Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-12-02, 20:11   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 5
Sharp$: 93
Standard

ABCD-system


Hejsan,

Jag kör reducerat med Jokersystemet sedan några år tillbaka och reducerar främst med poäng eller ABC + eventuellt någon ytterligare parameter som startnummer eller utdelning för att runda ner kostaden och öka reduceringsgraden.

Mitt stora problem är att jag HELST skulle vilja spela med ABCD-rank men jag har problem att hitta bra varianter på kraven.

Jag har kört följande begränsningar när jag testat ABCD:

Minst 1st A
Max 1st C
Max 0 D

och

Minst 2st A

Dvs; För att en D-häst ska gå in måste 2st A-hästar vinna. Om bara 1st A-häst vinner har man råd med 1st C-häst.

Problemet är att jag tycker det blir för lite diff i rad-procenten på C- och D-hästar. Så jag tror och hoppas att det finns smartare begränsningar man kan ställa in! Eller? Vad kör ni för begränsningar?

EDIT: Kanske ska tillägga att vi bara kör V75 med två spikar och ett lås (B-höstar), så fyra andra lopp med ABCD-rank.

Senast redigerad av Omygolly den 2022-12-02 klockan 20:21.
Omygolly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-02, 20:22   #2
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Skapa två tillåtna ABC-utfall. ( Inga "D"-hästar alls. )

Sätt Min 1A och Max 1C på första.
Sätt Min 2A och Max 2C på andra.

Gör sedan en u-rad på de hästar som du vill ha som "D" och sätt 0-1 på dessa.

Då tål du antingen Min 1A och ( Max 1C ELLER Max 1D ) , eller Min 2A och ( Max 2C och 0D ) eller ( Max 1C och Max 1D ).

V75-Guiden kör detta upplägg på sitt reducerade system.


Ett annat alternativ är att du ser dig om utan för Joker-världen. Det finns andra reduceringstjänster som klarar extremt flexibla upplägg där man kan styra radfördelningen mellan hästar inom en avdelning på nästan hur man vill.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nollkollolisten (+50)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-02, 20:27   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 5
Sharp$: 93
Standard

Exempel från morgondagens rad.



ABBCCDDDD
Omygolly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-02, 20:30   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 5
Sharp$: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Skapa två tillåtna ABC-utfall. ( Inga "D"-hästar alls. ) Gör sedan en u-rad på de hästar som du vill ha som "D" och sätt 0-1 på dessa.
Intressant, tack för tipset!
Omygolly är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-02, 20:47   #5
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Anledningen till att det blir konstigt är att du INTE tål 2C och 0D med ditt första upplägg.

Det kan alltså bli så att du har ABD kvar på slutet om du börjat med 2A+1C. Då blir det oproportionerligt mycket på D vs C.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td