Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-01-28, 19:01   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Lördag 3/2 - Solvalla - V75 Finaler


Söndags Dragen
Äntligen Rikstoto värd namnet. Hög klass på de flesta av loppen.

V75 1) 2 Barbro Kronos Favorit i repris.

V75 2) 6 Mellby Jail Timo + Jorma = Sant.

V75 3) 6 High On Pepper Katja + Jorma = Oxå Sant.

V75 4) 4 Kenobi Mearas Perssons Pack. Stallform är bara förnamnet.

V75 5) 3 Moses Boko Har läget. 11 Global Caps Har bakspår.

V75 6) 7 Jurista Grym Märr. 8 Jewilla Bättre än raden.

V75 7) 4 Tearsinheaven SMACK 11 Esposito smack.

Måndags Stänkare

V75 1) 3 Major Ass Tuff Varennare.

V75 2) 3 Kapten Nemo Har gått bra för Erik på sistone.

V75 3) 5 Dark Roadster Pigg som en unghäst. Men Jorma har väl tre ben i mål från start.

V75 4) 3 Bicc’s Tobee Törnqvist och Pieters har flera grymma 4 åriga hästar i stallet. Se upp i backen.

V75 5) 7 Vision Of Gideon Dreamteamet levererar igen ? Toppform.

V75 6) 4 Dino Cream Luring med stort L.

V75 7) 3 Winner Brodde Toppform. Kan behövas i stenhård Bronsfinal. Klyschan alla kan vinna sitter som en smäck.

Oj många Stänkar treor ser jag !! Hoppas det är ett bra måndags tecken.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-01-29 klockan 13:23. Anledning: Måndags Stänkare
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-29, 11:12   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Tre flagghästar ute: Joe Dalton, Sweetman (men här är det troligt att jag spikar High on Pepper) och Jurista (som jag nog spikar igen).
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-29, 13:50   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tre flagghästar ute: Joe Dalton, Sweetman (men här är det troligt att jag spikar High on Pepper) och Jurista (som jag nog spikar igen).
Underbara tävlingar på Axevalla i lördags trots att jag inte ens kom upp till skamgränsen 5 rätt, men initialt var det mycket spelmässigt mycket spännande i några avdelningar. Nog om detta, nya tag och mer travgodis efter PdA nu
på lördag.

Finaler på Valla är inte kattpiss!
Det fina med finaler är att man, de alltså, som följer travet har bra koll på de flesta om inte alla som startar.

På lördag är positioner kanske inte allt men väldigt avgörande när landets för tillfället bästa hästar brakar samma om fetdegen.

Ekipagen kommer toppade och det lär blir härliga drabbningar över upploppet.

Kul som f..!

Nu kör vi.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-29, 14:47   #4
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Underbara tävlingar på Axevalla i lördags trots att jag inte ens kom upp till skamgränsen 5 rätt, men initialt var det mycket spelmässigt mycket spännande i några avdelningar. Nog om detta, nya tag och mer travgodis efter PdA nu
på lördag.

Finaler på Valla är inte kattpiss!
Det fina med finaler är att man, de alltså, som följer travet har bra koll på de flesta om inte alla som startar.

På lördag är positioner kanske inte allt men väldigt avgörande när landets för tillfället bästa hästar brakar samma om fetdegen.

Ekipagen kommer toppade och det lär blir härliga drabbningar över upploppet.

Kul som f..!

Nu kör vi.
Ja, det är mycket kul lopp. Dominic Wibb i första från bakspår mot nämnda Joe Dalton m.fl. Det vimlar av fina hästar. Jalapeno K. gillar jag skarpt. Kanske en spik. Esposito är också ett spikbud, eller sparlopp med Danao Degli Dei kanske, men den sistnämnda verkar lite sprinterbetonad om man ser till hur den matchats.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-30, 03:59   #5
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 56
Sharp$: 611
Standard

Barbro Kronos finns det inget värde i skall sågas enligt mig.
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-01-30, 10:10   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Trist att Combat Fighter drog spår 12, ville spara karamellen till finalerna på Solvalla.
skulle köras prepare senast och därför körde tränaren själv, så givetvis utanför kupongen
på kusk och prepare’ på Axevalla.

