Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-09-19, 12:37   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Onsdagen 21/9 - Åby/Solvalla - V86 mm


Här pratar vi om onsdagskvällens tävlingar på

ÅBY

Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej

Aktuellt väder hittar ni här: Mölndal



SOLVALLA

Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Aktuellt väder hittar ni här: Solvalla

Lycka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 13:25   #2
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Ser upplagt ut för favoriten i första - 5 Tipsy Bartender


Har ju hjälpryttare med sig i form av Frodes andrahäst 7 Dixiechick Hanover.

De startarde i samma lopp även på Axevalla 22/7. Tipsy Bartender är inte så speciellt startsnabb. Men Frode kommer ladda för spets med sin. Får hann inte ledning själv så att han kan släppa till Tipsy Bartender så kommer han se till att det gått för fort i täten genom att ge den som snuvat honom på ledning en rejäl tryckare och därmed bädda för Tipsy Bartender.

Så kördes loppet på Axevalla!

Så inte nog med att Tipsy Bartender är bästa hästen, den kommer få loppet serverat av stallkamraten också.

Så man får nog svälja det stora favoritskapet och spika ändå.

På V86 hänger utdelningen på att det skräller i minst ett lopp. Jag tror inte man ska leta den skrällen just i avd 1. Kan bli bra utdelning ändå när avdelning 8 gått i mål.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 13:38   #3
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22761
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Ser upplagt ut för favoriten i första - 5 Tipsy Bartender


Har ju hjälpryttare med sig i form av Frodes andrahäst 7 Dixiechick Hanover.

De startarde i samma lopp även på Axevalla 22/7. Tipsy Bartender är inte så speciellt startsnabb. Men Frode kommer ladda för spets med sin. Får hann inte ledning själv så att han kan släppa till Tipsy Bartender så kommer han se till att det gått för fort i täten genom att ge den som snuvat honom på ledning en rejäl tryckare och därmed bädda för Tipsy Bartender.

Så kördes loppet på Axevalla!

Så inte nog med att Tipsy Bartender är bästa hästen, den kommer få loppet serverat av stallkamraten också.

Så man får nog svälja det stora favoritskapet och spika ändå.

På V86 hänger utdelningen på att det skräller i minst ett lopp. Jag tror inte man ska leta den skrällen just i avd 1. Kan bli bra utdelning ändå när avdelning 8 gått i mål.

Håller med Basse
Det var något så jag läste loppet också.
Min tanke ikväll är o börja med två spikar.
I andra loppet bör Destiny Effe ha bra chans o hålla ut värsta motstånderen nr.5 och tar Goop spets, så är det stor chans att den leder runt om.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 13:48   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Jag har för närvarande två hästar i första loppet: favoriten Tipsy Bartender och skriket Jiggy och i andra har jag spik på Destiny Effe som Goop verkar vara väldigt nöjd med. Har även spik på Combat Fighter (kusken till trots) och Highway to Hill (spåret till trots). Det är dock tid kvar för eventuella korrigeringar. Kanske ska man ha med Hamres egna uppsittning i första då den troligen får open strech-hålet.

Senast redigerad av Shooter den 2022-09-21 klockan 13:52.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 13:52   #5
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

@ Dahle

Man kan nästan börja med 3 raka spik

Jag kastar mig normalt inte över Hanna Lähdekorpis styrningar och spikar men det ser onekligen bäddat ut för hennes 4 Wish me Magic.

Kan ju inte bli fel för den idag, hamnar hästen invändigt finns snikspret att tillgå. Vi såg sist vilken fin speed hästen har när man slog av Inspiration via en ruskig slutspeed via snikspåret.

Jepson kör nog till ledning. Adrian kan väl knappast hålla sig från att gå upp och pressa med sin Nimczyktränade häst?

Blir andra ut eller rygg ledare för Hanna. Då ska Wish Me Magic bara avgöra på speed över upploppet.

