Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-03-17, 16:38   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Måndag 18/3 - Färjestad - V64 mm


V64 1) 3 Lozano Di Quattro PEK årsdebuterar 6 åriga familjehästen som matchats försiktigt men nu börjar klassklättringen upp i eliten. Hästen har grym kapacitet och vinner fram och baklänges i detta halvljumma motstånd.
85% är helt rätt trots årsdebut.

V64 2) 4 Eskils Balder är stark och rejäl. Bra prestation senast. Dencos Nordis satsning bär frukt.

V64 3) 3 Nestor Shermer Varennaren får en stänkarvarning. Har gjort bort sig 2ggr från sura lägen. Dags att spräcka nollan i årsdebuten.
10 Ice In Brego Duger gott i klassen trots bakspår. Ivarsson är en lurig skrällkusk på hemma banan. Men loppet känns vidöppet.

V64 4) 7 Järvsö Karin Grym prestation senast. Gick 26 tid på 1640.
Men Nordisa är som bekant Nordisar.

V64 5) Vidöppet lopp är bara förnamnet.
4 Stan Getz A.T. Goop tränad filur med ett brokigt förflutet. Gjorde 5 starter som 2 åring i Serbien och startade på som 3 åring i Sverige och Serbien.
Har mycket spring i benen. Årsdebuterar som 4 åring efter lång paus.
7 Ove Palema Av någon anledning gillar jag Muscle Hillaren trots att han nästan aldrig vinner och Crebas är Crebas som kusk. Dessutom oprövad på distansen. Ja som ni förstår är det nog säkrast att stå över spel. Hm jag får sova på saken

V64 6) 6 Honey Dun Girl Startsnabb rackare som radar upp andraplatser i ganska beskedliga motstånd. Dags för spets och slut Rosleff
5 Belgique Familjehästen från Lökene gör årsdebut och kan vinna direkt om Björn trycker av. Men det kan vankas preparé inför kommande Rikstoto drabbningar.
Tvåhästars låset känns ganska stabilt så här Dan före Dan.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-17, 18:47   #2
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Daniel Frontline är en riktigt smällkaramell i sista avdelningen, men säkert mest intressant som plats/tvilling-bud. Ska väl klaffa ordentligt för seger. Avslutade klart bra näst senast, men bara ok sist.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 08:30   #3
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
7 Ove Palema Av någon anledning gillar jag Muscle Hillaren trots att han nästan aldrig vinner och Crebas är Crebas som kusk. Dessutom oprövad på distansen.
Det känns alltid olustigt att spika Crebas.
Man lämnas alltid med en känsla av att "Kommer det här verkligen att gå?".
Spikar man Mats Djuse, Magnus A Djuse eller Stefan Persson så känns det mycket tryggare, men Crebas ingjuter inte samma känsla.

Skulle kunna dra upp Örjan Kihlström som "tryggt" exempel också, men han väljer sina lopp, medan de andra vill vinna varje lopp.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-03-18 klockan 08:32.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 10:34   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Det känns alltid olustigt att spika Crebas.
Man lämnas alltid med en känsla av att "Kommer det här verkligen att gå?".
Spikar man Mats Djuse, Magnus A Djuse eller Stefan Persson så känns det mycket tryggare, men Crebas ingjuter inte samma känsla.

Skulle kunna dra upp Örjan Kihlström som "tryggt" exempel också, men han väljer sina lopp, medan de andra vill vinna varje lopp.
Ove Palema med Crebas är absolut inget spikförslag. Ville bara nämna en stänkare för den som garderar med en 3-4-5 hästar typ 4-5-6-7 Spikförslaget är 5 Vision Of Gideon som tassar barfota. Vinner nog om felfri. Men 63% är inte kul.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 11:19   #5
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ove Palema med Crebas är absolut inget spikförslag. Ville bara nämna en stänkare för den som garderar med en 3-4-5 hästar typ 4-5-6-7 Spikförslaget är 5 Vision Of Gideon som tassar barfota. Vinner nog om felfri. Men 63% är inte kul.
Jag förstod att du ej föreslog han som spik, men jag passade på att i förbifarten nämna mina olustkänslor inför att spika Crebas, eftersom du nämnde honom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 13:37   #6
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Mycket av dagens omgång hänger väl på om man tror sig lyckas kunna välta Vision of Gideon?

Har en gammal flagga på den men kommer nog göra ett vältningsförsök ändå idag då Lozano knappast kan torsta mot det där motståndet (väl?)!

Vad kan Crebas med 7 Sara JE i tredje? Tidig i min bok och rent av chansspik för den hugade!

