Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-03-18, 14:23   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Lördagen 23/3 - V75 finaler - Solvalla


Tidig väderprognos visar på sol och +7 grader C på lördag i Stockholm.
Snabb sommarbana är att vänta.
Lite kul är det när man har ett hum om i stort sett alla startande ekipage.

Det är inte ofta jag går på trav nu för tiden, det kan bli ett stopp på hemväg från jakt och fiskeresor i norr, givet att någon bana utmed vägen arrangerar V75.
Kul att uppleva tävlingarna live och skönt med ett stopp på vägen hem mot Stockholm.

Min målsättning är att vara på plats på lördag, om vädergudarna håller vad de lovar i prognoserna.

Hoppas kunna leverera lite stallinfo inför start här på forumet.

Det blir en lugn kasse på lördag, då jag planerar att gå in tungt på annandag påsk, när jättejackpoten skall fördelas.

10 High On Pepper blir omgångens lampa och spekulativt plockar jag med 4 framspår Beartime, Edibear, Click Bait och Phoenix Photo.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-18, 14:59   #2
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Tidig väderprognos visar på sol och +7 grader C på lördag i Stockholm.
Snabb sommarbana är att vänta.
Lite kul är det när man har ett hum om i stort sett alla startande ekipage.

Det är inte ofta jag går på trav nu för tiden, det kan bli ett stopp på hemväg från jakt och fiskeresor i norr, givet att någon bana utmed vägen arrangerar V75.
Kul att uppleva tävlingarna live och skönt med ett stopp på vägen hem mot Stockholm.

Min målsättning är att vara på plats på lördag, om vädergudarna håller vad de lovar i prognoserna.

Hoppas kunna leverera lite stallinfo inför start här på forumet.

Det blir en lugn kasse på lördag, då jag planerar att gå in tungt på annandag påsk, när jättejackpoten skall fördelas.

10 High On Pepper blir omgångens lampa och spekulativt plockar jag med 4 framspår Beartime, Edibear, Click Bait och Phoenix Photo.
Härligt Jajjan.
Ser fram mot dina blåvinnare
Vi värmer upp med mitt måndags drag. PWOJTECH VRIJTHOUT. Smack.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-19, 08:55   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Tisdags Surr


Tisdagens måstestreck.

V75 1) 8 Dea Sprint Bar Bålgetingen surrar i vårvärmen. Märren har både Muscle Hill och Varenne gener i kroppen. Bara en sån sak.

V75 2) 5 Bicc’s Tobee 5 vinster av 8 möjliga. Smack. Grym 4 åring.

V75 3) 10 Pepparn Grym kuse.

V75 4) 8 Vilja T.Y.C. Barfota gynnad filur. Se upp.

V75 5) 2 Danao Degli Dei Bålgetingen surrar igen.

V75 6) 3 Pwojtech Vrijthouth Yes jag börjar lära mig namnet .Spännade elddop för hästen. Men Nuncio gener och Jepson i jollen är starka papper.

V75 7) 1 Moses Boko Äntligen framspår. Är nog med på stregen i stenhård Bronsdivision. Alla ojämna nummer bör punktmarkeras. Ok 11 vinner nog inte.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-19, 13:42   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Peppar, Peppar kanske t o m. Jorma går verkligen in för att vinna åt Katja!
Men vad menar du med att Vilja T.Y.C. är barfotagynnad? Har aldrig vunnit barfota så vitt jag kan se.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-19, 14:58   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Peppar, Peppar kanske t o m. Jorma går verkligen in för att vinna åt Katja!
Men vad menar du med att Vilja T.Y.C. är barfotagynnad? Har aldrig vunnit barfota så vitt jag kan se.
Tjena Guldheden.
Håller med om att Barfotagynnad är fel ordval. Det jag vill framhålla är att hon går barfota och i min värld kan det vara positivt. Senast märren gick med den balansen var i Oktober 2023 på Valla.Lunkade då 2640 på 13,7 och det är respekt. Och övriga barfota lopp har hon gått bra tider för det mesta dock utan att vinna.
Men det är nytt lopp med nya förutsättningar på lördag och gynnad eller ej är ju inte helt givet.
Ber om ursäkt för mitt ordval.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-19, 18:35   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tjena Guldheden.
Håller med om att Barfotagynnad är fel ordval. Det jag vill framhålla är att hon går barfota och i min värld kan det vara positivt. Senast märren gick med den balansen var i Oktober 2023 på Valla.Lunkade då 2640 på 13,7 och det är respekt. Och övriga barfota lopp har hon gått bra tider för det mesta dock utan att vinna.
Men det är nytt lopp med nya förutsättningar på lördag och gynnad eller ej är ju inte helt givet.
Ber om ursäkt för mitt ordval.
Då förstår jag och ser din vinkel men tycker det ser jobbigt ut från åttondespår i ett såpass tufft lopp. Tror mer på Xia Lloyd. Här satsas det för fullt när Dante ska visa upp sig på sin blivande hemmabana. Är t o m inne på att chansspika om inte procenten sticker iväg.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-20, 00:31   #7
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tisdagens måstestreck.

