Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-04-18, 15:08   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 699
Sharp$: 12851
Standard

Lördag 20/4 - Jägers - V75 mm


Ganska bra klass på Jägers omgången och ganska välfyllda startfält. Tyvärr några tråkiga Malmqvist strykningar.

V75 1) 1 King Of Sand Stall Björkäng har plockat fram ännu en häst som förhoppnings vis duger på Rikstoton. Vi mins ju Zoko Lane och Västerbo Exact som vandrade upp i klasserna för några år sedan. Kingen har matchats försiktigt men visat bra kunnande och vinnarskalle. Stark och rejäl, går hela vägen. Dessutom Erik upp Smack.
5 Vanquish Distansgynnad rackare som bör bevakas.
6 Emerald Island Står hårt inne men visat fina takter i sina 7 starter. Tuffare emot här och ett elddop för hästen. Men Happakangas är en spännande tränare och Jepson är inte blyg. Dock lite märklig favorit i min värld

V75 2) 9 Bold Face chansar jag med i som vanligt vidöppet Diamantsto
försök. 15 ston, två volter och 2640 Men Adrian har nog ställt iordning och hemmabana ger extra tändvätska.

V75 3) 1 Catullo Jet står lite hårt inne och kan hamna i maskin men hästen har ett grymt CV och Gulingen tuffar nog runt packet till slut.
7 Global Dubhe gör årsdebut och hade nog gillat ett halvvarv till. Men står bra inne i klassen och gjorde grymma resultat under fjolåret. Se upp.

V75 4) 12-13-14-15 Jag chansar med 40 volten. Real Scotch är en tuffing när han är på rätt humör. Gick i mål med torrt krut i Brons finalen senast, kan behövas här.

V75 5) 6 Boreas Distansgynnad rackare. Rätt favorit.
10 Jameson K.W. Grym prestation senast med lärling i sulkyn. Tufft med bakspår på 1640 men farlig med patenterad smygar repris.

V75 6) 8 Dany Capar. Gula faran har nog bästa hästen och får han till en vettig styrning är det hästen att slå. Står billigt inne i klassen på sin kapacitet. Guldhäst.

V75 7) Änligen en Gulddivision som är värd namnet.
4 Bengurion Jet Jag går all in på Gocciadoros hästar trots att det är lite kusk varning. Men här är det väl bara att köra rakt fram och svänga lite i kurvorna
5 Indy Rock är en tuffing som gör Sverige debut efter en vinter i Paris.
Naturligtvis svårbedömd men är en tuff fighter. Vinner dock inte så ofta nuförtiden.
Unico Broline kan vara stänkaren om Gulingen mot förmodan fixar en bortkörning.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-19, 12:21   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Har svårt att fatta att Mats Gunnarsson envisas att köra själv, senast släppte han styrningen till Ecke och saken var stenklar.

Nu med ett riktigt pisspår på V75 väljer Gunnarsson att ratta själv igen?

Han likt Peter Eriksson (Florence Ima) har varsin kanon i stallet och ändå envisas
tränarna gång på gång att ratta själva på V75.

Jag hade haft full förståelse om det handlat om ett 40.000:- lopp, men på V75 har hör dessa
herrar helt enkelt inte hemma, de är helt enkelt för dåliga som kuskar.

Citerar Albert Einstein:
Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen
och förvänta sig ett annorlunda resultat.

Dessa två synnerligen duktiga tränare borde läsa resultatkolumnen V75,
när de själva sitter upp som kuskar på V75.
Dessa Ebberödsbankstyrningar är lika med att kasta pengarna i sjön.

Ima var otroligt bra som tvåa på V75, med tanke på hur hon åter igen handikappas av att kusksopan Peter Eriksson satt upp i sulkyn.

För mig helt ofattbara beslut, när man driver en resultatkrävande rörelse.

Övermod eller dumhet, jag vet inte, men rådet är att tänka om och tänka rätt, då jag gissar att stallen behöver varje krona i vinstpremier?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-19, 14:39   #3
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 54
Sharp$: 1008
Standard

Lilla tidiga.

6
6-10
2-7-9
5-15
1-3-6
8
3-4-5

Kan gå.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-19, 15:10   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 629
Sharp$: 2910


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ny blå genvägsblaffa till vänster i atg-fönstret som stjäl 3 cm från fönsterbredden. Jobbigt för oss som har flera fönster upplagda bredvid varandra. Jag vill ju ha min spelkupong och sharps och stallbacksintervjuer simultant på skärmen på lördag eftermiddag. Är det inte dags att korta av tyglarna på "utvecklingsavdelningen" på atg, eller vilka det nu är som har fått för sig att man hela tiden måste förändra någonting. För övrigt tror jag Emerald Island i avd 1 är en prisvärd spik till drygt 40%.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-19, 16:26   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 699
Sharp$: 12851
Standard

Fredags Stänkare(n)


Dry Martinin är på plats och helt plötsligt kommer Jägers startlistan upp på skärmen. Märkligt.
Försöker hitta ” under radarn filurer” till morgondagens V75 utmaning. Men det blir svårare att hitta dugliga stänkare nu när kanonerna kommer ut och banor och väder blir snabbare och favorit anpassade.

