Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-03-03, 18:00   #1
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4681
Standard

andel


Av alla andels spel som gjort har på Sharps dom senaste veckorna(månader) finns ingen vinst.Jag gratulerar alla ni som köpt men för min del är det slut Bättre att köra en Harry vem vet det är i många fall 20 åringar som har noll koll.Viking 90 dock kommer jag följa
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-03, 21:20   #2
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 334
Sharp$: 5213
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Av alla andels spel som gjort har på Sharps dom senaste veckorna(månader) finns ingen vinst.Jag gratulerar alla ni som köpt men för min del är det slut Bättre att köra en Harry vem vet det är i många fall 20 åringar som har noll koll.Viking 90 dock kommer jag följa



Av alla inlägg som gjorts här på Sharps dom senaste veckorna(månaderna) finns ingen mer felaktig än denna.
Jag gratulerar dig som har noll koll men för min del fortsätter jag köpa in mig på långsiktigt vinnande andelsspel.

Ett(1) rätt har du, Viking 90 är både bra och trevlig. Fortsätt på det spåret..

Hälsa Harry..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+8)
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-04, 19:28   #3
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4681
Standard

Att satsa en andel 5 kr känns ju lite off har gjort det men man lär sig.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-04, 20:02   #4
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Att satsa en andel 5 kr känns ju lite off har gjort det men man lär sig.
Vi har pratat om det här förut va? Att klanka ner på andra är inget som hör hemma här. Vänligen sluta med det eller hitta dig en sida att hänga på där sånt beteende uppskattas. Här gör vi det inte!

Känner man för att lira en system för 250kr som andel är det alldeles ypperligt att dela upp den i 50 (då ATGs system funkar så) och då blir andelskostnaden 5kr. Det är helt valfritt att köpa in sig eller avstå.

OK?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+10), ExtremtRik (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-03-07, 11:06   #5
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Tror nog Melander vet att man kan köpa mer än en andel om priset är 5 kr, fast jag har sett andra som bedömer spel efter insats.

Jag gör det även själv men då omvänt, jag uppskattar små system av folk som har tid men kanske inte pengar.

Om någon har pengar men ändå gör en jättebabian med dyra andelar börjar jag fundera...


Vad jag vill klaga på är att väldigt få publicerar sina spel. Inte ens efter spelstopp eller efter spelomgången.
Ännu bättre om de delger sina idéer innan men jag respekterar om man av någon anledning inte vill eller kan det.

Såg i ett allmänt hyfs-inlägg av Gotland att det är fler som är inne på det spåret;

"4. Visa gärna dina spel! Inget krav i vanliga tråden MEN kränger man andelar i andelssektionen bör (ett väldigt starkt bör) man efter inlämning redovisa sitt spel i den tråd man lagt upp för försäljningen. Dels för att vi andra ska kunna heja fram spelet men även för att visa hur man spelar inför kommande andelsförsäljning. "


En förmildrande omständighet är dock att det inte ger jättemycket info om hur någon spelar/tänker när man bara kan spela babianer på V4 andel. Informationen reduceras till något enstaka spikval. Ju större systemet är desto mindre vet man om tankegångarna och för egen del tolkar jag det som brist på tankegångar/insikter.


***

Som Gotland säger är anledningen till lite udda små andelspriser att ATG har max 50 andelar i ett system och att man särskilt på V4 kanske har en viss systemstorlek i tanke, för att spela någorlunda effektivt och inte bara måla planlöst i loppen, säg 480 kr, då är 10 kr lämpligt som pris.

***
Hade man kunnat spela utskrivet på enkelt sätt på V4 o V5 hos ATG som andelsspel hade åtminstone jag gjort fler andelar här.
Gillar inte alls babiansystem på dessa spel, åtminstone inte stora babianlappar, att alla hästar man tar i ett lopp har samma insats på sig. Det går inte att ta betalt för en bra rank om man tex kladdar på 10 hästar i tre lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+50), pojmonen (+10)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2023-03-07 klockan 11:46.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td