Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-07-27, 15:18   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2909


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Lördag 29 juli V75 Hagmyren


Äntligen en RIKTIG V75:a med de vanliga klasserna och blandat mellan volt och auto på kort, medel eller lång distans. Det är då jag tycker det är roligast!

Jag tror det blir flera två-hästars-lås för min del och den enda spiken jag fastnar för så här direkt är 11 H.C:S CRAZY HORSE i avd 5. Daniel låter tummen upp på den.

I sista avd plockade jag just bort 1 AETOS KRONOS. Jorma Kontio från spår ett med jänkarvagn låter inte så lyckat. Plockar med 5 FROM THE MINE istället. Ulf Ohlsson upp.

I kalla loppet ville jag spika norsken 4 PAVE SOKKEN som får svensk toppkusk men känner mig tvingad att ta med 1 TRÖ KASPER från bästa spåret i voltstart.

Övriga lopp får jag klura på lite mer och invänta kloka synpunkter från publiken.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2023-07-27 klockan 16:07.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 10:33   #2
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

V75-1 funderar jag på spik på 4 Poleposition.
Ser att 7:an har pratats upp som 1:an i loppet av Aftonbladet, men tror 4:an är bästa hästen i loppet,skulle jag ta ett lås blir det med 11 i stället.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 12:45   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2455
Standard

Hörde jag just Daniel Redén säga "Jag blir förvånad om han förlorar felfri" om Poleposition? Han brukar sällan, för att inte säga aldrig, sticka ut hakan med sina chansvärderingar!
Difsteve är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 13:28   #4
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 20
Sharp$: 368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Difsteve Visa inlägg
Hörde jag just Daniel Redén säga "Jag blir förvånad om han förlorar felfri" om Poleposition? Han brukar sällan, för att inte säga aldrig, sticka ut hakan med sina chansvärderingar!
Källa? Vilken intervju?
NickNack är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 13:34   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2909


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Difsteve Visa inlägg
Hörde jag just Daniel Redén säga "Jag blir förvånad om han förlorar felfri" om Poleposition? Han brukar sällan, för att inte säga aldrig, sticka ut hakan med sina chansvärderingar!

Var sa han det? På hemsidan säger Redén: "Det är väl spåret emot. Han är stor och klumpig, man vet aldrig, det är andra hästar och det ska gå fortare än i början av karriären-" Spår 4 är väl problematiskt i volt om man är stor och klumpig? Lägg därtill att det är ny kusk. Mika Forss i all ära, men jag vågar nog inte spika POLEPOSITION med dessa frågetecken. Men den ska givetvis med på kupongen.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 15:31   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2909


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Örjan har lämnat återbud till morgondagens V75a men kör på V64 ikväll på Halmstad. Då kan det väl inte vara ryggen som spökar?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 15:36   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Örjan har lämnat återbud till morgondagens V75a men kör på V64 ikväll på Halmstad. Då kan det väl inte vara ryggen som spökar?
Nej han ska väl flyga över till United States Of Amerika och köra Hambletonia kval. Det lockar och kanske lönar sig mer än att harva i V75.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 15:39   #8
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Örjan har lämnat återbud till morgondagens V75a men kör på V64 ikväll på Halmstad. Då kan det väl inte vara ryggen som spökar?
Han kör väl Hambokval på Meadowlands imorgon

antar han åker halmstad Cph o så flyg USA


Var så för inte så många år sedan, Örjan strök sig för att köra i USA, men tror det var själva hambodagen inte kvalen, eller var det kanske Breeders finalerna, har i vart fall hänt tidigare
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 15:45   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Han kör väl Hambokval på Meadowlands imorgon

