Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-07-25, 08:23   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9128
Standard

Tisdagen 25/7 - Jägersro - V75 - Hugo Åbergs mm


Här pratar vi om tisdagskvällens tävlingar på

Jägersro

Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja

Aktuellt väder hittar ni här: Jägersro


Lycka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 09:16   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 145
Sharp$: 57002
Standard

Huvudloppet är ju magiskt. Både sportsligt och spelmässigt. Både Adrian och Per Nordström vill köra i spets dessutom så det kan komma att gå undan. I så fall kanske inte helt hopplöst för Go On Boy som nog är bästa hästen.

I avslutningen får man känsla för startvolten. Erik A verkar köra en mycket kapabel häst som är osynad och Paw M har anmält sin barfota runt om för första gången.

Trav på tisdagar inte så kul dock om man vill ha startlistor att kladda i. Travtidningarna med startlistor kommer först i morgon och har inte tillgång till skrivare under semestern. Men grym sport från första loppet kl 17 till solnedgången så ska kolla alla loppen. Vädret verkar dessutom bli ok vilket ju inte är givet den här sommaren.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 09:34   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Edit:
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 10:33   #4
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Grym kväll på Jägers där vi har flera världsstjärnor i huvudloppet. Några korta tankar:

AVDELNING 1

Bosse har en kalasmärr i 4 Gabi Kyvsgård vilken går bra hela tiden. Tvåa från dödens i hårt tempo bakom Zeudi AMG nu och nu slipper hon henne. BW har deklarerat att det är full laddning mot spets som gäller och kan han ekipaget trycka sig förbi Uhrberg och Nova Mahiron blir hon mycket svår att plocka ned. Ev mogen hög 09-tid från spets om bra förutsättningar vädermässigt. 3 Riet Hazelaar besitter en stark långspeed och är tuffast emot.

AVDELNING 2

2 Wall of Moni trycks av för tät och första 1600 på nordisk mark bör vara en fördel. Erik förstärker i jollen och hästen tål även dödens om så skulle krävas. Spårfördel gentemot värsta konkurrenten i Damon Hill Treb och får därför anses vara förstavalet.

AVDELNING 3

8 Mick N.Boko är mycket bra för klassen och så som jag ser det är det endast spåret emot. Tål dock att göra en del jobb på egen hand och blir inte förvånad om han vinner även med en tyngre löpning. 4 Leroy Boko kan dock bli svårpasserad om Lugauer hittar tät och rätt så öppet i övrigt. 10 Cayenne S.L.M. avslutade 06 sista 200 senast och lär bli farlig om perfekt ryggresa till upploppsrakan.

AVDELNING 4

2 Ester degli Dei har minst sagt imponerat och radar upp sina segrar. Dock tufft motstånd nu och hon lär inte få någonting gratis. Mika har blodad tand sedan helgen och det lär bli full gas bakom 3 Noah Boko. Nås spets så lär han försöka spåra runt om och det kan gå. Hästen matchar de bästa. 1 Everything Bi är kanske bäst av den gula kuskens bud i loppet men riskerar bli över. 4 Eros Jet därför snäppet hetare då startsnabb från spår mitt bakom bilen.

AVDELNING 5

6 Carloforte Font är rejäl och ska tillhöra favoriterna. Tål att göra en del jobb på egen hand. Det finns dock mycket tidiga bud i övrigt och en av dessa är 4 Rossi Garline. Hästen har avslutat rysligt flera starter i rad och med minsta klaff så kan det gå undan upploppet ned. Står verkligen på tur. Det lär laddas från flera håll initialt men skulle Adrian lyckas hålla upp ledningen bakom 1 Boli You S.M. tror jag knappast på släpp. Den här har matchats i tuffa gång en tid och har byggt upp hårdhet. Aktuell även från rygg ledaren. Skrällbud värda att passa är 10 Jetpack samt 11 Grand Ready Cash.

AVDELNING 6

Huvudloppet och vi får se världsstjärnor som 6 Vivid Wise As och 10 Go On Boy gästa Skåne. Den sistnämnda är väl bästa hästen i gänget men bakspår är drygt över korta häcken. Vi har sett hur problematiskt det har varit att hinna fram i tidigare Åbergs-upplagor, oavsett hur fort man avslutar. Exempelvis Proppen mot Ringostarr Treb. Hur som så kan det ändå gå men förstahästen är ändå svenskhoppet 4 Hail Mary efter spårlottningen. Fick ge sig från dödens i Finland senast men var bra på 08-tid och enligt Redén var det ett led i matchningen mot detta. Plockar nog ned Önas Prince ikväll i 9 fall av 10 om utvändigt ledaren. 6 Vivid Wise As gör alltid sitt och den här trion bör räcka. 3 Power är loppets outsider.

