|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#136 |
|
Mitt finalfält Elitloppet 2021
Naturligtvis är Seedning och lottning till respektive försöks heat avgörande men jag tycker dessa hästar är finaldugliga. Seismic Wave Don Fanucci Zet Vivid Wise As Aetos Kronos Cokstile Cyber Lane Gareth Boko Missle Hill Slutvinnare är svårtippat och startspåren känns viktiga men inte förvånad om det står mellan dessa tre. Vivid Wise As. Cokstile. Gareth Boko. Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-05-22 klockan 22:23. |
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Kul att Riordan avslöjade i TV att Delia de Pommereux och Dorgos de Guez inte lämnade återbud pga drivningsdomarna. Skönt att veta att kretsen kring hästarna inte agerade totalt irrationellt...
Jag gissar att Hail Mary blir häst nummer 16
|
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Citat:
Vad var orsaken till återbuden då? |
||
|
|
|
|
|
#139 |
|
Jarlsbergs Grand Prix-helgen kan bli riktigt fränt att besöka om något/några år när den nya visionen är genomförd - se video i länken...
https://tgn.no/artikkel/video-slik-b...rlsberg-arena/
|
|
|
|
#140 |
|
BAHIA QUESNOT klar för elitloppet
|
|
|
|
|
|
|
#141 |
|
Förmodligen är det samma sak med Bergh. Han hade ju inte tänkt åka innan med Hail Mary, så jag tror inte han hade tänkt åka efter förra loppet heller.
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Ett tio-årigt sto tar alltså sista platsen, första stoet som bjuds in.
Junior verkar väl vara en frisk fläkt men känns väl mest som utfyllnad. Vann visserligen ett Grupp 1 lopp i Neapel i December men fältet var väl inte det värsta. |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Citat:
Ska man se det positiva så är det väl att det blir lite enklare spelmässigt att analysera hästar man är vana vid att se och läsa på än när det kommer hästar från Australien och USA som är mer svåranalyserade. |
||
|
|
|
|
|
#144 |
|
Lite internationell prägel på årets lite avslagna Elitlopps upplaga trots allt. Flera franska och norska hästar med Cokstile (halvnorsk) i spetsen. Men mest imponerande i min värld är att inte mindre än 3 Halmstadstränade hästar finns med. Dessutom med skaplig vinstchans på samtliga vill jag påstå. Kanske är lite färgad geografiskt. Solvalla dominerar med Rede’n i spetsen medan Jägers och Åby lyser med sin frånvaro.
Visst börjar det suga i elitloppstarmen. |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
SvS & ATG har båda två Don Fanucci Zet som favorit på 6.60 respektive 6.00 gånger pengarna.
Sista inbjudna Bahia Quesnot står i 40 och 50 gånger pengarna... Milliondollarrhyme står i 23/25 gånger pengarna, det måste ju Malmroth dunka in mycket pengar på då hästen var given för han och bjöds in tidigt. ATG har Very Kronos som andrahandare medans SvS istället ger Vivid Wise As de näst lägst oddset. Sammantaget ett öppet lopp på förhand enligt oddssättarna då halv fältet står under 13 gånger pengarna, mellan 6-13 gånger pengarna. Givetvis kommer jag titta på loppet, har även tre olika spel sedan tidigare på V på Vivid Wise As, V och P på Cokstile men hypad är jag inte inför nästa söndag. |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Elitloppet som företeelse(och på sikt hela svenskt trav) är i farozonen, kör fransmännen igång med sitt "elitlopp" med ett rejält förstapris, så blir det tufft....förhoppningsvis så klarar det sig, men tongångarna mot svenskt trav där borta, lär vara ganska hårda nu...
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Jag kommer också att titta på loppet. Men när jag inte är på min plats ca 10m före mållinjen på Solvalla så är det som ett hyggligt storlopp i mängden. Som t ex Åbergs som jag oftast tittar på via trav-tv, men inte gråter över om jag skulle missa.
I år surar jag mest över att vare sig TKD eller RM blev inkvoterade i till försöken.
|
|
|
|
#148 |
|
Något som har hört något av malmrot om varför inte vernissage grif var inbjuden? klart top 3 mest intressanta inför elitloppet
|
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Synd att inte Västerbo grosbois kvalade in. Det hade verkligen varit grädden på det här elitloppsmoset.
![]()
Senast redigerad av JohnnyBode84 den 2021-05-23 klockan 13:05. |
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Bahia Quesnot gick en fin bortre långsida i senaste starten och är inte sämre än mången andra i detta Elitloppsfält, så helt okey, för min del. Startsnabb och travsäker - räcker långt!
|
|
|
|
|