antar han åker halmstad Cph o så flyg USA


Var så för inte så många år sedan, Örjan strök sig för att köra i USA, men tror det var själva hambodagen inte kvalen, eller var det kanske Breeders finalerna, har i vart fall hänt tidigare
Det var ifjol som Örjan gjorde precis samma sak. Blev 10.000 i böter då. Förutsätter att det blir (minst) samma straff i år. Uteblir från tävling utan giltig orsak.
Enormt respektlöst mot sina svenska kunder. Jag kan förstå att det lockar med möjlighet till en Hambo-seger men då borde han avstått från att göra sig tillgänglig till veckans V75. Pengar har han så det räcker och blir över, så även om det inte blivit någon uppsittning i Hambot hade han överlevt en helgs semester.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 16:00   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Det var ifjol som Örjan gjorde precis samma sak. Blev 10.000 i böter då. Förutsätter att det blir (minst) samma straff i år. Uteblir från tävling utan giltig orsak.
Enormt respektlöst mot sina svenska kunder. Jag kan förstå att det lockar med möjlighet till en Hambo-seger men då borde han avstått från att göra sig tillgänglig till veckans V75. Pengar har han så det räcker och blir över, så även om det inte blivit någon uppsittning i Hambot hade han överlevt en helgs semester.
Nja jag hade nog gjort likadant. Hambo är Hambo och det smäller väl högre än Svenska travets elitserie. Örjan har väl dessutom passerat Zenit i ålder och status och vill väl ta chansen. Det finns väl gott om goda ersättnings kuskar och han har väl matat in tillräckligt med stålar i Brixton käften.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 16:09   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Nja jag hade nog gjort likadant. Hambo är Hambo och det smäller väl högre än Svenska travets elitserie. Örjan har väl dessutom passerat Zenit i ålder och status och vill väl ta chansen. Det finns väl gott om goda ersättnings kuskar och han har väl matat in tillräckligt med stålar i Brixton käften.
Jo, jag skrev väl det. Att jag förstår att han vill ta chansen i Hambot. Men då ska han inte först göra sig tillgänglig till V75 den här helgen. Han har med råge råd att stå över den här helgen.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 16:11   #12
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 111
Sharp$: 3899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Var sa han det? På hemsidan säger Redén: "Det är väl spåret emot. Han är stor och klumpig, man vet aldrig, det är andra hästar och det ska gå fortare än i början av karriären-" Spår 4 är väl problematiskt i volt om man är stor och klumpig? Lägg därtill att det är ny kusk. Mika Forss i all ära, men jag vågar nog inte spika POLEPOSITION med dessa frågetecken. Men den ska givetvis med på kupongen.
Jag hörde samma sak idag under livesändingen från V65. Emma hade träffat Daniel under tävlingarna igår och visade ett klipp under sändningen.
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 16:17   #13
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Jo, jag skrev väl det. Att jag förstår att han vill ta chansen i Hambot. Men då ska han inte först göra sig tillgänglig till V75 den här helgen. Han har med råge råd att stå över den här helgen.
Nu var det väl en strykning av uppsatt kusk i Hambot som gjorde att Örjan fick chansen i sent skede. Vid Anmälningen till V75 fanns väl inte Hambo förfrågan. Förstår inte ditt resonemang.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 17:09   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7942
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Nu var det väl en strykning av uppsatt kusk i Hambot som gjorde att Örjan fick chansen i sent skede. Vid Anmälningen till V75 fanns väl inte Hambo förfrågan. Förstår inte ditt resonemang.
Att Hambokval körs denna helg är ingen nyhet. Stämmer som du skriver att han inte var aktuell för häst där i första skedet. Men om han nu är så sugen på Hambot skulle han avstått Hagmyren.
Skulle han inte få en sen inbjudan till Hambot hade alternativet varit en ledig weekend. Nu blev istället 10 hästars tränare/ägare ställda inför att leta fram en alternativ kusk.
Av respekt för sina svenska kunder borde Örjan inte satt sig i denna sits, speciellt som han gjorde samma sak ifjol.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), znipstern (+1)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 17:14   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Att Hambokval körs denna helg är ingen nyhet. Stämmer som du skriver att han inte var aktuell för häst där i första skedet. Men om han nu är så sugen på Hambot skulle han avstått Hagmyren.
Skulle han inte få en sen inbjudan till Hambot hade alternativet varit en ledig weekend. Nu blev istället 10 hästars tränare/ägare ställda inför att leta fram en alternativ kusk.
Av respekt för sina svenska kunder borde Örjan inte satt sig i denna sits, speciellt som han gjorde samma sak ifjol.
Såpass.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 17:18   #16
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2909