AVDELNING 7

Stayerloppet avslutar och 1 Kenzo W. anser jag är omgångens bästa spik. Langeweg vet vad som krävs för att vinna loppet och Erik är vass när han kan köra på klockan där framme i tät. Visst, Mahony vill dit också men Adielsson har bättre häst och är vassare i volt. Stallet viskar om låg 13-tid och jag köper det. Hästen går bra mot toppdjur hela tiden och det oavsett löpningar. Mellanvolten i kväll ser dock stark ut och dessa kan hamna bra på det. King Schermer känns som hetast därifrån och blir nog väldigt farlig om bra ryggresa. Väldigt vass på speed.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 16:07   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 621
Sharp$: 2891


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Klurig V75a. Får se om jag spelar nåt eller spar pengarna tills lördag. Det beror på om det dyker upp någon Jens som kan klargöra omgången. Men dubbeln är klar:

DAGENS DUBBEL

Avd
1: 4 Hail Mary
2: 2 Millmighty

1 x 30,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.

Örjan brukar ju sticka näsan först när det vankas så stora pengar
och Millmighty har ju lysande siffror på distansen.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 16:42   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Klurig V75a. Får se om jag spelar nåt eller spar pengarna tills lördag. Det beror på om det dyker upp någon Jens som kan klargöra omgången. Men dubbeln är klar:

DAGENS DUBBEL

Avd
1: 4 Hail Mary
2: 2 Millmighty

1 x 30,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.

Örjan brukar ju sticka näsan först när det vankas så stora pengar
och Millmighty har ju lysande siffror på distansen.
Mitt DD drag.

DD 1) 3-6-8-10. På papperet ser det ut som ett Åbergs Överpace XL. Feg spikar nog Power på en chans DD.
DD 2) 3 Versace Face. Perfekt Örjan läge och jag gillar allt oddshöjande nedåtsnack på hästen.

Psst om jag spelar så spelar jag på Malta bolagen. Endast DD. Bara så du vet.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 17:00   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Power


Robban står över och Mika tar över. Hm jag gillar Mika som kusk men det känns som ett minus. Robban känner ju hästen och har kört in miljoner med Googoo Gaagaa filuren.
Power är ju min superstänkare i Åbergs !!

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-07-25 klockan 17:04.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 17:12   #8
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Power har ju inte gått i ett kortlopp, nånsin. Vann i juni i Skellefteå i ett långlopp.
Jag har väldigt svårt att se att den skulle vara spelvärd i Hugo Åbergs? Kanske om hästen hade varit 10år el äldre (det sägs ju att äldre hästar går bättre över kort).
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 17:14   #9
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Robban står över och Mika tar över. Hm jag gillar Mika som kusk men det känns som ett minus. Robban känner ju hästen och har kört in miljoner med Googoo Gaagaa filuren.
Power är ju min superstänkare i Åbergs !!
Han har väl "ont i ryggen" igen...
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 17:16   #10
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5753
Standard

V75
Inlämnat: 2023-07-25, 18:14
Jägersro
Tisdag 2023-07-25
Start: 19:20
Kostnad: 135,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Collier I.T. (1, 3)
2: 2, 5, 6 (1, 9)
3: 12 Generalen D.K. (8, 10)
4: 3 Noah Boko (2, 1)
5: 1, 3, 4 (2, 7)
6: 2, 3, 4, 5, 6, 10 (8, 1)
7: 6, 7, 8, 11, 12 (3, 1)

1x3x1x1x3x6x5 = 270 rader.
270 x 1 x 0,50 kr = 135,00 kr
Totalt: 135,00 kr.
Rättningskod: GLH CGS RZM

En rad för att vara med!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10)
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 17:26   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Han har väl "ont i ryggen" igen...
Tja jag lider med Robban. Ok Åby satsningen var väl lite väl vidlyftig och inte genomtänkt och det verkar som han bränt ljuset i båda ändar senaste åren. Men tuffa trav branschen kräver sina offer.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 17:29   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Power har ju inte gått i ett kortlopp, nånsin. Vann i juni i Skellefteå i ett långlopp.
Jag har väldigt svårt att se att den skulle vara spelvärd i Hugo Åbergs? Kanske om hästen hade varit 10år el äldre (det sägs ju att äldre hästar går bättre över kort).
Håller med till en viss del men hästen är bra iordning och visst luktar det överpace. Kom igen Mika.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 17:55   #13
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Håller med till en viss del men hästen är bra iordning och visst luktar det överpace. Kom igen Mika.
Om vi bortser från Skellefteå, så var det ju januari -21 i Frankrike den vann senast.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 18:11   #14
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Om vi bortser från Skellefteå, så var det ju januari -21 i Frankrike den vann senast.
Så är det men startade ganska sparsamt nere i Paris 21 o 22. Men jag tror på hästen. Har ju trots allt Orlando Vici som morfar. Måste ju leta halmstrån.
God tur med liret Skaegget. Förlåt mitt envisa tjat men vinner Power är det korsdrag i kuponghögen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Skaegget (+7)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-25, 18:24   #15
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 081
Sharp$: 3306
Standard

EA på galen överpace, tack!

Det är ju självaste f.. Tipsy hade troligtvis brakvunnit utan brasa.

Borta direkt!
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td