V75 1) Jag köper inte favoriten till 42%. 1 - 13%. 5 - 12%. 8 - 10% är ett måste på min kupong. Klass 2 är ju som bekant Klass 2.

V75 2) 9 Bold Face 10%. Mums. The Kolgjinis family har grym vårform på stallet.

V75 3) Betrodda hästarna är lite favorit i fara stämplade. Här kan smällkaramellen komma.
5 Without A Doubt 9% har gjort grymma lopp i årets starter. Står hårt inne men se upp för hemmahästen.
Måste flagga lite för Varennaren 9 Major Ass 3%. Ok troligtvis bortlottad och chanslös men visst är det en ganska tuff och lurig Silverdivision

V75 4) 14 Real Scotch 9%. Vi tar väl klyschan bättre än raden.

V75 5) 7 Qillerbii 1% Tja distans och läge är väl men Mifsrud är en smart driver. Loppet känns vidöppet bakom favoriten.

V75 6) 2 Judge D 2%. Äntligen hemmabana. Perfekt läge men två (för) tuffa konkurrenter är svårslagna. Persson kanske fixar en plats.

V75 7) 3 King Schermer 4%. Svårbedömd rackare men Rothengatter åker inte till Svedala med en chanslös häst. Platsstänkare XL. Psst vann för nästan exakt ett år sedan på Jägers i Silverdivisionen. Bara en sån sak

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-04-19 klockan 17:00.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-19, 18:32   #6
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Lite förvånande så lite utländska hästar det är denna omgång. Brukar väl vara ett gäng Nederländare med o fler tyskar. Brukar ju köra U-häst på de utländske typ min 1 max 2 oavsett streckprocent. Får väl prova på de som är med
P.S. Danskar räknas inte dom är ju halvskåningar

Senast redigerad av Nollkollolisten den 2024-04-19 klockan 18:33.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-19, 18:52   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 699
Sharp$: 12851
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Lite förvånande så lite utländska hästar det är denna omgång. Brukar väl vara ett gäng Nederländare med o fler tyskar. Brukar ju köra U-häst på de utländske typ min 1 max 2 oavsett streckprocent. Får väl prova på de som är med
P.S. Danskar räknas inte dom är ju halvskåningar
Tja ”utländska hästar” är ju ett vitt begrepp. Uppfödda, ägda eller tränade ? Typ Gocciadoros tränade hästar ? I min värld ”utländska” men stationerade på Solvalla filialen just nu. Och Solvalla tränade.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-19, 19:36   #8
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tja ”utländska hästar” är ju ett vitt begrepp. Uppfödda, ägda eller tränade ? Typ Gocciadoros tränade hästar ? I min värld ”utländska” men stationerade på Solvalla filialen just nu. Och Solvalla tränade.
Vet inte om det är så svårt. Tränade utanför svea rikes gränser av ej reg. svensk tränare bör väl duga. Gocciadoro må ju vara ett undantag som bekräftar regeln. Kommer med ett gäng hästar på våren som städar av de svenske, men sen tunnar av ju mer pengar de får på sig. Är hästen reggad i utlandet så är den.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-19, 21:24   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 699
Sharp$: 12851
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Vet inte om det är så svårt. Tränade utanför svea rikes gränser av ej reg. svensk tränare bör väl duga. Gocciadoro må ju vara ett undantag som bekräftar regeln. Kommer med ett gäng hästar på våren som städar av de svenske, men sen tunnar av ju mer pengar de får på sig. Är hästen reggad i utlandet så är den.
Ok hur många och vilka av morgondagens V75 start hästarna tycker du är ”utländska” ? Går man på nationalitet i startlistan så är det 18st
c-a 20%.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-04-19 klockan 21:51.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-19, 22:10   #10
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 54
Sharp$: 1008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ok hur många och vilka av morgondagens V75 start hästarna tycker du är ”utländska” ? Går man på nationalitet i startlistan så är det 18st
c-a 20%.
Jag får det till Emma, Major, Schermer. Plus Guccis gäng som var undantaget. Samt de danska. Det är nog det Nollko menar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nollkollolisten (+50)
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-19, 22:15   #11
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 54
Sharp$: 1008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Jag får det till Emma, Major, Schermer. Plus Guccis gäng som var undantaget. Samt de danska. Det är nog det Nollko menar.
Förresten tycker jag utgång en av tre verkar intressant på dom imorrn. Alla ligger på enstaka %. Tycker inte någon av dom verkar chanslös.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nollkollolisten (+50)
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-20, 07:40   #12
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ok hur många och vilka av morgondagens V75 start hästarna tycker du är ”utländska” ? Går man på nationalitet i startlistan så är det 18st
c-a 20%.
Tackar Kjel för att han förstår
Visst finns ett antal utlandsfödda hästar med men de tränas av svenska tränare / tränare som huserat i Sverige många år, samt vi är väl bekanta med hästarna. "Okända" utländska hästar är det ont om i år enl mitt tycke.
Blev en höna av en fjäder här, lägger ner det här nu.