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det handlar ju om att man lovat nåt men sen springer till någon annan som ställer fram en större skål med grädde. En lojalitetsfråga alltså. "Ont i ryggen" hade varit mer acceptabelt.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 17:24   #17
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2455
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Var sa han det? På hemsidan säger Redén: "Det är väl spåret emot. Han är stor och klumpig, man vet aldrig, det är andra hästar och det ska gå fortare än i början av karriären-" Spår 4 är väl problematiskt i volt om man är stor och klumpig? Lägg därtill att det är ny kusk. Mika Forss i all ära, men jag vågar nog inte spika POLEPOSITION med dessa frågetecken. Men den ska givetvis med på kupongen.

Han sa det under V65-live från Eskilstuna idag! Han var så klart orolig för spåret dock!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7)
Difsteve är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 17:26   #18
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Att Hambokval körs denna helg är ingen nyhet. Stämmer som du skriver att han inte var aktuell för häst där i första skedet. Men om han nu är så sugen på Hambot skulle han avstått Hagmyren.
Skulle han inte få en sen inbjudan till Hambot hade alternativet varit en ledig weekend. Nu blev istället 10 hästars tränare/ägare ställda inför att leta fram en alternativ kusk.
Av respekt för sina svenska kunder borde Örjan inte satt sig i denna sits, speciellt som han gjorde samma sak ifjol.
Såpass. Vi lägger ner detta lite personliga Örjans upplägg på sitt val av styrningar.
Att stå över styrningar för att det möjligen kan dyka upp en styrning känns lite avlägset i min värld men du kanske har bättre koll på hur Örjan ”borde ” gjort. Det jag ville säga är att jag stöder Örjans beslut.
Tack och hej Leverpastej.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-07-28 klockan 17:31. Anledning: av
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-28, 20:30   #19
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2909


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu börjar ett system forma sig i mitt inre. Vi har barnbarn med övernattning i morgon så jag hinner inte ägna mig så mycket åt värmningar och stallsnack som jag vanligtvis gör.
Det kanske bara är positivt för spelresultatet

Avd 1:
1 Nordic Star Tooma tror jag inte så mycket på men spår ett i volt ska man statistiskt ha med. 4 Poleposition är tveksam för mig nu när Örjan gräver guld i USA. Får ändå plats på systemet på sin grundkapacitet. 5 Galant Ima har jobbigt spår men bra statistik i år. Vågar jag inte lämna utanför. 7 Invisible Sun är min tipsetta. Blir bara bättre och bättre. 11 King Only The One är väl första häst om det skulle bli omstart. Men kan mycket väl bli första häst ändå.

Avd 2:
Har bestämt mig för spik på 2 Aragorn As. MAD låter väldigt uppåt och nu blir det skoryck igen.

Avd 3:
Lås på 5 Deeply Express som har SPÅRET och som vann med samma kusk senast. Samt
otippade 11 Gunvald Tartar. Hanna brukar skrälla på hemmaplan och hästen har gått bra i år. Åtta starter 3-1-1 är inga dåliga siffror.

Avd 4:
Lås på 1 Trö Kasper och 4 Pave Sokken.

Avd 5:
Spik of the week! 11 H.C:s Crazy Horse.

Avd 6:
Ytterligare ett lås, denna gång på lågprocentare. 1 Alabama U.B. Ny kusk. 8 Miss Mighty som kommer från seger på bra tid.

