Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-07-30, 22:04   #1
 
Reg.datum: dec 2021
Inlägg: 117
Sharp$: 384
Standard

Hambo kval natten mot söndag 31/7


Hejsan

Någon som hittar fasta odds?
Verkar vara svår funnit ... till Meadowlands .. ?
Behöver inte vara "Svenska" vill bara kolla V4a värde.
Känns som Örjan blir väldigt överstreckad ... är ju
liten omsättning än dock.
Countrycalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-30, 23:01   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

https://www.offtrackbetting.com/resu...s-%28h%29.html

Hittar denna men det verkar bara vara Morning-Line Oddsen.

De kan skilja rätt rejält mot banans odds när starten går

De jag tror är mest spelade i varje heat på V4 är

V4:1

8 Venerable antagligen klar favorit och 5 Manon andrahandare

V4:2

8 Rebuff antagligen klar favorit och 7 Periculum har nog större chans än den Melanderhäst Örjan kör i loppet

v4:3

1 Fashion Shooner antagligen klar favorit och 5 Delilah Hanover är klart bortglömd på 3% just nu. Kan bli andrahandare när loppet går

V4:4

10 Joviality S rätt favorit . Enda ( ? ) realistiska motbuden 3 Temporal Hanover och 5 Jiggy Jog S


Man ska nog tänka på att hela 5 från varje försök går vidare till finalen och att flera av favoriterna kan vara nöjda med att säkra en finalplats medan vissa outsiders kan gå all in för att ta sig till final. Tror det skräller till i 1-2 av försöksloppen just på grund av att så många per försök tar sig till final. Just Örjan är ju expert på att vara nöjd med att ta sin häst vidare till final så han är troligen överstreckad i vår svenska V4 Pool som du säger.

Spelar nog ett reducerat med krav på 2 A hästar för att få med ett par outsiders i varje avdelning.



Klistar in länkar till de tips jag hittat

https://nahupicks.com/meadowlands-picks-2

https://ustrottingnews.com/wp-conten...ay-July-30.pdf

https://playmeadowlands.com/handicapping/race-reviews/

https://www.drf.com/news/meadowlands...s-saturday-730

banprogrammet:

https://playmeadowlands.com/wp-conte...7/mxx0730p.pdf
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Countrycalle (+5), ExtremtRik (+5), znipstern (+5)

Senast redigerad av Basse den 2022-07-31 klockan 00:07. Anledning: Hittade DFR:s analyser av loppen också :-)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-30, 23:49   #3
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard



I jakten på odds till Meadowlands råkade jag hitta en artikel om Simon som tydligen var riktigt omtyckt i USA

https://harnesslink.com/usa/outriding-hero-dies-at-16/

R.I.P. Simon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+10)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-30, 23:51   #4
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Countrycalle Visa inlägg
Hejsan

Någon som hittar fasta odds?
Verkar vara svår funnit ... till Meadowlands .. ?
Behöver inte vara "Svenska" vill bara kolla V4a värde.
Känns som Örjan blir väldigt överstreckad ... är ju
liten omsättning än dock.
Hmm odds hade varit intressanta, man ska nog spela Örjan och Temporal Hanover om man får mer än 3 ggr vilket 33 % råkar motsvara... Morning Line vilket inte är mycket att bry sig om sade 7 to 2 men det är för högt imo.

Nu behöver han ju inte vinna för att ta sig till final men de tar alltså över Örjan redan till försöken nu när Temporal o Joviality hamnade i samma heat.

Det problemet är bara ett problem om han verkligen kvalar in till final då det väl är kutym att den som kvalar in hästen kör finalen!? De vill alltså väldigt gärna ha Örjan på Temporal i finalen och varför är det så viktigt om den inte är rätt skaplig?

Med spår längst ut på vingen för Joviality känns nuvarande 33% på Temporal närmast som en grav underskattning.


Visst, svenska poolen lär ligga fel ofta fast just i detta fall vete katten om de inte underskattar Örjan

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-07-30 klockan 23:57.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-30, 23:59   #5
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Svenska spelarna visade som så ofta klassen med 11.20 på vinnaren som gav 35.70 på banan i lopp 1
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 00:43   #6
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
V4:4

10 Joviality S rätt favorit . Enda ( ? ) realistiska motbuden 3 Temporal Hanover och 5 Jiggy Jog S

...
Just Örjan är ju expert på att vara nöjd med att ta sin häst vidare till final så han är troligen överstreckad i vår svenska V4 Pool som du säger.
Mjo när han haft spår 8 i Elitloppet har det hänt mer än en gång.

Här är det dock 10 Joviality som har det svåra läget och Örjan det bättre i spår 3 med Temporal Hanover.

Hästen är hygglig och varför ska man vara extra rädd att just den inte körs för vinst när de tar över Örjan redan till försöket?

Edit:
Sen lät det iofs intressant på Nancy Takters nr 8 Keg Stand som var tillfixad på mer än ett vis bla halsoperation och uppåt efter det samt vald av kusken som valde den före två andra i loppet.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-07-31 klockan 00:46.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 01:16   #7
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Hästen är hygglig och varför ska man vara extra rädd att just den inte körs för vinst när de tar över Örjan redan till försöket?
Förenklar svar : Prispengar

1:a pris i Hamletonian Oaks försök = 20 000 usd

1:a pris Hambletonian Oaks final = 600 000 usd i totala priser ( vinnaren över hälften?)

