Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-23, 17:01   #166
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Blir intressant att se hur oddsen landar efter lottningen nu - jag står såklart fast vid mitt tidiga lir på Aetos Kronos (fick hyfsat spår då han har Moni Viking invändigt) - kanske ladda lite mer - vi får se på oddsen...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 17:12   #167
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 778
Sharp$: 13142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Blir intressant att se hur oddsen landar efter lottningen nu - jag står såklart fast vid mitt tidiga lir på Aetos Kronos (fick hyfsat spår då han har Moni Viking invändigt) - kanske ladda lite mer - vi får se på oddsen...
Aetos är ingen blixt från start men tar sig nog till final. Jag tror Gareth är mer distansgynnad och har bäst chans av Riordans blänkare. Men min Elitloppsvinnare är Viviane Wise As.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 17:18   #168
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Förra året satsade jag alla mina pensionspengar på Cokstile - streckspel, vinnare osv. Som alla numera vet vann han - men jag som spelare fick inte ett kopek.

Få se om jag håller fast vid honom i år, om det blir Gareth Boko eller Very Kronos, som varit min favorit hela våren. Men spåret.......
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 17:20   #169
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Aetos är ingen blixt från start men tar sig nog till final. Jag tror Gareth är mer distansgynnad och har bäst chans av Riordans blänkare. Men min Elitloppsvinnare är Viviane Wise As.
Ja, det har du rätt i, men hoppas på att AK kommer ned fort i andraspår och att det går i överljud - då kommer han in i matchen med sin tunga slutstöt. Blir det halvtaskigt tempo är denne chanslös, så visst är det en chansning. Ja, Gareth Boko har imponerat hästballe... Blir spännande vad alla än säger om kvalitén!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 17:21   #170
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hahahahahah, Tomo Werner - världens otursgubbe. Vill Chelsea vinna titlar så skeppa honom direkt!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 17:22   #171
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hahahahahah, Tomo Werner - världens otursgubbe. Vill Chelsea vinna titlar så skeppa honom direkt!!!
Ooops, fel sida!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 17:43   #172
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Man tänker ju att andra försöksheatet ska vara lite handikappat av kortare återhämtning. Jag som gillar att se efter om det möjligen kan finnas något mönster som kan visa på samband som kan vara användbara kollade lite. De senaste 20 årens resultat pekar faktiskt tväremot. "Rätt" lutning på resultaten för de som går i andra försöket. Kanske är det en lill-fördel att inte bli alltför kall mellan racen.

Försök 1: 6-6-11
Försök 2: 14-14-9

Försöksspår på de som sedan platsat i finalerna:
1: 13: 5-4-4
2: 7: 3-3-1
3: 7: 2-3-2
4: 9: 0-3-6
5: 8: 1-4-3
6: 5: 4-1-0
7: 4: 1-1-2
8: 7: 4-1-2

Att spår 8 har så fin statistik tror jag hör ganska mycket ihop med att de extremt sällan är med i startrusningen i försöket, utan kommer till finalen med lite torrare spurtkrut än många andra.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 17:57   #173
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 778
Sharp$: 13142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Förra året satsade jag alla mina pensionspengar på Cokstile - streckspel, vinnare osv. Som alla numera vet vann han - men jag som spelare fick inte ett kopek.

Få se om jag håller fast vid honom i år, om det blir Gareth Boko eller Very Kronos, som varit min favorit hela våren. Men spåret.......
Very Kronos är en grym häst när han fungerar men jag har svårt att se honom vinna på 1609 och gå 09 tider med snabba tempoväxlingar. Typisk medeldistansare. Men jag har haft fel förr, hösten 89 tror jag det var
Very go tur med Kronos Mackpeter
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 18:04   #174
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Man tänker ju att andra försöksheatet ska vara lite handikappat av kortare återhämtning. Jag som gillar att se efter om det möjligen kan finnas något mönster som kan visa på samband som kan vara användbara kollade lite. De senaste 20 årens resultat pekar faktiskt tväremot. "Rätt" lutning på resultaten för de som går i andra försöket. Kanske är det en lill-fördel att inte bli alltför kall mellan racen.