Avd 7:
Även här ett tvåhästars. 5 From The Mine har SPÅRET och får kraftig kuskförstärkning. 8 Zeudi AMG är den givna förstahästen. MAD är väl knappast någon nackdel i sulkyn.

Jag väntar med inlämning tills i morgon så jag hinner läsa Jens om den analysen skulle dyka upp.

GOD TUR!!!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 06:34   #20
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ska till kungliga huvudstaden nu på morgonen. Lämnar in detta där. Hoppas lite
efter gårdagens succé på tvillingfronten...Får kolla i efterhand vid hemkomsten.

1: 4, 6, 10
2: 5, 7
3: 1
4: 3
5: 3, 4, 6, 7
6: 2, 7, 9, 14
7: 1, 7, 8

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 11:26   #21
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 76
Sharp$: 2399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NickNack Visa inlägg
Källa? Vilken intervju?
Redén sa så i v65 programmet.
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 12:26   #22
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Strålande soll över Hagmyren. Hammering på plats. Kommer synintryck vartefter. V4 1 Hanna forslins quick run ute vikken snygg häst.. Noticeem ute.. Lugna farter
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 12:30   #23
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Strålande soll över Hagmyren. Hammering på plats. Kommer synintryck vartefter. V4 1 Hanna forslins quick run ute vikken snygg häst.. Noticeem ute.. Lugna farter
Noticeem gasade ur på upplopsraka travet flöt perfekt.. Fint intryck.
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 12:39   #24
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Teknopys fint intryck.. Rickard AF R. F ute nu travar snyggt..
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 12:40   #25
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Teknopys fint intryck.. Rickard AF R. F ute nu travar snyggt..
Provstarter om 10 minuter
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 12:42   #26
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Provstarter om 10 minuter
Lia stubin åker 100 mil. Fint intryck
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 12:50   #27
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Lion Brodde ute.. Finfin häst.. Den spikas av hammering.
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 13:15   #28
 
Reg.datum: okt 2020
Inlägg: 20
Sharp$: 368
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hammering Visa inlägg
Lion Brodde ute.. Finfin häst.. Den spikas av hammering.
Tack för rapporteringen! Dela gärna med dig av fler intryck
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5)
NickNack är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 13:16   #29
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Leigthon Boko ute fint tryck i travet..
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 13:18   #30
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Nordic star tooma å Andy gel på innerplan nu
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 13:23   #31
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Brageson ute i rätvarv lugnt
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 13:24   #32
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Väntar på Solstorm.. Vill se den innan start... Stormyrans errki ser fin ut
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 13:27   #33
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Önas py är gåvillig. Fint intryck Lönns Heavenly may full gas i bakvarv travar snyggt å fort
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 13:36   #34
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Laradja wirtotutt? Ute i bakvarv joggandes..
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 13:56   #35
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Jaha sprack på v4a.. Eld brand okej.. Mån est ser bra ut.. Månodin åxå.. Väntar på Solstorm fortfarande.. Alfred 4g ute. Fin modell ..
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 13:58   #36
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Solstorm ute nu bakvarv ser fin ut
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 14:01   #37
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Poleposition ute. Körde fort på upploppet ser inte hundra ut i steget. Tittar efter den i nästa värmning
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 14:02   #38
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Self Explosive på ËNGHIEN kl 15.50 lopp 5 (se ATG!!!)


Efter en liten vila startar "Selfen" idag på Enghien. Anders meddelar att det är alldeles för hårda hästar emot(10 startande) och han fick heller inte favoritkusken Alexandre Abrivard som ryttare utan en mera orutinerad Andrea Roussel.

