. Ganska lik Björn i det fallet.

Ägarnas beteende är natuligtvis skamlig, speciellt när det visade sig att en av skygglappana hade trilla ner i starten. Guarato har inget att säga till om. Ägarna har makten och utövar den. Prestige. Minns när ägarna till Peace Corps(som vunnit Elitloppet åt dom) flyttade henne till Jansson. De ville ha rabatt. Stig H sa tvär nej.
Ja ägarna har ju makten, det som är överraskande är hur sällan de brukar den. Iallafall här i Sverige, vet inte hur det är i Frankrike. Väldigt lite hästar som flyttas och tränarna verkar bestämma extremt mycket när det kommer till matchning/körorder/kusk. Ofta hela vägen. Ytterst sällan man ser eller hör om såna beslut som kommer från ägarhåll. Om jag vore majoritetsägare i en häst skulle jag absolut vilja testa saker och vara med och bestämma om sånt någon gång emellanåt iallafall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-16, 21:12   #9
 
kaamelotts avatar
 
Reg.datum: dec 2020
Inlägg: 129
Sharp$: 874
Standard

i Frankrike finns det mycket bro mellan tränarna som utvecklas i norra regionen med de i söder (till exempel frank leblanc eller garato skickar hästar i sydöst till cagnes sur mer) för att få lättare då finns det också en många ägare som också utvecklas under färgerna på tränaren där de tar aktier
kaamelott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-17, 00:45   #10
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2441
Standard

Tja, Raffin tackade i alla fall ja till att köra FTB i nästa lopp enligt Paris Turf.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-17, 09:06   #11
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1510
Standard

Vore jag Goop skulle jag tacka för mig innan ägaren fattat något beslut. Jag skulle aldrig acceptera att någon hotade mig på det där sättet, speciellt inte offentligt i media.

Kom igen Björn, bättre med råg i ryggen än säd i brallan!
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."

Senast redigerad av fri den 2021-02-17 klockan 09:07.
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-17, 11:53   #12
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Vore jag Goop skulle jag tacka för mig innan ägaren fattat något beslut. Jag skulle aldrig acceptera att någon hotade mig på det där sättet, speciellt inte offentligt i media.

Kom igen Björn, bättre med råg i ryggen än säd i brallan!
Ja, det skulle vara "standard"-BG faktiskt.

T ex så är det ju han som tar beslut om att stryka häst ( när en banveterinär redan gjort det). Då är det nog på sin plats också att han avsäger sig styrningen ( när han redan blivit petad. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+77), sigh (+5), Basse (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-18, 11:28   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Nu är det beslutat att han byts ut. Vore kul om hästen torskar framöver.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-18, 12:21   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Om jag förstod det hela rätt så var det avgörande att BG framhärdade att det var hästen som blev het och inte att det var ett taktiskt misstag.

Då man inte ser vad som hänt på samma sätt blev det svårt att fortsätta samarbetet. Egentligen är det nog mer normalt och odramatiskt än vad BG-fansen kan drömma om.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-18, 14:35   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Jag tycker mest det är löjligt när han har kört hästen så jävla bra hittills och så gör han ett misstag, vilket även jag torskade pengar på. Det var klantigt, men han skulle ju knappast göra om det.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td