Lady Beluga i lopp 3 har väl viss vinstchans men en 4-5 jämngoda hästar. Kan ju hoppas att Nova M. o Collier kör mot varann. Troligen inte, bara rutinerade kuskar i loppet förutom Gustav men han har ju andra förtjänster.

Senast redigerad av Nollkollolisten den 2024-04-20 klockan 08:46.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-20, 10:55   #13
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Tre voltstartslopp över stayerdistans


Avd 1,2 och 4 tycker jag är de roligaste loppen att tippa.

Det krävs lite gissningslek, huruvida det blir omstart eller inte i dessa voltstartslopp.

Minst risk kanske det är i lopp 5 avd 1, där Haapakangas Emerald Island dragit
drömspåret 6 i volten och lär ha minst 80%-ig spets chans, upptill halva gänget lär ha galopperat redan in i första sväng och sedan defilerar Jepson hem loppet.
Rätt favorit och det lär minst halva Sverige räknat ut till 16:20.
Berglund spikar, bara det mördar det sista uns av spelvärde.

Jag är kärringen mot strömmen och hoppas spekulativt i omstart,
alternativt att Blackhawk Face går felfritt trots 90%ig galopprisk
från stängt spår.

Ombudet som är överj....a på att hitta spelvärda spikar, spikar Blackhawk Face
då de tror att Adrian vinner loppet även med gunga, samt att Ready Cash avkomman är grymt gynnad av hemmabana.

Kom ihåg att hela stallet Kolgjini varnar för 90%ig galopprisk.

Jag streckar på och hoppas sätta Berglund och hans enorma mängd lärljungar
i utvisningsbåset, redan i avd 1.

Ohh Tooma, fick regelrät stryk som loppets lampa senast av RK Queen som stod
20 m tillägg på Romme (jätte jackpot V75 påskdagen).
Hur dålig var hon, kolla arkivet. Helt under isen.
En omstart och omgångens lampa slocknar garanterat, går loppet iväg måste
märren ha höjt sig något grymt från senast för att vinna, nu när loppet är 500 m
länge än senast. Hade det varit 2.640 på Romme senast, hade hon troligtvis
troligtvis blivit utan matlapp och inhöstat en ett ägg i raden.
Märrar brukar behöva lite mer tid på sig att hitta formen, än från ett lopp till ett annat, som kan gälla för hingstar och valacker.

Saknas kriterie-nr 1 för en spik, dvs dokumenterad form, spikar i vilket fall inte jag. Nu springer kollektivet på spår, spets och att formen hos Daniels springare
infunnit sig. Jag lnskar dem lycka till och hoppas och tror på favoritfall.
Emma Jet är ett måste från främsta volten, sedan ett gäng från 20 m tillägg.

Lopp 8 avd 4 3.140m volt.

Här såg jag att speltjänsterna vaskar guld bland 3.140 hästarna, då skrällarna brukar gå att hitta bland plankstrykarna med lucka på upploppet.
De har den vilsammaste redan och har den kortaste streckan till mål, med förhoppningsvis sparat krut kvar till upploppsrakan?

Här kommer jag att välja mellan 1,5,6,7,9 på lappen alternativt
11,12,13,14,15. Då det 40% omstartssenariot räknats in lutar det åt bakspårshästarna. Brukar aldrig blanda olika tillägg, men måste ha med That’s It
till 1% om jag väljer tilläggsgänget.

Skulle jag tvingas spika, blev det Even Steven, som enl min danske kontakt
skall vara 40 m bättre felfri till denna start.

Allt gott och god tur med liren.

Gissar att MAD-man är på semester då Dante vickar som chat partner i Expressen.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-20, 10:59   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

sträckan skall det stå ovan, jag är ordblind, så klockorna stannar.
Sen min feta fingrar på mobilen gör att jag träffar fel tangent.

Sorry!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-04-20, 11:01   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7936
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Gissar att MAD-man är på semester då Dante vickar som chat partner i Expressen.
Magnus är i Finland, kör Phoenix Photo i storloppet där.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td