Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-12-21, 14:28   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2904


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Mantorp lördag 23 december


En "riktig" V75:a dan före dan. Start kl 20.00
Intressant att toppkuskarna i ligan väljer Bingolotto istället. Ingen Örjan, inga Djusar, ingen Wäjersten och ingen Goop. Johan Untersteiner skickar upp en del hästar men låter pappa PU köra istället (vilket jag ser som en fördel). Nu får man passa Erik A, PU, Jorma samt Jepson istället. CHAPUY på kort till 8% måste man ju ta med, likaså OLGA UTCA från framspår till 15%. Peter U har varit avstängd ett tag så han tar jag nog med i alla lopp han kör. Två vinster kanske? Kul uppesittaromgång att grotta ner sig i!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-21, 14:50   #2
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57190
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
En "riktig" V75:a dan före dan. Start kl 20.00
Intressant att toppkuskarna i ligan väljer Bingolotto istället. Ingen Örjan, inga Djusar, ingen Wäjersten och ingen Goop. Johan Untersteiner skickar upp en del hästar men låter pappa PU köra istället (vilket jag ser som en fördel). Nu får man passa Erik A, PU, Jorma samt Jepson istället. CHAPUY på kort till 8% måste man ju ta med, likaså OLGA UTCA från framspår till 15%. Peter U har varit avstängd ett tag så han tar jag nog med i alla lopp han kör. Två vinster kanske? Kul uppesittaromgång att grotta ner sig i!
Även kuskarna behöver lite julledighet . V75 start kl 20. Innebär att dom är hemma mitt i natten. Sen är det väl knappast någon av dom som kör istrav på Umåker juldagen men annandag jul finaler på Solvalla . Ska inte Goop till Frankrike i jul förresten ?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-21, 14:53   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2904


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Även kuskarna behöver lite julledighet . V75 start kl 20. Innebär att dom är hemma mitt i natten. Sen är det väl knappast någon av dom som kör istrav på Umåker juldagen men annandag jul finaler på Solvalla . Ska inte Goop till Frankrike i jul förresten ?
Det är klart att de ska ha ledigt, jag tycker bara det gör omgången mer intressant. Men Jorma ger sig ALDRIG.
Pingolåtto nä, häst mycke pra mycke pra!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+10), Difsteve (+5)

Senast redigerad av bosseguldheden den 2023-12-21 klockan 15:51.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-21, 16:30   #4
 
Baltasars avatar
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 80
Sharp$: 176
Standard

Det är en intressant vecka med V75 tävlingar, det lär bli fina utdelningar på 7-rätt lördag, måndag och tisdag.
Umåker (isbana) omgången på juldagen ser rätt svår ut på förhand.

Mantorp omgången,
prognosen på en hård banunderlag, svårt att direkt fastna för någon spik..

V75 Gulddivision, det känns som ett gäng som orkar inte vinna ,DARK ROADSTER blir favorit, Ida har vunnit med honom innan på V75-1640 , många snabba hästar 2, 3, 6, 7 och 8 alla kan öppna vasst, intressant häst att bevaka i uppvärmningen 8 DATS SO COOL med Jepson..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)

Senast redigerad av Baltasar den 2023-12-21 klockan 16:34.
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-21, 16:52   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2904


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baltasar Visa inlägg
Det är en intressant vecka med V75 tävlingar, det lär bli fina utdelningar på 7-rätt lördag, måndag och tisdag.
Umåker (isbana) omgången på juldagen ser rätt svår ut på förhand.

Mantorp omgången,
prognosen på en hård banunderlag, svårt att direkt fastna för någon spik..

V75 Gulddivision, det känns som ett gäng som orkar inte vinna ,DARK ROADSTER blir favorit, Ida har vunnit med honom innan på V75-1640 , många snabba hästar 2, 3, 6, 7 och 8 alla kan öppna vasst, intressant häst att bevaka i uppvärmningen 8 DATS SO COOL med Jepson..
Men Dark Roadster orkar väl vinna? Fyra raka segrar innan senast då den bara fick stryck av High On Pepper och Rome Pays Off. Några såna hästar är ju inte med nu. Tänkbar spik, men jag tar nog med fyra hästar här. Alla de du nämnde utom 2:an.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2023-12-21 klockan 16:54.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-21, 17:32   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 754
Sharp$: 13099
Standard

Dan Före Dan Surr


Ebbinge och Jepson är mina tränar/ kuskdrag. Jag punktmarkerar Rick och Carl Johan.

V75 1) 11 Winner Brodde Surt läge men hästen duger gott i Brons och Uttrarna har stall och kuskform.
1 Midnight Special Lite vinna eller försvinna från spår 1. Försvarar Erik Piken är han med på stregen.
2 Darious Di Poggio Tja vinner inte så ofta men Jepson kanske väcker upp vinnarskallen. Bra läge.

V75 2) Klurigt långlopp.
4 High Hope Lee är väl med rätta hårt betrodd men är knappast distansgynnad.
12 Safira Diablo är måstestrecket. 21 åriga Wilma är en grym driver.
Dessa två Propulsion hästar bör bevakas men det känns onekligen garderingsvänligt.