V75 1) 8 Dea Sprint Bar Bålgetingen surrar i vårvärmen. Märren har både Muscle Hill och Varenne gener i kroppen. Bara en sån sak.

V75 2) 5 Bicc’s Tobee 5 vinster av 8 möjliga. Smack. Grym 4 åring.

V75 3) 10 Pepparn Grym kuse.

V75 4) 8 Vilja T.Y.C. Barfota gynnad filur. Se upp.

V75 5) 2 Danao Degli Dei Bålgetingen surrar igen.

V75 6) 3 Pwojtech Vrijthouth Yes jag börjar lära mig namnet .Spännade elddop för hästen. Men Nuncio gener och Jepson i jollen är starka papper.

V75 7) 1 Moses Boko Äntligen framspår. Är nog med på stregen i stenhård Bronsdivision. Alla ojämna nummer bör punktmarkeras. Ok 11 vinner nog inte.
Gul kusk blandar och ger i sina prestationer, i avd 1 lär gipskatten sätta färg på
loppet trots spår 8, spaggen tävlar varje gång han startar och det skall han hedras för. Bara 9 st hästar i loppet, så det blir sämst femte inner alt 4:e ytter.
Märren har gått bra på längre distanser, vunnit på Vincennes och har sannolikt
styrkan att hålla utslagsgivande tempo loppet igenom från dödens.

Jag hade hellre sett Adrian som pilot bakom Danao Degli Dei än Alessandro,
hingsten är galet bra, men med Bålgetingen i cockpit så blir det en gardering
i Silver.

Lite tveksam till kuskjunioren/talangen Dante Kolgjini bakom betrodda Xia Lloyd
i en final på Solvalla, då är det mer spelvärde när Ecke sitter upp bakom
Bold Face. Tror jag spikar mig ur detta streckkrävande Diamantstolopp med spårtrappa. Gissar att statistiske Jens tar alla.

Gissar att Adrian är avstängd, då det är lånekuskar som gäller?

Kul lopp och här skall det destilleras fram en spik, tillika i avd 1, där jag varit
sugen på en ”Full door circle*” dvs alla.
(Någon som minns Doorsplattan?*

Stoloppen på lördag är i mitt tycke de mest svårtippade, därför kommer jag ägna dessa löp all tid som behövs för att hitta spelvärda-spikar idessa avdelningar.

God natt.

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-21, 09:42   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Flaggade Åke (nästagångare)
men från spår 12 i Bronsfinalen med Trixton sonen Nail’em 2%, måste det till en strukning för att ekipaget skall in som dundersusare på bongen.
Barfota runt om vilket är ett jätte plus, är jag övertygad om att valacken kommer att göra ett kanonlopp, men spår 12 var som att få en hink iskallt vatten över huvudet.
Det blir nog ett platsspel och en plats på bongen vid en strukning, rankad sist av flera experter, vilket är helt galet.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-21, 10:59   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Torsdags Surr


Torsdags Spikarna.

10 High On Pepper 72% och 2 Danau Degli Dei 66% är spelmässigt tråkiga Kommunare. Men troligen svårslagna.
8 Dea Sprint Bar 21% 5 Bicc’s Tobee 41% känns lite mer intressanta spelmässigt.

Garderings Loppen

V75 4) 1-2-5-8-14-15 8 Vilja T.Y.C. Får stänkarvarningen. Och 14 Crazy Life är definitivt värd en vinst. Gissa vem som är pappa

V75 6) 1-3-6-7-9-10 3 Pwojtech är måste strecket och kan vara chansspiken. Med motståndet är i tuffaste laget och hästen står hårt inne.

V75 7) 1-3-5-7-9-12 Stenhård Bronsdivision. Psst udda nummer är tidiga i min värld men nästan alla kan vinna.

