|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Administrator
|
|
|
|
#17 | |
|
Banned
|
Citat:
2 Global Adventure lär väl inte vilja köra i spets - igen. Usch vad han skrynklade ihop sig efter att ha fått lite tryck på sig. Var han frisk? 11 Spickleback Face gav bra på plats och kanske kan vara på plats igen, lär iallafall gynnas av distansen men kanske måste få slippa dödens för att vara ett riktigt motbud. Laddar Ulf med Milligan? Samu? Om man tror på en liten Stänkare (om oddsen står sig) så måste väl ändå 9 Mindyourvalue W.F. vara roligast. Var bra innan han åkte ner till Frankrike och var bra i Frankrike. Får väl försöka läsa sig till vad Statistikern skriver på fredag men niondespår över 2640m auto kan väl inte vara så pjåkigt? |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Tror det får bli något sånt här. Kommer förmodligen gödsla alldeles för många streck i avd 4 och 5, men "alla" andra går ju kort där med spikar och lås.
Avd 1 Läser det som spets och slut på 6 Secondary stall. Bra form och något lättare motstånd nu. Galopperna oroar dock såklart... Avd 2 Eventuellt spik i avd 2 istället. Lutar åt 1 Adlon Amok, 4 Bosse Bee, 5 Bank Blow eller 7 Kee Keeper. Är inte 9 Parveny väldigt överspelad? Är det Djuse och missvisande seger/plats procent som drar strecken? Avd 3 Frågetecknet just nu är 3 Tale of Jacks. Tycker det är en stark spik, men Hanna kan eventuellt hetsa upp ett hiskeligt tempo från start med 6 Xanthis Coktail. Tveksamt vilken position Linus tar då och kanske har han lite griller i huvudet efter kört bort Jamaica Boko i onsdags från start i alldeles för tuff öppning. Blir det idiotkörning mellan 1 Fortune Mearas och 5 Betting Rebel samt tidigare två nämnda är det nog öppet mål för 9 Phoenix Photo, 10 Eddy West eller 11 Dark Roadster. Avd 4 Missar jag någon intressant om favoriterna gör bort sig? 9 R.K. Queen? Avd 5 Galopp på mållinjen och heja 4 B.W. Rune. Avd 6 Har extremt svårt att bena ut det loppet... Blir väl säkert 12 Anchor Man för det. Avd 7 Vad tror ni om 9 Mindyourvalue W.F. i sista avdelningen? Verkligen så mycket sämre med skor? Avd 1: 6 Secondary stall Avd 2: 1, 4, 5, 7 Avd 3: 3 Tale of Jacks Avd 4: 2, 3, 4, 7, 8, 11, 12, 13 Avd 5: 2, 3, 4, 6, 10 Avd 6: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 Avd 7: 6 Ble du gers Senast redigerad av politiskorrekt den 2022-02-18 klockan 12:13. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Daniel Berglund: "Struken för sjukdom"
På grund av sjukdom tvingas jag stryka mig inför helgens V75-tävlingar och det blir dessvärre ingen krönika. ------------------------------ Vi får se om Jens Sjödén sin (o)vana trogen publicerar sin krönika först på lördagsmorgon. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Huddlestone i avd 6 kommer att strykas.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Jens Sjödén V75 Bergsåker på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10) |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Igår så slängde jag in ett 3/5-system vinnare på:
Jacoby Keeper Kee Keeper Ble du Gers Quarcia Dark Roadster Det är mycket snack på dessa hästar idag, förutom Dark Roadster, så kanske kan det gå. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banned
|
De har strukit 4 Bosse Bee. Kommer att gynna några av framspårshästarna.
