Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-02-19, 15:03   #31
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Helt seriöst!

Är det INGEN som reagerar på att det blir 0kr tillbaka till spelarna en dag som denna?

Det var min första tanke när jag kollade resultaten, detta måste vara unikt? Och något som borde förändras enligt min mening. Att t.ex. garantera att minst 50% av den totala vinstpotten fördelas under aktuell omgång eller liknande. För hur kul var det för de som lämnade in ett system idag med fyra rätt och var bäst i Sverige i omgången men utan att få en krona tillbaka?

Titta även på grand slam i söndags med dubbeljackpott där större delen av vinstpotten går vidare. Att inte spela till dessa två omgångar var årets bästa beslut hittills. Nu får man vara en snyltare som ska profitera på andras pengar på söndag och nästa fredag...

På v5, v4, v3 inga jackpottar och alla insatser går ut till 4-3-2 rätt om ingen hittar alla vinnare. Kanske de kan införa ett system att minst hälften hoppar ner en vinstpott även i andra spelformer? Detta är nog för övrigt mina tre favoritspelformer...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Basse (+5)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 15:30   #32
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 138
Sharp$: 56937
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Helt seriöst!

Är det INGEN som reagerar på att det blir 0kr tillbaka till spelarna en dag som denna?

Hade jag deltagit och haft 4 rätt så hade dessa regler känts minst sagt vansinniga. Det gör dom ändå. Inte en krona i återbetalning på ett stort streckspel känns nästan för jävligt. Hur kan atg få tillåtelse till sådana regler?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+50)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 15:32   #33
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Den information som på ATG.se ges om Jackpot:

Jackpot

Vad är en Jackpot?

Jackpot kan det bli på ATGs V-spel: V75, V86, GS75, V64 och V65. Jackpot betyder att det finns extrapengar i potten. Att så sker beror oftast på att det i omgången innan vann många favoriter, vilket gav en så låg utdelning att pengarna inte betalades ut. Det kan även bli Jackpot om det inte finns någon vinnare i högsta poolen. Pengarna sparas i stället till nästa omgång och bildar tillsammans med de nya pengar som kommer in en Jackpot. ”


Lite längre ner står reglerna för respektive spelform

Jackpotregler för respektive spel

På V65 blir det Jackpot om utdelningen understiger 20 kronor på fem rätt. Det kan också bli Jackpot om ingen lyckas få alla sex rätt”

Jackpot alltså om ingen får 6 rätt eller att femmorna ger under 20kr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+5)

Senast redigerad av Basse den 2021-02-19 klockan 15:36.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 15:33   #34
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 710
Sharp$: 37573
Standard

Problemet är att ATG har jackpot över huvud taget, men det kommer de aldrig ändra på.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 15:57   #35
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 277
Sharp$: 1123
Standard

Vilken jäkla fin jackpot nästa fredag på V65!
Blir multibong och V6 ! $$$
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 16:42   #36
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 651
Sharp$: 12758
Standard

Skäms ATG

Vid V65 omgången på Hstd. fryser alla spelpengar inne och återigen får vi ett bevis hur jäkla galet detta upplägg är.
Självklart skall alla satsade pengar delas ut i varje spelomgång och inte läggas på is av ATG som reklam lockbete .
Jag har försökt protestera gentemot ATG sedan Jackpotten infördes men det är som att hälla vatten på en gås. F-n jag önskar att vi spelare kunde gå samman och bojkotta spelet på ATG för att få sunt förnuft att råda.
Ett statlig baserat bolag som håller på med detta helt omoraliska och i min värld olagliga spelupplägg.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 16:49   #37
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 882
Sharp$: 3251
Standard

Var med på en andel med 3 st 4:or, så jag tycker givetvis det är helt fel att inte ha utdelning på 4 rätt om ingen har 6 och 5 rätt
TheZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 17:33   #38
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 519
Sharp$: 7922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Den information som på ATG.se ges om Jackpot:

Jackpot

Vad är en Jackpot?