Spiken Combat Fighter till finalen i Silverdivisionen var stenklar både som spik och vinnare tills jag såg startspåret.
Erik A. upp är minst plus 30 m i jämförelse med tränaren Anders Svanstedt, men från
spår 12 i en Silverfinal, tror jag knappast det hjälper.
Graderas ner till möjlig skrällgardering.

Nu blev loppet riktigt svårlöst.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-02, 07:12   #7
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Trist att Combat Fighter drog spår 12, ville spara karamellen till finalerna på Solvalla.
skulle köras prepare senast och därför körde tränaren själv, så givetvis utanför kupongen
på kusk och prepare’ på Axevalla.

Spiken Combat Fighter till finalen i Silverdivisionen var stenklar både som spik och vinnare tills jag såg startspåret.
Erik A. upp är minst plus 30 m i jämförelse med tränaren Anders Svanstedt, men från
spår 12 i en Silverfinal, tror jag knappast det hjälper.
Graderas ner till möjlig skrällgardering.

Nu blev loppet riktigt svårlöst.
Spår 11 nu.......en till strykning så
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-02, 08:43   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Rick Ebbinge


Nyblivne Åby tränaren har rivstartat 2024 och presenterade sig med två segrar på gårdagens V64. Etablerar sig på Dunevad Travcamp granne med Robert Berghcamp. Ett härlig förstärkning till Åbys något svaga tränarkår sedan Gooparna och Veijo försvann och Robban kört lite på sparlåga.
Rick har dugliga hästar i stallet och bra kontakter med travfolket nere i DE och NL. Flera hästar står på kö och Rick är ju en rutinerad kusk och tränare.
Stallet har två vinstdugliga hästar i morgondagens V75 finaler.
Major Ass Psst Varennare och Moses Boko är måstestreck på min kupong.
Välkommen till Åby Rick.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-02, 11:09   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Avd 4)
Manegen ligger väl krattad för hemma-hästarna Never Give Up och Bear High (Timos två), trots deras orutin på bara 5st och 4st starter inalles.

Spännande blir det dock att se Törnqvistans Bicc’s Tobbe, som möter sitt livs
tuffaste motstånd men samtidigt aldrig varit nära att bruka sig vid vinsterna
mot lättare motstånd. Kan vara hur bra som helst?

Samt Love You avkomman Top Score som enl Pakkanen kommer att gå en låg
14-tid i morgon på Solvalla. Spelläggaren hos ombudet denna vecka
(finne förstås) och känner Aripekka personligen, spikar på stort system med texten ” Den är klaaar!”.

Svårt med orutinerade 4-åringar, utvecklingskurvorna kommer i skov och rekordsänkningar med 1-2 sekunder kan komma från ett lopp till ett annat.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-02, 11:43   #10
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

avd 6) Diamantstofinalen/spårtrappa.

Juristas (60%)aktier stärktes ytterligare efter att ha blivit nedstruken ett hack till ett ytterst fördelaktigt spår 6 i spårtrappan.
Jag förstår att många spikar efter uppvisningen senast, hemma häst, släpps till spets och överlägsen senast, då hon utklassade en så pass bra häst som Southwind Boko.

Jag garderar först och främst för att det är märrar, samt att det rensar störtskönt bakom megalampan.
Lady Beluga är kanske tillbaka i praktslag och då går hon i warp-speed över upploppet och
då får publiken hålla i hatten, givet att Jocke haft lite tur med positionerna.
Future Socks är i sitt livs absolut bästa form, garanterat på fotot.
Jewilla har varit skrikhäst i två månader nu utan att få skruva in den, tillika Tarzans stallform.
Penthouse oc blev det korken ur senast för Tarzans springare och Nuncio avkomman gjorde
sitt livs lopp senast=kommer ut i sitt livs form.


Hoppar Daytona Roc som varit sjuk och sjönk som en tegelsten över upploppet senast,
behöver nog ett lopp till.
Samt fantastiska Olga, som måste slangas för att förmås dricka på bortaplan, det är många
timmars skumpande på hästtransporten från Jägers till Valla.

God tur med spelbesluten.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-02, 14:12   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
avd 6) Diamantstofinalen/spårtrappa.

Juristas (60%)aktier stärktes ytterligare efter att ha blivit nedstruken ett hack till ett ytterst fördelaktigt spår 6 i spårtrappan.
Jag förstår att många spikar efter uppvisningen senast, hemma häst, släpps till spets och överlägsen senast, då hon utklassade en så pass bra häst som Southwind Boko.