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banned
|
Citat:
Enligt Jens räcker det med att ta alla på tillägg men jag tar med 3 Cigars Eagle Owl också. Den här slog ju en av förra veckans megalampor vid vinsten och offensive Ulf kanske är en uppgradering från passive Per? En bedövare till 1%. |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Jag har missat om de har sagt något i intervjuer om den starten? Tempot var inte så uppskruvat och när man ser om loppet ser det mer ut som hästen kväver sej än är trött. Erik slutar köra direkt.
|
|
|
|
#26 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Det var verkligen tvärnit... Klurigt lopp, ett under att kollektivet ändå spelar upp Milligans School till andrafavorit trots alla dåliga prestationer. Global Adventure slog ju honom från sista plats över upploppet när de möttes senast. Hmmm, kanske chansar med GA trots allt
|
|
|
|
#28 |
|
Avd 1. Lurigt men jag är inne på att 3 Ola Islet släpper till 6 Secondary Stall. 12 Ozzy's Melody är farlig och gynnas av omstart. Vad kan finnen? 3,6,10,12
Avd 2. Favoriten mötte tuffare motstånd senast och åkte på pisk, gjorde det ändå ok. Spår 9 och schas för min del! 6 Rulle Roc (med första jänkarn) till sargen men släpper!? till 7 Kee Keeper, isf hästen att slå.. 12 Grand Duke är en formtoppad dunderskräll! Avd 3. Kortlopp där favoriten 9 Phoenix Photo står pissigt till och måste gaddas. 6 Xanthis Coktail är nog en fin chansspik som får överta? från 3 Tale of Jacks! Smygarn och skrällen är givet 2 Fire n'Fury Avd 4. Tveksam favorit från 20m tillägg som eventuellt hamnar utanför min ram. Detta känns utskrivet för dubbla tillägg.. 13 Quarcia given 1a rank men 12, 14 och 15 åker med både på lappen och i 3e/4e spår! Tar man en utan tillägg så är 2 Livi Passion given. Avd 5. Berättigad storfavorit och given spik på 3 Bellfaks! Lite väl hög procent (65) som borde sjunka inför start. 10 Troll Solen är enda motbudet om favoriten mot förmodan skulle galoppera.. Avd 6. Äckligt svårt att bena ut detta men mitt första streck går till 4 Soul Tan. Samtidigt så borde Örjan kunna styra upp detta efter två strykningar.. Avd 7. Avslutar med omgångens bästa spik! Vettigt spår och perfekt distans för 6 Ble du Gers som vinner detta med flera olika löp scenarier. Senast redigerad av KalleKlut den 2022-02-19 klockan 04:49. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Lurigt V75-1 där många har chansen oavsett spår!
12 Ozzy´s Melody 17% har inget roligt läge men har grym form för dagen. Tror Erik kommer tassa med i det längsta och på upploppet så tror jag det är den speedigaste hästen 6 Secondary Stall 18% är spetskandidaten i loppet och från spets i öppna lopp så finns det bra chans. EJ helt att lita på men fart finns och är tidig på bongen. 10 Delightful Moment 8% omges av ett bra rykte som skall ha lite pengar på sig enligt finländarna. Har visserligen fel läge då den är startsnabb som få men tycker ändå den är tidig. 5 Graces Candy 18% hade jag nog rankat högre om det varit auto. Nu finns det lite risk för tapp från start och det minskar chanserna lite 3 Ola Islet 4% är lite bortglömd här. Såg grymt fin ut senast och såg ut att ha sparat också. Det är är en bra skräll med tanke på % Rank V75-1 A 12 B 6-10-5-3-2-11 C 1-8-4-9-7 V75-2 Frågan är hur det loppet körs? Kan bli bra fart från början 7 Kee Kepper 20% var det mycket snack på senast. Då blev det gunga tidigt. Med den startsnabbheten hästen har så tycker jag det är bra chans för hästen. 