Men jag och många med mig gillar ju inte att singla Crebas så det får nog bli att leta andraspik i annat lopp...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 14:36   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Mycket av dagens omgång hänger väl på om man tror sig lyckas kunna välta Vision of Gideon?

Har en gammal flagga på den men kommer nog göra ett vältningsförsök ändå idag då Lozano knappast kan torsta mot det där motståndet (väl?)!

Vad kan Crebas med 7 Sara JE i tredje? Tidig i min bok och rent av chansspik för den hugade!

Men jag och många med mig gillar ju inte att singla Crebas så det får nog bli att leta andraspik i annat lopp...

Sara JE överraskade alla senast t.o.m optimistiske Crebas med en 13 tid.
Tja en liknande prestation idag så är det väl hästen att slå men låg klass är alltid lurigt.
Jag vill nog ha med 3-6-10 oxå. En Varennare, en Goop häst och en Morgan Ivarsson stänkare.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 15:21   #8
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

5 VISION OF GIDEON (avd. 5) är väl inte helt självklar. Lyckas galoppera ibland.
Alla hästar med minst två galopper i raden kan man väl vara lite vaksam på.

3 LOZANO DI QUATTRO (avd. 1) borde väl rimligtvis vinna.
Föredrar dock två spikar.
Kanske höra om Victor Rosleff låter uppåt på 6 HONEY DUN GIRL (avd. 6).

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-03-18 klockan 15:28.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 15:25   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Mycket av dagens omgång hänger väl på om man tror sig lyckas kunna välta Vision of Gideon?

Har en gammal flagga på den men kommer nog göra ett vältningsförsök ändå idag då Lozano knappast kan torsta mot det där motståndet (väl?)!

Vad kan Crebas med 7 Sara JE i tredje? Tidig i min bok och rent av chansspik för den hugade!

Men jag och många med mig gillar ju inte att singla Crebas så det får nog bli att leta andraspik i annat lopp...

Andraspik ? Tja går du emot 87% aren och lyckas är du en go Gotlands gubbe i min värld
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 15:33   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Andraspik ? Tja går du emot 87% aren och lyckas är du en go Gotlands gubbe i min värld
Trav är trav sa Olle ! Psst har faktiskt hört denna klassiker direkt inför start från Olle när han körde en av mig chanslös delägd häst.
Olle Goop var en grymt jordnära och vänlig stortränare oavsett status på hästägare,
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 15:38   #11
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Andraspik ? Tja går du emot 87% aren och lyckas är du en go Gotlands gubbe i min värld
Han har väl inte sagt att han ska gå emot 3 LOZANO DI QUATTRO.
Jag tolkar det som att han helt enkelt bara är ute efter en andra spik, med tanke på att 3 LOZANO DI QUATTRO är den första spiken.
Tolkar det som att han istället gör ett vältningsförsök på 5 VISION OF GIDEON, vilken i skrivande stund ligger på 63%.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-03-18 klockan 15:42.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 15:52   #12
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

5 VISION OF GIDEON är jag spontant INTE sugen på, men om Jepson låter uppåt på den kanske man ska "stryka medhårs".

Om 3 LOZANO DI QUATTRO och 5 VISION OF GIDEON vinner, känns det spontant som att det blir dålig utdelning.
Samtidigt finns det ju några öppna avdelningar. Förhoppningsvis skräller det till där.

Om det är en klassisk V64 så vinner antagligen bägge storfavoriterna, samt även favoriterna i loppen där man garderat/helgarderat.
Så det slutar kanske med en klassiskt tråkig V64.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-03-18 klockan 15:54.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 15:58   #13
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Han har väl inte sagt att han ska gå emot 3 LOZANO DI QUATTRO.
Jag tolkar det som att han helt enkelt bara är ute efter en andra spik, med tanke på att 3 LOZANO DI QUATTRO är den första spiken.
Tolkar det som att han istället gör ett vältningsförsök på 5 VISION OF GIDEON, vilken i skrivande stund ligger på 63%.
Du har rätt förlåt mitt klumpiga inlägg. Jag ber om ursäkt.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 17:12   #14
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1900
Standard

Den store krigaren (= Gideon) står alltså 40 efter Kungen (= Leroy). Intresseklubben antecknar.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 17:44   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfman Visa inlägg
Den store krigaren (= Gideon) står alltså 40 efter Kungen (= Leroy). Intresseklubben antecknar.
Ja Micke J är ju spetskusk till 100% men 2640 är inte att leka med. Känns som ett bloss som slocknar på upploppet.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td