Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-24, 11:17   #1
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 175
Sharp$: 159
Standard

Niclas Benzon


Vad har hänt Niclas Benzon?

Värmlänningen har varit en av landets framgångsrikaste amatörer de senaste åren.

Han segrade med Pelas Ethos på Rättvik 15 maj.

Nu är han avregistrerad hos Svensk Travsport.

Han är inte mer än 48 år gammal,

så det är konstigt att han har lämnat in licensen.

"When the handicap rank matches the betting rank,

the horse probably is not an overlay and should not bet".
Heuer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-24, 19:52   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Man kan väl göra en halvkvalificerad gissning utifrån senaste åren, hann höll sig till 150 lopp 2017 för att sen köra allt han kunde 2018 och försöka "slå igenom" som catchdriver. Tror tom att jag läste en artikel för något år sedan att det var planen mer eller mindre. Sen fanns det kanske inte tillräckligt stort intresse utöver breddloppskretsar. Antingen det eller så har han bara aktivt trappat ner själv av privata skäl för att han vill göra annat. Eller en kombination. Ska man kuska runt ordentligt är det väl svårt att hinna med så mycket annat. Och man behöver rätt mycket uppdrag för att gå runt på att bara kuska.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-06-09, 21:06   #3
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4110
Standard

47-årige Niclas Benzon har kört travlopp sedan 1990-talet och varit en vanlig syn på travbanorna i Mellansverige. Många är amatörerna som fått låna eller fått se sin häst gå med jänkarvagn för första gången tillsammans med Benzon.

Allt som oftast har det varit också varit med goda resultat. Så sent som år 2018 körde värmlänningen in över tre miljoner kronor. Nu, tre år senare är karriären över – åtminstone tillfälligt. Den 15 maj på Rättvikstravet körde han sitt senaste, och kanske sista lopp.
– Jag tycker inte att jag fått köra någonting på slutet och droppen blev väl när jag bara fick en styrning på en breddloppsdag på Färjestad.

ST:s licensbestämmelser, som trädde i kraft år 2020, har haft en stor del i hans beslut.
– De gör aldrig något rätt på ST, det blir bara sämre och sämre. Med de nya licensbestämmelserna har det blivit mycket begränsningar för mig med ålders- och maxloppkraven.
– I fjol körde jag färre lopp bara för att kunna köra i fler breddlopp i år. Men det är fortfarande för mycket begränsningar på många banor. För min del hade det varit bäst om ST återgått till det gamla systemet. Gör om, gör rätt, säger kusken som haft sin licens på Årjäng.

Kommer du inte att sakna travet?
– Jo, att köra häst är det roligaste jag vet. Men ändå inte när reglerna är som de är. Jag kommer väl tillbaka, men just nu känns det inte så roligt.

Benzon har tävlat på Vincennes i Coupe d'Europe des Amateurs där han blev femma. Nu sneglar han västerut.
– Jag har faktiskt en amerikansk körlicens, där skulle jag verkligen vilja köra...

Över 300 segrar har det blivit. Han har vunnit på V75, tagit i silver i amatör-EM och kört hem en rad större amatörlopp. Bland alla minnen sticker ett särskilt ut.
– V75-segrarna med Lord Flax är väl höjdpunkten och särskilt segern i Amatörernas Elitsprinter (Gert Allercrantz Minneslopp) på Halmstad under Sprintermästardagen 2019.

Slutligen, hur gick det då i Benzons sista lopp (för den här gången)? Jodå, det blev vinst med Peter Cederins Pelas Ethos under Rättviks V65-omgång efter en väl avvägd styrning. Vid målgång kom segergesten som Benzon bjudit på några gånger genom åren – med benen rakt upp i luften. Ett avsked som hette duga.
– Jag vann mitt första lopp i Rättvik för 26 år sedan och under loppet tänkte jag: ”Ska jag få avsluta med seger här också?” Så blev det, säger Benzon som lämnade in licensen dagen efter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+5), Tipsb (+5), abstruse (+1), Trinity (+5)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td