Enda resan som vore illa är ett lopp i dödens. Tror inte hon säker sig dit utan går ner på innerspår så fort tillfälle ges. Skulle hon trots att hamna i dödens är det bara att köra lite lugnare så kommer Adrian och avlöser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+8)
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 13:53   #6
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

En lite påminnelse bara:
Att Frode Hamre snackar upp en häst och vinner med en annan från stallet har hänt mer än sällan. I och för sig är det oftast i samband med starter i hemlandet som detta har för vana att inträffa, men jag litar inte på informationen från det stallet till 100%.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linfre (+5)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 13:59   #7
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Det är många som spikar Akilles Face efter kastrationen, men den vågar jag inte lita på ännu.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 13:59   #8
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
En lite påminnelse bara:
Att Frode Hamre snackar upp en häst och vinner med en annan från stallet har hänt mer än sällan. I och för sig är det oftast i samband med starter i hemlandet som detta har för vana att inträffa, men jag litar inte på informationen från det stallet till 100%.
Då hoppas jag han snackar upp sin egen styrning i avd1

Har inte läst någon intervju från Frode utan bara gått på intryck i arkivet och hur de ”teamkört” förut.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 14:03   #9
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Då hoppas jag han snackar upp sin egen styrning i avd1

Har inte läst någon intervju från Frode utan bara gått på intryck i arkivet och hur de ”teamkört” förut.
Jag hade precis innan läst Travcash:

”5 Tipsy Bartender (V86-1) förlorar inte det här loppet vid sunda vätskor. Carl Johan Jepson och Frode Hamre har nämligen målat upp en plan på förhand, där chefen själv kör till ledningen med Dixiechick Hanover, för att i skede två överlåta befälet till stallkamraten. En vattentät historia, där dessutom spikförslaget är den klart bästa hästen i fältet. INGENTING kan gå fel. Bläddra vidare!”

Antog utan vidare att ni gick på samma info, så jag kan ha dragit en något förhastad slutsats
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 14:10   #10
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Jag hade precis innan läst Travcash:

”5 Tipsy Bartender (V86-1) förlorar inte det här loppet vid sunda vätskor. Carl Johan Jepson och Frode Hamre har nämligen målat upp en plan på förhand, där chefen själv kör till ledningen med Dixiechick Hanover, för att i skede två överlåta befälet till stallkamraten. En vattentät historia, där dessutom spikförslaget är den klart bästa hästen i fältet. INGENTING kan gå fel. Bläddra vidare!”

Antog utan vidare att ni gick på samma info, så jag kan ha dragit en något förhastad slutsats

Har slutat lästa Travcash tips.

Men ser att de resonerar som jag :-/

För mig klarnade loppscenariot efter att jag kollat flera starter i arkivet med Frodes två i första avdelningen.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 14:55   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Dagens Åby Funderingar

V86 1) Troligt löp cenario med de två betrodda Hamre hästarna är beskrivet i detalj av Basse och Dahle. Jag håller med till 100%. Men 68% are är alltid trevligt att försöka fälla. Jag gillar 3 Jigge skarpt. Härdad i tuffa gäng och vi har ju trots allt OS. Men visst luktar det tredje invändigt. Att strecka 3-5-7 kanske kostar mer än det smakar ?

V86 3) 5 Souvenir D’inverne lekte med packet senast till 40ggr slanten. Blir med rätta hårt bevakad idag. Fixar han en 10 tid igen är nog saken klar.
1 Bravo Santana. Smygform och här kan vi ha OS stänkaren. Gått bra i skymundan hela sommaren.
Loppets överpace stänkare är :
8 Jank Summerland. Funkade inte barfota senast. Detta är normalt en tuff vinnartyp. Såg grym ut i värmningen senast men funkade inte i loppet.
11 Izzi’s Newport. Ok kanske bortlottad men en distans gynnad rackare.
Psst Hanna som favorit på fel distans är iskallt i min värld.