Alexandre kör i stället jättefavoriten 2:an Homer de Frementel som står i 1.40 just nu. Selfen har väl aldrig tidigare stått i så högt odds som nu (26.00) men det är fina prispengar även för andra placeringar. Senaste loppet hösten gjorde var en riktig flopp, ny kusk och inget stämde utan han blev näst sist i mål. Hoppas vila gjort gott och siktar nu på passera nästa milstolpe, dvs 1,5 miljon insprunget 2023

/SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 14:04   #39
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Läckra lucas fort i perfekt stil.. Bra fart
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 14:11   #40
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 573
Sharp$: 1375
Standard

V75

4,7,11
2,4,6,7
5
15
5,11
14
2,7
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 14:15   #41
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Lopp 2 ungdomslopp

en tar 3e spår
en tar 4e spår

Då hjälper det ens att heta Djuse om man sitter i kön,



2 breddlopps vinster räckte för att sätta Djuse pojkarna på sidlinjen
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 14:17   #42
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Duktig hon var Frida!
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 14:19   #43
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 9
Standard

Arragon as på innerplan... Laradja ute full gas ser bra ut..
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 14:58   #44
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 174
Sharp$: 9357
Standard

V75
Inlämnat: 2023-07-29, 16:55
Hagmyren
Lördag 2023-07-29
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 7 (11, 4)
2: 5, 6, 7 (2, 4)
3: 2, 5, 6 (1, 3)
4: 12, 13, 14, 15 (4, 1)
5: 5 Robthebank (7, 3)
6: 14 Isabelle Cash (13, 5)
7: 2, 7, 10 (8, 1)

2x3x3x4x1x1x3 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: ZVX LBR JLM
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 15:02   #45
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Efter en liten vila startar "Selfen" idag på Enghien. Anders meddelar att det är alldeles för hårda hästar emot(10 startande) och han fick heller inte favoritkusken Alexandre Abrivard som ryttare utan en mera orutinerad Andrea Roussel.

Alexandre kör i stället jättefavoriten 2:an Homer de Frementel som står i 1.40 just nu. Selfen har väl aldrig tidigare stått i så högt odds som nu (26.00) men det är fina prispengar även för andra placeringar. Senaste loppet hösten gjorde var en riktig flopp, ny kusk och inget stämde utan han blev näst sist i mål. Hoppas vila gjort gott och siktar nu på passera nästa milstolpe, dvs 1,5 miljon insprunget 2023

/SO
Resultatet

Selfen var med hyggligt och låg faktiskt trea mitt på det långa 400 meters upploppet, men sista biten var krafterna slut och han blev 5 ;a, förmodligen med många tusenlappar i prispengar ändå. 2875 är aningen för långt tycker anders
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 15:11   #46
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Resultatet

Selfen var med hyggligt och låg faktiskt trea mitt på det långa 400 meters upploppet, men sista biten var krafterna slut och han blev 5 ;a, förmodligen med många tusenlappar i prispengar ändå. 2875 är aningen för långt tycker anders
Fick just siffrorna, 5;e platsen gav nästan 40.000 kronor, 3400 euro
vilken penningmaskin, vore ju rena vansinnet att ta hem hästen. Han är ju bara 8 år...........................
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 15:17   #47
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2135
Standard

Lycka till!

1: 7 Invisible Sun (4, 11)
2: 2, 4, 5, 6, 7 (3, 8)
3: 5 Deeply Express (6, 1)
4: 1, 3, 4, 11 (8, 15)
5: 5, 7, 11 (3, 1)
6: 14 Isabelle Cash (8, 5)
7: 1, 2, 7, 8, 10 (9, 5)

1x5x1x4x3x1x5 = 300 rader.
300 x 1 x 0,50 kr = 150,00 kr
Totalt: 150,00 kr.
Rättningskod: KGG LGH RLD
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 15:18   #48
 
ricBLo636s avatar
 
Reg.datum: dec 2012
Ort: Falun
Inlägg: 422
Sharp$: 2451

Första försöket
Stats: 11 - 7 - 0
ROI: 109.81%
Vinstprocent: 61.11%

Standard

V75
Inlämnat: 2023-07-29, 16:14
Hagmyren
Lördag 2023-07-29
Start: 16:20
Kostnad: 756,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 PolePosition (7, 9)
2: 2, 6, 7 (5, 4)
3: 2, 5, 7 (6, 3)
4: 1, 2, 3, 4, 6, 12, 15 (13, 10)
5: 5 Robthebank (11, 1)
6: 1, 7, 8, 10, 13, 14 (5, 9)
7: 2, 7, 8, 10 (1, 5)
ricBLo636 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 15:19   #49
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 191
Sharp$: 3319
Standard

