Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-05-09, 10:33   #1
 
Baltasars avatar
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 87
Sharp$: 193
Standard

Att spela på andelsspel ...


Bolagsspel, andelsspel, tillsammans, det finns olika namn på samma sysselsättning. Ett sätta att spela ihop med andra spelare.

Min fundering är: vad har ni för erfarenheter av andelspel och att vara lagkaptenen , en spelläggare eller bara andelsköpare?
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-09, 13:10   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 844
Sharp$: 37827
Standard

Jag och ena brorsan drev andelsspel för en tobaksaffär under en period för många år sedan. Vi satte tre V75:or på några veckor under sommaren och drog in två 50 000 kr vinster och en 40 000 kronors. Sedan uteblev vinsterna under hösten och en del tjommar som köpte andelar surnade till. Då la vi ner. Jag gjorde det helt utan egen vinning och betalade min egen andel. Jag har däremot aldrig köpt in mig i någon annans system, det har jag ingen lust med då jag vill göra systemen jag spelar. Nu går det ju inflation i andels- och tillsammanssystem och det känns inte särskilt intressant. Speciellt inte, som det ofta omnämns här, när många gör flera gånger samma system.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-09, 18:38   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 679
Sharp$: 2425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baltasar Visa inlägg
Bolagsspel, andelsspel, tillsammans, det finns olika namn på samma sysselsättning. Ett sätta att spela ihop med andra spelare.

Min fundering är: vad har ni för erfarenheter av andelspel och att vara lagkaptenen , en spelläggare eller bara andelsköpare?
Räknar du in Butiksandelar i "samma sysselsättning"?

Jag skulle absolut inte säga att alla sätt att spela ihop med andra spelare bara är olika namn på samma sak.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-09, 21:01   #4
 
Baltasars avatar
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 87
Sharp$: 193
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Räknar du in Butiksandelar i "samma sysselsättning"?

Jag skulle absolut inte säga att alla sätt att spela ihop med andra spelare bara är olika namn på samma sak.
Kanske inte, min fundering handlar mer kring erfarenheter att hålla i andelsspel , sen kan det vara på ATG tillsammans, ICA servicebutik osv.

Vad finns det för utmaningar och dåliga erfarenheter?
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-09, 23:11   #5
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 199
Sharp$: 9465
Standard

Jag kan bara tala för egen sak men jag gör andelsspel för ca 1500:- på V75/V86 när jag finner värde i det. Det handlar bara om att jag inte vill lägga 1500:- själv och jag delar gladeligen med mig om det mot förmodan sitter. Dom flesta vet att det är "ett maraton" men rätt vad det är så är det alla rätt och bra betalt. Personligen spelar jag alltid med värdet i bakhuvudet, det finns inte på kartan att jag tex spikar två jättefavoriter. Då hoppar jag hellre över omgången. Och jag skulle aldrig i mitt liv varva kupongen!

När jag spelar för butikens räkning (vilket är väldigt sällan numera) så köper jag alltid 1 andel själv och det är alltid exklusivt 10-20 andelar beroende på omständigheterna. Jag kan däremot inte göra något åt dessa 6% som går direkt till butikens kassa. Det enda jag får för det är en kopp kaffe då och då..

Köper jag andelar så ser jag till så att det är ett exklusivt andelsspel och inte varvas 100ggr.

Nu vet jag inte vad anddelsläggarna på tex Maxi Linköping får i egen ficka men jag gissar på 1-3% vilket snabbt blir stora pengar när dessa varvas om och om. Och som vi vet så görs det inte bara ett system av dessa spelläggare..
Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag inte köpte minst 1 av varje andelsspel jag lagt. Framförallt mot dessa trogna köpare som annars blir mer eller mindre lurade av att jag bara skulle kunna kasta ihop ett lottosystem helt opåläst bara för att tjäna dessa 1-3%
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+50)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-10, 08:54   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 780
Sharp$: 13148
Standard

Jag tycker så här.
I min värld är en stor del av travspelets positiva effekt att själv plocka ut hästar och sätta ihop systemen. Köper nästan aldrig andelar bortsett från några enstaka investeringar i Dahle och Gotlands trevliga andels spel.
Som gammal travspelare vet jag ju mer än väl att vinna på småsystem är nästan omöjligt och man behöver upp i 3-4-5 tusen rader för att ha en rimlig chans.
Men lika förbannat lägger jag krutet på egna småsystem då helhets känslan är så jäkla mycke större när man någon enstaka gång vinner trots att vinsten är medioker.
Jag följer Pierre du Coubertins visdoms ord : Det viktigaste är inte att vinna utan att deltaga.
Psst jag spelar inte så hårt nuförtiden men har som ni märker en böjelse att försöka hitta rätt med travtips och tankar. Ett kul tidsfördriv och ett sätt att försöka hålla skallen någorlunda ren från demens och ålderssympton. Hoppas ni står ut med mina mer eller mindre dagliga floskler. Annars finns det ju ignorera tjänsten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-05-10, 09:11   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 213
Sharp$: 57325
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag kan bara tala för egen sak men jag gör andelsspel för ca 1500:- på V75/V86 när jag finner värde i det. Det handlar bara om att jag inte vill lägga 1500:- själv och jag delar gladeligen med mig om det mot förmodan sitter. Dom flesta vet att det är "ett maraton" men rätt vad det är så är det alla rätt och bra betalt. Personligen spelar jag alltid med värdet i bakhuvudet, det finns inte på kartan att jag tex spikar två jättefavoriter. Då hoppar jag hellre över omgången. Och jag skulle aldrig i mitt liv varva kupongen!

När jag spelar för butikens räkning (vilket är väldigt sällan numera) så köper jag alltid 1 andel själv och det är alltid exklusivt 10-20 andelar beroende på omständigheterna. Jag kan däremot inte göra något åt dessa 6% som går direkt till butikens kassa. Det enda jag får för det är en kopp kaffe då och då..

Köper jag andelar så ser jag till så att det är ett exklusivt andelsspel och inte varvas 100ggr.

Nu vet jag inte vad anddelsläggarna på tex Maxi Linköping får i egen ficka men jag gissar på 1-3% vilket snabbt blir stora pengar när dessa varvas om och om. Och som vi vet så görs det inte bara ett system av dessa spelläggare..
Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag inte köpte minst 1 av varje andelsspel jag lagt. Framförallt mot dessa trogna köpare som annars blir mer eller mindre lurade av att jag bara skulle kunna kasta ihop ett lottosystem helt opåläst bara för att tjäna dessa 1-3%
Jag har funderat på hur paret i Linköping gör när dom ska komponera mer än 100 olika system på lördagen . Det kan när man tittar se ut som att det är ett jättestort reducerat där dom säljer de olika kupongerna som andelar men så är det nog inte . Någon form av Excel-fil eller program måste dom nästan ha för det är knappast möjligt att sitta vid skrivbordet med 110 olika V75 system och på något vis jobba med var och ett. Sedan har dom en massa system som dom kallar sista minuten system men det verkar inte vara system som bygger på senaste infon i alla fall. För mig känns det mer som lotto/nummersystem med 35 + 6 procents spelavdrag trots att det är en av landets absolut största butiker för travspel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), Gotland (+50)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td