V86 5) 9 Staro Mack Crowe gillar jag skarpt. En härlig Petri Puro uppfödning. Ok tuff läge men hästen är tuff och kan sänka allt till slut.
3 Pingis har oxå visat bra kunnande i tuffa gäng. Ok lite kusk minus men kom igen Carlos och visa att du kan vinna lopp.

V86 7) Grymt öppet Stayerlopp för 4 åringar.
Ok den förnuftige kanske nöjer sig med 1 Oblivion, 2 Hawker och 3 Eagle ! Men jag vädrar stänkare på 20 och 40 volten. Inte så många att runda.
5 Conch On In. Tyvärr osäker men med på linjen felfri.
8 Custom Cash. Osynad norrbagge som aldrig vunnit men inte f-n åker Ola Nordman till Åby med en chanslös häst. 0% och 77 ggr känns helt fel.
9 Full Of Muscles. Toppform och rutinerad för klassen.
Ok 7 Akilles är kanske är farlig att glömma men 70-80% galopprisk. Felfritt i 3 varv ? Nej Knappast.

Om jag spelar gäller det att hitta spikarna på Solvalla annars pallar inte lädret. Men det luktar bra utdelning.
God tur med spelet alla trav filurer.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 15:04   #12
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

Tidig inlämning

Bartendern och Destiny Effe tror jag, precis som flera andra, vinner sina lopp från ledningen. I sjunde är känslan att det står mellan Eagle Rock och Hawker Typoon. Båda sitter ju bra på det direkt och ingen släpper väl ner någon när dom kommer? Chansar iaf på att Thurberg har starkaste hästen av dom två.

Stänkare: Avd 3, 1 Bravo Santana. Avd 4, 6 Bajaro B.R. Avd 5, 3 Pingis

Shapes

Lycka till ikväll!

V86
Inlämnat: 2022-09-21, 15:25
Solvalla, Åby
Onsdag 2022-09-21
Start: 20:30
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Tipsy Bartender (7, 3)
2: 3 Destiny Effe (5, 4)
3: 1, 4, 5, 6, 7, 11 (3, 2)
4: 5, 6, 10 (2, 3)
5: 1, 3, 4, 11 (7, 8)
6: 9, 14 (6, 1)
7: 2 Hawker Typoon (3, 1)
8: 3, 5, 7 (4, 12)

1x1x6x3x4x2x1x3 = 432 rader.
432 x 1 x 0,25 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: PBK QTH NCX
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 15:34   #13
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

Självklara spikar på papperet borde vara 5 TIPSY BARTENDER (avd 1) samt 4 WISH ME MAGIC (avd 3). Samtidigt får man en olustkänsla över att det kommer att ske något annorlunda än vad man tänkt sig.

Sedan blir det inte bättre av att kolla på "8 Rätt" där man sitter och drar fram långsökta drag som 9 BUTTERFLY FACE (avd 1).
Sedan snackar man om andra halvt långsökta varianter i form av 3 GLOBAL ACTION och 11 IZZI'S NEWPORT i avdelning 3.

Varför håller dom på så här?
Verkar som att dom har som jobb att lyfta from onödiga skrällbud.

Nej för sjutton, ser det bra ut "på papperet" så blir det bra "i verkligheten" med säger vi.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2022-09-21 klockan 15:38.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 15:40   #14
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
En lite påminnelse bara:
Att Frode Hamre snackar upp en häst och vinner med en annan från stallet har hänt mer än sällan. I och för sig är det oftast i samband med starter i hemlandet som detta har för vana att inträffa, men jag litar inte på informationen från det stallet till 100%.
Tack för den påminnelsen!!!
Det stämmer ju faktiskt som du skriver.
Jag har också varit med om att han snackar upp "fel" häst.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-09-21, 15:42   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Tack för den påminnelsen!!!
Det stämmer ju faktiskt som du skriver.
Jag har också varit med om att han snackar upp "fel" häst.
Så där höll Bergh på förr i tiden, inte minst på Bergsåker där hans andrahästar skrällde.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td