Risken är stor för bottennapp på utdelningen ( igen)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-22, 12:46   #10
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Torsdags Spikarna.

10 High On Pepper 72% och 2 Danau Degli Dei 66% är spelmässigt tråkiga Kommunare. Men troligen svårslagna.
8 Dea Sprint Bar 21% 5 Bicc’s Tobee 41% känns lite mer intressanta spelmässigt.

Garderings Loppen

V75 4) 1-2-5-8-14-15 8 Vilja T.Y.C. Får stänkarvarningen. Och 14 Crazy Life är definitivt värd en vinst. Gissa vem som är pappa

V75 6) 1-3-6-7-9-10 3 Pwojtech är måste strecket och kan vara chansspiken. Med motståndet är i tuffaste laget och hästen står hårt inne.

V75 7) 1-3-5-7-9-12 Stenhård Bronsdivision. Psst udda nummer är tidiga i min värld men nästan alla kan vinna.

Risken är stor för bottennapp på utdelningen ( igen)
Med Danao Degli Dei har Adrian visat stor kusktalang och inte trampat gasen i
botten direkt, utans sparat ”hästens WARP speed” till sista långsidan.
Svept fältet i kuslig fart och gått i mål med torrt krut i bössan över mållinjen.

Tveksam om DDD och gul kusk lirar ihop,
känslan är brasa.

Var länge inne på att spika Anders häst Global Fighter, drömspår och drömkusk.
Ecke istället för tränarkört stärker aktierna dramatiskt.
Nu kommer Bålgetingen med på lappen och några till.
Gissar på ruggig fartfest, vilket med Adrian upp hade varit ett jätteplus, nu mer
tveksamt med den Gule bakom tömmarna, en man somi stort sett bara har ett modus operandi bakom häströven, dvs full gas rakt fram.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-22, 13:21   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Som det ser ut idag så kommer jag att gardera de två storfavoriterna i morgon. Väl medveten om att det inte brukar bli några större utdelningar när det är finaler. Då får favoriterna ofta bestämma, men ibland så händer det ...
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-22, 13:43   #12
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Goop gör det lätt för sig i Björnkollen. Inget matnyttigt alls.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-22, 14:46   #13
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Goop gör det lätt för sig i Björnkollen. Inget matnyttigt alls.
Nä, det är som vanligt. Slår bara in öppna dörrar! Berätta nå´t mer som jag redan visste, typ.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-22, 15:00   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skrällidéer i en favoritomgång:
Avd 1:
5 Aurelia Express
. I omgångens enda kortlopp får hon spår 5 och rycker skorna. Nurmos...Solvalla....

Avd 4:
Spårtrappa gynnar bakspåren. Mika Forrrs 13 Quantity of Time går bra nu och jag tycker det är lite lättare motstånd än vanligt.

Avd 5:
Adielsson har äntligen fått framspår med 1 Combat Fighter. Kan leda hela vägen. Hade Adrian kört favoriten hade jag spikat den men nu blir det gardering.

Sen blir det väl mest favoriter...
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-03-22, 15:24   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Fredags Fräckisar.


Sitter och klurar på morgondagens final fält och hittar några filurer som känns skräll dugliga trots ganska låg spel %.
Men visst krävs det både hängslen och livrem. Annars får jag stå med rumpan bar (igen)

3 Secret Volo Har tävlat mot eliten i staterna och är bevisligen en grym sprinter som gått 08 tid. Men Sverige debut för Jänkar hästar efter lång paus är ju alltid vanskligt.

4 Vancouver High har gjort grymma lopp på sistone. Är dock seg som en traktor från start och rundar väl knappast detta fält i spåren ? Men Klass 2 är ju som bekant Klass 2.

6 Edibear börjar hitta tillbaka till 4 års formen. Barfota ryck
Femma i Sprintermästaren och Trea i Derbyt är starka papper. Ok det är visst en oslagbar Peppar häst i fältet. Men 250 lax i andrapris. Kör hårt Stefan så tar du en plats.

6 Lady Silver och 8 Vilja T.Y.C. har båda bra form och barfota balans borde ge en extra växel i vidöppet stolopp.

7 Winterburn Stenhård Bronsdivision där i princip alla kan vinna. Smyg Örjan kanske fixar en drömresa. Lär behövas. Men hästen har trots allt vunnit 11 av 16 starter. Bara en sån sak

Nu är det dags för fredags drink i fina vårvädret på Västkusten
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td