9 Parveny 26% var med i samma lopp som nr 7 senast men gjort en blek insats till förhållande till hur hårt den var spelad. Tror att det blir ett offensivt upplägg denna gång men kommer få göra jobbet 11 Izor Sisu 13% har visat att han duger i klassen och är att räkna med här. Örjan lär nog smyga med i det längsta och då blir den nog att räkna med på slutet. 5 Bank Blow 16% är intressant här då den har tagit kliv för varje start. Rädds inte dödens. 1 Adlon Amok 13% kommer att få ett kanonlopp härifrån. Kommer luckan så blir den att räkna med. Rank V75-2 A 7 B 9-11-5-1 C 2-10-6-3 D 8-12 V75-3 Nu vinner skrällen! Glöm inte hästen idag 11 Dark Roadster 3% går alltid hela vägen men har inte alltid tur i loppen. Nu är det bara smyga med och spela ut speeden på slutet. Omgångens drag till % 10 Eddy West 22% är en blivande guldhäst som kommer växa in i den högsta klassen. Men distansen är lite för kort enligt mig men speed och tempo finns i grunden och går inte att räkna bort. 4 Even´s Cool Boy 9% kommer laddas och det är inte säkert att den tar spets men hästen är tillräckligt bra för vinna om den får ett bra lopp. 7 Zlatan Knick 1% är lite intressant till %. Den kommer laddas och kommer den till spets så körs den där. Inte att glömma om man garderar. 3 Tale Of Jacks 7% trivs bäst i spets och här kommer man göra allt för att ta den. Kan kosta mycket men får den dämpa och komma till spets så är den tidig. Favoriten 9 Phoenix Photo 41% forsätter jag såga. Nu kort distans och bakspår och för mig är den iskall idag. Går helt bort på alla bongar Rank V75-3 A 11 B 10-4-7-3-6-5 C 1-2-12-9 V75-4 Efter strykningarna så finns dagens bästa spik här!! 13 Quarcia 24% tror jag har en mycket bra chans nu efter 2 hästar är strukna. Jag tror bara senast var ett olycksfall i arbetet och nu är den mycket bättre för dagen. Jag tror hon bara bollar med detta gäng och jag tycker det är veckans bästa spik. Jag väljer att bara gå vidare Rank V75-4 A 13 B 8-4-14 C 15-7 D 2-15-12-11-3-6-1-10 V75-5 Det finns bra möjlighet att det kan skrälla här och glöm inte skrällarna! 2 Don Viking 11% tycker jag riktigt bra för dagen och med tanke på % tycker jag det är ett bättre spel än favoriten även om loppet är öppet. 9 Philip Ess 0% är helt bortglömd här. Den har smugit med utan att vinna eller glänsa. Men man har glömt hur bra speed hästen har. Jag kommer ha med hästen på alla bongar. 3 Bellfaks 65% är en grym häst men att den ska vara så här hårt spelad köper jag inte. Tror inte man kommer få styra och ställa här utan jag tror som sagt att det blir ett ryckigt lopp. ’ 4 B.W. Rune 2% är också helt bortglömd här. Har folk helt glömt bort hur bra den här gick för några starter sedan? Nu auto igen och den ska med om man garderar 10 Troll Solen 9% är en bra norsk häst som tål att göra loppet själv. Men som ensam norsk brukar man få göra det den tunga vägen. Kan gå men rankas ner på läget. Rank V75-5 A 2 B 9-3-4-10-6 C 1-8 D 5-11-12-7 V75-6 Hästen som aldrig får vinna känns de som har sämsta läget. 12 Anchor Man 31% måste få vinna snart. Nu med två strykningar så kommer den säkerligen köras fram tidigt. Tycker den har bra chans men långt ifrån någon mordvinnare med tanke på att den inte vinner så ofta. Bra kusk nu 7 Djokovic 14 % har bra kapacitet och kommer räknas tidigt här. Skulle den köras till spets tidigt så är det hästen att slå. 6 Axl Brown 4% har varnat för i många starter nu. Nu är den bortglömd och jag tycker det är en rolig skräll då den kan smygas med och avlossa speeden till slut. Se upp 2 Devs Definitif 7% har väl bästa speeden men är lite utlämnad nu på läget. Skulle den komma till så kan det gå fort till slut 9 Made of Stars 12% har styrkan