Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-22, 21:13   #136

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18029
Standard

Mitt finalfält Elitloppet 2021

Naturligtvis är Seedning och lottning till respektive försöks heat avgörande men jag tycker dessa hästar är finaldugliga.

Seismic Wave
Don Fanucci Zet
Vivid Wise As
Aetos Kronos
Cokstile
Cyber Lane
Gareth Boko
Missle Hill

Slutvinnare är svårtippat och startspåren känns viktiga men inte förvånad om det står mellan dessa tre.
Vivid Wise As. Cokstile. Gareth Boko.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-05-22 klockan 22:23.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-22, 22:16   #137

Kgrhs avatar

Reg.datum: maj 2020
Sharp$: 366
Standard

Kul att Riordan avslöjade i TV att Delia de Pommereux och Dorgos de Guez inte lämnade återbud pga drivningsdomarna. Skönt att veta att kretsen kring hästarna inte agerade totalt irrationellt...

Jag gissar att Hail Mary blir häst nummer 16
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 00:03   #138

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Kul att Riordan avslöjade i TV att Delia de Pommereux och Dorgos de Guez inte lämnade återbud pga drivningsdomarna. Skönt att veta att kretsen kring hästarna inte agerade totalt irrationellt...

Vad var orsaken till återbuden då?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 03:33   #139

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jarlsbergs Grand Prix-helgen kan bli riktigt fränt att besöka om något/några år när den nya visionen är genomförd - se video i länken...

https://tgn.no/artikkel/video-slik-b...rlsberg-arena/

Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 10:15   #140

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1005
Standard

BAHIA QUESNOT klar för elitloppet
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 10:21   #141

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg

Förmodligen är det samma sak med Bergh. Han hade ju inte tänkt åka innan med Hail Mary, så jag tror inte han hade tänkt åka efter förra loppet heller.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 10:30   #142

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
BAHIA QUESNOT klar för elitloppet
Ett tio-årigt sto tar alltså sista platsen, första stoet som bjuds in.
Junior verkar väl vara en frisk fläkt men känns väl mest som utfyllnad.
Vann visserligen ett Grupp 1 lopp i Neapel i December men fältet var väl inte det värsta.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 10:42   #143

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Ett tio-årigt sto tar alltså sista platsen, första stoet som bjuds in.
Junior verkar väl vara en frisk fläkt men känns väl mest som utfyllnad.
Vann visserligen ett Grupp 1 lopp i Neapel i December men fältet var väl inte det värsta.
Inget elitlopp som går till historien direkt som något av de bättre vad gäller de 16 hästar som ska göra upp. Hoppas verkligen på fler spännande hästar i det andra 1609 storloppet Hugo Åbergs i slutet av juli.

Ska man se det positiva så är det väl att det blir lite enklare spelmässigt att analysera hästar man är vana vid att se och läsa på än när det kommer hästar från Australien och USA som är mer svåranalyserade.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 10:45   #144

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18029
Standard

Lite internationell prägel på årets lite avslagna Elitlopps upplaga trots allt. Flera franska och norska hästar med Cokstile (halvnorsk) i spetsen. Men mest imponerande i min värld är att inte mindre än 3 Halmstadstränade hästar finns med. Dessutom med skaplig vinstchans på samtliga vill jag påstå. Kanske är lite färgad geografiskt. Solvalla dominerar med Rede’n i spetsen medan Jägers och Åby lyser med sin frånvaro.
Visst börjar det suga i elitloppstarmen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 10:54   #145

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

SvS & ATG har båda två Don Fanucci Zet som favorit på 6.60 respektive 6.00 gånger pengarna.

Sista inbjudna Bahia Quesnot står i 40 och 50 gånger pengarna...
Milliondollarrhyme står i 23/25 gånger pengarna, det måste ju Malmroth dunka in mycket pengar på då hästen var given för han och bjöds in tidigt.

ATG har Very Kronos som andrahandare medans SvS istället ger Vivid Wise As de näst lägst oddset.

Sammantaget ett öppet lopp på förhand enligt oddssättarna då halv fältet står under 13 gånger pengarna, mellan 6-13 gånger pengarna.

Givetvis kommer jag titta på loppet, har även tre olika spel sedan tidigare på V på Vivid Wise As, V och P på Cokstile men hypad är jag inte inför nästa söndag.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 11:34   #146

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Elitloppet som företeelse(och på sikt hela svenskt trav) är i farozonen, kör fransmännen igång med sitt "elitlopp" med ett rejält förstapris, så blir det tufft....förhoppningsvis så klarar det sig, men tongångarna mot svenskt trav där borta, lär vara ganska hårda nu...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 11:37   #147

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Jag kommer också att titta på loppet. Men när jag inte är på min plats ca 10m före mållinjen på Solvalla så är det som ett hyggligt storlopp i mängden. Som t ex Åbergs som jag oftast tittar på via trav-tv, men inte gråter över om jag skulle missa.

I år surar jag mest över att vare sig TKD eller RM blev inkvoterade i till försöken.
Gammal 2021-05-23, 11:38   #148

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 1960
Standard

Något som har hört något av malmrot om varför inte vernissage grif var inbjuden? klart top 3 mest intressanta inför elitloppet
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 12:51   #149

Reg.datum: maj 2021
Sharp$: 4
Standard

Synd att inte Västerbo grosbois kvalade in. Det hade verkligen varit grädden på det här elitloppsmoset.

Senast redigerad av JohnnyBode84 den 2021-05-23 klockan 13:05.
JohnnyBode84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 13:37   #150

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bahia Quesnot gick en fin bortre långsida i senaste starten och är inte sämre än mången andra i detta Elitloppsfält, så helt okey, för min del. Startsnabb och travsäker - räcker långt!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td