Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-10-10, 12:21   #16
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Remy Nilsson var väl Gert Lindbergs driftiga marknadsgubbe som sålde in travet i alla möjliga sammanhang. Men det är väl Gert som ligger bakom Svenska travets stora framgångar med riksspelen V65 och V75 som draglok från 1970 talet och framåt.
Men visst gjorde Remy ett utmärkt jobb. Hade ju bra kontakter med både kändisar och TV folk. Lockade t.o.m in Drottning Silvia som prisutdelare och Sheriffen Dahlström passade på att ge Silvia en bamsekram efter Ina Scots seger på Åby.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 12:56   #17
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Remy Nilsson var väl Gert Lindbergs driftiga marknadsgubbe som sålde in travet i alla möjliga sammanhang. Men det är väl Gert som ligger bakom Svenska travets stora framgångar med riksspelen V65 och V75 som draglok från 1970 talet och framåt.
Men visst gjorde Remy ett utmärkt jobb. Hade ju bra kontakter med både kändisar och TV folk. Lockade t.o.m in Drottning Silvia som prisutdelare och Sheriffen Dahlström passade på att ge Silvia en bamsekram efter Ina Scots seger på Åby.
Det var där han skulle ha hållit sig.

Han var högste ansvarige under tiden när "utlandspartnerexpansionen" härjade som mest. Alla jublade över den ökade brutto-omsättningsökningen. Men få fattade att det gav ett minskat netto.

Sedan klev han av och lät Skarplöth ta över härvan. Många skäller och gnäller på Lord Skarp. Men det var sannerligen inget guldläge han fick ta över. Remy gjorde vad jag skulle säga är ett väldigt blandat jobb med höga berg och djupa dalar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), tototorsten (+1), ExtremtRik (+11)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 13:17   #18
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 737
Sharp$: 1521
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ja, det är exakt samma sak som att flerbong.
Nja inte riktigt. Det är svårt att köra reducerat på säg några hundra kuponger och sedan vilja ha radpris på t.ex. 2 eller 5 kr istället för 50 öre. Blir väldigt omständligt att manuellt då välja annat antal system.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 14:18   #19
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Nja inte riktigt. Det är svårt att köra reducerat på säg några hundra kuponger och sedan vilja ha radpris på t.ex. 2 eller 5 kr istället för 50 öre. Blir väldigt omständligt att manuellt då välja annat antal system.
Nu fattar jag inte vad du menar. Det går alldeles utmärkt att välja x4 eller x10 i de reduceringsprogram som jag använder. Så att radpriset blir 2 kr eller 5 kr på V75.

Och att ATG skulle låta "annat radpris" bli annat än "annat antal flerbong ggr grundradpriset" är det bara att glömma. Det kommer aldrig att inträffa eftersom det skulle vara samma sak som att släppa på systembegränsningarna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 17:22   #20
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Hur stor andel av omsättningen är reserverad för pensionärers vinster?
Ett exempel.

Arbetslösa, löntagare, pensionärer betalar förutom straffskatt för tankesvaga ofta 40% eller 60% av de skattade pengarna rakt in i gapet på syndikaten.

Kan tycka att den som får 7 rätt på V86 när ingen har 8 också blir lurad (särskilt en jackpotomgång paradoxalt nog) då 7 rättspotten är endast 20 % av vinstpengarna.

Igår hade den som fått 6 rätt på gamla V65 även fått kalasa på 5-rättspotten, nu stjäl man 40% av pengarna till jackpot nästa vecka, ofta stjäl man 60%.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-10-10 klockan 17:27.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 17:36   #21
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Gjorde de inte ett försök med att höja till 1 krona för typ 20 år sedan , man fick väl välja om 50 öre eller 1 krona har jag för mig. Eller minns jag fel
Så här var det, om jag minns rätt.

Man höjde till 60 öre och därefter 1 krona. Men då blev det gnäll så man kunde spela med antingen 60 öre eller 1 krona som insats under en period. Men det blev väl för krångligt till slut och man gick tillbaka. Men inte till 60 utan 50 öre, och där står vi kvar än idag.

Tror snarare på 30 än 20 år sedan. Men som sagt minnet är ingen hårddisk...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 18:43   #22
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Så här var det, om jag minns rätt.

Man höjde till 60 öre och därefter 1 krona. Men då blev det gnäll så man kunde spela med antingen 60 öre eller 1 krona som insats under en period. Men det blev väl för krångligt till slut och man gick tillbaka. Men inte till 60 utan 50 öre, och där står vi kvar än idag.

Tror snarare på 30 än 20 år sedan. Men som sagt minnet är ingen hårddisk...
Nej nej.

V75 har alltid varit 50 öre. Och det under de senaste 28 åren sedan premiären oktober 1993 på Jägersro.

V65 började med 50 öre på 70-talet för att höjas till 60 öre på 80-talet.

Nästa höjning var till 1 kr jämnt. Men efter ett kort tag infördes valet mellan 70 öre och en krona. Att man slutade helt med V65 till fördel för V75 med 50 öre per rad var inte för att det var krångligt med 70 öre och 1 kr utan enbart för att omsättningsutvecklingen för V65 hade stagnerat och man ansåg att det behövdes nya grepp.

När man sedan började med V65 som vardagsspel istället för V5 på DD-banan var det 1 kr/rad som gällde. Och det gäller fortfarande.


Tänkvärt är att V65 förändrades ett flertal ggr under de ca 20 år det var lördagens huvudspel. Det enda man har ändrat på V75 under årens lopp är gränserna för lågutdelnings-JP. ( Det har inte alltid varit 15 kr som det är nu. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7), Nollkollolisten (+10), Wagner (+5)

Senast redigerad av Strappa71 den 2021-10-10 klockan 18:46.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 19:18   #23
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4922
Standard

Man kan inte spärra en medlem och därefter sitta och fortsätta diskutera i hans trådar med fulla muggar. Någonstans måtte råget vara måttat. Skärpning!
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 20:05   #24
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Nja man äger väl inte tråden bara för man startar den ? Jag tycker man kan fortsätta att måtta råg trots att trådskaparen är portad. Hen uppfyller kraven för avstängning med råge.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-10, 23:00   #25
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Tycker han har framfört en del vettiga idéer.

Höj förstapriset och sänk andrapriset så blir det mer tävling. Mer tävling = mer publikvänligt och spelvänligt.

Är en ganska rimlig tanke som jag håller med om.

Tror kanske det skulle ha mer effekt än att höja insatsen på själva spelet. Då tror jag mer på att införa fler lopp vilket ökar svårighetsgraden.

Varför inte V97?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td