Jackpot kan det bli på ATGs V-spel: V75, V86, GS75, V64 och V65. Jackpot betyder att det finns extrapengar i potten. Att så sker beror oftast på att det i omgången innan vann många favoriter, vilket gav en så låg utdelning att pengarna inte betalades ut. Det kan även bli Jackpot om det inte finns någon vinnare i högsta poolen. Pengarna sparas i stället till nästa omgång och bildar tillsammans med de nya pengar som kommer in en Jackpot. ”


Lite längre ner står reglerna för respektive spelform

Jackpotregler för respektive spel

På V65 blir det Jackpot om utdelningen understiger 20 kronor på fem rätt. Det kan också bli Jackpot om ingen lyckas få alla sex rätt”

Jackpot alltså om ingen får 6 rätt eller att femmorna ger under 20kr
Det som anges på jackpot-sidan täcker in de vanligaste anledningarna till jackpot. Det som hände idag regleras i vadhållningsreglementet: ”Om ingen vinnare finns i någon eller några av vinstgrupperna 6 eller 5 rätt flyttas dessa insatser över till vinstgruppen för 6 rätt i kommande V65-omgångar inom tolv månader.”.

Som jag förstått har detta hänt 3 ggr de senaste 20 åren. Alltså ett riktigt ”undantagens undantag” mtp hur ofta V65 körs.
Man ska absolut kunna ha 2 tankar i huvudet samtidigt, men ska man som spelare skrika över något tycker jag Tarzans och Goops nonchalans vad gäller info om utrustning och balansinfo är betydligt allvarligare. Detta något som inträffar i princip varje vecka på de största spelen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 18:04   #39
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 651
Sharp$: 12758
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Det som anges på jackpot-sidan täcker in de vanligaste anledningarna till jackpot. Det som hände idag regleras i vadhållningsreglementet: ”Om ingen vinnare finns i någon eller några av vinstgrupperna 6 eller 5 rätt flyttas dessa insatser över till vinstgruppen för 6 rätt i kommande V65-omgångar inom tolv månader.”.

Som jag förstått har detta hänt 3 ggr de senaste 20 åren. Alltså ett riktigt ”undantagens undantag” mtp hur ofta V65 körs.
Man ska absolut kunna ha 2 tankar i huvudet samtidigt, men ska man som spelare skrika över något tycker jag Tarzans och Goops nonchalans vad gäller info om utrustning och balansinfo är betydligt allvarligare. Detta något som inträffar i princip varje vecka på de största spelen.
Du tycker alltså att det är helt ok att ATG lägger beslag på hela insattsen i en spelomgång och delar ut när det passar herrskapet ?
I min värld helt galet och hade jag som privat person försökt härma ett statligt kontrollerat spelbolag så är det solklart att jag hamnat i rätten.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 18:47   #40
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 519
Sharp$: 7922
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Du tycker alltså att det är helt ok att ATG lägger beslag på hela insattsen i en spelomgång och delar ut när det passar herrskapet ?
I min värld helt galet och hade jag som privat person försökt härma ett statligt kontrollerat spelbolag så är det solklart att jag hamnat i rätten.
Var har jag skrivit att jag tycker det är OK?
Men vad som gäller är klart och tydligt angivet i vadhållningsreglementet. Att delta i ett spel innebär att man godkänner de regler som spelbolaget satt upp.
Gör man inte det får man ställa sig på sidan om.

Som sagt tycker jag det finns andra, betydligt större, problem med spel på hästar än denna situation som i princip aldrig uppstår.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-19, 19:08   #41
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 651
Sharp$: 12758
Standard

Jag vet vad som står i reglementet men en rak fråga. Tycker du att det är rätt att alla insattser från ett specifikt spel plockas bort och flyttas över till en ny spelomgång ?
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td