Försök 1: 6-6-11
Försök 2: 14-14-9

Försöksspår på de som sedan platsat i finalerna:
1: 13: 5-4-4
2: 7: 3-3-1
3: 7: 2-3-2
4: 9: 0-3-6
5: 8: 1-4-3
6: 5: 4-1-0
7: 4: 1-1-2
8: 7: 4-1-2

Att spår 8 har så fin statistik tror jag hör ganska mycket ihop med att de extremt sällan är med i startrusningen i försöket, utan kommer till finalen med lite torrare spurtkrut än många andra.
Intressanta siffror. Bör väl också handla om att de som är bra nog att gå vidare trots spår 8 i försöket är bra nog för att hävda sig i final.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 18:06   #175
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kollade huruvida de går vidare till final beroende på försöksspår också. Inte så förvånande att spår 1 är bäst för det. Och att 4,5 gått ganska bra. Med tanke på att så många "försöksfyror" går till final är det lite anmärkningsvärt att de aldrig klarat att vinna finalen.

1: 29 (73%)
2: 17 (43%)
3: 16 (40%)
4: 25 (63%)
5: 24 (60%)
6: 19 (48%)
7: 12 (30%)
8: 18 (45%)
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 18:09   #176
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Intressanta siffror. Bör väl också handla om att de som är bra nog att gå vidare trots spår 8 i försöket är bra nog för att hävda sig i final.
Absolut en parameter att räkna med. Men det är inte bara superstjärnor som vunnit finalen efter spår 8 i försöket. Varenne och Propulsion har gjort det, visst. Men även Brioni och Dijon.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 18:11   #177
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Nyfiken någon som tror att Milliondollarrhyme & Seismic Wave
hade varit inbjudna om dom tränats på Jägers/Åby/Bergsåker (eller annan bana) ?
Vet att det finns kritik mot att det tävlas om platserna ...
... men med Solvalla-Malmis i tyglarna ... skall vi nog vara glad att
det tävlas om platserna ... annars Solvalla vs EU/US ...
... vet att han är älskad ... men känns extremt lokalpatriot/kompispatriot ...
... eller ... annan åsikt?
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 18:17   #178
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 778
Sharp$: 13142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
Nyfiken någon som tror att Milliondollarrhyme & Seismic Wave
hade varit inbjudna om dom tränats på Jägers/Åby/Bergsåker (eller annan bana) ?
Vet att det finns kritik mot att det tävlas om platserna ...
... men med Solvalla-Malmis i tyglarna ... skall vi nog vara glad att
det tävlas om platserna ... annars Solvalla vs EU/US ...
... vet att han är älskad ... men känns extremt lokalpatriot/kompispatriot ...
... eller ... annan åsikt?
Nja fanns väl inga som platsade när Bergharn tackade nej. Bortsett från Milliondollarryme känns väl Solvalla hästarna hyfsat aktuella i denna ”nationella ” upplaga.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 18:24   #179
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 778
Sharp$: 13142
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kollade huruvida de går vidare till final beroende på försöksspår också. Inte så förvånande att spår 1 är bäst för det. Och att 4,5 gått ganska bra. Med tanke på att så många "försöksfyror" går till final är det lite anmärkningsvärt att de aldrig klarat att vinna finalen.

1: 29 (73%)
2: 17 (43%)
3: 16 (40%)
4: 25 (63%)
5: 24 (60%)
6: 19 (48%)
7: 12 (30%)
8: 18 (45%)
Tja jag håller med Mark Twain när gäller statistik. Men visst går det att vända och vrida på varför det blir si eller så. Spår 1 på 1609 distansen är ju trots allt favoritspåret med Elitloppshästar. Och det stämmer ju med min filosofi.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-23, 18:31   #180
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Nja fanns väl inga som platsade när Bergharn tackade nej. Bortsett från Milliondollarryme känns väl Solvalla hästarna hyfsat aktuella i denna ”nationella ” upplaga.
Mmmm undrar om Silver vinst .. och tvåa efter ...
,,, Heavy ... hade räckt .. för en icke Solvalla häst ..
... känner att det finns rätt många som matchar det ...
... fast Timo har ju sagt att den är en elitlopps häst ...
... tror bara det funkar så för Solvalla hästar!
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td