Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-07-23, 12:01   #1
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1514
Standard

Heiskanen lämnar landet


Veijo (61) flyttar till Finland med sin sambo Henna Halme (26):

https://www.expressen.se/sport/trav/...nget-kvar-har/

Ett bevis på att även vi äldre gubbar har en chans att få lämna landet med yngre kvinnor.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-23, 19:31   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 635
Sharp$: 12712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Veijo (61) flyttar till Finland med sin sambo Henna Halme (26):

https://www.expressen.se/sport/trav/...nget-kvar-har/

Ett bevis på att även vi äldre gubbar har en chans att få lämna landet med yngre kvinnor.
Oj vilket smart inlägg. Jag är inpregnerad
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-26, 21:10   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Go gubbe Veijo ... tveklöst en förlust ... bara att önska honom alla lycka på Vermo!!
Ett seriöst tänk/diskussion i ett travforum värt namnet borde nog vara på Veijos karriär ... eller varför han lämnar Sverige! För annat antar jag att Svensk Damtidning fortfarande finns ... ? Btw riktig bra tränare att vara hästägare hos
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 06:45   #4
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Tveklöst en förlust av en mycket duktig tränare. Jag tror att motgångarna tagit hårt. Först bli av med Denco och sen inte få ha kvar stallet. Därtill är den svenska utvecklingen på det sportsliga okänt inte heller mycket hurra för. Dåliga prispengar som i princip stått stilla i 20 år. Jag till och med sänkningar i flera lopp. Det spelar ingen roll om du är en duktig travtränare, det är inte lätt att leva på sporten iaf. Då är inte steget att flytta hem inte så stort.
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 13:24   #5
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2439
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Tveklöst en förlust av en mycket duktig tränare. Jag tror att motgångarna tagit hårt. Först bli av med Denco och sen inte få ha kvar stallet. Därtill är den svenska utvecklingen på det sportsliga okänt inte heller mycket hurra för. Dåliga prispengar som i princip stått stilla i 20 år. Jag till och med sänkningar i flera lopp. Det spelar ingen roll om du är en duktig travtränare, det är inte lätt att leva på sporten iaf. Då är inte steget att flytta hem inte så stort.
Och travet i Finland frodas. Och alla åker dit. NOT. Finland är så off side som travet någonsin kan bli. Ingen framtid där.

Hans flytt har inget med Svensk Travsport kontra Finsk att göra.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 20:11   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Lite goa Veijo minnen är ju aldrig fel i denna tråd ... ;-)

Veijo i Hugo Å ... passar ju bra i dag.

https://www.youtube.com/watch?v=REo1SPOLKq4
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 21:05   #7
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Och travet i Finland frodas. Och alla åker dit. NOT. Finland är så off side som travet någonsin kan bli. Ingen framtid där.

Hans flytt har inget med Svensk Travsport kontra Finsk att göra.
Det sa jag aldrig. Men det stall Veijo har idag så tjänar man inga pengar i Svensk travsport.
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 21:22   #8
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2439
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Det sa jag aldrig. Men det stall Veijo har idag så tjänar man inga pengar i Svensk travsport.
Äm mindre i Finland.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 21:58   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 635
Sharp$: 12712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Äm mindre i Finland.
Förlåt en yngling men varför leta ekonomiska aspekter och spekulera i varför Veijo gör en nytändning ? Veijo har letat efter en ny etablering i Åby regionen i första hand och även övriga Sverige men inte fått napp. Nysatsning i Finland är väl en spännande utmaning för både Veijo och Henna.
Jag önskar lycka till och en bra etablering i travets och hästsportens mecka Soumi.
Heiskanen, Nurmos, Partanen, Aho, Forss, Turja, Salmela, Akio, Korpi, Puro är en bråkdel av alla finländska travpersonligheter som gjort stora framsteg Svenska travsporten.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 22:02   #10
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4682
Standard

Han flyttar till Finland Sluta spekulera!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-27, 22:35   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 635
Sharp$: 12712
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Äm mindre i Finland.
Förlåt en yngling men varför leta ekonomiska aspekter och spekulera i varför Veijo gör en nytändning ? Veijo har letat efter en ny etablering i Åby regionen i första hand och även övriga Sverige men inte fått napp. Nysatsning i Finland är väl en spännande utmaning för både Veijo och Henna.
Jag önskar lycka till och en bra etablering i travets och hästsportens mecka Soumi.
Heiskanen, Nurmos, Partanen, Aho, Forss, Turja, Salmela, Akio, Korpi, Puro är en bråkdel av alla finländska travpersonligheter som gjort stora framsteg Svenska travsporten.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-28, 12:58   #12
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4942
Standard

Min känsla är att han inte är lika hungrig längre, så detta var ingen större sensation.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-29, 21:29   #13
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 293
Sharp$: 2439
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Förlåt en yngling men varför leta ekonomiska aspekter och spekulera i varför Veijo gör en nytändning ? Veijo har letat efter en ny etablering i Åby regionen i första hand och även övriga Sverige men inte fått napp. Nysatsning i Finland är väl en spännande utmaning för både Veijo och Henna.
Jag önskar lycka till och en bra etablering i travets och hästsportens mecka Soumi.
Heiskanen, Nurmos, Partanen, Aho, Forss, Turja, Salmela, Akio, Korpi, Puro är en bråkdel av alla finländska travpersonligheter som gjort stora framsteg Svenska travsporten.
Hehe. Lite motsägelsefullt. Dom finska tränare du räknar upp var chanslösa att ha en framgångsrik rörelse i Finland. Undantaget Korpis. Och Finland som travets Mecca? Really? Min finska favorit är emellertid Jorma.

Naturligtvis hoppas vi alla på at Veijo finner sig tillrätta i sitt gamla hemland och kan driva en framgångsrik rörelse. Men varför han drar är ganska svårbegripligt.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-29, 21:40   #14
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Hehe. Lite motsägelsefullt. Dom finska tränare du räknar upp var chanslösa att ha en framgångsrik rörelse i Finland. Undantaget Korpis. Och Finland som travets Mecca? Really? Min finska favorit är emellertid Jorma.

Naturligtvis hoppas vi alla på at Veijo finner sig tillrätta i sitt gamla hemland och kan driva en framgångsrik rörelse. Men varför han drar är ganska svårbegripligt.

Jag fattar inte inte att du tycker det är så konstigt. Veijo driver ett litet stall idag. Det går inte tjäna pengar på det idag. Inte ens de största travtränarna kan lyfta ut särskilt bra löner.
Vi ser att travsporten sjunker i kvalitet; allt mindre hästar, allt mindre amatörer, you name it.

Om det nu inte finns ekonomiska incitament, varför då konstigt att flytta hem igen?
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-07-29, 21:44   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Om någon missat det så finns det en några år gammal intervju med Veijo här: https://play.acast.com/s/trottosport...eijo-heiskanen

Bra tycker jag, med bland annat lite om Denco & Kari ... intressant.
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td