Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-02-09, 12:00   #1
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3334
Standard

Jaha nu är det något skit på gång igen av ATG


Väljer enbart omsättnings %, är inte intresserad av något annat.
Aktiverar mina val som inloggad ”är tydligen viktigt enl ATG-support”. Men efter omstart av datorn ”oftast nästa dag” så är dom förbaskade vinnaroddsen tillbaka i listan! Vem är intresserad av vinnarodds när man spelar streckspel? Någon som vet hur man löser detta?
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-09, 12:06   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Sägs hanteras utan cookies så om du använder samma enhet och tillåter cookies från ATG ska det funka. Vet ej hur det funkar mellan olika enheter.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-09, 12:22   #3
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Sägs hanteras utan cookies så om du använder samma enhet och tillåter cookies från ATG ska det funka. Vet ej hur det funkar mellan olika enheter.


Jag tillåter det mesta från ATG, men det knepiga är att det blir bara vinnaroddsen som kommer tillbaka, inget annat. Får väl testa lite till så kanske det löser sig. Tack för svar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-09, 12:35   #4
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Oh, såg nu en felstavning i mitt inlägg. Sorry!

Utan ska såklart vara utav

Det är alltså cookies som hanterar dessa inställningar. Det var åtminstone vad ATGs folk sa på Twitter igår om det.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-09, 17:09   #5
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Nu har @peklof och ATG betat av det mesta från den lista de fick av mig.

Fick igenom det mesta faktiskt.

In och "känn" på senaste uppdateringen av www.atg.se
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 09:52   #6
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Det stora problemet med ATG är att de valt lösningen med att spara alla inställningar som cookies. En väldigt modern typ 80-talslösning...

Självklart ska inställningarna sparas under användarens konto, så de alltid är de finns där oavsett vilken enhet man spelar ifrån. Så funkar i princip 99% av alla andra tjänster på nätet. Dock inte ATG.

Och jag känner ingen som inte har sin webbläsare inställd på radering av alla cookies när man stänger ned.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pojmonen (+5)
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 10:07   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Det stora problemet med ATG är att de valt lösningen med att spara alla inställningar som cookies. En väldigt modern typ 80-talslösning...

Självklart ska inställningarna sparas under användarens konto, så de alltid är de finns där oavsett vilken enhet man spelar ifrån. Så funkar i princip 99% av alla andra tjänster på nätet. Dock inte ATG.

Och jag känner ingen som inte har sin webbläsare inställd på radering av alla cookies när man stänger ned.
Jag vill absolut inte ha samma inställningar på desktop och mobil.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+100), abstruse (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 10:39   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag vill absolut inte ha samma inställningar på desktop och mobil.
Helt rätt. Dessutom vill jag inte behöva vara inloggad för att mina inställningar ska gälla.
För den som absolut vill radera cookies vid varje sessions avslut, går det utmärkt att lägga till undantag.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 10:40   #9
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Det borde man också kunna välja för lagring under kontot, systemet känner ju av om du sitter på mobil eller dator.

Och vilken information vill du inte visa på mobilen som du visar på datorn?

En sak till jag saknar är att när man klickar upp videos som eget fönster (via lilla rutan med diagonal pil ned åt höger), så finns ingen snabbspolningslist längst ned. Ibland vill man ju bara se start eller målgång.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 10:45   #10
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
För den som absolut vill radera cookies vid varje sessions avslut, går det utmärkt att lägga till undantag.
Visst, du kan sätta upp en lapp på ytterdörren och skriva att endast personal från hemtjänsten får gå in, och sen lämna dörren olåst också.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 11:15   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Visst, du kan sätta upp en lapp på ytterdörren och skriva att endast personal från hemtjänsten får gå in, och sen lämna dörren olåst också.
Varför raderar du då öht cookies om du har inställningen att undantag inte fungerar? Isåfall fungerar det ju inte att radera cookies heller.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 11:21   #12
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Varför raderar du då öht cookies om du har inställningen att undantag inte fungerar? Isåfall fungerar det ju inte att radera cookies heller.
Har aldrig sagt att undantag inte fungerar. Men jag är helt allergisk mot kakor. Har en hackergranne som kan visa vilka trevliga saker man kan göra med kakor, speciellt de som är "undantag".
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 11:28   #13
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Det borde man också kunna välja för lagring under kontot, systemet känner ju av om du sitter på mobil eller dator.

Och vilken information vill du inte visa på mobilen som du visar på datorn?

En sak till jag saknar är att när man klickar upp videos som eget fönster (via lilla rutan med diagonal pil ned åt höger), så finns ingen snabbspolningslist längst ned. Ibland vill man ju bara se start eller målgång.

Jag har snabbspolningslist. Det är bara att dra in muspekaren inom vidoen så visas den annars dolda "videospelarraden".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 11:32   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Valet att inte lägga inställningarna under inloggad eller ej har nog delvis att göra med att det finns krav på "utloggning" inom förhållandevis kort tid från ID-tjänsterna.

Hos ATG är man antingen djupinloggad eller halvinloggad eller inte inloggad alls.

Cookies är inte den perfekta lösningen för alla. Men för att spara val är det nog en avvägning man sett sig tvingad att göra.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-10, 11:35   #15
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

I fullskärmsläge ja, men inte som flytande eget fönster. Saknar också möjlighet att reglera volymen, finns bara på och av.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td