Jag garderar först och främst för att det är märrar, samt att det rensar störtskönt bakom megalampan.
Lady Beluga är kanske tillbaka i praktslag och då går hon i warp-speed över upploppet och
då får publiken hålla i hatten, givet att Jocke haft lite tur med positionerna.
Future Socks är i sitt livs absolut bästa form, garanterat på fotot.
Jewilla har varit skrikhäst i två månader nu utan att få skruva in den, tillika Tarzans stallform.
Penthouse oc blev det korken ur senast för Tarzans springare och Nuncio avkomman gjorde
sitt livs lopp senast=kommer ut i sitt livs form.


Hoppar Daytona Roc som varit sjuk och sjönk som en tegelsten över upploppet senast,
behöver nog ett lopp till.
Samt fantastiska Olga, som måste slangas för att förmås dricka på bortaplan, det är många
timmars skumpande på hästtransporten från Jägers till Valla.

God tur med spelbesluten.

Xia Lloyd Struken, så nu har Jurista det absolut bästa spåret.
Suck! Nu blir det nog ännu svårare att välta lampan?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-02, 14:43   #12
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Rejält bättre spår för min skrällidé 8 JEWILLA. Det får nog bli 7, 8, 9 och 13 i det här loppet. Det är kul att gadda lite i slutet av dagen. Å andra sidan tänkte jag inleda med tre spikar; 4, 2 och 6. Men vi får se vad Jens analys och nattens drömmar kan ge för impulser.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-02, 15:00   #13
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Xia Lloyd Struken, så nu har Jurista det absolut bästa spåret.
Suck! Nu blir det nog ännu svårare att välta lampan?
Absolut sant men även bättre för Ladyn
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-02, 15:06   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tre flagghästar ute: Joe Dalton, Sweetman (men här är det troligt att jag spikar High on Pepper) och Jurista (som jag nog spikar igen).
Jag bestämde mina två grundspikar tidigt: Jurista och High on Pepper. Lite väl mycket streckade, men jag ska inte hålla på och ändra mig för det. Tredje spik blir troligen Joe Dalton då jag vill ha en icke-favorit också och den var ju den tredje jag nämnde i mitt första inlägg (ovan) om flagghästar så jag bör hålla mig till det.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-02, 15:35   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Fredagssurr


Dan före Dan och det spås vårväder i Nuevo Estocolmo imorgon. Härliga förutsättningar när Rikstoto Eliten skall slicka Guldkalven och även vi spelare.

V75 1) Frågan är om jag skall rygga Björnkollen och låsa på 1-2-3. Typ när två strider vinner en tredje En felfri Dalton drar snabbt och tar piken med skicklige Björn och släpper nog inte ner Farbror Barbro. Tja då sitter väl min ”goe Åby gubbe” Ebbinge på leken Hm kan det vara så enkelt Knappast.

V75 2) Mellby Jail är fredags spiken.

V75 3) High On Pepper är fredag och lördags spiken.

V75 4) Vidöppet lopp med nyblivna 4 åringar.
Call Me Gleipner har lurigt läge och Peter vågar nog inte lägga lasset direkt. Men tydligen ganska startsnabb. Går dessutom med helstängt. Stallet tror stenhårt på hästen och är nog lite bortglömd. Typisk Fredagsstänkare.
Bicc’s Tobee står hårt inne men oxå ett måstestreck.
Kenobi Mearas. Perssons Pack har stallform XL. Smack.
Jäklar viket härligt lopp. Jag streckar så länge lädret pallar. Typ 6-7 streck.

V75 5) 3-7-4-11 kanske räcker

V75 6) Jurista är lite tråkig 60% are men borde gynnas av strykningar. Hm en eller många.

V75 7) Vidöppet är bara förnamnet. Liter inte helt på Adrians racer. Full distans är respekt och tuffa kompisar emot. Uttrarna måste punktmarkeras. Och hockey hästen är livsfarlig trots spår 11.
Nuncio hästen Xanthis Hilton kan ta tredje raka.
Tja får se hur länge pensions pengarna räcker

God tur alla spelfilurer.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-02-02 klockan 16:35.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td