V75
Inlämnat: 2023-07-29, 16:19
Hagmyren
Lördag 2023-07-29
Start: 16:20
Kostnad: 126,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 PolePosition (7, 11)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 7 (4, 6)
3: 5 Deeply Express (2, 6)
4: 15 Björlifanner (1, 3)
5: 3, 5 (7, 11)
6: 7, 10, 14 (5, 8)
7: 1, 2, 5, 7, 8, 9, 10 (4, 3)

1x6x1x1x2x3x7 = 252 rader.
252 x 1 x 0,50 kr = 126,00 kr
Totalt: 126,00 kr.
Rättningskod: BBM FFR DGH
roland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 15:21   #50
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 755
Sharp$: 9136
Standard

Så här fick det bli. Tvekade länge på Wolt... men den fick stanna på bänken idag!

V75
Inlämnat: 2023-07-29, 16:19
Pressbyrån Karlstad Big City Boys V75
Hagmyren
Lördag 2023-07-29
Start: 16:20
Kostnad: 1 837,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 7, 11 (1, 9)
2: 2, 4, 5, 6, 7 (3, 8)
3: 5 Deeply Express (6, 2)
4: 1, 3, 4, 6, 8, 12, 15 (13, 7)
5: 5 Robthebank (7, 11)
6: 5, 7, 8, 9, 10, 13, 14 (2, 12)
7: 1, 2, 7, 8, 10 (5, 4)

3x5x1x7x1x7x5 = 3675 rader
3675 x 1 x 0,50 kr = 1 837,50 kr.

GOGO!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 15:27   #51
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Mika leker med packet med en blåvinnare. Redén stack ut hakan och lovade vinst. Intressant Derbyhäst
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Difsteve (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 15:48   #52
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 851
Sharp$: 2455
Standard

Se där. Robert Bergh lyckas slå Wäjersten i en duell. Det undrar jag om det hänt i år!
Difsteve är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 15:53   #53
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Kul att Robban är pigg och kry efter olyckan. Vinsten känns nog som lite extra plåster på såren. Laredo är i grym form och definitivt värd en vinst efter fina prestationer på V75.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 16:10   #54
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 755
Sharp$: 9136
Standard

Spår 5 på 1640a funkar!

GÖTT!!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 16:16   #55
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Spår 5 på 1640a funkar!

GÖTT!!

Är du på väg att råna banken Lycka till med spår 5.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-07-29 klockan 16:20.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 16:19   #56
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Jäklar vilka fina vinnare som visas upp på Hagmyren idag. Topptravare med grymma tider.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 16:34   #57
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 755
Sharp$: 9136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Så här fick det bli. Tvekade länge på Wolt... men den fick stanna på bänken idag!

V75
Inlämnat: 2023-07-29, 16:19
Pressbyrån Karlstad Big City Boys V75
Hagmyren
Lördag 2023-07-29
Start: 16:20
Kostnad: 1 837,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 7, 11 (1, 9)
2: 2, 4, 5, 6, 7 (3, 8)
3: 5 Deeply Express (6, 2)
4: 1, 3, 4, 6, 8, 12, 15 (13, 7)
5: 5 Robthebank (7, 11)
6: 5, 7, 8, 9, 10, 13, 14 (2, 12)
7: 1, 2, 7, 8, 10 (5, 4)

3x5x1x7x1x7x5 = 3675 rader
3675 x 1 x 0,50 kr = 1 837,50 kr.