1:a pris i Hambetonian försök = 50 000 usd

1:a pris i Hambletonian finalen = 1 200 000 usd i totala priser ( vinnaren över hälften?)



5 går vidare från varje försök. Tror hästarna spår i finalen avgörs av rank baseras på rank och prispengar och inte som i sverige att heatsegrarna väljer spår först.
Kan ha fel.

För de med segerambitioner i finalen är det inte viktigt att vinna just idag. Nästan tjänstefel om de vässat för topprestation till försöket. Det viktiga är att ta sig till finalen genom att vara top 5 i kväll. Helst genom gå i mål med krafter kvar.

Jag tror Örjan sitter i spets efter 100m i V4:4. Klart hästen kan vinna men jag tror inte han försvarar ledningen med näbbar och klor då en resa i rygg ledaren eller t.om tredje in ger trolig finalplats och på vanligt Örjan-vis går hästen i mål med lagom mycket krafter kvar. Tränare Melander vet ju om att Örjan är bra på just detta och även att Örjan är bra på att köra i finaler.

Jag har streckat hästen såklart men blir som sagt inte förvånad alls om Örjan är nöjd med en 2:a eller 3:e plats .

Om hästen är överstreckad eller inte har jag svårt att bedöma. Går man för vinst så är nog hästen rätt streckad. Jag plockar nog med ett par skrällar också

King of the North och Keg Stand rensar bra om de vinner.

Senast redigerad av Basse den 2022-07-31 klockan 01:18.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 01:34   #8
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Hade för mig att det var en mix där vinnaren behandlas bättre.

Och precis så står det i Conditions 2022 angående finalen i både Oaks o Hambo -Open (försöken är en historia om rank och seedning som du gissar):

citat :
"Draw. Post positions for all eliminations races will be deter-mined by an open draw. Elimination winners will draw for post positions number one through five in the final. All other finalists will be placed in an open draw for the remaining post positions."

källa:
https://static1.*******pace.com/stat...ian2yo2022.pdf

om länken inte funkar är det "Contitions 2022" på denna sida:
https://www.hambletonian.com/upcomin...s/hambletonian



Således är det enda som räknas vinst om man inte vill lita på lotten för startspåret i finalen.


Tvärtom mot vad du "tror".

Sen må du ha 600.000 skäl att veta bättre än mig Grattis
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 01:47   #9
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Sen är det ju just det, varför skall Joviality köras mer för vinst än en med bra spår och Örjan med ständig "röta"

Ok, det borgar eventuellt för skräll att man tänker på finalen tätt inpå men alltså Örjan är ju inte direkt bortlottad här med spår 3 .
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 02:23   #10
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Man ska ha klart för sig att där dyker upp nya högpresterande 3-åringar hela tiden

Men

Oj vad nöjd han verkar vara med Rebuff avd 2 (och iofs Manon i avd 1) Lucas Wallin.

V4:

1) 5
2) 8
3) 1 5 6
4) 3 6
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 02:39   #11
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Lätt vinst för favoriten Venerable i första.

20kr i utgångsvärde är inget man gör frivolter för direkt.

Hade med 1 Yanaba 2,67% på 4 streck och hade inte haft något emot en vinst istället för en andraplats där. Fast vinnaren hade nog en växel till om någon på allvar skulle hotat om försöksvinsten. 1 Yanaba ska nog bevakas i finalen som Platsspelsobjekt om hästen lottas till ok spår. Har en fin spurt att tillgå.

Då hoppas jag mitt andra skrälldrag 1 Cool Papa Bell 2,77% skräller i avd2. Klart intressant som platsspelsobjekt om man får över 4ggr.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+11)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 02:49   #12
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Venerable vann lätt.

Hade ingen aning om det mesta, förutom att jag lyssnat in lite och då låter Rebuff som halvklar.

Efter spelstopp hörde jag att banans expert tippar 3 Tempural Hanover och 4 Slay i Jovialitys lopp tror det var i nämnd ordning samt 1-4 i loppet före.

Försök brukar väl bli lite favoritparader med någon enstaka skräll rätt ofta!?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 02:55   #13
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Rebuff vinner överlägset - 21 kr i värde på V4

Då har jag valt fel taktik på V4 som inte valt flerbong.

Har kvar:

Avd3) 1,4,5,6
Avd4) 3,4,5,6,8,10

Måste ha in 4 Raised by Lindy eller 5 Delilah Hanover för att undvika katastrofalt låg utdelning. Inser att 1 Fashion Schooner har bra vinstchans men mitt drag i loppet är helt klart 5 Delilah Hanover som jag tror är ett bra platsspelsobjekt om man får 3,5 ggr som det ser ut just nu.

Senast redigerad av Basse den 2022-07-31 klockan 03:01.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 02:56   #14
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

1.30 på Rebuff på banan.

Inte direkt överstreckad med 45% trots solklar svenskanknytning och hyllad av Lucas och Bernie i Liven.

Kanske spelarna spelar enligt morning line oddsen ?

Edit: 1.20 till och med...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-31, 03:09   #15
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Den där Fashion Schooner ser het ut dessutom med de därna mystiska vita knäskydden, nej jag gillar nog nuvarande 10 ggr på banoddset på Åkes 6 Baptism och motspel rent allmänt.

Edit: blir inte förvånad om 1an hoppar under vägen.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2022-07-31 klockan 03:11.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td