Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-01-19, 07:52   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 464
Sharp$: 1296
Standard

Spikar som galopperar


Jag har en ledande fråga.

Strax före start, om ni spikat i ett lopp - får ni då någonsin känslan av att den ni spikat kommer att galoppera?

Helt plötsligt VET man att den kommer att galoppera, och så gör den det naturligtvis. Naturligtvis är det också endast den som galopperar. Alla andra hästar går bra.

Skriver utifrån egna upplevelser.
Det kanske bara är mina spikar som galopperar.

Tillägger också att galopprisken ökar då Göran Borgås refererar.
Vid startögonblicket bakom startbilen brukar det i regel låta något i stil med "...och så galopperar favoriten, favoriten är borta...".
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 09:35   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Jag har en ledande fråga.

Strax före start, om ni spikat i ett lopp - får ni då någonsin känslan av att den ni spikat kommer att galoppera?

Helt plötsligt VET man att den kommer att galoppera, och så gör den det naturligtvis. Naturligtvis är det också endast den som galopperar. Alla andra hästar går bra.

Skriver utifrån egna upplevelser.
Det kanske bara är mina spikar som galopperar.

Tillägger också att galopprisken ökar då Göran Borgås refererar.
Vid startögonblicket bakom startbilen brukar det i regel låta något i stil med "...och så galopperar favoriten, favoriten är borta...".
Nej, det kan jag inte påstå. Ett exempel är gårdagens V86:a där jag hade sparlopp på 3 och 5 i tredje loppet. Trean ledde in på upploppet, men såg ju lite tveksam ut, och femman satt i rygg med open strech och såg bara bra ut. Trean hoppar och därefter blev nog Conrad lite för ivrig på sin häst och då hoppade den också. Annars hade Conrad vunnit med största sannolikhet. Så ibland hoppar hästar lite här och var, även på målrakan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 10:22   #3
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Jag har en ledande fråga.

Strax före start, om ni spikat i ett lopp - får ni då någonsin känslan av att den ni spikat kommer att galoppera?

Helt plötsligt VET man att den kommer att galoppera, och så gör den det naturligtvis. Naturligtvis är det också endast den som galopperar. Alla andra hästar går bra.

Skriver utifrån egna upplevelser.
Det kanske bara är mina spikar som galopperar.

Tillägger också att galopprisken ökar då Göran Borgås refererar.
Vid startögonblicket bakom startbilen brukar det i regel låta något i stil med "...och så galopperar favoriten, favoriten är borta...".
Det kallas torskfrossa. Drabbas de allra flesta av.
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 12:16   #4
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1825
Standard

Hästar som galopperar innan start borde strykas så att man får in reserven istället.
Eller obligatorisk omstart om loppets favorit galopperar eller av någon annan anledning missar starten.
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 14:10   #5
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

Det jag brukar tycka är att om jag är med på 100 målfoton - så torkar min jävla åsna 99 gånger! Det slår aldrig fel, senast igår då jag spikade Hanna L.
Då bör det finnas någon annan som sätter 99/100 istället....
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 14:14   #6
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

och det andra som händer sjukt ofta, är att när valet skall göras mellan 2 hästar - där jag skall spika den ena, så väljer jag fel 9/10 ggr.
Den är man nog inte ensam om...
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 14:21   #7
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Det jag brukar tycka är att om jag är med på 100 målfoton - så torkar min jävla åsna 99 gånger! Det slår aldrig fel, senast igår då jag spikade Hanna L.
Då bör det finnas någon annan som sätter 99/100 istället....
Så det där med att tur och otur ska jämna ut sig gäller alltså inte dig?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 15:42   #8
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4269
Standard

Spik eller inte. Gårdagens avd 3. var ett typexempel nerkokat till den allra sämsta soppan på hur mina spel går. 3 streck - 2,3,5 resulterar i att den av mina hästar i loppet som inte galopperade istället torskar med nos.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 15:42   #9
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lobo Visa inlägg
Så det där med att tur och otur ska jämna ut sig gäller alltså inte dig?
Om det gör det - så kommer jag erbjudas galet mycket tur framöver i både spikval + målfoton. Hittills har jag haft i princip konstant motflyt.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 18:17   #10
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Jag har en ledande fråga.

Strax före start, om ni spikat i ett lopp - får ni då någonsin känslan av att den ni spikat kommer att galoppera?

Helt plötsligt VET man att den kommer att galoppera, och så gör den det naturligtvis. Naturligtvis är det också endast den som galopperar. Alla andra hästar går bra.

Skriver utifrån egna upplevelser.
Det kanske bara är mina spikar som galopperar.

Tillägger också att galopprisken ökar då Göran Borgås refererar.
Vid startögonblicket bakom startbilen brukar det i regel låta något i stil med "...och så galopperar favoriten, favoriten är borta...".
Känner du dig nöjd när du lämnat in kan du ge dig fan på att det går åt helvete. Är du missnöjd med hur du fick ihop det. Då går det oftast bäst. Det är min känsla. Ja och sitter Nybrink med samma spik. Då kan man sluta titta.................
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-19, 21:34   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
och det andra som händer sjukt ofta, är att när valet skall göras mellan 2 hästar - där jag skall spika den ena, så väljer jag fel 9/10 ggr.
Den är man nog inte ensam om...
10/10
50% chans är alltid 100% fel.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 00:00   #12
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
10/10
50% chans är alltid 100% fel.
Det är det jag lever efter "Vad f-n du än gör, gör det inte till en 50-50 chans"
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td