GOGO!

Nu vart det ju lite spännande (som Skrallan tycker att ALLT är)!

JOBBA!!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 16:34   #58
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1683
Standard

Uffe….. bara för jag spikade var du tvungen att lyckas fastna.
Ingen rolig styrning, skulle sett till att ta dig ut direkt i andraspår
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 16:55   #59
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 755
Sharp$: 9136
Standard

Gick det där vägen??

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 16:55   #60
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

Tror 5 vann , eller?
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 16:57   #61
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 191
Sharp$: 3319
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Gick det där vägen??

Det tror jag att det gjorde

Lycka till med resten den lär ju sitta själv ser jag resten imorrn då jag ska åka och lyssna på John Holm.
roland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 16:59   #62
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Gick det där vägen??

Härligt. Ser ut som att man hade fru Fortuna på sin sida dubbelt. Först att jag lyckades hugga sista andelen i ert system som alltid är slutsålt på nolltid och sedan målfotot nu. Finns ju grym potential till riktigt fina pengar vid favoritfall i de två sista loppen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 17:24   #63
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Härligt. Ser ut som att man hade fru Fortuna på sin sida dubbelt. Först att jag lyckades hugga sista andelen i ert system som alltid är slutsålt på nolltid och sedan målfotot nu. Finns ju grym potential till riktigt fina pengar vid favoritfall i de två sista loppen.
Surt . Såg länge ut som att det skulle kunna bli favoritfall. Noll rens i princip på Djuses.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 17:28   #64
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Chans till 6 rätt och det kommer inte ens att ge insatsen tillbaka om det går in.
Var så säker på att det skulle skrälla på V75-6 men icke, favoriten vann. trodde faktisk 8:an Miss M skulle vinna
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 17:41   #65
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 128
Standard

Har de slutat diska för upploppsgalopp? Miss M hoppade ju någon meter innan linjen. Full galopp enligt reprisen
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 17:50   #66
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57100
Standard

Italienarens sto övermänskligt bra mot hingstarna. Luktar jackpott på femmorna.

Men blev ett antal hundralappar i vinst på Dahles och Gotlands V75a vilket man får tacka för. Surt ändå när det fanns potential till sexsiffrig utdelning efter fem lopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 17:53   #67
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 504
Sharp$: 3514
Standard

fattar inte vad gör fredrik b larsson ??? dålig kusk
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 17:53   #68
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

4,5,7,10,11
3,5,6,7
5,6
4,12,13,14,15
Rob the Bank
14,15
Million Dollar Rhyme

Borde Levy som jag lät och spikat favoriten i första. Men hade nog oavsett åkt dit på Laredo Boko. Tycker Huddlestone kunde fått vinna där.
Vad är det för häst Zeudi?!?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 17:58   #69
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 755
Sharp$: 9136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Italienarens sto övermänskligt bra mot hingstarna. Luktar jackpott på femmorna.

Men blev ett antal hundralappar i vinst på Dahles och Gotlands V75a vilket man får tacka för. Surt ändå när det fanns potential till sexsiffrig utdelning efter fem lopp.
Vi fick tugga favoriter tyvärr. Surt men vi tar nya tag!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 18:03   #70
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Vi fick tugga favoriter tyvärr. Surt men vi tar nya tag!

