Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-01, 15:50   #16
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Trist när skrällen i tredje satt att det inte varit flyt i övrigt. Plockade bort spin of Hope på den Trista lutningen
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 16:13   #17
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 96
Standard

Tror det blir dött lopp, eller har de någon målkamera i Åmål?
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 16:24   #18
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 427
Sharp$: 566
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Tror det blir dött lopp, eller har de någon målkamera i Åmål?
Undrar även om man börjat räkna ut utdelningen för hand på ATG. Fortfarande inget resultat på GS75...
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 16:27   #19
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Undrar även om man börjat räkna ut utdelningen för hand på ATG. Fortfarande inget resultat på GS75...
De ropade ut den på banan.

7r JP
6r ca 9X k
5r ca 2,5 k

Lite lägre än vad jag hade gissat. Men å andra sidan spelar folk som galningar på skrällfyllda overkillrader.

Att gå för ensam vinnare på detta spel är ingen strategi jag rekommenderar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
criba (+20)

Senast redigerad av Strappa71 den 2021-08-01 klockan 16:30.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 16:27   #20
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 751
Sharp$: 9164
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
Undrar även om man börjat räkna ut utdelningen för hand på ATG. Fortfarande inget resultat på GS75...
Känns som att det borde vara jacke på sjuan...
Men de kanske hittar en rad någonstans!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 17:25   #21
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Jag har aldrig riktigt begripit varför det står en stjärna över 200’ ist för den faktiska siffran. Kan ju inte vara svårt att ha framme??
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 17:45   #22
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Jag har aldrig riktigt begripit varför det står en stjärna över 200’ ist för den faktiska siffran. Kan ju inte vara svårt att ha framme??
Det är väldigt lätt att ha framme. Men man väljer att INTE ha det för att man tror att det finns risk att för otillbörliga påtryckningar mot de aktiva om de verkliga siffrorna visas.

Detta kanske hade bäring i forntiden, men inte längre. I stora drag vet man redan vilka summor det handlar om för de olika utfallen. Om någon ville utöva otillbörligheter kan man göra det redan idag mha förväntad utdelning.

* är alltså en del av historien som ATG borde avskaffa omedelbums då det inte tillför mer än försumbar grad av säkerhet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 18:01   #23
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Misstänkte detta, tack för svar!
En annan grej jag gärna hade sett är möjlighet att själv titta på alla möjliga och upptänkliga utfall.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är väldigt lätt att ha framme. Men man väljer att INTE ha det för att man tror att det finns risk att för otillbörliga påtryckningar mot de aktiva om de verkliga siffrorna visas.

Detta kanske hade bäring i forntiden, men inte längre. I stora drag vet man redan vilka summor det handlar om för de olika utfallen. Om någon ville utöva otillbörligheter kan man göra det redan idag mha förväntad utdelning.

* är alltså en del av historien som ATG borde avskaffa omedelbums då det inte tillför mer än försumbar grad av säkerhet.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-01, 18:34   #24
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Misstänkte detta, tack för svar!
En annan grej jag gärna hade sett är möjlighet att själv titta på alla möjliga och upptänkliga utfall.

För ett gäng år sedan önskade jag följande:

1) Inför sista avdelningen visning av ev utd även på 1&2 fel.

2) I efterhand kunna se ev utd. på övriga hästar i alla lopp.


Ditt önskemål kräver mer än man kunde tro och kommer knappast att införas inom våra livstider. Det skulle kräva att man rättade hela radmängden för omgången gång på gång. Mitt förslag 2) är rimligare då man bara behöver köra rättningen en gång för alla övriga hästar och sedan spara resultatet.

Att det dröjer beror mycket på att ATGs IT-avdelning jagar en rörlig måltavla. Gång på gång kommer nya yttre förutsättningar som det ursprungliga "affärsdatasystemet" aldrig var avsett för. Och i sin tur leder det till att "bra att ha"-listan får lov att vänta.

Jag gissar på 2022 Q4 som tidigast för att få till oss våra godsaker.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td