som vapnet men ser väldigt oinspirerad ut i loppen. Måste höja sig ett snäpp om den ska räknas Rank V75-6 A 12 B 7-6-2-9 C 3-4-11 D 5-10 V75-7 Borde vara en straffspark men kusken är emot känns det som! 6 Ble Du gers 30% är ju helt grym för dagen. Ser slagen ut hela tiden men går som tåget hela tiden och gör heroiska lopp gång på gång. Lyckas bara kusken med styrningen så är en svårslagen här 2 Global Adventure 16% var väldigt blek senast men snacket före och loppet innan så var den en snackhäst. Kan man bara komma tillbaka så är den att räkna med 9 Mindyourvalue 7% är svårt att inte gilla. Hedershäst som alltid gör sitt och jag tycker den skall räknas tidigt om man garderar 7 Racing brodda 3% är för lite spelad med tanke på form och läge. Jag tror man kommer ladda här och är den med på upploppet så kommer den att bli farlig. 5 Selmer I.H 5% kan ju göra sådana där omöjliga lopp om den kommer till spets. Tror man kommer ladda allt idag och gå allin och frågan är om det räcker. 8 Stoletheshow 9% är det lite surr om denna omgång då den varit riktigt bra i Norge. Man kommer ladda och frågan är om den kan komma till spets ändå Melander duo 4 Milligan´s School 20% och 10 Disco Valante 1% tror jag får det tufft här Rank V75-7 A 6 B 2-9-7-5-8 C 4-10-11 D 1-3-12 Lycka till idag Jiwa |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
V75
Inlämnat: 2022-02-19, 10:00 Bergsåker Lördag 2022-02-19 Start: 16:20 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 5 Graces Candy (12, 11) 2: 7 Kee Keeper (9, 11) 3: 3, 4, 6, 9, 10, 11 (1, 2) 4: 8, 12, 13 (14, 3) 5: 3, 10 (6, 2) 6: 3, 6, 7, 9, 12 (2, 4) 7: 2, 6, 9, 11 (8, 4) 1x1x6x3x2x5x4 = 720 rader. 720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: BDW CQB DRR Tidig inlämning idag och går tufft ut på det. Avd 1 Spik 5 Graces Candy 19% med ÖK. Snabb häst och vid laddning kanske kan sitta i spets. Alternativt rygg ledaren? Farlig med lucka då. Litar på att Örjan kan greja detta. Öppet lopp. En eller många. Avd 2 Spik 7 Kee Keeper 20%. Kan ta ledningen här. Får den bestämma en bit borde den bli svårslagen i detta gäng. Annars är detta också ett öppet lopp. En eller många. Avd 3 Phoenix Photo känns lite sårbar på denna distans och utgångsläge. Men form och kapacitet för att vinna detta, såklart. Garderar och hoppas på körning, samt en skräll i form av 11 Dark Roadster 3%. Den hade suttit fint här. Avd 4 Två hästar sticker ut både kapacitetsmässigt och spelmässigt, men tar med en tredje. 12 Iceland Radio 3%, som kan spurta vasst med bra resa under loppets gång. Avd 5 Kapabel har hästen varit ett tag men på slutet har ju Bellfaks äntligen hittat rätt och blivit stabil. Flera vinster och intrycket har varit bra. Nu börjar det bli rätt många % dock. Kan säkert bara vinna detta, men dubblar med 10 Troll Solen 9% som är ett bra norskt kallblod ifall favoriten har en sämre dag eller galopperar. Avd 6 Ett rätt öppet lopp, med flera dugliga hästar. Örjan upp denna gång på favoriten 12 Anchor Man 31%, den eviga tvåan. Blir det ett vinnande koncept? Djokovic bra efter sin galopp. Made of Stars mycket betrodd senast, men lite mindre idag. Jacoby Keeper har fått flera lopp i kroppen. Kanske slår till här? Får 6 Axl Brown 4% vinna nån gång? Jag fortsätter spela. Avd 7 Väljer bort Milligans School, så den gör väl ett kanonlopp. Hoppas på att Mindyourvalue W.F eller Sprickelback Face kan skrälla till singelprocent här. Hade kunnat rensa lite på slutet, om man skulle få vara med så länge. Lycka till med spelen idag!
Senast redigerad av Nobleflash den 2022-02-19 klockan 12:30. |
|
|
|
|
|
|
|