V75 3) 6 Dark Roadster Distansgynnad första häst i December anpassad Gulddivision.
3 Heart Of Steel och 8 Dats So Cool är väl de som kan utmana trots lite bäst före stämpel på senaste insatserna. Övriga jagar nog julmatlappar.

V75 4) 5 Daytona Roc Chansdrag i öppet stolopp. Äntligen bra läge. En eller många.

V75 5) Klass 2 är ju som bekant Klass 2.
6 Kapten Nemo och 7 Ulla Rolls känns som mina måstestreck. Men den smarte streckar nog framspåren 1 t.o.m. 7.

V75 6) 3 Joe Dalton hoppar varannan gång men är med på stregen om Jorma kör felfritt.
12 Game Brodde har tävlat i stenhårt motstånd hela året. Kanske är lite sliten både fysiskt och psykiskt men har hög grundkapacitet.
5 Major Ass får en stänkarvarning. Lopp i kroppen efter paus och har gått bra i Tyskland tidigare. Dessutom Varennare

V75 7) 4 Moses Boko Felade senast i debuten efter lång paus. Men har normalt mycket spring i benen och funkar bra med skor. Mitt stänkardrag i omgången. Men det är en mycket jämn och lurig Klass 1 historia.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-12-22 klockan 08:27.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-21, 17:47   #7
 
Baltasars avatar
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 80
Sharp$: 176
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Men Dark Roadster orkar väl vinna? Fyra raka segrar innan senast då den bara fick stryck av High On Pepper och Rome Pays Off. Några såna hästar är ju inte med nu. Tänkbar spik, men jag tar nog med fyra hästar här. Alla de du nämnde utom 2:an.

Dark Roadster har en 45-50 % chans att vinna i V75-3.
En tänkbar spik, alternativ en utgångshäst i denna omgång.
Det skräller minst i Gulddivisionen, det här bör man kunna lösa med tre sträck om man avstår från att spika .

Dark Roadster har varit 1:a, 2:a eller 3:a i 7 raka starter.
Dark Roadster har inte galopperat i någon av de 11 senaste starterna.
Dark Roadster vann lopp den här tidpunkten förra året.

Senast redigerad av Baltasar den 2023-12-21 klockan 18:03.
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-22, 17:50   #8
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 56
Sharp$: 611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
En "riktig" V75:a dan före dan. Start kl 20.00
Intressant att toppkuskarna i ligan väljer Bingolotto istället. Ingen Örjan, inga Djusar, ingen Wäjersten och ingen Goop. Johan Untersteiner skickar upp en del hästar men låter pappa PU köra istället (vilket jag ser som en fördel). Nu får man passa Erik A, PU, Jorma samt Jepson istället. CHAPUY på kort till 8% måste man ju ta med, likaså OLGA UTCA från framspår till 15%. Peter U har varit avstängd ett tag så han tar jag nog med i alla lopp han kör. Två vinster kanske? Kul uppesittaromgång att grotta ner sig i!
Bara för att V75an inträffar en lördag den här gången så är det inte den riktiga.
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-22, 19:38   #9
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 111
Sharp$: 3903
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trav-King Visa inlägg
Bara för att V75an inträffar en lördag den här gången så är det inte den riktiga.
Lördag är en ordinare omgång, ingen extra-omgång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+20), Dalglish (+7)
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-22, 20:24   #10
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2904


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trav-King Visa inlägg
Bara för att V75an inträffar en lördag den här gången så är det inte den riktiga.
Vad jag menar med "riktig" V-75:a är att det inte är någon hitte-på-omgång som på måndag med Sixt Biluthyrning och ICA Gourmet och Norrmaskiners lopp utan de ordinarie klasserna. Jippo-omgångar och norska/danska V75:or står jag över. Men alla spelar så klart på allt dom vill!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dalglish (+7)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-22, 21:44   #11
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Vad jag menar med "riktig" V-75:a är att det inte är någon hitte-på-omgång som på måndag med Sixt Biluthyrning och ICA Gourmet och Norrmaskiners lopp utan de ordinarie klasserna. Jippo-omgångar och norska/danska V75:or står jag över. Men alla spelar så klart på allt dom vill!
Nix! Den riktiga v 75 omgången är på Solvalla på annandagen och har varit det sen v 7 började. Lördagens v75 är ett påhitt som Atg har hittat på för att tjäna mer pengar .
För i tiden var det Solvalla på annandagen och bio på juldagen!!
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-23, 08:52   #12
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3159
Standard

Tveksamt om jag hinner läsa på tillräckligt, då jag har fullt upp med julstöket.
Granen skall hemmet, skall julpyntas, laxen är gravad, men det skall rullas köttbullar, göras Janssons, skinkan skall grillieras.......
Tänker osökt på morsan som fixade allt, vilket hästjobb och vi grabbar som kom till dukat bord tog det för givet. Hennes julbord var oslagbart, hon var helt enkelt världsbäst.
Jag och brorsan hade tur i livet som fick henne, hon blev extramorsa åt nästan alla våra kompisar, det fanns utrymme i hennes hjärta för alla.