Lär dröja innan man lyckas hugga en andel nästa gång. Var första gången jag såg att det fanns andelar och efter mitt köp slutsålt. Kan inte ligga ute till försäljning många minuter.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 18:20   #71
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 640
Sharp$: 22765
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Lär dröja innan man lyckas hugga en andel nästa gång. Var första gången jag såg att det fanns andelar och efter mitt köp slutsålt. Kan inte ligga ute till försäljning många minuter.
Brukar sälja fort. 10-15 min
Surt vi inte fick me en skräll i sjätte, sen trodde jag Clicken var stenklar efter att Zeudi fått sån löpning. Men jäklar vilken skalle på den.
Jaja, vi kämpar vidare. Formen har vi haft ett tag. Bara hoppas på en häg vinst snart.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
olle (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-29, 18:49   #72
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Brukar sälja fort. 10-15 min
Surt vi inte fick me en skräll i sjätte, sen trodde jag Clicken var stenklar efter att Zeudi fått sån löpning. Men jäklar vilken skalle på den.
Jaja, vi kämpar vidare. Formen har vi haft ett tag. Bara hoppas på en häg vinst snart.

Eftersåg nu. Sex rätt, flög på Redens klartecken i första. Ready Cash lämnar en del neurotiska knasbollar. Men ändå, nästa gång Invisible Sun.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-30, 03:38   #73
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3233
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av roland Visa inlägg
Det tror jag att det gjorde

Lycka till med resten den lär ju sitta själv ser jag resten imorrn då jag ska åka och lyssna på John Holm.
”Sommaren dör”

John Holm bodde på Lilla Essinge när jag var grabb,
många av mina kompisar bodde där.
Lilla Essinge var på den tiden Sveriges mest tätbefolkade område,
en liten ö mellan Kungsholmen och Stora Essinge, ett klassiskt arbetarklassområde på den tiden.
Författaren och fd akademiledamoten Klas Östergren växte upp
på Lilla Essinge, han var några år äldre och gick i Rålisplugget
(Rålambshovsskolan) minns hans årgångskamrater Sasse, Snor Anders,
Göran och Eppe från plugget.
Klas Östergren hade hy som en barnstjärt i ansiktet, medans många av hans manliga klasskamrater hade plytet fullt av finnar, det utmärkte honom.
John Holm som var äldre var rejält röd i plåten (ansiktet), samtidigt som
han hade en pigmentfattig hy och spensligt byggd.

Lilla Essinge, denna lilla skitiga ö på den tiden, huserade en av
Sveriges bästa låtskrivare, tänker på det ikoniska albumet ”Sordin”
som håller än idag, trots att det släpptes 1973 (om jag minns rätt).
Samt den fantastiska författaren Klas Östergren, som med tiden blev
akademiledamot, som han senare hoppade av.
Hans roman ”Fantomerna”, om uppväxten på ”Lillan” är en favorit
då jag känner igen det mesta hans beskriver från min egen uppväxt
på Kungsholmen.

Kan inte tänka mig att konserten med den otroligt begåvade Johan Holm
var annat än kanonbra, Mannen som släpper en platta var 20-30 år.

Lyssnade på några spår från ”Sordin” så jag slapp tänka på
att sjuan sprack på att Wäjersten blev målfotoslagen.

Nya tag och hoppas konserten med J Holm var bra.

Jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
roland (+20)
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-30, 09:32   #74
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 191
Sharp$: 3319
Standard

Konserten motsvarade de väntande förväntningarna och fulländades när sommarkvällen gick mot sitt slut och kvällskylan gjorde sig påmind och att han då avfyrade "Sommaren dör" och dess fantastiska text.

Alltid lika speciellt att lyssna på hans texter så din stund med "Sordin" gjorde nog inte dagens trav alltför svår att glömma utan bara lägga på högen av rutin som man samlat på sig med åren.

Man kan om man vill relatera hans två första skivor med travspelande och den spänning och förväntan man känner innan inlämning då "Lagt kort ligger" och som alltför ofta övergår i någon slags "Sordin" stämning men som väl är glimtar det till ibland.

Var så inne på Björlifanner igår och att hans slutrökare skulle bita riktigt bra men det ville sig inte riktigt eller så var upploppet för kort.

Lite Sordin fick Gotlands fina system känna av då det var välgarderat i de två sista men som typiskt nog vinns av favoriterna.

Roland
roland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-30, 14:46   #75
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3233
Standard

”Den öde stranden”
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td