Plöjt listorna som hastigast, kollat lite på nätet och tidningar.

Winner Brodde är PUs bästa chans, kan vara en chansspik, men på Mantorp med kort upplopp kan bakspåret bli problematiskt, Kolgjini (tror jag stavade rätt, är brutalt ordblind
inte bara stenkorkad) har stallet i absolut kanonform, gillar Midnight Special skarpt, men undrar om valacken riskerar säcken från spår 1?
N Lasse körs av den unge sulkyartisten Wiliam Ekberg, Jögges bästa vinstchans, men hur är
det med galopprisken?

Tror många köper loppet på tre alt spikar någon av de tre mest betrodda, jag letar nog längre ner i lådan och garderar vidare. Triton och Powerbank (spår 5 nu+++) och någon mer.

Blåbärslopp brukar bli överpacade, så 10,11,12 ger ebn hugglig chans till överlevnad, mest
tror jag på Wilma, som är Travrondens schas, hade loppet senast varit 500 m längre hade
Safira Diablo mosat High Hope Lee lätt från dödens. märren har knallform och är under utveckling enl PU. Spår 12 är det bästa spåret 2140 auto blåbärslopp märrar (även på Mantorp).

Guld köpt på 3,6,8
Dark Roadster blir omgångens mest anlitade spik i en klen gulddivision, jag rankar Heart of Steel först trots startbrasa senast, bästa spår, 1640 auto och kan vinna både från spets och
bakifrån med fritt i tid. Pu hade 4 st getingar inför Åby-starten, det blev ”en omotiverad galopp” i starten, orsaken till den höga chansvärderingen var att kusen kändrs kusligt taggad som fastlås på Jägers. ”Näst senast när jag körde honom var han väldigt kaxig som fastlåst
och det är länge sedan jag körde en häst som gick i mål med så mycket sparat.” kan man läsa i fredagens Expressen. Kan vara en chansspik för den med hår på bröstet?

Lite kul att läsa att Marvellous Steel baissas av flertalet proffstippare, ”möter kusar som mött
och slagit bättre kusar”.
Båda påståenden stämmer, men man glömmer att Ebbinges är grymt startsnabb och dragit
det bästa spåret i spårtrappan. Den 4-åriga Muscle Mass dottern är under kraftig utveckling och lär ha en bra bit kvar till kapacitetstaket.
Ebbinge tror märren kommer vara ännu bättre än vid vinsten från spår 8 senast på Valla och
bra bit kvar till kapacitetstaket. Spets, Ebbinges bästa chans, livsform och 1640, given spikide’ när nästan alla proffstyckare baissar i ett annars streckkrävande löp.
Lär trenda nedåt fram till lördag 20.00 ich det är jag bara tacksam för.

Nä, nu till julkäket hela tjocka släkten kommer 10.00 i morgon.

En Riktigt God Jul och en lugn kasse både på spel och från Systembolag.
Här luktar vi bara på korken, julen är till 90% för alla barn som kommer.

Allt gott!

Jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), ms (+10)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-23, 08:54   #13
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 754
Sharp$: 13099
Standard

Dagens ? I min värld.


Tuffa vinterbanor och kyligt väder kan göra upploppet extra långt trots att det är ganska kort på Mantorp. Som vanligt gäller det att hitta stänkarna i ganska öppna lopp bortsett från Guld. Bäddat för favoritseger.

Funderingar.

6 Kapten Nemo Favorit i fara ? Svek som ganska hårt betrodd senast men likväl storfavorit idag ! Lämpligare distans men krävs det brodd så står jag nog över.
3 Joe Dalton Osäker rackare. Dessutom svårbedömt hur Formel 1 racern funkar med vinterdäck ?
7 Jalapeno K Gått bra i enkla gäng men idag är det vassare motstånd.

Under Radarn filurer utan kommentarer.

3 Miss Jibe 5% Måstestreck på min kupong.

5 Major Ass 5% Se ovan.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-23, 11:25   #14
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 183
Sharp$: 9436
Standard

Garderar ni Ninepoints Lasse så glöm för fan inte Brunello Hall!! Ett givet stänkardrag på 3-4 streck. Ny träningsmiljö och nytt upplägg, tränaren positiv. Åtminstone ett platsspel! Jag spikar nog NL som det ser ut..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-12-23, 15:26   #15
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2904


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Nix! Den riktiga v 75 omgången är på Solvalla på annandagen och har varit det sen v 7 började. Lördagens v75 är ett påhitt som Atg har hittat på för att tjäna mer pengar .
För i tiden var det Solvalla på annandagen och bio på juldagen!!
Mystiskt. På min startlista står det att det är guld, silver och bronsdivisionen. Klass I och klass II, dvs vad jag menade med en RIKTIG V75:a. Men vi menar nog olika saker med "riktig". Hur som så är det riktigt nog för att jag ska lämna in ett spel. Min enda spik än så länge är DAYTONA ROC i avd 4. Det är många plus på den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), incitatus (+5)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td